tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Eller "Gjekk til Jesus", som det heter her ute i havgapet, hvor Hans Nielsen Hauges ånd fremdeles svever nesten ubehagelig tett over Hjeltefjorden.. ;D

    Merkelig. Har lagret en masse presets, jeg, uten at det har kræsjet. Sikkert pinlig for MH også. På den annen side er de kjent for sin gode support. Håper at alt går greit og raskt for deg.

    mvh
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Jeg har også arkivert flere ganger tidligere, så jeg ble litt «PAFF».

    Merkelig hvor en nesten blir avhengig av slike bokser og deres funksjonalitet. Det er en hei dundrandes boks lydmessig. I'll be back! ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fikk Premier 8 tilbake i dag. Vet ikke helt om jeg kopler den opp igjen foreløpig. Har eqet for n-te gang nå i ettermiddag, og det låter ikke halvgalt som rent transistoropplegg heller....
    Artig var det å gå inn på ULN 8 og kople inn "character"- knappen. Valg nr. 1 var "Transformer". For mine ører låt det litt hult i midten. Valg nr 2 var "valve". Dette låt riktig morsomt! Subtile forskjeller ute og går, men du verden, så gøy!
    Tror at jeg lar "valve"- modus stå innkoplet. Og lar Premier 8 ene stå frakoplet. ;D

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    Fikk Premier 8 tilbake i dag. Vet ikke helt om jeg kopler den opp igjen foreløpig. Har eqet for n-te gang nå i ettermiddag, og det låter ikke halvgalt som rent transistoropplegg heller....
    Artig var det å gå inn på ULN 8 og kople inn "character"- knappen. Valg nr. 1 var "Transformer". For mine ører låt det litt hult i midten. Valg nr 2 var "valve". Dette låt riktig morsomt! Subtile forskjeller ute og går, men du verden, så gøy!
    Tror at jeg lar "valve"- modus stå innkoplet. Og lar Premier 8 ene stå frakoplet. ;D

    mvh
    Ikke uventet, for innerst inne er du vel en RØRekølle, tkr? ;D ;D ;D
    Morsomt at Halo`en gir deg sånne muligheter. Har du muligheter til å gjøre ytterligere innstillinger innenfor Valve-modusen? Hvis ja, kunne det jo tenkes at du også kunne leke deg med ulike rør-klanger....
    Litt "dumt" at du ikke fant ut at du kanskje kvitter deg med blokkene, for der sitter jo en kar med din tidligere cd-rigg som nyss har kjøpt seg ny effekt- og forforsterker, begge deler med rør - og hvem vet, han hadde kanskje nappet på blokkene.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror at jeg blir sittende på rørmonoene mine en stund til. De spiser jo ikke mat, som det heter, så jeg får få madammen til å hjelpe meg å slepe dem ned i kjelleren foreløpig.

    Så skal jeg heller ta meg tid til å høre på noen flere transistortrinn. Crown K2 blir stående i anlegget foreløpig, og det er fort gjort å skifte den ut for å lytte på annet. Lettere enn to rørmonoer er den også....

    Jasså, vår venn i Bergen Vest har kjøpt rør? Interessant! Det låt jo ikke ueffent da jeg var innom ham, men da holdt han på å prøve ut høyttalere, såvidt jeg forsto...

    Jeg tror ikke det skal være så vanskelig å selge Premier 8 ene selv om de ikke får plass hos vår felles venn. Den tid den sorg. Foreløpig kommer de i kjelleren i tkr Towers.

    mvh

    Edit: Rørnisse? Javisst er jeg det! Kjøpte min første rørforsterker i 1976. En Braun.
    ULN 8 har 11 forskjellige rørpresets. Kan antakelig drive meg selv til vanvidd med å prøve ut alle....
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har nå tatt meg tid til å lytte gjennom de forskjellige røremuleringene. Jeg ble ikke helt vanvittig utav det, men vanskelig var det å bestemme seg for det jeg likte best.

    "Modern tube soft saturation" ga en liten lift i presensområdet sammen med (muligens) litt overtone. Jeg har den inne akkurat nå, og den behager...Downside er en ørliten "flising" i lyden....Vanskelig, dette her!

    ULN 8 er en kameleon. Liker du ikke lyden, er det gjort på sekunder å forandre den. Eq deg inn på noe annet, legg inn et røremulator...

    Det gjør det også usedvanlig vanskelig å bedømme nedstrøms komponenter. Har tatt Crown K2 ut av anlegget igjen. Premier 8 er fit for fight igjen, og Premier 350 er tilbake i bassen. Hvor den hører hjemme.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    Har nå tatt meg tid til å lytte gjennom de forskjellige røremuleringene. Jeg ble ikke helt vanvittig utav det, men vanskelig var det å bestemme seg for det jeg likte best.

    "Modern tube soft saturation" ga en liten lift i presensområdet sammen med (muligens) litt overtone. Jeg har den inne akkurat nå, og den behager...Downside er en ørliten "flising" i lyden....Vanskelig, dette her!

    ULN 8 er en kameleon. Liker du ikke lyden, er det gjort på sekunder å forandre den. Eq deg inn på noe annet, legg inn et røremulator...

    Det gjør det også usedvanlig vanskelig å bedømme nedstrøms komponenter. Har tatt Crown K2 ut av anlegget igjen. Premier 8 er fit for fight igjen, og Premier 350 er tilbake i bassen. Hvor den hører hjemme.

    mvh
    Kjekt å høre at ting er på stell igjen! ;D
    ....hva blir da Premier 8`s videre skjebne da? Blir de værende, eller vurderer du alternativer?

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tja, si det...
    Det som er avklart er at Premier 350 er vesentlig bedre i bunn (kan jeg si god på bunnen? ;D ) enn Crown K2. Det visste jeg forsåvidt fra før, men det er alltid greit å få bekreftet ting.
    Da har jeg fått en ny situasjon:
    Det er ikke lenger like aktuelt å skifte ut bunndragsforsterkeren. Og da må det evt. inn en ny kandidat på mellomtone/diskant.
    Jeg jobber med saken. 8)

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har jobbet med saken.

    Eter å ha prøvd ut både Adyton, Crown og Edge i diverse konfigurasjoner, sitter jeg nå og hører på Drotningsholm Barokkensemble spille Vivaldi....med Premier 8 koplet inn igjen.



    OMF sendte meg en PM at bånddiskantene han hadde, var til salgs. De er numera satt inn igjen i anlegget, og stråler bakover. Luft i massevis nå. ;D

    Premier 8 blir i anlegget. Det gjør også bånddiskantene.

    Frem og tilbake er som kjent like langt.

    Det får våge seg at stua blir badstue etter noen timers spilling. Får heller satse på at sommeren blir kald.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir spanande å høre "det endelige resultatet"!
    Ang temperatur og sommer; vi håper vel på en varm sommer?? :eek:
    Blir temperaturen "for høy" grunnet P8, finnes det jo kjølevæsker å ty til....

    Hvordan opplever du oppsettet med P8 på plass, kontra det å skulle bruke Halo som "rørsimulator"...
    Hadde vært kjekt å lese hvordan du ordlegger deg mht sånt...

    Har nemlig hørt to meget habile oppsett i det siste, men det var igrunnen bare det ene som var min tekopp. Hvorfor? Jo, grunnen er såre enkel; det var rør i det "beste" oppsettet...

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Proffen skrev:
    Blir spanande å høre "det endelige resultatet"!
    Ang temperatur og sommer; vi håper vel på en varm sommer?? :eek:
    Blir temperaturen "for høy" grunnet P8, finnes det jo kjølevæsker å ty til....

    Hvordan opplever du oppsettet med P8 på plass, kontra det å skulle bruke Halo som "rørsimulator"...
    Hadde vært kjekt å lese hvordan du ordlegger deg mht sånt...

    Har nemlig hørt to meget habile oppsett i det siste, men det var igrunnen bare det ene som var min tekopp. Hvorfor? Jo, grunnen er såre enkel; det var rør i det "beste" oppsettet...

    mvh
    Proffen

    Tja, kjølevæske finnes, som du skriver, tilgjengelig. Kommer i fargene lys, gyllen og rød..... :D

    Skal prøve å sette ord på ting, og det er virkelig ikke enkelt. Har spilt fulltransistorisert i nesten to måneder, og det har vært greit, det. Litt uvant til å begynne med, det virket kanskje litt vel...hva skal jeg si, litt "hvitt", i motsetning til den litt "mørkere" rørklangen.

    Det var en lise å sette inn Premier 8 ene igjen. "It just sounded right". Må si, da, at bånddiskantene nå peker bakover, innover og litt oppover....det virker å gi litt drahjelp oppe i diskanten. Var innom hos Ivarlo i går. I forhold til her i tkr Towers låter det nok noe skarpere der. Jeg vet ikke hva som er riktigere.
    Kaller det preferanse og ferdig!

    Jeg er rimelig sikker på at prem 8 ryker ut på sikt. Ikke fordi de er dårligere, men fordi de utvikler noe grassat med varme, og fordi jeg synes at de er for lite konsistente. Ikke bare rørtype og alder forandrer lyden, men glemmer du å stille bias regelmessig, kan du gå på en lydsmell. De forandrer også karakter fra kald til gjennomvarm, og IMO mer enn en transistorforsterker.

    Før jeg glemmer det: "Rørinnstillingene" på MH er ikke helt å sammenlikne med virkelige rør, nei!

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fikk endelig post fra England i dag.

    Hadde begynt å lure på om de hadde glemt meg:






    Innholdet i pakken så litt mer slitent ut:




    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Men det var bare esken som ser sliten ut!





    Har hatt armen inne til renovering. Fikk en mail ifra dem for en stund siden, hvor de lurte på om jeg trengte tre festehull i hodeshellet eller om to var nok.



    Ser pinadø ut til at de har sendt meg en flunkende ny arm!



    mvh
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fint du har fått armen igjen! Og hvis den er ny er det jo en fin bonus (for en hardt arbeidende musikk freak) :) Gleder meg til å høre når du har fått alt oppe å gå.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    olllie skrev:
    Fint du har fått armen igjen! Og hvis den er ny er det jo en fin bonus (for en hardt arbeidende musikk freak) :) Gleder meg til å høre når du har fått alt oppe å gå.
    Jeg også!
    Men det kan ta litt tid......Hadde et veldig leit uhell i går. Skulle stille inn armen for overhang med protraktor. Resultat= En ødelagt Koetsu Urushi... :'( ..et såkalt "cantilever/turntable interface problem".
    F***. Burde jo gå an å få den retippet....Noen som har erfaringer med Van Den Hul? Eller Schallplattennadeln.de?

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt denne:



    Ivarlo var innom i går, og han anbefalte den. Funker veldig bra her. Hadde jo prøvd ut Amarra, og det var ingen knallsuksess. Prøvde også ut PureMusic, men da kræsjet absolutt alt.
    Foreløpig virker Decibel stabil iallfall. Og lyden ble bedre. Lydbildet virker bredere og dypere, kanskje fordi detaljene kommer bedre frem?

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    tkr skrev:




    Har brukt denne under betaen, fungerte også meget bra hos meg dog het den AyreWave da men ser de har byttet navnet.
    Tipper jeg spanderer noen kr på denne også..
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    tkr skrev:
    olllie skrev:
    Fint du har fått armen igjen! Og hvis den er ny er det jo en fin bonus (for en hardt arbeidende musikk freak) :) Gleder meg til å høre når du har fått alt oppe å gå.
    Jeg også!
    Men det kan ta litt tid......Hadde et veldig leit uhell i går. Skulle stille inn armen for overhang med protraktor. Resultat= En ødelagt Koetsu Urushi... :'( ..et såkalt "cantilever/turntable interface problem".
    F***. Burde jo gå an å få den retippet....Noen som har erfaringer med Van Den Hul? Eller Schallplattennadeln.de?

    mvh
    Kondolerer :-\
    Slike justeringer av riggen er høyrisikoaktivitet. Bør ikke utføres uten 8 timers søvn etterfulgt av et morgenbad i havet og en halv times yoga...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    tkr skrev:
    olllie skrev:
    Fint du har fått armen igjen! Og hvis den er ny er det jo en fin bonus (for en hardt arbeidende musikk freak) :) Gleder meg til å høre når du har fått alt oppe å gå.
    Jeg også!
    Men det kan ta litt tid......Hadde et veldig leit uhell i går. Skulle stille inn armen for overhang med protraktor. Resultat= En ødelagt Koetsu Urushi... :'( ..et såkalt "cantilever/turntable interface problem".
    F***. Burde jo gå an å få den retippet....Noen som har erfaringer med Van Den Hul? Eller Schallplattennadeln.de?

    mvh
    Kondolerer :-\
    Slike justeringer av riggen er høyrisikoaktivitet. Bør ikke utføres uten 8 timers søvn etterfulgt av et morgenbad i havet og en halv times yoga...
    Høyrisiko er ordet.
    Yoga kan jeg til nød gå med på, men sjøbad er det verre med.

    Madammen og henes niese m/samboer kastet seg uti rett nedenfor tkr Towers i fjor sommer. Da jeg kom hjem, fortalte de stolt at de hadde badet i sjøen, og at det hadde kommet folk fossende ut av husene for å se på.
    Jeg laget noen beundrende lyder og ville la det være med det, men så spurte samboeren plutselig: "Jeg har hele tiden lurt på en ting: Hvor ender kloakken fra dette huset?" ;D ;D ;D

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:




    Har brukt denne under betaen, fungerte også meget bra hos meg dog het den AyreWave da men ser de har byttet navnet.
    Tipper jeg spanderer noen kr på denne også..
    Det kan du trygt gjøre. Jeg mener å huske at den satte meg tilbake kr. 186.- . Litt over 2 halvlitere på byen....

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    tkr skrev:
    johnnygrandis skrev:




    Har brukt denne under betaen, fungerte også meget bra hos meg dog het den AyreWave da men ser de har byttet navnet.
    Tipper jeg spanderer noen kr på denne også..

    Det kan du trygt gjøre. Jeg mener å huske at den satte meg tilbake kr. 186.- . Litt over 2 halvlitere på byen....

    mvh
    Vel all glede kan ikke måles i litere ;D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:




    Har brukt denne under betaen, fungerte også meget bra hos meg dog het den AyreWave da men ser de har byttet navnet.
    Tipper jeg spanderer noen kr på denne også..
    Man skal som kjent ikke rose dagen før solen er gått ned, og kvinnen før den er stått opp igjen.

    Decibel har vært ustabil her i dag. Den spiller en halv sang og går i vranglås. Kan ikke starte sangen igjen uten å restarte den.

    For 15 minutter kræsjet hele helvetes programmet.

    Mail er allerede sendt til Decibel.

    mvh
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    For 15 minutter kræsjet hele helvetes programmet.
    Kræsj med både pickup og PC på kort tid. Pass på blodtrykket nå!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Decibel er oppe og går igjen. Måtte restarte det. Jævlig irriterede.

    Har allerede tatt Adalaten min i dag. ;)

    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    I går fikk jeg endelig anledning til å besøke tkr igjen. Det er et to-tre år siden sist, og det er gjort noen endringer siden den gang. Siden det er så lenge mellom de to lytteseansene, skal jeg ikke begi meg inn på noen beskrivelse av forskjellene, men at det låter prima er utvilsomt.

    Sammen med den blideste hifipusheren og kabelprodusenten mellom de sju fjell rattet jeg min innleide Mini Cooper over noen bruer og gjennom noen fjell før vi parkerte utenfor tkr hus der vi skulle R.E.S.idere for kvelden. Dessverre glemte jeg å ta med kamera, så noen bilder blir det nok ikke.

    Vi spilte både kjent og ukjent musikk for meg, men det største hakeslippet fikk jeg da tkr satte på De Fire Årstider med Drottningholm Barock Ensemble og Nils-Erik Sparv. En aldeles fantastisk innspilling, og så forskjellig fra "industristandarden" til Academy of St. Martin-in-the-fields som det må være mulig å komme. Der Academy er forførende og lett på foten, er Drottningholm sin versjon så full av trøkk, liv og dynamikk at jeg rett og slett ble sittende å storglise i sofaen til tkr. (For de som har vært hos ham, så satt jeg meg selvsagt lengst til venstre slik at jeg kunne hive beina opp på sjeselongen, evt. chaiselongen om du vil...)

    Det låt voldsomt dynamisk, og jeg tok meg i å tenke hvordan den innspillingen ville blitt formidlet over et digert hornoppsett.

    Jeg opplever lyden hos tkr som svært homogen, men minnes vagt at jeg nok savnet litt luft og størrrelse på lydbildet sist jeg var ute hos ham. Det savnet jeg ikke mye av nå. Årsaken var de bakovervendte bånddiskantene som tkr har montert. Skulle jeg hatt hans anlegg og stue, ville jeg nok (slik jeg alltid gjør) hatt en lyttestol tilgjengelig slik at jeg kunne plassert lytteposisjon i en likesidet trekant midt ute på gulvet, og ikke sittet langt fra høyttalerne i en likebent trekant som nå. Jeg tror nok det ville gitt en større følelse av at musikken "omslutter" en. Det forsøkte vi ikke sist, og heller ikke nå, så for alt jeg vet kan det jo tenkes at all den andre godlyden ville forsvunnet om jeg hadde flyttet meg halvannen til to meter nærmere høyttalerne.

    Til tross for det, så tok det ikke lang tid før de ankepunktene ble helt uvesentlige. Anlegget til tkr spiller etter mine begreper så bortimot helt sømløst, homogent, oppløst og rett og slett lekkert på alle de typene musikk vi foret det med, at oppmerksomheten vendte seg helt bort fra bredde og dybde i lydbildet. Samtidig er det en naturlig varme i lyden, kombinert med en fantastisk klangstruktur som er tettere på "the real thing" enn de aller, aller fleste anlegg jeg har hørt. Og det begynner å bli noen...

    På kveldens siste spor, Tom Waits-klassikeren Ol' 55 var det nummeret før jeg begynte å synge med av full hals og reise meg opp og svinge meg rundt på gulvet omtrent på samme imbesile måte som Atle Antonsens rollefigur "Dag" i serien med samme navn som gikk på TV2 i fjor høst.

    Anlegget lar deg (og i hvert fall meg) glemme alt som har med lydparametre å gjøre, og når selv denne store kroppen får lyst til å bevege seg til musikken, vitner det om et anlegg som i tillegg til å glede eieren, har en lydkarakter som også jeg liker.

    Som jeg sa i går: Dette anlegget kunne jeg hørt på til kuene kom hjem. Neste høst.

    Takk for at du nok en gang åpnet dørene dine, tkr.

    Roy
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Og takk for trivelig besøk, Roy! Det var kjekt at du dro med deg Roald. Som du selv sa, blidere hifipusher finner du ikke.

    Neste gang du kommer, skal jeg dra frem en lenestol til deg, slik at du kan sitte nærmere høyttalerne. Det er en vanesak å ha lyttepos. så langt bak, og man taper følelsen av å bli omgitt av musikken.

    Jeg har seff prøvd det ut, og man mister ørlite grann bass. Utenom det er det ikke dårligere lyd der enn i sofaen.

    Bånddiskantene gir et mye større lydbilde, det er riktig. Men det er ikke bare de diskantene. Metric Haloen gir et utrolig detaljert og rent lydbilde, og jeg har brukt mye tid på å tweake eq for å få den riktige balansen og "luft" i diskanten. Problemet med mangerne er at de detter kratftig og fort over 10-12 kHz. Litt forsterkninger der oppe hjalp veldig, selv om det nok er på bekostning av litt presisjon.

    Neste gang du kommer, er forhåpentligvis vinyldelen oppe og går.

    Takk for en usedvanlig hyggelig kveld, og for masse godord.

    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg glemte selvsagt å si at vi også fikk en runde med den italienske divaen Milva på anlegget i går kveld. Hennes tolkninger av Mikis Theodorakis er flotte, men det er vinylutgaven av "Das Konzert" som er perlen av utgivelsene hennes. Tror jammen jeg skal sette på den når jeg kommer hjem.

    Da skal jeg også få sjekket hva den 3cd-boksen med Milva som jeg har, heter.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Da er jeg hjemme igjen, og har funnet fram til boksen med Milva.

    Den heter Hurra, Wir Leben Noch

    Den finnes blant annet på Amazon.




    Roy
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    R.E.S. skrev:
    Da er jeg hjemme igjen, og har funnet fram til boksen med Milva.

    Den heter Hurra, Wir Leben Noch

    Den finnes blant annet på Amazon.




    Roy
    Tusen takk, Roy, den skal handles inn.

    Og, når jeg først er i gang, et bilde av bånddiskanten. Den fyrer bakover, oppover og innover ift. høyttaleren.



    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har bestilt både Drottningholm Barock Ensembles "Fire Årstider" med Sparf og "Complete Jarrett on Blue Note" etter gårsdagens besøk i havgapet

    Roy
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Og, når jeg først er i gang, et bilde av bånddiskanten. Den fyrer bakover, oppover og innover ift. høyttaleren.
    Det var en original, men smart løsning på en 2-trinnsbryter i delefilteret!
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Jeg har bestilt både Drottningholm Barock Ensembles "Fire Årstider" med Sparf og "Complete Jarrett on Blue Note" etter gårsdagens besøk på Brattholmen.
    Sjekk ut spor 5 La Valse Bleue på CD5, opptak søndag morgen. Herlig trommesolo. Går som demokutt hos meg for tiden.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    pedal skrev:
    tkr skrev:
    Og, når jeg først er i gang, et bilde av bånddiskanten. Den fyrer bakover, oppover og innover ift. høyttaleren.
    Det var en original, men smart løsning på en 2-trinnsbryter i delefilteret!
    Jada, funker som bare det!

    Tror at det er et Snickers- patent. Den står på sånn halv styrke. Har testet ut full rulle også, men det ble for mye av det gode.
    Som jeg skrev, større lydbilde kommer på bekostning av litt presisjon, men MH ULN8 er så ren i lyden i seg selv at det allikevel låter klarere og ryddigere med ULN-8 og bånddiskanter enn EmmLabs og uten diskanter.

    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Jeg glemte selvsagt å si at vi også fikk en runde med den italienske divaen Milva på anlegget i går kveld. Hennes tolkninger av Mikis Theodorakis er flotte, men det er vinylutgaven av "Das Konzert" som er perlen av utgivelsene hennes. Tror jammen jeg skal sette på den når jeg kommer hjem.

    Da skal jeg også få sjekket hva den 3cd-boksen med Milva som jeg har, heter.

    Roy
    Roy, du har laget et kjempeflott sammendrag fra besøket hos tkr.

    Dessuten ble jeg så nysgjerrig på dette Milva-ikonet og fant faktisk et NM-eksemplar av Das Konzert (Metronome 0080 074-2, 1982) på MusicStack. Prisen gav en stygg ripe i MasterCardet, så jeg håper for din og hele Bødalens del at ...dama innfrir ;D

    Mvh
    Jan P.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mastercard er til for å brukes! ;D

    Hvis ikke du får ståpels av "Surabaya Johnny", kan du sende plata videre til meg i oppkrav. Mitt eksemplar kjøpte jeg i -75 eller -76, og det begynner å bli ørlitte grann slitt.

    mvh

    Edit: Et bilde av anlegget tatt akkurat nå. Man ser bånddiskanten og vinklingen:

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I ettermiddag dro madammen på jobb, og med henne forsvant alt maset om å bruke en sårt tiltrengt fridag til å dra til byd `n og se på søttendemai-toget.

    Altså, på med heimplassbunaden (sliten treningsbukse, t-skjorte og filttøfler) og gjøre noe nyttig.

    Kan opplyse om at vinylen er oppe og går. Stolt!!

    Det ble en slags lyd, gjenkjennelig som "20 Reggae Hits" fra K-Tel. Mye brum, viser seg å stamme fra den helt nye og ubrukte DB 25- kabelen bestilt ekstra til formålet. Får skru den opp og se hva jeg finner...

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Må returnere den kabelen, gitt. F***.

    På den positive siden går Koetsuen tilbake til Koetsu for gjenoppbygging. Forsikringsselskapet godkjente det som en skadesak, og hoster opp.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn