tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I alle dager, ett av HFS fryktinngytende anlegg har forøket seg! :eek:
    Grattis med enda et trinn, tkr. Er vel ikke mulig å koble til enda flere nå, vel? :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I alle dager, ett av HFS fryktinngytende anlegg har forøket seg! :eek:
    Grattis med enda et trinn, tkr. Er vel ikke mulig å koble til enda flere nå, vel? :)
    Takker! :)

    Vel, i teorien er det nok mulig å sette opp en "flaggermusforsterker" til å ta seg av bånddiskantene og Tannoyene. ULN 8 har tross alt 8 utganger. Men det ville være nokså komplisert å sette opp, og selvsagt hinsides enhver fornuft. ;)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Regner meg ferdigrattet for nå. :) Synes at det er utrolig hvor mye en kan gjøre med lyden uten at anlegget ser annerledes ut når en har DSP. Ser slik ut i kveld:

    IMG_3444.jpg


    Hadde MFA innom her i går, ville ha et par ekstra ører for å kontrollere at jeg ikke hadde rattet meg ut på viddene igjen, som så ofte før. Han var nå enig i at det låt godt, omenn litt mørkt. Har sittet og kontroll-lyttet i kveld, og jeg er helt enig. Det låter litt mørkt, men mindre mørkt enn før.

    Jeg ser to grunner til det:

    1) Bånddiskantene står fortsatt oppmontert. De stråler oppover, og IMO er det ingen tvil at de tilfører litt "stjernestøv" eller "luft", avhengig av hvilket ord folk vil bruke.
    2) Premier 350 SA har nok litt mer diskant i seg enn ET 250 SA hadde.

    En skulle forresten ikke tro at det skulle være særlig forskjell i lyden om en hadde 2 x 250 eller 2 x 350 Watt til å drive et par Mangere og bånddiskanter, men i mangel av bedre ord, låter det plutselig massivt, som om det plutselig var ubegrenset med krefter bak lyden. Greit nok, men relativt sett var det jo det med ET 250 S også. Go figure....

    MFA syntes det låt litt mer uengasjerende med ren digitallyd vs. vinyl. OK. Inn med "trafolyd- presettet". Et sted i denne tråden og for lenge siden skrev jeg at dette presettet fungerer som en kompressor. Det står jeg ved. Det ble i all fall straks litt mer futt over digitalis. Lar det være slik foreløpig.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kvelden i går var helt ok, egentlig. Snille Ivarlo tilbød seg å sveipe innom tkr Towers og hjelpe til med å bytte ut gamle deler i Metric Halo ULN 8 med nye deler:

    IMG_3453.jpg


    IMG_3452.jpg


    Det gikk forholdsvis greit. Angsten med å håndtere ukjente elektronikkdeler har gitt seg etter hvert, så Youtube- videoen med ombyggingsveiledningen ble satt opp på pcen og fulgt slavisk.

    Noen deler ble til overs etter bløtdelskirurgien, og skal destrueres på forskriftsmessig måte:

    IMG_3454.jpg


    Ivarlo hadde også med seg sin nyinnkjøpte Tesla. 0-100 på 4,8 sekunder! En kunne formelig føle hvordan nyrene prøvde å presse seg ut gjennom de nederste ribbeina, og lungene ble komprimert til små, blodige svamper. Helt rått! :D

    Så i dag kom nedturen. Som ventet. Er det noe jeg hater som pesten, er det å sette opp alle parameterne i MIO Console på nytt. Plutselig ser alt fullstendig anderledes ut. Fra Dette:

    Skjermbilde 2019-06-19 kl. 21.18.40.jpg


    Til dette:

    IMG_3455.jpg


    Faen, jeg avskyr dette her......Satans knatting og N pluss uendelig med undermenyer og tvetydige og ukjente instrukser....Og ingen manual! :p Forpult, jeg hater det! Og ikke Faen om det blir lyd! Uendelig lei nå. Tar kvelden og en whisky. :p

    Mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.883
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner meg jævlig igjen i den frustrasjonen over sånt noe....


    tenor.gif
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Håper det ordner seg fort. Håper du har tålmodighet. Det er en av grunnene til at jeg ikke tør noe som involverer oe som helst ifht et "program".. Jeg er rett og slett for lat.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner meg jævlig igjen i den frustrasjonen over sånt noe....


    Vis vedlegget 545302
    Måtte bare få det ut.......:p

    Metric Halo kom med sine første bokser i 2007. Som et unikum kan disse boksene fremdeles oppgraderes og har full support den dag i dag. Moduloppbyggingen gjør det enkelt å bytte komponenter i dem......Hatten av for et slikt firma!

    Jeg skal ikke gå inn på Apple eller Microsoft, bare konstatere at jeg konsekvent har ignorert alle oppdateringer i iTunes. Jeg klikker dem vekk inntil Apple blir lei av å sende meg beskjeder om at det er på tide å oppdatere. Min iPhone 6 gjør fremdeles tjeneste, og hva angår Siri, eller hva Faen hun heter, har hun seilt sin egen sjø hittil. Er fullstendig desinteressert.

    Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderte å oppgradere ULN 8, var løftene om USB- kompatibilitet og en bedre klokke. Jeg burde selvfølgelig ha visst bedre. :(

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Håper det ordner seg fort. Håper du har tålmodighet. Det er en av grunnene til at jeg ikke tør noe som involverer oe som helst ifht et "program".. Jeg er rett og slett for lat.

    Jeg eier ikke tålmodighet!


    Kan ikke ting virke uten at en må sette seg inn i ørten undermenyer?

    mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.883
    Torget vurderinger
    23
    Nei! 2019 nå. Fjortisene har tatt over.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    God kveld tkr

    Aner litt trykket stemning i towers nå. Håper virkelig anlegget har våknet til liv. Gjorde et raskt søk på «metric Halo Ulm8», «upgrade» og «manual». Ser ut som flere har opplevd litt forskjellig. Kan forstå frustrasjonen. Løsningen ligger gjerne i proffverden. Kanskje det er noen studio folk som har erfaring med dette utstyret. Dersom løsningen finnes på Internett vil jeg nok tro den finnes i et fora blandt proffene.

    Blir tausheten overhengende får vi ta en lytt hos meg. Har både bass og diskant på forsterkeren så vi kan ratte litt ??????

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God kveld tkr

    Aner litt trykket stemning i towers nå. Håper virkelig anlegget har våknet til liv. Gjorde et raskt søk på «metric Halo Ulm8», «upgrade» og «manual». Ser ut som flere har opplevd litt forskjellig. Kan forstå frustrasjonen. Løsningen ligger gjerne i proffverden. Kanskje det er noen studio folk som har erfaring med dette utstyret. Dersom løsningen finnes på Internett vil jeg nok tro den finnes i et fora blandt proffene.

    Blir tausheten overhengende får vi ta en lytt hos meg. Har både bass og diskant på forsterkeren så vi kan ratte litt ������

    Mvh Atle
    Hehe, er frustrert hinsides alle ord. Får det rett og slett ikke til å funke! Faen.

    Tar meg gjerne en tur bort til Brattholmen Kai ila helgen bare for å glemme hele dataskiten.

    Mvh tkr
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette er bra:



    Originally Posted by tkr View Post
    I am a 65-year old retired veterinarian and a hifi-nut. My only reason for being on this forum is that I love my ULN-8. Flawless AD and DA, preamps with huge amounts of gain and no noise. The DSP makes it a sonic chameleon, with really great potential for integrating any speaker or amp in my room.
    Well, that part is good!
    :
    Originally Posted by tkr View Post
    But the learning curve with the 3d is really challenging for someone like me. For two days now I been trying to get my monitor controller to work. I simply want to be able to have playback from one analog and one digital source into 4 channels of sound, but as of now I haven`t been able to accomplish that. I have had several crashes, and I haven`t the faintest idea why they happened.
    Sorry you're having problems. Have you filed the bugs with the bug reporter when it popped up? If not, please start doing so, as it will help us help you.

    Short answer to your question:

    Use the Monitor > Add Monitor Source… menu command twice to add two sources; one for your analog and one for your digital; as you do that, choose the input channel for the source, and name the source.

    If you want a 4 channel output, it would seem that you want to do something like crossover or bass management. If that's the case, you'll want to do Monitor > Edit Current Monitor Output… and then change the monitor output to a 4 channel path (either LCRS or Quad - it doesn't really matter).

    To do your crossover or bass management you'll need to Edit the Current Output Graph and add the signal processing you need to route from the L/R input of the graph to your 4 outputs.

    If you need more help with this, open a support ticket and we'll work through it with you.


    Quote:
    Originally Posted by tkr View Post
    Obviously, i couldn`t care less about low latency, mic preamps and the like, but I would really like to know:

    1)Am I the only one struggling with the update and new interface?
    2)Is there any kind of manual online somewhere??
    3)Is there any use in trying to extrapolate anything from the online manual for the ULN 8 2d manual?
    1) People seem to be doing OK, but some things are different enough that it can be an adjustment

    2) This is what we have for now:

    https://mhsecure.com/3d_public_beta/3dQuickStart.html

    We are working on an updated and consolidated manual and will post it as soon as it will help more than hurt.

    3) A lot of 3d is similar to 2d; so yeah, the 2d manual is potentially helpful, but there are differences.

    Quote:
    Originally Posted by tkr View Post
    I am extremely frustrated and out of my element. Whom can I turn to for help?
    The first thing to do is open a support ticket with our support team; they can help you via email or you can schedule a call.

    https://mhsecure.com/support

    We can definitely talk you through the process of getting things set up, and you can definitely do what you want.
    __________________
    B.J. Buchalter
    Metric Halo
    Det tok hele 9 minutter fra min posting til MH la ut et svar. Imponerende!:)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.612
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Har selv hatt mange timer frustrasjoner med dette pc helvete og musikkavspilling. Har omsider fått ting til å funke og koblet pc'n av nettet. Windows oppdateringer som presser seg på i tide og utide , er en mare.

    Håper du får alt på stell og kan nyte musikk igjen
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har selv hatt mange timer frustrasjoner med dette pc helvete og musikkavspilling. Har omsider fått ting til å funke og koblet pc'n av nettet. Windows oppdateringer som presser seg på i tide og utide , er en mare.

    Håper du får alt på stell og kan nyte musikk igjen
    Takk for gode ønsker, T, det hjalp! :D

    Etter å ha knattet, grublet og lest i bare 3 dager, fikk jeg lyd for 20 minutter siden:

    IMG_3457.jpg


    Riktignok bare over de analoge inngangene, men jeg kan holde ut å bare spille vinyl en stund. Og det er von i hangande snøre. Kanskje greier jeg å tukle meg frem til digital lyd også......:)

    mvh

    PS: Har du vurdert å slå deg på fjerndatahealing? Noe a la å la folk ta kontakt med deg og jamre om dataproblemene sine. Så sender du dem gode ønsker, hvorpå dataproblemene løser seg og du sender en faktura......Du kunne bli steinrik!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt du er i gang igjen! I samme situasjon hadde min frustrasjon vært uten grenser :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Godt du er i gang igjen! I samme situasjon hadde min frustrasjon vært uten grenser :)
    Takker, men jeg er grenseløst frustrert!

    Har fremdeles ikke greid å få til digital lyd, og analogt kan jeg høre musikk med en sinnrik teknisk løsning som omgår hele problemet med at jeg ikke får kjørt noe i det hele tatt gjennom monitorkontrollen, som virket i 20 minutter i går. Deretter utviklet den autisme, og har ikke vært mulig å skremme, true, lure eller lokke den ut av tilstanden hittil. Har send inn melding til supportavdelingen, lei nå.:p

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var bare snakk om å gå inn i en skjult undermeny, slå av ULN 8, fjerne noen filer, og vips, funket det igjen. Bare 2 kræsj senere ble det iallfall endelig både digital lyd og monitor kontroll i 4 kanaler.

    Til gjengjeld forsvant den analoge inngangen. Greit nok, er fortsatt i kontakt med MH Support, og de hjelper meg nok med det også.

    Et par småfeil og innbilte katastrofer ble det, (hvorfor i all verden fant de på å legge inn en delaymulighet for hver kanal i monitor kontrollen?? Litt feil knatting, og plutselig hørtes det ut som om musikken kom med innebygget ekko! )

    MEN: Flott, filigran, nærmest fjærlett lyd med avgrunnsdyp bass. Liker! :)

    Mvh

    Edit: Og lyden ble faktisk enda bedre etter at jeg gikk inn i mikseren igjen og skrudde EQen. :cool:
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var bare snakk om å gå inn i en skjult undermeny, slå av ULN 8, fjerne noen filer, og vips, funket det igjen. Bare 2 kræsj senere ble det iallfall endelig både digital lyd og monitor kontroll i 4 kanaler.

    Til gjengjeld forsvant den analoge inngangen. Greit nok, er fortsatt i kontakt med MH Support, og de hjelper meg nok med det også.

    Et par småfeil og innbilte katastrofer ble det, (hvorfor i all verden fant de på å legge inn en delaymulighet for hver kanal i monitor kontrollen?? Litt feil knatting, og plutselig hørtes det ut som om musikken kom med innebygget ekko! )

    MEN: Flott, filigran, nærmest fjærlett lyd med avgrunnsdyp bass. Liker! :)

    Mvh

    Edit: Og lyden ble faktisk enda bedre etter at jeg gikk inn i mikseren igjen og skrudde EQen. :cool:
    Tror jeg satser på å handle på REMA :rolleyes::D
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var bare snakk om å gå inn i en skjult undermeny, slå av ULN 8, fjerne noen filer, og vips, funket det igjen. Bare 2 kræsj senere ble det iallfall endelig både digital lyd og monitor kontroll i 4 kanaler.

    Til gjengjeld forsvant den analoge inngangen. Greit nok, er fortsatt i kontakt med MH Support, og de hjelper meg nok med det også.

    Et par småfeil og innbilte katastrofer ble det, (hvorfor i all verden fant de på å legge inn en delaymulighet for hver kanal i monitor kontrollen?? Litt feil knatting, og plutselig hørtes det ut som om musikken kom med innebygget ekko! )

    MEN: Flott, filigran, nærmest fjærlett lyd med avgrunnsdyp bass. Liker! :)

    Mvh

    Edit: Og lyden ble faktisk enda bedre etter at jeg gikk inn i mikseren igjen og skrudde EQen. :cool:
    Tror jeg satser på å handle på REMA :rolleyes::D
    Hehe, du vet ikke hva du går glipp av! Dessuten blir du kjempegod til å knatte. ;)

    BTW, lytter nå til aldeles nydelig vinyl over en perfekt fungerende ULN8 as we speak .

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Det var bare snakk om å gå inn i en skjult undermeny, slå av ULN 8, fjerne noen filer, og vips, funket det igjen. Bare 2 kræsj senere ble det iallfall endelig både digital lyd og monitor kontroll i 4 kanaler.

    Til gjengjeld forsvant den analoge inngangen. Greit nok, er fortsatt i kontakt med MH Support, og de hjelper meg nok med det også.

    Et par småfeil og innbilte katastrofer ble det, (hvorfor i all verden fant de på å legge inn en delaymulighet for hver kanal i monitor kontrollen?? Litt feil knatting, og plutselig hørtes det ut som om musikken kom med innebygget ekko! )

    MEN: Flott, filigran, nærmest fjærlett lyd med avgrunnsdyp bass. Liker! :)

    Mvh

    Edit: Og lyden ble faktisk enda bedre etter at jeg gikk inn i mikseren igjen og skrudde EQen. :cool:
    Tror jeg satser på å handle på REMA :rolleyes::D
    Hehe, du vet ikke hva du går glipp av! Dessuten blir du kjempegod til å knatte. ;)

    BTW, lytter nå til aldeles nydelig vinyl over en perfekt fungerende ULN8 as we speak .

    Mvh
    Pøøøhh...har du poppa hele brettet med lykkepiller nå tkr, og svelget dem ned med en halvliter whisky :rolleyes:
    Perfekt fungerende ULN8 liksom. Snart kommer internjet trollet tilbake vet du :rolleyes:

    Når først det er sagt håper jeg virkelig at blodtrykket har gått ned i tkr Towers, og hifinevrosene har senket seg.
    Blir jo nesten forbannet selv av å lese om all knotinga med den jævla boksen.

    Har nylig hatt PC krasj på jobb skjønner du, så nå er det NM i reinstallering som vi må gjøre selv nå, fordi ledelsen har "outsourcet" og effektivisert IT-avdelingen må vite :mad: Det er nemlig mye mer lønnsomt at IT-doktorene sitter i Danmark og India slik at vi må bestille tid for hjelp med læfftoffen. Ikke vet jeg hvilken evneveik gnom som har regnet på det, men...........kjøss mæ i krøsset! IDIOTER!!!
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Høres ut som et festlig regnestykke, Pp. Og sist jeg sjekket var it-ingeniører i Danmark dyrere enn i Norge. Cap Gemini?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var bare snakk om å gå inn i en skjult undermeny, slå av ULN 8, fjerne noen filer, og vips, funket det igjen. Bare 2 kræsj senere ble det iallfall endelig både digital lyd og monitor kontroll i 4 kanaler.

    Til gjengjeld forsvant den analoge inngangen. Greit nok, er fortsatt i kontakt med MH Support, og de hjelper meg nok med det også.

    Et par småfeil og innbilte katastrofer ble det, (hvorfor i all verden fant de på å legge inn en delaymulighet for hver kanal i monitor kontrollen?? Litt feil knatting, og plutselig hørtes det ut som om musikken kom med innebygget ekko! )

    MEN: Flott, filigran, nærmest fjærlett lyd med avgrunnsdyp bass. Liker! :)

    Mvh

    Edit: Og lyden ble faktisk enda bedre etter at jeg gikk inn i mikseren igjen og skrudde EQen. :cool:
    Tror jeg satser på å handle på REMA :rolleyes::D
    Hehe, du vet ikke hva du går glipp av! Dessuten blir du kjempegod til å knatte. ;)

    BTW, lytter nå til aldeles nydelig vinyl over en perfekt fungerende ULN8 as we speak .

    Mvh
    Pøøøhh...har du poppa hele brettet med lykkepiller nå tkr, og svelget dem ned med en halvliter whisky :rolleyes:
    Perfekt fungerende ULN8 liksom. Snart kommer internjet trollet tilbake vet du :rolleyes:

    Når først det er sagt håper jeg virkelig at blodtrykket har gått ned i tkr Towers, og hifinevrosene har senket seg.
    Blir jo nesten forbannet selv av å lese om all knotinga med den jævla boksen.

    Har nylig hatt PC krasj på jobb skjønner du, så nå er det NM i reinstallering som vi må gjøre selv nå, fordi ledelsen har "outsourcet" og effektivisert IT-avdelingen må vite :mad: Det er nemlig mye mer lønnsomt at IT-doktorene sitter i Danmark og India slik at vi må bestille tid for hjelp med læfftoffen. Ikke vet jeg hvilken evneveik gnom som har regnet på det, men...........kjøss mæ i krøsset! IDIOTER!!!
    Du har min dypeste medfølelse! Jeg har alltid syntes at den tiden du tilbringer med å få data til å gjøre det du vil, er dager og timer av livet ditt som du aldri får tilbake. :mad:

    Når det er sagt, ligger mye av problemet med ULN 8 på min tallerken. Jeg går alltid ut ifra at problemet ligger på knatteren (meg) og at programmet som det knattes på er perfekt. Dette har vist seg å være litt på siden av sannheten.:rolleyes:

    Jeg tok kontakt med Metric Halo Support, som brukte et lite døgn på hjelpe meg å rette opp feil, reboote hele greiene og ta meg i hånden gjennom den riktige måten å gjøre ting på i det nye programmet. Da gikk det knirkefritt.

    Jeg vet ikke, jeg:
    For meg virker det som det finnes en terskel. Under den terskelen er det relativt greit å få ting til å virke, og det finnes rikelig med info på nett. Kommer du over denne terskelen, er nettinfo sjeldnere enn hønsetenner, og du er mer eller mindre dømt til å seile din egen sjø. Jeg har rikelig med eksempler på det. Det tok meg ukesvis å få Verdier la Platine opp å gå, for ikke å snakke om Manley Steelhead. Hvordan i all Helvete skulle jeg vite at noe av problemet var at jeg brukte begge jordingspuktene i stedet for å jorde alt på ett og samme punkt?

    I så måte er Metric Haloen bare en i en lang rekke av ting som har vært plundrete å få til. Men det har vært lønnsomt. Akkurat nå spiller jeg vinyl på Verdieren gjennom Steelheaden inn i Metric Halo. Whisky drikker jeg også: :D

    abbeyroad.jpg


    Høres slett ikke verst ut!

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det ser ut til å bli mye av en hjemmesommer i år. Helt greit for meg, er lei av reising akkurat nå. Det gir kvalitetstid til andre sysler, ikke bare knatting på Metric Halo. På gårdsplassen vokser vedskulpturen, eeehh vedstabelen min:

    IMG_3497.jpg


    Den digre haugen med hunved har minket i samme takt, heldigvis:

    IMG_3188.jpg


    Og om bare få dager er det plass til bilen min i garasjen igjen! :D

    I lokalavisen ble det forkynt at vår nye storkommune hadde gitt ut et lite gratishefte med utvalgte rusleturer rundt i hele storkommunen:

    IMG_3498.jpg


    Så denne uken har vi tatt et par rusleturer i flott kystnatur. Søndag ruslet vi fra Våge til Saltskohavn.

    fullsizeoutput_143a.jpg


    IMG_3460.jpg


    IMG_3463.jpg


    IMG_3461.jpg


    Det artige er at Saltskohavn, så idyllisk som det er der, ligger klemt inne mellom store boligområder både i sør og nord.

    fullsizeoutput_1434.jpg


    Men den eneste veien dit er en sti fra den andre siden av øya....:rolleyes:

    mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ....Og i dag tok vi en noe lengre tur:

    fullsizeoutput_143b.jpg


    Børnestangen ligger helt sør i Sundsokna, og er omgitt av storslagen natur, først og fremst den akvatiske sorten. Korsfjorden, Bjørnefjorden, åyriket utenfor Hjellestad.


    IMG_3474.jpg


    IMG_3477.jpg


    IMG_2967.JPG


    IMG_3472.jpg


    IMG_3469.jpg


    Tid for pause hadde vi:

    IMG_3480.jpg


    IMG_3479.jpg


    IMG_3478.jpg


    Og der dukket det noen firbeinte striler opp:

    IMG_3492.jpg


    IMG_2977.JPG


    fullsizeoutput_1430.jpg


    Får vel vise litt respekt, det er tross alt sauen som har skapt dette landskapet.

    På vei tilbake hadde vi fin utsikt over Høyland og Høylandsvågen:

    fullsizeoutput_142b.jpg


    fullsizeoutput_142d.jpg


    Og Madammen, som har Labrador Retriever-blod i seg, måtte uti og vasse:

    fullsizeoutput_1429.jpg


    fullsizeoutput_1428.jpg


    IMG_2982.JPG


    Takk for følget. :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gleder til å komme hjem av å se på bildene :) Hvor får jeg tak i det bladet med turforslag?
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    172
    Antall liker
    190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gleder til å komme hjem av å se på bildene :) Hvor får jeg tak i det bladet med turforslag?
    Skal du ha det på papir, må du øve brunæ. Der finnes det iallfall på Fjell Folkebosamling på Sartor.

    Ellers så ligger det på nett: https://www.fjell.kommune.no/conten...98a39ee073c59f1f/kystpasset_2019_for-nett.pdf

    Mvh
    Takk for at du deler, snart er det kanskje flere silkestriler fra Fana ruslende rundt på Sotra
    Jeg liker å utfordre meg selv, så jeg er godt i gang med turer på Sotra. Får alltid en Deliverance følelse og er derfor på vakt mot banjomusikk når jeg rusler rundt :cool:;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gleder til å komme hjem av å se på bildene :) Hvor får jeg tak i det bladet med turforslag?
    Skal du ha det på papir, må du øve brunæ. Der finnes det iallfall på Fjell Folkebosamling på Sartor.

    Ellers så ligger det på nett: https://www.fjell.kommune.no/conten...98a39ee073c59f1f/kystpasset_2019_for-nett.pdf

    Mvh
    Takk for at du deler, snart er det kanskje flere silkestriler fra Fana ruslende rundt på Sotra
    Hehe, her ute gjør vi ikke forskjell på fant og finfolk! Her er plass nok, og naturen er både 8 og 10 turer verdt. D

    Har skrevet det før: I all sin karrighet har landskapet her en egen sjarm, og innimellom har du irrgrønne, lune lommer som er forbausende frodige.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gleder til å komme hjem av å se på bildene :) Hvor får jeg tak i det bladet med turforslag?
    Skal du ha det på papir, må du øve brunæ. Der finnes det iallfall på Fjell Folkebosamling på Sartor.

    Ellers så ligger det på nett: https://www.fjell.kommune.no/conten...98a39ee073c59f1f/kystpasset_2019_for-nett.pdf

    Mvh
    Takk for at du deler, snart er det kanskje flere silkestriler fra Fana ruslende rundt på Sotra
    Jeg liker å utfordre meg selv, så jeg er godt i gang med turer på Sotra. Får alltid en Deliverance følelse og er derfor på vakt mot banjomusikk når jeg rusler rundt :cool:;)
    Hehe, som sagt, her ute gjør vi ikke forskjell på folk. Selv silkeramp tas imot med åpne armer!

    Sjansen for å høre banjomusikk her ute er forøvrig adskillig mindre enn muligheten for trekkspill....:rolleyes:

    mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du deler, snart er det kanskje flere silkestriler fra Fana ruslende rundt på Sotra
    Jeg liker å utfordre meg selv, så jeg er godt i gang med turer på Sotra. Får alltid en Deliverance følelse og er derfor på vakt mot banjomusikk når jeg rusler rundt :cool:;)
    Hehe, som sagt, her ute gjør vi ikke forskjell på folk. Selv silkeramp tas imot med åpne armer!

    Sjansen for å høre banjomusikk her ute er forøvrig adskillig mindre enn muligheten for trekkspill....:rolleyes:

    mvh
    Betryggende å høre ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et bilde jeg ønsker å dele med dere, tatt i forgårs:

    eed9347f-7fbe-4262-9abf-9cc2daf68d2f.jpg


    Etter en rekonvalesens på nesten 5 måneder er min datter på beina, bokstavelig talt, og utskrevet fra Spinalavdelingen på Haukeland. (Og nei, hun er ikke bitteliten. Derimot er samboeren, Kristoffer, 208 cm på strømpelesten.)

    Er det en restitutio ad integram? Ikke helt, og ikke ennå i hvert fall. Men jeg har en datter som kan bevege seg for egen maskin, og gjøre alle de tingene et menneske på 30 år skal gjøre. Far hennes har spandert en fancy spaserstokk på henne, komplett med utskåret dyrehode. :cool:

    En hjertefølt takk til nevrologer, nevrokirurger, fysioterapeuter, ergoterapeuter og sykepleiere på Haukeland!

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ...Og ellers er det (etterlengtet) agurktid i tkr Towers, og det skjer bare små ting.

    Ferdig!:D 5 digre hengerlass med hunved saget, kløyvd og stablet:

    IMG_3502.jpg


    Gårdsplassen er endatil spylt, og en velfortjent whisky nytes mens Madammen syr i bakgrunnen:

    IMG_3506.jpg


    I bakgrunnen synger Hildegard Knef:

    hildegard.jpg


    ....Og plutselig reiser Madammen seg og tar noen dansetrinn på stuegulvet mens Hildegard synger at hun fremdeles har en koffert i Berlin :)

    IMG_3509.jpg



    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fra sprett og hopp i glede til alvoret; har du fått ULN-8 til å funke som du vil nå?
    Ja, midt oppi alt det andre funker også ULN 8 som den skal. Jeg opplever lyden som litt mer detaljert nå, men ikke dramatisk. Bruker MH-link over en Ethernet switch kjøpt for knappe 300 kr. på Clasern. Opplever den forbindelsen som uendelig mer stabil enn den gamle FW-forbindelsen. En klar forbedring!

    Hva bruker du?

    Mvh
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Kjøre ethernet mellom mini og ULN

    Foreløpig går alt – digitalt og analogt inn – inn i Main bus og til Monitor Controller (MC). Har så satt inn en ny utgang fra MC – Monitor -> add monitor output – i form av en firekanals (quad) og splittet denne i graph – Monitor -> edit current monitor graph – så jeg får kjørt høyttalere og 2 subber (2+2). I graph kan jeg så sette delingfrekvens og forsinkelse på høyttalere i forhold til subber.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har laget meg to presets- digital inn og analog inn. Begge er quader, jeg må jo uansett biampe, og bruker samme Monitor Control (quad) settinger for begge. Min graph og deling ligger tidligere i miksbusen, i Inserts. Der ligger også en Character plug, f.t. Transformer, på digital inn- presettet.

    Character er blitt utvidet, både i antall presets og funksjonalitet. Man kan nå tweake hvert preset etter egen smak.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn