tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for turen :). Bortsett fra to ukers skimarsj og å sove i telt ved Varangerfjorden har jeg gjort lite der oppe.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte bilder og tekst. Har ikke vært allverden i Finmark, men har minner både på godt og vondt :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Nær sagt som alltid tkr, tusen takk for den virituelle turen.
    Jeg burde ha vært med Skranglefant på langtur i hjemfylket hans.
    Det jeg har å skilte med er Alta-Hammerfest tur/retur med bil 6x med totalt 10 dager i Hammerfest i jobb sammenheng.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, takker alle sammen.

    Problemet er kanskje akkurat det at folk gjør sine besøk i Finnmark så korte som mulig! :) Jeg synes at Finnmark er kanskje det mest eksotiske Norge har å by på, og det sier ikke så rent lite.

    Naturen er i hvert fall overveldende!

    Men bare for å vise at Vårherre ikke begrenser sine pastell-lysshow til polare strøk: I går ettermiddag dro Madammen og jeg en tur ut til Die Fischerei Solleswig auf der Grossen Sartorinsel bei Bergen for å se på solnedgangen.

    BpS2AcMDRhaFGrpT5GpB%Q.jpg


    lYJs2sJ6QNWITv646RcI6A.jpg


    BPdVgVwUQoewFRefx2+eNA.jpg


    8z55jS2qQKq3R7GjgAbfww.jpg


    Han kan sine saker, den karen.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært noen uker med berg-og-dalbane siden siste innlegg her.......begynner å bli lei av sykdom her i huset! På pluss-siden har Madammen fått lynrask utredning og skal opereres den 10 desember. Det er godt.

    Usikkerheten og venting på legetimer, CT, blodprøver og hva-vet-jeg er en forferdelig nervepåkjenning og ikke akkurat noe muntrasjonsråd. Nå har vi i hvert fall en plan, så får vi ta alt videre derfra.

    Mer pluss-side:
    1) Metric Halo ULN 8 er oppe og går igjen etter et fullstendig uventet kræsj mens jeg stilte på volumet. Andre prioriteringer har gjort at det har tatt litt tid å få den på beina igjen, men gjengen på Metric Halo skal på nytt ha hederlig omtale for god og hurtig hjelp.
    2) Platepusheren i Marken hadde fått inn en av 3 manglende David Allan Coe- LPene. Nå mangler jeg vel bare grisevisene hans. Det ble et par andre album med hjem på kjøtt og flesk:

    O4GOTHWXRdGtC58JzxolQQ.jpg


    3) I dag fikk vi endelig gulv på gjestebadet igjen.

    Livet går videre.

    Mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det beste ønskes herifra også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    god bedring til fru tkr.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    God bedring ønskes din bedre halvdel tkr.
    Og fortell meg om å ha sykdom i huset :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    God bedring til Madammen til Tønnes!!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk til alle for alle gode ønsker! :)

    Powerpoint: Nei, sjukdom i heimen øker ikke akkurat livskvaliteten, hverken for den sjuke eller for de andre rundt. En kan bare håpe at ting går seg til, og herved går ønsket om god bedring til dine.

    På plussiden: Vinylavspilling høres helt ok ut igjen i tkr Towers.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ratting pågår etter at Metric Halo er oppe og går igjen:

    fullsizeoutput_15ec.jpg


    Låter usedvanlig bra. Det var en riktig beslutning å skrote alle presets og begynne på nytt.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det jules i tkr Towers. Nils_Flyttemann, som av og til kaller meg for "storebror" kom innom med julepresanger i dag:

    mQQwurLOT4iNyOy7UDOd4Q.jpg


    Ingen Wayfaring stranger, akkurat,


    men Wayfaring er han i enhver hensikt. Madammen er ferdig med Haukeland, og ser vakker ut i nisselue! :)

    Renovering av bad er ikke Hell Week, det er mer Hell Month, men vi fikk føyset siste Litauer ut døren for en god uke siden. Hallelulja!. Jeg håper at det blir lenge til neste gang jeg får høre ordene "no problem" uttalt med sterk østeuropeisk aksent!

    Siste håndlagede hylle til badet ble levert av Ole Jan for noen dager siden, og jeg har et lønnlig håp å få dem montert i morgen:

    VtOOQiaXR4OObNwNS3IrNQ.jpg


    I mellomtiden er Madammens datter og datterdatter på besøk, og nyter litt frisk sjøluft her ute i Strileland:

    ppXGs0T2SAKX7RC2q6dXHA.jpg


    5r+Yepm3R0+5ABqUxiUZzQ.jpg


    Freden senker seg. :)

    ---------------SLUTT PÅ MELDING--------------------------

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.853
    Antall liker
    13.666
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den mutteren der fikk tankene i retning Felgen i Flåklypa 8)
    God Jul til alle i tkr towers :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    God jul Tønnes!

    Ordentlige dimensjoner på den barskeste platespilleren på Brattholmen.

    Litt nærmere jokeren på kaien har vi tradisjon for å sløve 1 juledag. Pysj hele dagen. Monterte søndagspickupen og koste meg i min egen verden. Etter noen timer måtte jeg på kjøkkenet og fylle opp. Litt forfjamset ser jeg at fruen har malt hele bakveggen på kjøkkenet sort i mitt fravær. Hver sin lyst, men flott ble det.

    Har kommet inn en brukt Dac, en ny streamer og en Mac air siden sist så dine ører og Mac kompetanse kan komme til nytte. Kommer tilbake til deg med den saken....

    Fortsatt en strålende dag

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Den mutteren der fikk tankene i retning Felgen i Flåklypa 8)
    God Jul til alle i tkr towers :)
    God jul til deg og dine! :)

    Jeg har allerede fastholdt skriftlig at designet på Verdieren er definitivt æææhhh.......industrielt. Alt er fininnstillbart, men hele greia har et Reodor-Felgen-tilsnitt. Jeg hadde noen sorte plastdingser til å sette oppå mutrene, men de har jeg rotet bort.......tror ikke at det har noe å si for lyden!

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God jul Tønnes!

    Ordentlige dimensjoner på den barskeste platespilleren på Brattholmen.

    Litt nærmere jokeren på kaien har vi tradisjon for å sløve 1 juledag. Pysj hele dagen. Monterte søndagspickupen og koste meg i min egen verden. Etter noen timer måtte jeg på kjøkkenet og fylle opp. Litt forfjamset ser jeg at fruen har malt hele bakveggen på kjøkkenet sort i mitt fravær. Hver sin lyst, men flott ble det.

    Har kommet inn en brukt Dac, en ny streamer og en Mac air siden sist så dine ører og Mac kompetanse kan komme til nytte. Kommer tilbake til deg med den saken....

    Fortsatt en strålende dag

    Mvh Atle
    Tydeligvis en vellykket jul, hvis Madammen din greier å male kjøkkenet svart uten at du merket noe! :rolleyes:

    Fortsatt god jul ned til Kaien. Du er velkommen bort til tkr Towers også, du har vel fremdeles ikke hørt anlegget etter at jeg fikk inn Premier 350 #2. Ingen har noensinne hevdet at jeg er datakyndig, men hjelper gjerne til så langt som kompetansen rekker.

    Mvh Tønnes
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes Verdier er flott jeg, er drømmeprodukt. Så om du skal selge om 25 år stiller jeg meg i køen. Ha en fortsatt fin feiring :). Sees plutselig..
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Synes Verdier er flott jeg, er drømmeprodukt. Så om du skal selge om 25 år stiller jeg meg i køen. Ha en fortsatt fin feiring :). Sees plutselig..
    Hehe, om 25 år er jeg 91......Du kan antakelig få kjøpt Verdieren billig fra boet før den tid!;)

    Fortsatt god jul til deg og dine, uansett hvor dere måtte befinne dere.


    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker ordet serendipitas, og av og til skjer det.

    Jeg har hatt litt trøbbel med brum på Koetsuen, og jeg har trodd at det hang sammen med tonearm/kabelen. Det var en av grunnene til at jeg skiftet ut SAEC 308 L med FR 64 FX. Det hjalp (litt), men jeg syntes det var rart, særlig med tanke på at de to andre PU/armene er dønn tyste. Kunne det kanskje være i headshellet det lå?

    Jeg har jo headshell liggende, det er ikke det, men jeg fant ut at jeg kunne investere noen kroner i et Yamamoto-headshell når jeg først var i gang. Hele 700 kroner kostet det, fritt tilsendt fra Japan:

    %xH7cS3LRwOAeWRmD0Wymw.jpg


    Anledningen ble benyttet til å stille inn alle parametre på nytt. Jeg gjorde meg flid, men ikke mer flid enn ellers. Samme VTA, Stevenson konfigurasjon, ca. 1,8 gram nåletrykk:

    ZndKFPuISbqoPQF54h8rBg.jpg


    Denne plata sto laglig til for hogg, jeg hadde ikke ryddet bort "Happy New Year" etter nyttårsaften:

    supertrouper.jpg


    Men hva Faen skjedde??

    Et diigert lydbilde! Detaljer, særlig synter, og arrangement som jeg aldri har lagt merke til før! En musikalsk sammenheng, samtidig som jeg kunne følge tråd etter tråd i produksjonen....Selv bassen låt plutselig bra, og det på et album som ikke akkurat er kjent for slikt. :confused:

    Vet ikke hva som gjør dette her: Brummet er vekk, støygulvet vesentlig lavere. Alle parametre stilt på nytt, men ingen nye verdier. Nytt headshell, denne gangen i tre, pick your poison!. Uansett, at det var så mye mer å hente ut av Koetsuen var veldig forbausende!

    Det kan i hvert fall sies at en aldri blir utlært......


    Mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.838
    Antall liker
    8.810
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Mistenker at du har hatt dårlig kontakt i en av koblingene, men morro med bra lyd!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mistenker at du har hatt dårlig kontakt i en av koblingene, men morro med bra lyd!
    Det samme mistenker jeg også. Det dumme er at på akkurat det headshellet er det gjennomgående kabler fra pickup til SME-feste, så det går ikke an å prøve et annet sett med kabler.

    Antakelig er det bare å skrote det. :(

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Headshellene fra Yamamoto er veldig bra.
    Opplevde mye av det samme selv. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Headshellene fra Yamamoto er veldig bra.
    Opplevde mye av det samme selv. :)
    Takk for info, er jo fremdeles litt sjokkert over forskjellen.

    Jeg er rimelig trygg på at der er brudd i en ledning i det gamle headshellet som har forårsaket brum, men jeg har hatt akkurat den PUen oppmontert i ihvertfall 3 forskjellige headshell, og den låt aller best i Yamamotoet. For sikkerhets skyld- alle 3 i samme arm.

    Har ikke hatt den helt store troen på at headshell skal utgjøre store forskjellen i lyd, men nå begynner jeg å lure.......


    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Headshellene fra Yamamoto er veldig bra.
    Opplevde mye av det samme selv. :)
    Takk for info, er jo fremdeles litt sjokkert over forskjellen.

    Jeg er rimelig trygg på at der er brudd i en ledning i det gamle headshellet som har forårsaket brum, men jeg har hatt akkurat den PUen oppmontert i ihvertfall 3 forskjellige headshell, og den låt aller best i Yamamotoet. For sikkerhets skyld- alle 3 i samme arm.

    Har ikke hatt den helt store troen på at headshell skal utgjøre store forskjellen i lyd, men nå begynner jeg å lure.......


    mvh
    Er nok litt pickup og systemavhengig tenker jeg. Men din beskrivelse stemmer godt overens med egne opplevelser av samme headshell.
    Et annet tips til godt headshell er Jelcos originale headshell i magnesium.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Moro å lese.

    Jeg har brukt Yamamoto mye, flere typer, og alltid vært godt fornøyd. Men jeg tenker nok at ditt gamle headshell har hatt noen problemer. Men, ikke mindre moro av den grunn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.003
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Spennende. Jeg bruker også Jelco magnesium headshell som fungerer best av de jeg har. Men kanskje Mpingo er tingen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Moro å lese.

    Jeg har brukt Yamamoto mye, flere typer, og alltid vært godt fornøyd. Men jeg tenker nok at ditt gamle headshell har hatt noen problemer. Men, ikke mindre moro av den grunn.
    Moro er det!

    Som jeg skrev, så har jeg hatt Koetsuen oppmontert i 3 forskjellige headshell, og den synger best i Yamamotoet.

    Det er ikke alltid så lett- Koetsuen liker seg best i tyngre armer, IME, og headshellet er selvfølgelig en del av armmassen. Jeg tror ikke at det er noe vits i å forsøke den i veldig lette headshell, selv om det skulle kunne gå med et lett headshell og den tyngste armen min- FR 64 S. Får prøve det ut en gang jeg kjeder meg. :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.564
    Antall liker
    27.597
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er nok litt pickup og systemavhengig tenker jeg. Men din beskrivelse stemmer godt overens med egne opplevelser av samme headshell.
    Et annet tips til godt headshell er Jelcos originale headshell i magnesium.
    Spennende. Jeg bruker også Jelco magnesium headshell som fungerer best av de jeg har. Men kanskje Mpingo er tingen.
    Takker, begge to. Jeg skal kikke mer på de Jelcoene. For tiden har jeg koblet opp Soundsmith DL 103 R i et Ortofon headshell som er helt OK. Spiller Leonard Cohen svært så bra akkurat nå i FR 64 S, men jeg holder akkurat på å trykke på "kjøp"-knappen på en PU til, og da trenger jeg et skikkelig headshell til.......:cool:

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn