Tommys anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli noen år siden vi begge debuterte med M Project i Hilversum. Du gir tung hifi et ansikt 😄 Ser ut som du har fått deg et barskt lytteloft 😃 Gratulerer!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.594
    Antall liker
    14.502
    Sted
    Langesund
    Finnes smågale folk i alle sjikt i denne hobbyen, i beste mening :)

    Gratulerer med tøft rom med en meget flott frontvegg - katalogverdig.
    Har rommet virkelig en bredde på 6 meter med høyde på 1,9m ? Det sier jo i såfall litt om størrelsen på utstyret - Anlegget altså;)

    Edit: Ser på noen byggebilder at rommet er bredere en det kan se ut på bilde med anlegget. Der ser en bare det lille innhuket/arken.
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Finnes smågale folk i alle sjikt i denne hobbyen, i beste mening :)

    Gratulerer med tøft rom med en meget flott frontvegg - katalogverdig.
    Har rommet virkelig en bredde på 6 meter med høyde på 1,9m ? Det sier jo i såfall litt om størrelsen på utstyret - Anlegget altså;)

    Edit: Ser på noen byggebilder at rommet er bredere en det kan se ut på bilde med anlegget. Der ser en bare det lille innhuket/arken.
    Takk for det. Non taken! 😎.

    Den veggen stilte naboskapet på prøve. Etter 2 uker med borhammer og jobbing mellom 17-19 så ringte naboen meg og sa det føltes som de satt i en tannleggestol og de håpet jeg snart var ferdig😁.

    Tror de målene ble tatt før jeg så hvor mye 40 cm isolasjon + 2 lager med gipsplater spiste seg inn i rommet. Tipper sånn det står nå så er det drøye 4 meter mellom ht målt fra yttersiden og de er drøy 1,5 m høye med trinsehjula.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Begynner å bli noen år siden vi begge debuterte med M Project i Hilversum. Du gir tung hifi et ansikt 😄 Ser ut som du har fått deg et barskt lytteloft 😃 Gratulerer!
    Hei K

    Ja, det begynner å bli noen år siden det. Drar du kjensel på denne karen fra 2014😃👍.

    IMG_4706.JPG
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Takk for det. Non taken! 😎.

    Den veggen stilte naboskapet på prøve. Etter 2 uker med borhammer og jobbing mellom 17-19 så ringte naboen meg og sa det føltes som de satt i en tannleggestol og de håpet jeg snart var ferdig😁.

    Tror de målene ble tatt før jeg så hvor mye 40 cm isolasjon + 2 lager med gipsplater spiste seg inn i rommet. Tipper sånn det står nå så er det drøye 4 meter mellom ht målt fra yttersiden og de er drøy 1,5 m høye med trinsehjula.
    Det er vel 15 år siden jeg hadde en gjeng som herjet i naboleiligheten (ÅG13), og det var ikke spesielt morsomt å bo der da heller.

    Men fint ble det og sikkert litt mindre lytt til leiligheten nedenfor nå :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøje meg, her har det skjedd en del med loftet! Ble nesten litt religiøs 😆
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Hehe, begynner å nærme meg nå….. bare få koblet suben inn 👍😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De Roysen ampene vekket minner 🙂. Flott katedral du har satt de inn i :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ja, husker selv når jeg hørte disse hos Roysen. De satte spor, like så som mannen selv.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Magico sine horn i avataren (trur eg), og en av de få heldige eiere av M Project. Her er det rom for endring 😊
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Stemmer det, Magicos Ultimate. Rimelig heftig lyd og størrelse - se gubben som står å glor inn😁. Tok bildet når jeg var på hifimessa i Munchen 2014.

    Tror nok ikke budsjettet eller plassen strekker til - hvis de ikke ringer fra Hamar da😁

    0AFE55E4-7448-42F6-811B-659552CDB7CA.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, det var nå helst endring i avataren jeg tenkte på 😊
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med flott rom.

    Det var noen år siden jeg var hos deg, og da snakket du om lytterom på loftet. Det virker som du har fått realisert det nå:) .

    Hvordan er rommet akustisk. Det ser ut til å være nok med harde flater.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulere med flott rom.

    Det var noen år siden jeg var hos deg, og da snakket du om lytterom på loftet. Det virker som du har fått realisert det nå:) .

    Hvordan er rommet akustisk. Det ser ut til å være nok med harde flater.
    Har tatt sin tid dette. Var vel når jeg hadde Q3ene i stua😃.

    Rommet fungerer veldig bra synes jeg. Stor takhøyde på 3,2 til 4 meter og 50 m2 gulvflate, alt i alt. Brukte Hunton Fermacell Fibergips plater i 2 lag med Greenglue i mellom, alt hengt opp i lydbøyler med gummifester fra AvShop. Har stor sofa og ett akustisk bilde bak sofaen. Bassen i MPro trenger nok litt drahjelp og da kommer jo QSuben til hjelp. Har enda ikke koblet den opp, må jo kose seg litt underveis her også😁
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med flott lytterom. Atskillig bedre arbeidsbetingelser for det utrolig flotte oppsettet ditt nå, enn da jeg var hos deg i 2016. Kudos for gjennomføringsevne og stor innsats.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer med flott lytterom. Atskillig bedre arbeidsbetingelser for det utrolig flotte oppsettet ditt nå, enn da jeg var hos deg i 2016. Kudos for gjennomføringsevne og stor innsats.
    Takk for det! Har hatt noen tanker om hvilken idiot det var som fant ut at han skulle kjøpe MRA når han bor i 3 etg i en gammel bygård uten heis…..og som skulle opp ytterligere 1 etg til for å havne der de står nå.

    Godt man har gode kompiser som stiller opp😃👍
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Et helt unikt oppsett dette. Krell MRA er det vel kun laget 50 stykker av. Med sub på plass er vel den siste brikken lagt.:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Et helt unikt oppsett dette. Krell MRA er det vel kun laget 50 stykker av. Med sub på plass er vel den siste brikken lagt.:)
    Ser ut til at MRA har fått bedre arbeidsmiljø enn sist jeg hørte de. Da var lyden ikke all verden.. Men et imponerende byggverk er de uansett 😊
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Et helt unikt oppsett dette. Krell MRA er det vel kun laget 50 stykker av. Med sub på plass er vel den siste brikken lagt.:)
    Ja, så vidt jeg vet er kun 50 par produsert av MRA. Disse ble jo importert av gode gamle Roysen og bygd om til 220 v av Audionord i sin tid.

    Suben gjør seg virkelig i dette store rommet. Har fått justert den inn ganske bra nå og fundamentet den gir vil jeg ikke være foruten😃👍
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.799
    Antall liker
    5.697
    Kan verte sakral av mindre. Flott rom, og avsindig anlegg. Gratulerer med begge!😊God helg🎶
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Var en liten tur innom Frode og Acoustic Tuning i Trondheim i går da jeg hadde ett par timer til overs. Jeg har ikke vært innom de nye lokalene etter at de ble ferdigstilt og makan til innbydende lytterrom og flott utstyr som stod plassert her.

    Jeg fikk lytte på 3 anlegg i forskjellige prisnivåer. Det som imponerte var særlig La Rosita sammen med Dan D Agostino integrert og high end rommet med Kharma og Dan D Agostino Progression mono med dCS Vivaldi Apex dac og Vivaldi Upsampler, klokke og SACD. Vanvittig dynamikk og detaljnivå med driv og engasjement. Virkelig rått.

    I tillegg var Liam fra dCS på plass og det var moro å slå av noen ord med han etter min Apex oppgradering av Vivaldi dacen.

    Anbefaler alle å ta en tur innom om dere har mulighet.

    Takk for at jeg fikk komme innom på en kjapp lytt Frode og god sommer!

    IMG_0200.jpeg
    IMG_0199.jpeg
    FullSizeRender.jpeg
    FullSizeRender.jpeg
    FullSizeRender.jpeg
     
    Sist redigert:

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    I den kirka ble jeg konfirmert! Hørt været i Trondheim er bra om dagen!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Da var det videre sørover. Vakker natur vi har her i Norge og særlig nordover.

    Møtte den finske Porsche klubben på kaia i Lofoten. Mye lekkert selv om mange av eierne var noe framtunge😁.

    IMG_6724.jpeg
    IMG_6717.jpeg
    IMG_6716.jpeg
    IMG_6715.jpeg
    IMG_6718.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det ikke snart på tide å bytte ut de gamle og småpuslete høyttalerne dine. Du har jo sikkert spart mye penger på Norges-ferie, så det er vel bare å hive seg rundt 😆

    IMG_4700.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn