tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Teoretisk sett kan jo noen kaste en plastbeholder i Missourielven i Bismarck, North Dakota. Derfra flyter den elvelangs ned til New Orleans, hvor den spyttes ut i Mexicogulfen. Derfra fraktes den med Golfstrømmen over til Norskekysten, hvor den ender opp på stranda i Bleik.

    Skjer slikt? Det er det vel ingen som vet ennå.

    Men det hadde vært moro å finne det ut....:)

    mvh
    Du har jo historien om de gule badeendende https://www.yr.no/artikkel/havstrommer-og-gule-badeender-1.6545025

    Her er et lite kart over veien de tok.

    982B33B4-B658-4A80-90A3-41B23743695A.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Teoretisk sett kan jo noen kaste en plastbeholder i Missourielven i Bismarck, North Dakota. Derfra flyter den elvelangs ned til New Orleans, hvor den spyttes ut i Mexicogulfen. Derfra fraktes den med Golfstrømmen over til Norskekysten, hvor den ender opp på stranda i Bleik.

    Skjer slikt? Det er det vel ingen som vet ennå.

    Men det hadde vært moro å finne det ut....:)

    mvh
    Du har jo historien om de gule badeendende https://www.yr.no/artikkel/havstrommer-og-gule-badeender-1.6545025

    Her er et lite kart over veien de tok.

    Vis vedlegget 540436
    Takker, den hadde jeg ikke fått med meg. Helt utrolig! :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er alltid litt spennende når en kjører to forskjellige forsterkere i et biampingsoppsett:

    IMG_3257.jpg


    Hvis det låter litt forskjellig avhengig at volum, er det gainforskjeller, eller er det god gamle Fletcher-Munson?

    FletcherMunson_Oarih.png


    Om en par ukers tid vil jeg få vite det sikkert. :cool:

    Mvh
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer!
    cj er kvalitet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Slit`an, skjønte det var noe spennende på gang. Liker sort jeg. Går gjerne an å få tak i front til da?

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Særs stilig sak!

    Aldri hørt en, men omtalen er storveis så langt jeg kan lese. Goodie og grattis!
    En storveies god forsterker, IMO. Det er jo ingen livsnødvendighet å ha en slik stående og gå på tomgang for å drive et par Mangere, men det er jo gøy likevel!

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Slit`an, skjønte det var noe spennende på gang. Liker sort jeg. Går gjerne an å få tak i front til da?

    Mvh Atle

    Takker, Atle!

    Det ser ut til at jeg må greie meg med en i champagne og en i sort iflg. Conrad Johnson:
    Hello Toennes,

    That could possibly be an option we offered years ago. If you could sent a photo to double check, that's be great. Although, we cannot offer a gold face plate.

    Thank you
    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekkert! Gratulerer!!! Hvilken farge har du på ampene? Hummer og kanari........men passer vel bedre med champagne og kaviar :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ....Og der Conrad Johnson Premier 350 SA #2 i hus! :)

    Helt peist, det ble nesten 700 km kjøring i dag. Alt for mye for en gammel skrott.

    Ennskjønt, i hus er ikke helt korrekt. Inntil videre er den i garasjen. Orker ikke tanken på slepe det monsteret ut av bilen og inn i heimen i dag. :p

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! Han Conrad, hann kain saker'n sine, hann..! :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    So far, so good. Farvel CJ ET 250 S:

    IMG_3333.jpg


    Lite interesse for den på Torget, men det er litt i overkant råflott å ha den stående. Legger den ut igjen senere, men akkurat nå er jeg så mye borte at det er lite praktisk å ha liggende en annonse. Hvis noen vil legge inn et bud, send meg en PM.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette er tung hifi!

    IMG_3338.jpg


    Med emballasje var det rundt 50 kg....hadde ikke nubbtjangs til å bære på den :p....Takk og pris for sekkehjul!

    Ny og gammel Conrad i esker:

    IMG_3337.jpg


    Hadde ikke nubbtjangs til å løfte Premier 350 ut av esken heller, det endte med at jeg bare veltet esken over på siden og vippet forsterkeren ut.

    IMG_3340.jpg


    Dette ble da både sobert og propert!

    Et mikrosekund streifet frasen "the nigger in the woodpile" meg, men slikt sier man da ikke lenger. :rolleyes:

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tåler et bilde til:

    blondeandbrunette.jpg


    Æææhh, nei, feil bilde:

    IMG_3342.jpg


    Lytte nå, tkr, ikke bare glane!

    Det har skjedd noe med lyden her, virker det som.

    1) Pussig nok er det i bassen det har skjedd mest, den virker bedre definert.

    2) Jeg har kuttet ut "trafolyd-presettet" son jeg hadde lagt inn med ET 250 S. Det låt bedre med ingen emulasjon i det hele tatt.

    3) Jeg har hatt gainutfordringer. Med Prem 350 SA # 2 inne i anlegget, har jeg rattet meg tilbake til nesten jevnstor lydstyrke på alle 4 kanaler, dog med ørlite grann mer utstyring på venstre kanal for å kompensere for ht-plassering.

    4) Dette var litt gøy. Ingen tvil, forøvrig, om at Premier 350 SA er en aldeles glimrende forsterker.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.395
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    The beuty and the beast. Skjønnheten til høyre :) Kjekt å lese at det svarer til forventningene og vel så det. Gratulerer! :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Gratulerer tkr.
    Bare å sette på god plata og kose deg nå :)

    61165602_2414872975231248_3896706845636558848_n.jpg




    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    The beuty and the beast. Skjønnheten til høyre :) Kjekt å lese at det svarer til forventningene og vel så det. Gratulerer! :)
    Takker!

    Har heldigvis ingen ambisjoner om å overgå eller bare tangere gjenomtrekkskoeffisienten i Drotningsvik, men det er gøy med noe nytt av og til. Det ble produsert i alt litt over 200 stk. Premier 350 SA, og tanken på at rundt 1% av alle produserte Prem 350 står i tkr Towers gir meg en liten frydefull iling i skrotten.:)

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    The beuty and the beast. Skjønnheten til høyre :) Kjekt å lese at det svarer til forventningene og vel så det. Gratulerer! :)
    Takker!

    Har heldigvis ingen ambisjoner om å overgå eller bare tangere gjenomtrekkskoeffisienten i Drotningsvik, men det er gøy med noe nytt av og til. Det ble produsert i alt litt over 200 stk. Premier 350 SA, og tanken på at rundt 1% av alle produserte Prem 350 står i tkr Towers gir meg en liten frydefull iling i skrotten.:)

    mvh
    Jeg minnes vel denne modellen som skulle settes opp i en "shootout" mot DP A1 under Horten messa for 10-12 kg siden :rolleyes:
    år, mener jeg selvfølgelig. Skal ikke rekapitulere den historien, men minnes en bakside med djevelsk tett på hverandre høyttalerterminaler som innbød til kortslutning så man nesten kjente den rivende metalliske smelta plast lukten i nesa.

    Så hver forsiktig med å koble "nye" kabler til beistene etter en halvliter whisky tkr. Noe som ser ut for å være standarden i tkr towers.

    Kos deg med udyrene dine, uansett farge.
    Og jo, noen av oss sier fremdeles neger.

    Kveldens låt: Nigger med Clawfinger, fra skiva deres Deaf Dumb and Blind.
    Her snakker vi om å sette skapet på plass så det holder mtp hvem som virkelig er næger`n på kloden.
    Cranck up the volume!
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    The beuty and the beast. Skjønnheten til høyre :) Kjekt å lese at det svarer til forventningene og vel så det. Gratulerer! :)
    Takker!

    Har heldigvis ingen ambisjoner om å overgå eller bare tangere gjenomtrekkskoeffisienten i Drotningsvik, men det er gøy med noe nytt av og til. Det ble produsert i alt litt over 200 stk. Premier 350 SA, og tanken på at rundt 1% av alle produserte Prem 350 står i tkr Towers gir meg en liten frydefull iling i skrotten.:)

    mvh
    Jeg minnes vel denne modellen som skulle settes opp i en "shootout" mot DP A1 under Horten messa for 10-12 kg siden :rolleyes:
    år, mener jeg selvfølgelig. Skal ikke rekapitulere den historien, men minnes en bakside med djevelsk tett på hverandre høyttalerterminaler som innbød til kortslutning så man nesten kjente den rivende metalliske smelta plast lukten i nesa.

    Så hver forsiktig med å koble "nye" kabler til beistene etter en halvliter whisky tkr. Noe som ser ut for å være standarden i tkr towers.

    Kos deg med udyrene dine, uansett farge.
    Og jo, noen av oss sier fremdeles neger.

    Kveldens dens låt: Nigger med Clawfinger, fra skiva deres Deaf Dumb and Blind.
    Her snakker vi om å sette skapet på plass så det holder mtp hvem som virkelig er næger`n på kloden.
    Cranck up the volume!
    Hehe, takker.

    Koble til store forsterkere gjør jeg bare klinkende edru! På min Prem 350 # 2 er det forresten montert noen plastikpinner mellom + og - terminalene for å hindre kortslutning. Meget hendig, siden tilkobling måtte skje i blinde. (Enda en grunn til å holde seg på vannvogna ;) ). Gikk nå greit, da.

    Har sittet og rattet inn digital lyd nå i kveld, og Clawfinger har ikke dukket opp på spillelisten ennå, derimot kan denne anbefales på det sterkeste:

    mercedessosa.jpg


    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har nå rattet inn både vinyllyd og digitalis. Heftig dynamikk i den Premier 350en, gitt. Klassisk og korverk låter storveies. Kveldens lyttedont:

    magnificat.jpg


    mass-in-b-minor-chorus-and-orchestra-of-collegium-vocale-feat-conductor-philippe-herreweghe-4ddd.jpg


    Liker Herreweghe, liker Bach, liker korverk. :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fra massive orkester- og korverk til den absolutte minimalismen:

    alina2.jpg


    Vakker, vakker musikk med bare klaver og en cello. Lar sjelen din gynge.......:)

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Det er nok ikke helt din kopp med whisky tkr, men lytt til teksten.

    https://www.youtube.com/watch?v=_ng1ovEr46c&list=PLdN4jlcWEAgATJqYdyiUeXAMOrhXviRzw

    Tøffeste rapmetall bandet der var i mine ører. Det groover noe aldeles ballstyrig!
    Om det mot formodning falt i smak så legg øret til låta Truth også.
    Disse to låtene er for obligatoriske salmer å regne i stua her nede, og kan tonsette svært mange situasjoner.

    Jeg vet at musikktipsene dine er balsam for sjelen tkr :cool:
    Takker, men Mercedes Sosa er vel like lett å få tak i som hønsetenner!?
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok ikke helt din kopp med whisky tkr, men lytt til teksten.

    https://www.youtube.com/watch?v=_ng1ovEr46c&list=PLdN4jlcWEAgATJqYdyiUeXAMOrhXviRzw

    Tøffeste rapmetall bandet der var i mine ører. Det groover noe aldeles ballstyrig!
    Om det mot formodning falt i smak så legg øret til låta Truth også.
    Disse to låtene er for obligatoriske salmer å regne i stua her nede, og kan tonsette svært mange situasjoner.

    Jeg vet at musikktipsene dine er balsam for sjelen tkr :cool:
    Takker, men Mercedes Sosa er vel like lett å få tak i som hønsetenner!?
    Takker for musikktips!

    Jeg skulle ha svart før, men jeg befinner meg i den Nordhordlandske villmarken, hvor Wifi-puktene erfew and far between.. Har ikke fått hørt musikksnutten før nå. En kombinasjon av headbanging og rap er ikke helt comme il faut i tkr Towers, men svinge, det gjorde det. Jeg skal gi låten en lytt på hovedanlegget når jeg kommer tilbake til sivilisasjonen.

    Her ute på Hundvin er jeg nærmest omringet av storvokste trailersjåfører, og jeg tror ikke at jeg tar feil når jeg antyder at Clawfinger ikke helt treffer deres musikksmak.

    Mvh

    Edit: Jeg mener at Mercedes Sosa ligger på Tidal, i hvert fall. Vinyl er nok mer eller mindre presset på unobtainium.
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvis tkr spilte det der høyt i natt, Powerpoint, så er jeg redd planen om å smyge seg inntil madammen gikk i dass ;D
    Du er inne på noe der, RoDa.

    På den annen hånd, ethvert forsøk på å spille høy rock, uansett subsjanger, ville medført et lengre opphold på sofaen hvis det spilles etter at Madammen har sovnet.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hundvin er da ikke so far out i skauen. Har vært på langt verre steder sivilisasjonsmessig :)
    Kos deg med ny forsterker!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hundvin er da ikke so far out i skauen. Har vært på langt verre steder sivilisasjonsmessig :)
    Kos deg med ny forsterker!
    Hehe, takker. Hifi-girl!

    Neida, det går da bilvei helt frem til Hundvin. :D

    Men wifi var det relativt skrint med, så jeg fikk ikke hørt på den musikken Powerpoint linket til.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn