tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Proffen skrev:
    Grattis tkr! ;D
    Dette virker spennende, og BØR jo være bra, mildt sagt, for det spilte jo rimelig greit tidligere og... ;) ;D :p

    Gleder meg til å få hørt dette! Fikk jo hørt høytalerne så vidt hos OMF, men da var de ikke 100% oppsatt...

    mvh
    Proffen
    Takker, Proffen, du er velkommen til en prøvelytt!
    mvh
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei !

    Så det ikke før nå. du har vært kjempeflink til å skru.
    Gratulerer, jeg gleder meg til å høre dette, synd det glapp i helgen..

    Mvh Knutn

    PS! IKKE ta med soundlabene neste gang du kommer innom meg.
    DS
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    tkr skrev:
    SAL skrev:
    Kommer på besøk ved første anledning, ditt praktfulle oppsett må oppleves! Har skjedd altfor mye her i det siste så turen til hytta og Bergen er utsatt!(Ansatt 2 i garagen, blitt pappa, bygge bil og Hi-Fi ;) ) Begynner å låte hyggelig her også. Du er velkommen når som helst! ;)
    Grattis, SAL, med papparollen!
    Hehe, gleder meg til å se "familiebilen" din kjøre inn på tunet!
    mvh
    Takk for det! Vi tar en liten luftetur med "bussen" når jeg kommer på besøk! ;)
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Heisan

    Gratulerer Tønnes.
    Vil svært gjerne høre på oppsettet når du føler at alt er på plass slik du lydmessig ønsker det.

    Hilsen
    Endre
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Endre Askeland skrev:
    Heisan

    Gratulerer Tønnes.
    Vil svært gjerne høre på oppsettet når du føler at alt er på plass slik du lydmessig ønsker det.

    Hilsen
    Endre
    Takker, Endre!
    Skal gi lyd når det står ferdig tweaket. Har forresten tatt kablene du kom med i bruk. De er iallfall bedre en de gamle Transparent Ultraene, men har ikke testet dem ut skikkelig ennå.
    mvh Tønnes
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei

    Rolf Børge(Konstruktøren/Eccofisk) venter nok spent på dine inntrykk av kabelen. Kabelen trenger en del innspilling før den er optimal.

    mvh
    Endre
    tkr skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Heisan

    Gratulerer Tønnes.
    Vil svært gjerne høre på oppsettet når du føler at alt er på plass slik du lydmessig ønsker det.

    Hilsen
    Endre
    Takker, Endre!
    Skal gi lyd når det står ferdig tweaket. Har forresten tatt kablene du kom med i bruk. De er iallfall bedre en de gamle Transparent Ultraene, men har ikke testet dem ut skikkelig ennå.
    mvh Tønnes
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Endre Askeland skrev:
    Hei

    Rolf Børge(Konstruktøren/Eccofisk) venter nok spent på dine inntrykk av kabelen. Kabelen trenger en del innspilling før den er optimal.

    mvh
    Endre
    Greit å vite. Skal selvsagt gi nærmere beskjed!

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Jaja, så har man vært innom og sjekket ut endringene i tkr`s i utgangspunktet nokså potente oppsett.... ;D
    Og hvordan spiller det så?
    Bedre? Tja... Annerledes? Joa, det gjør nok det, kanskje heller det enn "bedre". Dette merkes særlig nedover i frekvensene. Litt morsomt med skikkelig punch i bassen. Her går nok basselementet i Overkill elektrostatene en høy gang....
    Mellomtonen og diskanten var meeeget veloppløs og naturlig, selv om vi i går kveld ante litt "ugler i mosen" (se under)
    Da jeg var innom, ante vi litt sløring når det ble spilt cd, noe som nok trolig skyldtes fraværet av den ellers så eminente Emmlabs-dac`en til tkr. Dac`en i DEQX`en kan nok ikke matche den sølvgrå boksen der, nei...
    Vinyl låt som vanlig bedre enn digitalt, men forskjellen blir kanskje mindre/borte med Emmlabsen på plass...?
    Skal bli morosamt å høre oppsettet når Snickers har gjort seg ferdig, og tkr ellers får på plass det han snakket om i går kveld...

    Får jo bare passe på å gratulere tkr med et modig, og kanskje noe annerledes valg, og som jeg kjenner ham, blir nok resultatet meeeget bra, og enda bedre, når alt er kommet på plass. Han vet jo hvordan han vil ha det, og har mye kunnskap om hvordan han skal få det til... ;D
    Er nok ikke hvem som helst som ville satt unna et par så gode høytalere som Soundlab`ene og en så god pre som CJ Art1.... En skal være rimelig trygg på hva en velger i stedet da, tenker nå jeg.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei, og takk for at du kom innom i går, Proffen!
    Jeg har spekulert og spekulert, og har absolutt ingen logisk forklaring på hvorfor analogt, spilt gjennom en ad/da- loop hørtes bedre ut enn cd....
    Snickers skulle være rett rundt hjørnet. Melder meg , forhåpentligvis med bilder, når han har vært her.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    tkr skrev:
    Hei, og takk for at du kom innom i går, Proffen!
    Jeg har spekulert og spekulert, og har absolutt ingen logisk forklaring på hvorfor analogt, spilt gjennom en ad/da- loop hørtes bedre ut enn cd....
    Snickers skulle være rett rundt hjørnet. Melder meg , forhåpentligvis med bilder, når han har vært her.

    mvh
    Hva synes du så selv låter best: vinyl på "gamlemåten" eller vinyl sånn som den ble kjørt i går...?
    Ante kanskje at vinyl-lydbildet var roligere og samtidig "svartere" nå enn før...

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Jeg ble veldig forundret over hvor godt og "analogt" vinyl høres ut... Likevel sitter jeg igjen med følelsen av at det sitter noe digitalt "snerk" igjen ved gjennomlytting. Særlig når det ble høyt og travelt i lydbildet. Jeg vil gjerne avvente innkopling av Emmlabsen før jeg avgir noen dom.

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei tkr og takk for i går (forgårs)...

    Var interssant å få høre Overkill hos deg på annet forsterkeri enn forrige gang jeg hørte disse høytalerne. CJ'ene kvitterer med et meget behagelig og organisk lydbilde. Støtter forøvrig kommentarene Proffen har ang lyden fra de forskjellige kildene. Bunnen er som forventet bra. Høy morofaktor.

    Ankepunktene er at størrelsen i lydbildet har krympet og er ikke på langt nær så åpent og gjennomsiktig som med A3. Dette var heller ikke uventet da elektrostater er fremragende på dette punktet.

    Jeg synes tkr har gjort et modig, men gjennomtenkt valg. Jeg vet at jeg ikke hadde klart det. Til det verdsetter jeg elektrostatlyden for høyt.

    Jeg vil ikke komme med noen endelig konklusjon ennå da mye gjenstår ift justeringer, men jeg hører et stort potensial i dette anlegget og tror det blir knallbra når alt er på plass. Skjønner godt at tkr kan leve godt med dette oppsettet. Lykke til med justeringer. Ser frem til å komme innom igjen på nyåret.

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Mye nytt å lære.....
    1)Av en eller annen grunn ser DEQX ut til å defaulte til 48 kHz på a/d inngangen. Fatter f... ikke hvorfor!
    2)Det fører for sin del til at jeg må bort og stille på Emmlabsen når jeg vil spille vinyl. Hører også at jeg må stille inn både loading på RIAAen og VTA. Høres litt ullent ut..
    3)Jeg er sterkt forvirret angående klokkesignalet. Jeg tror at DEQX er slavet til klokkefrekvensen til CDSD, men manualen er mildt sagt lite informativ.
    Jeg får meget god lyd ut av anlegget, men jeg må nok fordype meg i materien. Dette er komplisert!
    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Har Snickers vært innom og justert?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Da blir det artig å høre om forandringene.

    Et spennende valg du har tatt tkr. Ble en smule overrasket da jeg trodde du var elektrostat fan på din hals. I forhold til fulltone elektrostatene, så ville jeg tro utfordringen med Overkillene er å få samme homogenitet og like lite rombidrag. Sistnevnte, i tillegg til størrelsen på elementet selvfølgelig, er kanskje en grunn til at lydbilde er så stort med elektrostatene. Klarer man å minske rombidraget (etterklangstiden) med DEQX tilstrekkelig, så får du sikkert et stort og presist lydbilde med Overkillene også. Du kan jo også vurdere noen akustiske tiltak her.

    På dynamikk og bass blir vel det garantert bedre og det gjør at du forhåpentligvis får et mer allround anlegg. Jeg hadde nok valgt det samme som deg fordi jeg verdsetter transiensrespons og bass mye og synes det er viktig for underholdningfaktoren. Men det hadde også vært veldig spennende om du hadde gått motsatt vei. Tenker da på oppgradering av Soundlabene og lydkorreksjon i tillegg. Det er jo noe veldig magisk med homogeniteten fra fulltone elektrostater som virker å være vanskelig å kopiere med tradisjonelle høyttalere. Litt synd at vi må velge én løsning og ikke kan få 100% i pose og sekk. Skulle jeg noen gang få mulighet til å ha to anlegg, så hadde jeg valgt fulltone elektrostater i anlegg nr. 2.

    Det var noen tanker herfra. Gratulerer så mye i alle fall og lykke til fremover.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Det er kanskje latskap å i ikke sjekke tidligere innlegg. Men har du solgt Soundlab'ene og ART'en?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @Orso:
    Takker, etter at Isen hadde gjort sitt ble det både større lydbilde og mer homogen lyd. Slett ikke helt ulikt elektrostater med bass.... ;) .Har dessverre ikke så stort hus at det er plass til et anlegg nr 2!

    @Kjoenik:
    Se over. Både Soundlabene og Arten må gå, men foreløpig står de nå her.

    mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer igjen tkr!

    Jeg er litt spent på om noen har lyst til å si noe om hvordan oppsettet spiller nå vs. når det stod i det gamle huset til OMF?

    Jeg tenker da spesiellt på at du nå benytter CJ rørforsterkere til å drive Manger i stedet for OMFs DP. I utgangspunktete ville jeg tro at en mørk klangbalanse kler Manger svært godt, men så ligger det jo både høytaler- og rom- korreksjon i DEQX som kanskje nøytraliserer noe av den ulikheten som ligger i klangbalansen til disse to effektforsterkerne?

    God jul og godt nytt år!

    Mvh
    Roysen
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Der var det noe nytt, ja.

    @roysen
    Jeg synes det var mer "rørklang" over mellomtonen med cj enn med dp, men jeg hørte det før Snickers skrudde.

    @tkr
    Og siden jeg ikke har hørt vinyl>ad>da oppsettet hos deg i det hel tatt kan jeg fastslå bombesikkert at du synes vinyl høres bedre ut fordi det blir mindre jitter når ad da skjer nesten samtidig.

    God jul
    Mvh Knutn
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Jeg synes ikke anlegget spiller så annerledes hos Tønnes enn hos OMF. Det er spesielt tre ting jeg merker meg. Det ene er at det er noen romartifakter oppover som nok skyldes relativt lang lytteavstand i et ikke alt for bredt rom. Det andre er at bassen simpelt hen låter litt annerledes, dog etter kalibrering er det heller ikke veldig ulikt. Det siste er at Tønnes har en smalere plassering av oppsettet enn det OMF hadde. Det gjør at lydbildet blir ganske annerledes, spesielt i kombinasjon med større lytteavstand.

    Det bør også bemerkes at Tønnes sitt oppsett ble kalibrert med ambiencediskanter, men disse er nå flyttet tilbake til OMF sitt oppsett igjen.
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    tkr ble du fornøyd?

    Bruker du Emmlabs dac6 eller kun DEQX?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Et ytterligere spørsmål tkr. Slik jeg har forstått det, så benytter du DEQX mellom Emm Labs CDSE og DAC6SE. En av de store fordelene med Emm Labs komboen er at transporten kan slaves til klokken i dacen. Hvordan fungerer dette med DEQX mellom? Kan fremdeles clocklink benyttes på noe slags vis?

    Mvh
    Roysen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    God jul til dere alle!
    Har huset fullt av julebesøk, pinnekjøttet står og godgjør seg og snart kommer det flere gjester, så jeg må gjøre det kort:
    @ General 8: Jeg er fornøyd. Det er jo alltid mer å hente, men det er godlyd i stuen.
    @ Knutn: Fullt mulig at du har rett!
    @ Roysen:
    1) Det er brukt eq for å kompensere for en temmelig bratt fall i diskanten fra ca. 13 kHz og oppover. Det forundret meg litt at fallet startet så tidlig. Det høres helt klart bedre ut med eq enn uten.
    2) Jeg er fullstendig forvirret ang. klokkingen. Iht. manualen skulle det ikke komme noen lyd i det hele tatt slik klokkene er stilt i forhold til hverandre. Den innstillingen som skulle være riktig iht. manualen, derimot, git bare øredøvende stillhet ut...
    Det er mulig å synke klokkene i Emmlabs og DEQX med hverandre gjennom det som ser ut som en BNC- kontakt, som finnes både på Emmlabs og DEQX. Pr. idag gjøres det ikke, og sannsynligvis får jeg ikke funnet ut av det før etter nyttår (se innledende bemerkninger om julebesøk, etc.)
    mvh Tønnes
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei Tønnes!
    Ble det stor forskjell mellom før/etter Snickers besøk....?

    God jul!

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Proffen skrev:
    Hei Tønnes!
    Ble det stor forskjell mellom før/etter Snickers besøk....?

    God jul!

    mvh
    Proffen
    Som natt og dag!
    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    tkr skrev:
    Proffen skrev:
    Hei Tønnes!
    Ble det stor forskjell mellom før/etter Snickers besøk....?

    God jul!

    mvh
    Proffen
    Som natt og dag!
    mvh
    Da ser jeg virkelig frem til neste audition tkr... :)

     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    SOA skrev:
    tkr skrev:
    Proffen skrev:
    Hei Tønnes!
    Ble det stor forskjell mellom før/etter Snickers besøk....?

    God jul!

    mvh
    Proffen
    Som natt og dag!
    mvh
    Da ser jeg virkelig frem til neste audition tkr... :)

    me 2.... ;D

    God fortsettelse!

    mvh
    Proffen
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer så mye tkr, snuste selv på disse høytalerne når de lå for salg men i min situasjon med unger i alle str. passet de liksom ikke helt inn her nå.(guds lykke, de med eget lytterom)
    Blir vel endel kvalitetslytting på deg nå.

    MVH Johnny
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @ Proffen & SOA: Inviterer Lauget over nyttår. Må bare få orden på klokkene!
    @ Johnnygrandis: Takker! Godlyd er det. Har i grunn hatt mye godlyd de siste årene...Forskjellen er at jeg nå har bass også :). Hvis du skulle bevege deg i retning Bergen, gi en lyd!
    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    tkr skrev:
    @ Proffen & SOA: Inviterer Lauget over nyttår. Må bare få orden på klokkene!
    @ Johnnygrandis: Takker! Godlyd er det. Har i grunn hatt mye godlyd de siste årene...Forskjellen er at jeg nå har bass også :). Hvis du skulle bevege deg i retning Bergen, gi en lyd!
    mvh
    Skulle jeg våge å sette foten min i regntunge Bergen så pm èr jeg deg, misunner dere det gode hi-fi miljøet der borte.

    MVH Johnny
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer så mye Tkr. Dette ser imponerende ut og lyder sikkert minst like bra.

    Elektron
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @ Elektron: Takker! Vi bor jo i samme byen, burde kanskje gå litt på besøk....?


    Noen bilder fra seansen med Snickers før jul: Ledninger, mikker og skjermer overalt. Resultatet ble strålende!








    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Omf var innom. Han hadde med seg noen bånddiskanter for å gi litt mer luft:






    De funket.




    Til å begynne med var de rettet oppover ,men jeg synes de virket bedre rettet bakover.



    Denne ble kjøpt i dag. Den er jeg veldig spent på!


    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Apogee Big Ben. Du er jo på full fart inn i proffverden tkr!
    Hva blir det neste. Klasse D? He-he.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    ...Noe slikt du tenker på, Orso? ;D



    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Ååå du store. Det hadde gått meg hus forbi. Trodde det var rør all the way.

    Blir spennende å høre hva du opplever med masterklokken. Det er en sånn greie jeg har lite peiling på og det virker for meg som om det er litt ulike meninger om viktigheten av klokking.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    orso skrev:
    Ååå du store. Det hadde gått meg hus forbi. Trodde det var rør all the way.

    Blir spennende å høre hva du opplever med masterklokken. Det er en sånn greie jeg har lite peiling på og det virker for meg som om det er litt ulike meninger om viktigheten av klokking.
    Jeg er fryktelig spent. Har uansett tro på at det kan være fordelaktig å synke alle de forskjellige klokkene. Apogeen blir sendt på mandag.
    I tillegg til master clock- funksjonen kan den fungere som formatkonverter. M.a.o. kan jeg kjøre toslink- spdif gjennom den. Da kan jeg kvitte meg med Monarchy DIPen og kjøre signalet fra iMacen gjennom Apogeen.
    Digitalt er tydeligvis mer spennende enn jeg trodde.
    mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei, tkr.

    Jeg så din henvisning til Apogee Big Ben i Pedals tråd, men tenkte at jeg skulle svare her. Personlig har jeg stor tro på at klokke-synkronisering er svært viktig ved digital prosessering gjennom flere bokser som behandler det digitale signalet uavhengig av hverandre. Hos deg som har både Emm Labs transport, DEQX delefilter/romkorreksjon og Emm Labs DAC skal du nok se at en klokkesynkronisering av alle tre boksene vil gi gode resultater.

    Slik jeg forstår det kan denne Apogee boksen også konvertere mellom ulike formater og reklokke også. Dersom man har planer om PC-basert avspilling er sikkert dette også meget nyttig.

    Selv ser jeg denne som et alternativ dersom jeg skulle få behov for en ekstern klokke:

    http://www.antelopeaudio.com/en/products_iso_10m.html

    Mvh
    Roysen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei, Roysen.
    Jeg har sett (og siklet etter) den lokken du linker til, men den er ikke helt i mitt prissegment.... ;)
    I dette tilfellet mener jeg at det først og fremst prøve dette ut. Har det noe for seg, får vi se videre.
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn