- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 33.491
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Kjøpte den brukt av en spanjol som nesten ikke hadde turt bruke den. Den var så god som ny. Han solgte den for å finansiere datterens studier. En av mine tre go - to - PUer. Veldig dynamisk, og varmere i lyden enn Lyra - ryktene tilsier.Skal si du flotter deg på en helt vanlig onsdagMange ramler av stolen når de hører prisene på noen glassrør til forsterkere, men ser dere med diamantnåler holder på i en heeelt annen klasse
"
AI-oversikt
The original price for the Lyra Parnassus D.C.t phono cartridge was $3,495 in 2006, though this is a vintage product and may not be readily available new today. The price reflected its advanced features, such as a rigid titanium body and a diamond-coated cantilever, which increased manufacturing costs."
De andre go - to PUene er Ortofon Mc Anna Diamond og en Peter Ledermann - moddet Denon Dl 103, som dessverre må sendes inn til USA for (enda) en ny cantilever. Har pålagt meg selv innkjøpsstopp på alt vinylrelatert inntil Dl 103 er reparert. Har spart fryktelig mye penger på det!
SME V som Lyraen nå er montert i, kjøpte jeg forøvrig brukt på slutten av 80 - tallet for sier og skriver Kr. 2500.- . Du vet, det var den gang alle skulle hive seg på Cd og digitalis.
Mvh
Sist redigert: