tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Roysen

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Dette skulle jeg likt og hørt tillegg til OMFs nye oppsett og Endre Asklands oppsett. Det spørs om jeg må en tur til Bergen på nyåret.

    Jeg håper du holder oss oppdatert.

    Mvh
    Roysen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Roysen skrev:
    Dette skulle jeg likt og hørt tillegg til OMFs nye oppsett og Endre Asklands oppsett. Det spørs om jeg må en tur til Bergen på nyåret.

    Jeg håper du holder oss oppdatert.

    Mvh
    Roysen
    Hei, Roysen
    Jada, skal holde dere oppdatert. Du er velkommen anytime, bare gi beskjed på forhånd. Skylder deg fremdeles en gjenvisitt, men huskjøp og flytting har gjort timeplanen min litt vel tett i sommer/høst....
    mvh
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Heisan

    Velkommen skal du være.
    Vi får avtale dette litt i forkant. Jeg jobber offshore i Nordsjøen, så vi får finne en periode der jeg er hjemme på fri.

    Hilsen
    Endre

    Roysen skrev:
    Dette skulle jeg likt og hørt tillegg til OMFs nye oppsett og Endre Asklands oppsett. Det spørs om jeg må en tur til Bergen på nyåret.

    Jeg håper du holder oss oppdatert.

    Mvh
    Roysen
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gi nå endelig ikke opp Soundlab'ene tkr. Du vil garantert angre... :'(
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    SOA skrev:
    Gi nå endelig ikke opp Soundlab'ene tkr. Du vil garantert angre... :'(
    Hei, SOA, takk for sist.
    Hehe, det må nok bli enten eller!
    Jeg har en snill og uhyre tolerant samboer, men jeg tror at selv hun ville steilet hvis jeg foreslo å ha både Overkill Encore og Soundlab A3 i stua!

    Poenget i hele denne greien er i grunnen noe som jeg ikke har fått opp å gå igjen ennå, og ikke har vist bilder av her på HFS: Et harddiskbasert oppsett. Når det er fullført, vil jeg ha noe sånt som 2,3 TB musikk i lossless Itunes- format liggende, og jeg er litt usikker på hvor mye vinylen da vil bety.

    Kall det et paradigmeskifte, jeg fikk i grunn en Saulus/Paulus opplevelse etter vinyl/digitaltesten til Lydlauget i fjor:Jeg er ikke lenger så overbevist om vinylens fortreffelighet ift. digitalt.
    Det skal bli spennende å høre hvordan vinyl låter gjennom DEQX.
    mvh
     
    J

    JAE

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei Tønnes

    Soundlabene er nevnt av SOA her,og en mer behagelig røraktig musikk,varme kropp,sjel,etter min lytteopplevelse med EMM Labs komboen,skal du jaggu lete en stund etter.Er vel den beste drivverk/dac komboen jeg har lyttet til....DETALJER ;D

    Syntes dette spilte nydelig jeg,Tønnes,og slutter vel ikke helt her.De CJ blokkene tror/vet jeg matcher kanon.

    Soundlabene spiller like stort som De er i størrelse,og la det være sagt,DE er SVÆRE

    Og det er vel ikke så altfor mange av disse Soundlabene i det "vide" land.

    Sier det igjen jeg Tønnes,syns dette rett og slett spilte musikk på en fortreffelig måte


    Mvh:John
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei !

    Dette så tøft ut. Er spent på hvordan det lyder.
    Håper du får igang macen fort som det.

    Har du vurdert digital RIAA siden du først har en deqx ?

    Mvh Knut
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Knutn skrev:
    Hei !

    Dette så tøft ut. Er spent på hvordan det lyder.
    Håper du får igang macen fort som det.

    Har du vurdert digital RIAA siden du først har en deqx ?

    Mvh Knut
    Hei, Knut,
    Har ikke vurdert digital RIAA utenom DEQXen, men spurte OMF om det gikk an å bruke DEQXen som RIAA ved å legge inn en tilsvarend EQ- kurve. Han mente at det ikke gikk an.
    IMacen kommer.
    Nå skal jeg først få elektrikeren på besøk, slik at jeg får en (kanskje 2?) egen krets til anlegget. Så skal Micro Seikien opp på veggen.
    Tror ikke at jeg får orden på IMacen før du kommer-
    Mvh Tønnes
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei. I tråden til asbjbo nevner han litt om vinyl, RIAA og DEQX. LINK
    Den nye HDP-3 koster 43.900,- med RCA-utg. + basic målemikk. Et par tusen ekstra med XLR-utg. Mulig at en separat høykvalitets ADC er et alternativ?

    Ellers kjenner jeg meg litt igjen i problemstillingen - har et analogt oppsett som fungerer bra, men man føler seg litt fastlåst til tider. Enda verre er det å gjøre seg opp en mening om "fastlåsthet" er bra eller dårlig. ;) Uansett kan nok ikke digitalt trylleri gjenskape lyden fra dipol panelhøyttalere, så der blir nok mer et spørsmål om man kan innfinne seg med alternativet.

    Mvh. Johan
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Rojoh skrev:
    Hei. I tråden til asbjbo nevner han litt om vinyl, RIAA og DEQX. LINK
    Den nye HDP-3 koster 43.900,- med RCA-utg. + basic målemikk. Et par tusen ekstra med XLR-utg. Mulig at en separat høykvalitets ADC er et alternativ?
    Takker for linken. Er veldig spent på hvordan analogt høres ut!

    Uansett kan nok ikke digitalt trylleri gjenskape lyden fra dipol panelhøyttalere, så der blir nok mer et spørsmål om man kan innfinne seg med alternativet.
    Du treffer spikeren på hodet her, Rojoh! Det som jeg må ta stilling til, er hvorvidt hele systemet rundt Overkillene, med alle nyvinningene i det digitale området, låter bedre i mine ører enn C-J/Soundlab systemet. Jeg vet ikke ennå.

    Samtidig har jeg DEQXen, som kompliserer ting ytterligere: Liker du ikke lyden, går du inn på DEQXen og forandrer den.
    Jeg har bestilt inn Snickers til å finjustere anlegget slik det står i dag. Det kan ta litt tid før han kommer.
    Frem til da kommer jeg til å sitte helt i ro og vente.
    Jeg synes ikke at det er riktig å bedømme lyden av Overkillene før de er innstilt så optimalt som mulig.
    mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Spennende å følge dette. Jeg har latt meg fortelle om Soundlab-anleggets skjeldne kvaliteter, og da blir det ekstra interressant å bli fortalt om fordeler og ulemper og erfaringer med denne DEQX/Overkill-riggen.

    Tøft forsøk!
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Du vil aldri oppnå samme lydbilde ved å bytte til et system bygget rundt Overkill Encore. Det trenger ikke bli dårligere, men du beveger deg bort fra den lydfilosofi Soundlabene står for.

    Hvis det høres ut som jeg synes du gjør noe dumt i dette bytte, har du helt rett.
    A3/C-J/Kuzma (ikke micro) er kanskje det beste systemet jeg har hørt uansett pris. Det gjengir musikken med nerve og sjel. Rett og slett fabelaktig. Men nå er det jo engang du som skal leve med anlegget, og det er dine preferanser som teller...således blir mine betraktinger i denne sammenheng fullstendig irrelevante ;)

    Uansett, lykke til med valget tkr

    Vi snakkes

    Sven Ø
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    SOA skrev:
    Du vil aldri oppnå samme lydbilde ved å bytte til et system bygget rundt Overkill Encore. Det trenger ikke bli dårligere, men du beveger deg bort fra den lydfilosofi Soundlabene står for.

    Hvis det høres ut som jeg synes du gjør noe dumt i dette bytte, har du helt rett.
    A3/C-J/Kuzma (ikke micro) er kanskje det beste systemet jeg har hørt uansett pris. Det gjengir musikken med nerve og sjel. Rett og slett fabelaktig. Men nå er det jo engang du som skal leve med anlegget, og det er dine preferanser som teller...således blir mine betraktinger i denne sammenheng fullstendig irrelevante ;)

    Uansett, lykke til med valget tkr

    Vi snakkes

    Sven Ø
    Hei,
    Takk for et tankevekkende innlegg, Sven Øyvind!
    Mitt forslag er, kom innom. Lytt.
    Som du kanskje (ikke) har forstått, er jeg i ferd med å tvile meg frem til en konklusjon, og feedback er velkommen.
    Jeg mener også, som jeg har skrevet, at Overkill- systemet bør fungere optimalt for å trekke noen konklusjon. Det inkluderer også at Emmlabs Dac 6 e SE blir puttet tilbake inn i kjeden, og at DEQXen brukes kun i det digitale domenet.
    Som du forstår, er det mye arbeid som gjenstår.
    Ble forresten nokså overveldet over din kommentar om A3/C-J/Kuzma- systemet.
    mvh Tønnes
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Valentino skrev:
    Spennende å følge dette. Jeg har latt meg fortelle om Soundlab-anleggets skjeldne kvaliteter, og da blir det ekstra interressant å bli fortalt om fordeler og ulemper og erfaringer med denne DEQX/Overkill-riggen.

    Tøft forsøk!
    Takker, Valentino!
    Skal vedlikeholde denne tråden etter beste evne. Synes selv at det er spennende å trø på nye stier. Så får vi se hvor de fører hen. For alt det jeg vet, fører de tilbake til utgangspunktet.
    mvh Tønnes
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Det var med store forventninger jeg ankom tkrs nye "Sea Cliff" residens for å høre Overkillene som han nettopp hadde lånt av OMF. Jeg har hørt disse en gang før, hos OMF, men da med forskjellig "hardware", det viktigste var vel at OMF hadde DP effektforsterkere, en til mangeren og en til bassen, mens tkr hadde sin gamle trofaste cj premier 8 til mangeren og en crown, den og fra OMF, som dro bassen.
    DEQXen var bare innstilt av tkr og OMF, så det var neppe optimalt heller. Tkr har bestilt snickers til å justere.
    Det første som slo meg når jeg hørte Overkillene hos tkr var at dette høres veldig digitalt ut. Det var antakelig DEQXen som ikke var varmet opp, eller så vennet jeg meg til lyden etter hvert. Den forsvant imidlertid ikke helt i løpet av kvelden.

    Når det først hadde dradd i gang var det et lydbilde jeg gjerne kunne leve med. Jeg er glad i bass, og det var det i bøtter og spann, men aldri så mye at det på noen måter tok overhånd eller var utflytende. Diskanten syntes jeg i begynnelsen var litt matt, men etter hvert gikk det opp for meg at den er utstrakt, men ikke gjør så mye av seg. Kan det og tenkes at høyttalere må varmes opp? Jeg savnet imidlertid at lyden frigjorde seg fra høyttalerne, noe jeg hadde hørt hjemme hos meg selv, spesielt med EMM_Lab dakken til tkr som fikk lyden til nærmest å fylle rommet fra gulv til tak.
    Siden det var lørdag kveld begynte jeg å håpe på telefon fra Lotto. Jeg følte jeg kunne leve med dette selv.

    Dette skulle imidlertid bedre seg. Da jeg kom var eggene med mangerne vinklet litt nedover mot gulvet. Tkr justerte de så de pekte rett fram i stedet. Det hjalp til en viss grad, lyden flyttet seg ut fra høyttalerne oppover mot taket og ut i rommet. Etter å ha hørt på dette en stund prøvde vi å flytte mangereggene omtrent en tomme bakover i forhold til forkant av basskassene. Etter dette var det som veldig mange ting falt på plass. Høyttalerne virket mer homogene i lyden, det var ikke den samme følelsen av en elektrostat med en basskasse. Lyden frigjorde seg enda mer fra høyttalerne. Den ble mer sammenhengende.

    Hele tiden hadde gjengivelsen vært veldig tydelig, og preget av lavt bakgrunnsstøynivå og ekstremt klart og ryddig lydbilde. Dynamikken er utrolig god, selv på store orkester er det kontroll over hele lydbildet. Hvorvidt dette skyldes høyttalerne eller hele oppsettet aner jeg ikke, til det kjenner jeg enkeltkomponentene alt for lite. Det eneste kjente var cj effektforsterkerne som foret mangereggene. Her synes jeg å kjenne igjen cj-lyden som i forhold til dp-lyden hos OMF er mer i rør-retning, altså motsetningen til pa-lyden fra dpene. Elektrostatene synes jeg altid har hatt en (liten) pressethet eller noe redusert dynamikk i mellomtonen, denne er helt vekk i overkillene og dynamikken i de går langt utenpå soundlabene og bassen er i en annen divisjon. Jeg bør legge til at et par av disse argumentene gjør at jeg foretrekker dynamiske høyttalere framfor elektrostater. Det som soundlabbene gjør bedre enn overkillene er alt det som elektrostater er kjent for, de er lynraske, til tross for mangeren, og jeg mener å huske at soundlabbene er kjappere i hele frekvensområdet. Lydbildet fra soundlabbene er større.

    Det er likevel flere ting tkr må få svar på før jeg synes det går an å trekke noen konklusjoner, noen vil kanskje aldri bli besvart.
    - deqx er ikke stilt optimalt. Dette tror jeg har mye å si for å få lyden "mer ut av eggene".
    - Tkr hadde ikke koblet opp platespilleren sin. Det kan være veldig spennende å høre hvordan overkillene gjengir vinyllyden.
    - EMM-Labsen må kobles inn. Slik jeg husker denne er den omtrent fri for digital snerk eller "serring". Dakken i denne er nok vesentlig bedre enn i deqxen. Jeg tror den og har en del å si for å få lyden "mer ut av eggene".
    - Tkr burde stilt opp soundlabene i den nye stua. Nå er det bare lytteinntrykk fra før han flyttet som sitter i.
    - Dedikert strømkrets var fortsatt ikke lagt inn.

    Dette ble et mye lengre innlegg enn jeg opprinnelig hadde tenkt, men det var og en lang og hyggelig kveld hvor tiden gikk alt for fort. Jeg håper det snart dukker opp nye nytt hos tkr så jeg kan komme tilbake for en lytt.

    Telefonen fra Lotto kom imidlertid ikke.

    Mvh Knut
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Takk for besøket Knut.

    Hehe, Sea Cliff ja, den var god!

    Da var det ikke helt bortkastet å helle i deg all den gode Ripassoen og Calvadosen likevel. 8) Takk for hjelpen med høyttalerne. Det er noen svintunge beist. Det er alltid kjekt, IMO, å være 2 stykker når en (f)lytter på høyttalere. Du blir liksom litt dristigere og mer oppfinnsom, hvis du skjønner hva jeg mener....

    For sikkerhets skyld satte jeg meg ned på søndag og lyttet på samme musikken som vi hadde hørt på. Det er ingen tvil om at lydbildet er blitt både høyere og bredere, noe som passer meg veldig godt. Ellers synes jeg at du bekrev både lyden og forandringene svært godt. Jeg har også gått og ventet på at lyden skal slippe høyttalerne.
    Hva angår DEQXen, er jeg hellig overbevist at det er mer å hente med en annen dac. Vi får se.

    Jeg synes at det går trått med ting akkurat nå.

    Bl. a. venter jeg fortsatt på elektrikeren, som skulle vært her sist uke og lagt opp 2 nye kretser til anlegget. I dag etterlyste jeg ham. Kontordamen i firmaet opplyste at han ikke var på jobb i dag, han var i begravelse. Hun sa at jeg måtte forstå at ting tok litt lenger tid enn ventet....jeg hadde lyst til å spørre om han hadde vært på begravelse i 2 uker, for så lenge har jeg ventet på ham. Jeg bet det i meg med en kraftanstrengelse, og vi ble enige om at han skulle ringe meg i morgen.

    "Da e von i hangande snøre", som det heter her ute i havgapet....

    mvh
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    303
    Antall liker
    23
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Ringte han i går? Elektrikeren?

    Det var fint å få bekreftet inntrykkene fra kvelden.

    "Da var det ikke helt bortkastet å helle i deg all den gode Ripassoen og Calvadosen likevel."
    Jeg er klar for en ny lytt når som helst. ;D

    Ellers er det en skvisboks på bruktmarkedet du kan bruke oppe i "Listening Room Nr 2".

    Mvh Knut
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Knutn skrev:
    Ringte han i går? Elektrikeren?
    Selvsagt ikke.

    "Da var det ikke helt bortkastet å helle i deg all den gode Ripassoen og Calvadosen likevel."
    Jeg er klar for en ny lytt når som helst. ;D
    Glemte å nevne Beaujolais, Crozes Hermitage og brown ale....Vet ikke hvor ofte jeg har råd til å ha deg her ! ;D

    Ellers er det en skvisboks på bruktmarkedet du kan bruke oppe i "Listening Room Nr 2".

    Mvh Knut
    En god ide, men jeg tror at jeg må prioritere et harddiskkabinett og harddisker akkurat nå.
    mvh Tønnes
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Dritlekkert, flotte og mange bilder også, det liker vi :)

    Må jo låte svinaktig bra! Hørt mye CJ, låter utrolig bra, meget dynamisk!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og Manger: tkr sitt anlegg

    Takker, Borgenvik!'

    En oppdatering:

    Etter 6 måneder med oppussing og flytting er hele anlegget oppe:



    Etter korte og vennligsinnede forhandlinger med OMF er Overkillene nå MINE!!

    mvh
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer!!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C-J, EMMlabs, Rør og Manger: tkr sitt anlegg

    tkr skrev:
    Etter korte og vennligsinnede forhandlinger med OMF er Overkillene nå MINE!!

    mvh

    gratulerer, begge to.
    må være deilig for omf å bli kvitt overflødige "kontorhøyttalere" til godt over 100k...
    og er du fornøyd med kjøpet, så er jo alt fryd og gammen! :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @ Nido: Takk for sist og takk for gratulasjoner!

    @ Joaquin: Vel, samboeren ble veldig glad da jeg fortalte at jeg hadde kjøpt mindre høyttalere ;D.

    Ellers føler jeg vel at jeg i grunnen har gått over til et helt nytt system fremfor bare å bytte høyttalere.

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer tkr.
    Dette ser virkelig flott ut, og vi tåler flere bilder og mer beskrivelse av lyden.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer!

    Ergelig at jeg aldri fikk lyttet ordentlig til ditt forrige oppsett. Men for det kan jeg bare skylde på meg selv... ::)
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer Tønnes :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    hva er de fysiske målene på høyttalerne, tkr?

    og, det ser ut som du har satt vinylriggen utilgjengelig for ivrige barnehender, stemmer det? ;D
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Gratulerer Tønnes :D

    Er selv litt "inni" overkill sine produkter akkurat nå ;) ;D

    Mvh :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @ Kjoenik: Takker! Mener å huske at du hadde en mer eller mindre stående invitt.... ;)

    @ Ivarlo: Takker!

    @ Fosse: Når det gjelder lyden, mener jeg at Knutn hadde en god beskrivelse av den. Jeg begår jo også helligbrøde, i.o.m. at vinylsignalet nå går gjennom en ad/da - loop.

    joaquin skrev:
    hva er de fysiske målene på høyttalerne, tkr?

    og, det ser ut som du har satt vinylriggen utilgjengelig for ivrige barnehender, stemmer det? ;D
    Eventuelt ivrige barnehender her i huset er definitivt ikke DIY! Garantert! :eek:
    Finner ikke noen tommestokk...de er vel rundt 130cm høye og svært dype, 50 cm?

    mvh
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    tkr skrev:
    <snip>Kall det et paradigmeskifte, jeg fikk i grunn en Saulus/Paulus opplevelse etter vinyl/digitaltesten til Lydlauget i fjor:Jeg er ikke lenger så overbevist om vinylens fortreffelighet ift. digitalt.
    Ugh! Og jeg som er halveis 'i kjøymda' til å kikke seriøst etter vinylrigg ....

    -----

    Bortsett fra dèt: spesielle de høyttalerne der, tkr ... noe du har til vurdering?

    mvh
    JackX

    ---------
    Edit: Grattis med nye høyttalere! Har sett de tidligere, og låter de som de ser ut må det være storslagen musikk i heimen!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @ Sense: Takker! Hørte fra OMF at du har styrt på med kablingen hans :D



    JackX skrev:
    tkr skrev:
    <snip>Kall det et paradigmeskifte, jeg fikk i grunn en Saulus/Paulus opplevelse etter vinyl/digitaltesten til Lydlauget i fjor:Jeg er ikke lenger så overbevist om vinylens fortreffelighet ift. digitalt.
    Ugh! Og jeg som er halveis 'i kjøymda' til å kikke seriøst etter vinylrigg ....

    -----

    Bortsett fra dèt: spesielle de høyttalerne der, tkr ... noe du har til vurdering?

    mvh
    JackX
    Hei, Ungdom! Kjekt å se deg her... :D
    Har kjøpt høyttalerne, ja.
    Jeg mener å ha mine ord i behold ang. analog/digital lyd. Jeg tror ikke lenger på at analog lyd i seg selv er overlegen. Derimot tror jeg at det kommer an på masteringen. Jeg har ennå ikke satt meg til å spille samme musikken på lp og cd, men i begge tilfelle er jo lyden til syvende og sist digital. Eventuelle lydforskjeller må da enten oppstå i selve vinylavspillingskjeden eller være knyttet til avspillingsmediet.
    Jeg for min del har jo rundt 2000 lper, og mesteparten er ikke dubletter. Jeg kommer selvsagt til å beholde vinylriggen.
    I tillegg til cd- spiller har jeg jo også koplet meg opp harddiskavspilling via Itunes. Det betyr at jeg har nesten ubegrenset med digital lagringsplass til mer musikk.
    Det låter ikke så gæli fra harddisk heller...
    mvh Tønnes
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Ser valget er tatt tkr, og jeg gratulerer så mye. Litt vemodig med A3'ene :'(, men de har jo gjort en lang og tro tjeneste....

    Ser frem til snarlig visitt for å sjekke ut...har i utgangspunktet mer tro på CJ enn DP (no offence OMF), så dette blir absolutt spennende...

    mvh
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei! Knallbra, dette ser veldig fint ut! Spiller som en drøm tenker jeg! Gratulerer. ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    @SOA: Takker! Skal holde en Laugskveld så snart Snickers har vært her og justert DEQX+ koplet inn Emmlabsen.

    @SAL: Takker så mye! Håper virkelig at du gjør gjenvisitt her på Vestlandet snart. Ser at du ikke akkurat har vært passiv selv, håper jeg får lov til å stikke innom igjen når jeg har tur østover.

    mvh Tønnes
     
    R

    Roysen

    Gjest
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Grattis Tønnes. Dette spiller sikkert minst like bra som det ser ut!

    Mvh
    Roysen
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Hei Tønnes!

    Jeg tillater meg å gratulere oss begge. Og jeg håper virkelig du blir fornøyd. Det tror jeg forsåvidt med stor sikkerhet at du blir også. Med innjustering med CLIO, tilkobling av EMM LABS DACen og jeg regner med at vi prøver ambience diskanter også - så er jeg sikker på at du får en betydelig løft. Mine erfaringer på det området er at lyden først og fremst blir lettere og mer luftig, at lyden blir mer "live"/ekte og at holografien sitter bedre!

    SOA - no offence taken! ;D ;D


    Jeg gleder meg veldig til å høre hva resultatet blir i oppsettet til Tønnes - hvordan det funker med rør til toppene, og hvordan DEQX/EMM LABS fungerer når alt er på plass. Jeg har tittet på rør før jeg.... ;D ;D

    Lykke til!

    Mvh
    OMF
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    OMF skrev:
    Hei Tønnes!

    Jeg tillater meg å gratulere oss begge.
    Takk, Ole Martin, vi har vel grunn til å glede oss begge to!


    Og jeg håper virkelig du blir fornøyd. Det tror jeg forsåvidt med stor sikkerhet at du blir også.
    Det tror jeg nok. Jeg har vært veldig usikker, og det som gjorde utslaget var å ha Knutn på besøk. Det å flytte på Mangerelementene gjorde at lyden ble tilnærmet slik jeg hadde håpet at den skulle bli. Herfra kan det i grunnen bare gå oppover..


    Med innjustering med CLIO, tilkobling av EMM LABS DACen og jeg regner med at vi prøver ambience diskanter også - så er jeg sikker på at du får en betydelig løft. Mine erfaringer på det området er at lyden først og fremst blir lettere og mer luftig, at lyden blir mer "live"/ekte og at holografien sitter bedre!
    Gleder meg faktisk som en unge til å få dette på plass!


    Jeg gleder meg veldig til å høre hva resultatet blir i oppsettet til Tønnes - hvordan det funker med rør til toppene, og hvordan DEQX/EMM LABS fungerer når alt er på plass. Jeg har tittet på rør før jeg.... ;D ;D


    OMF
    Du er herved invitert....

    mvh

    Edit: Takker, Roysen!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Kommer på besøk ved første anledning, ditt praktfulle oppsett må oppleves! Har skjedd altfor mye her i det siste så turen til hytta og Bergen er utsatt!(Ansatt 2 i garagen, blitt pappa, bygge bil og Hi-Fi ;) ) Begynner å låte hyggelig her også. Du er velkommen når som helst! ;)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    Grattis tkr! ;D
    Dette virker spennende, og BØR jo være bra, mildt sagt, for det spilte jo rimelig greit tidligere og... ;) ;D :p

    Gleder meg til å få hørt dette! Fikk jo hørt høytalerne så vidt hos OMF, men da var de ikke 100% oppsatt...

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    C-J, EMMlabs, Rør og elektrostater: tkr sitt anlegg

    SAL skrev:
    Kommer på besøk ved første anledning, ditt praktfulle oppsett må oppleves! Har skjedd altfor mye her i det siste så turen til hytta og Bergen er utsatt!(Ansatt 2 i garagen, blitt pappa, bygge bil og Hi-Fi ;) ) Begynner å låte hyggelig her også. Du er velkommen når som helst! ;)
    Grattis, SAL, med papparollen!
    Hehe, gleder meg til å se "familiebilen" din kjøre inn på tunet!
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn