tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Knutn skrev:
    Dette ser veldig spennende ut.
    Trenger du egentlig Marantzen? Er det ikke volumkontroll på radioen? :eek:

    mvh Knutn
    Det er nok volumkontroll på radioen, men ikke på dacen. Dessuten kjører jeg digitalsignalet fra dab- radioen over toslink til dacen. Det hjelper litt. Det sitter noen aldeles fryktelige dac- chiper og opamper i den dab- radioen.

    Er ikke Marantzen fin, da?

    mvh
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Marantzen er fin, jeg vet om et effekttrinn som sikkert hadde matchet. ;D

    Jeg må si jeg lurer på "traktlyden".

    Mvh Knutn
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Knutn skrev:
    Marantzen er fin, jeg vet om et effekttrinn som sikkert hadde matchet. ;D

    Jeg må si jeg lurer på "traktlyden".

    Mvh Knutn
    Ta deg en tur innom, da. Maria har vakthelg nå førstkommende.

    mvh
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Parelius skrev:
    Snickers-is skrev:
    OMF skrev:
    Har du eller Snickers noen synspunkter på hvordan det spiller nå, i forhold til oppsettet med DEQX...?

    Mvh
    OMF
    Jeg har ikke vært der siden jeg kalibrerte DEQX for ganske lenge siden, så det er vanskelig å sammenlikne direkte. Imidlertid følte jeg helt klart at det var en del "traktlyd" før vi gjorde de mest vesentlige endringene i Metric Halo nå siste gang. Det mener jeg vi fikk bukt med på DEQX, og det stemmer godt med målingene som TKR heldigvis hadde tatt vare på.
    Betyr det at du ikke fikk bukt på denne «traktlyden» ved siste besøk?
    Jo, det synes jeg vi klarte.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Enig med Snickers. Ble mye bedre. Får bare legge meg flat og gå til innkjøp av målemikk og SpectraFoo- programmet til Metric Halo.

    Har ligger og (som vanlig) tweaket uendelig mange ganger på balanse og eq. ULN-8 er ganske enkel, men mulighetene er nesten uendelige. Det hjelper heller ikke å ha både intern og ekstern klokke...
    Hver gang en har stilt på noe, kan det tweakes enda mer ved å forandre på klokkefrekvensen, både internt og eksternt. Har til slutt blitt enig med meg selv om å bruke Big Ben på ULN-8 også. Får lodde innstillingen fast på 96 kHz og glemme hele greia en stund.

    Nå skal jeg bare få fikset SME V armen. Da kan Lauget få en vårtur ut til tkr Towers.

    mvh
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du godeste tkr:::::: se og fiks den SME armen a.s.a.p.!!!!!!

    meget vennlig hilsen Ole
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Si meg en ting tkr, lengter du ikke tilbake til den enkle og gode tiden med kun vinyl og cd
    og rørpre og røramp i oppsettet? Blir det ikke for mye fokus på justering frem og tilbake hele tiden?

    Det enkle er jo det beste.

    mag
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    mag skrev:
    Si meg en ting tkr, lengter du ikke tilbake til den enkle og gode tiden med kun vinyl og cd
    og rørpre og røramp i oppsettet? Blir det ikke for mye fokus på justering frem og tilbake hele tiden?

    Det enkle er jo det beste.

    mag
    Vel, nei, faktisk ikke!

    Jeg sitter jo ikke og tweaker hele tiden, bare innimellom. Mesteparten av tiden sitter jeg jo og hører på musikk.

    Jeg synes at DSP er et veldig allsidig og kraftig verktøy. Liker jeg ikke lyden, er det gjort på få minutter å få en annen lyd...og jeg har jo muligheten til å lagre et uendelig antall presets.

    Tuberolling er blitt mindre viktig, for ikke å snakke om kabelbytter. Sparer jo noen penger der.

    Det å få Snickers til å komme og måle var en fornuftig avgjørelse, IMO, og nå sitter jeg og lurer på om det ikke er på tide å begynne å måle litt selv. Hobbyen får et litt annet og mer teknisk preg, men hovedpoenget, det å få god lyd, er jo ikke tapt. Veien er bare en litt annen.

    mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    tkr skrev:
    mag skrev:
    Si meg en ting tkr, lengter du ikke tilbake til den enkle og gode tiden med kun vinyl og cd
    og rørpre og røramp i oppsettet? Blir det ikke for mye fokus på justering frem og tilbake hele tiden?

    Det enkle er jo det beste.

    mag
    Vel, nei, faktisk ikke!

    Jeg sitter jo ikke og tweaker hele tiden, bare innimellom. Mesteparten av tiden sitter jeg jo og hører på musikk.

    Jeg synes at DSP er et veldig allsidig og kraftig verktøy. Liker jeg ikke lyden, er det gjort på få minutter å få en annen lyd...og jeg har jo muligheten til å lagre et uendelig antall presets.

    Tuberolling er blitt mindre viktig, for ikke å snakke om kabelbytter. Sparer jo noen penger der.

    Det å få Snickers til å komme og måle var en fornuftig avgjørelse, IMO, og nå sitter jeg og lurer på om det ikke er på tide å begynne å måle litt selv. Hobbyen får et litt annet og mer teknisk preg, men hovedpoenget, det å få god lyd, er jo ikke tapt. Veien er bare en litt annen.

    mvh
    Med såpass mange muligheter er det veldig greit å få målt inn en preset som benchmark - så man hele tiden har et nullpunkt å sammenligne med!

    Mvh
    OMF
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    OMF skrev:
    tkr skrev:
    mag skrev:
    Si meg en ting tkr, lengter du ikke tilbake til den enkle og gode tiden med kun vinyl og cd
    og rørpre og røramp i oppsettet? Blir det ikke for mye fokus på justering frem og tilbake hele tiden?

    Det enkle er jo det beste.

    mag
    Vel, nei, faktisk ikke!

    Jeg sitter jo ikke og tweaker hele tiden, bare innimellom. Mesteparten av tiden sitter jeg jo og hører på musikk.

    Jeg synes at DSP er et veldig allsidig og kraftig verktøy. Liker jeg ikke lyden, er det gjort på få minutter å få en annen lyd...og jeg har jo muligheten til å lagre et uendelig antall presets.

    Tuberolling er blitt mindre viktig, for ikke å snakke om kabelbytter. Sparer jo noen penger der.

    Det å få Snickers til å komme og måle var en fornuftig avgjørelse, IMO, og nå sitter jeg og lurer på om det ikke er på tide å begynne å måle litt selv. Hobbyen får et litt annet og mer teknisk preg, men hovedpoenget, det å få god lyd, er jo ikke tapt. Veien er bare en litt annen.

    mvh
    Med såpass mange muligheter er det veldig greit å få målt inn en preset som benchmark - så man hele tiden har et nullpunkt å sammenligne med!

    Mvh
    OMF
    Det er jo akkurat det jeg har gjort.

    Har liggende eq- kurver og delefilter fast, og har lagt inn en ekstra 12- punkts parametrisk eq før dette, som jeg leker meg med.

    Slik:




    mvh
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    tkr skrev:
    mag skrev:
    Si meg en ting tkr, lengter du ikke tilbake til den enkle og gode tiden med kun vinyl og cd
    og rørpre og røramp i oppsettet? Blir det ikke for mye fokus på justering frem og tilbake hele tiden?

    Det enkle er jo det beste.

    mag
    Vel, nei, faktisk ikke!

    Jeg sitter jo ikke og tweaker hele tiden, bare innimellom. Mesteparten av tiden sitter jeg jo og hører på musikk.

    Jeg synes at DSP er et veldig allsidig og kraftig verktøy. Liker jeg ikke lyden, er det gjort på få minutter å få en annen lyd...og jeg har jo muligheten til å lagre et uendelig antall presets.

    Tuberolling er blitt mindre viktig, for ikke å snakke om kabelbytter. Sparer jo noen penger der.

    Det å få Snickers til å komme og måle var en fornuftig avgjørelse, IMO, og nå sitter jeg og lurer på om det ikke er på tide å begynne å måle litt selv. Hobbyen får et litt annet og mer teknisk preg, men hovedpoenget, det å få god lyd, er jo ikke tapt. Veien er bare en litt annen.

    mvh
    Uff ja, du sier noe, tuberolling og kabel krever sitt det også. Det er godt du får tid til å nyte musikken også.
    Håper du snart kaller inn til samling. Det har skjedd veldig mye hjemme hos deg siden jeg var der sist.
    Skulle vært moro å hørt dette nå.

    Har en stund vurdert romkorreksjon, men har ikke helt blitt overbevist om at teknikken er god nok ennå. Og da særlig med tanke på mine høyttalere med passivt delefilter.

    i TAS nr 208 så har DEQX et nytt, tror jeg, produkt som kanskje er bra, HDP express speaker/room calibration
    processor. Kjenner du noe til dette?

    mag
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    i TAS nr 208 så har DEQX et nytt, tror jeg, produkt som kanskje er bra, HDP express speaker/room calibration
    processor. Kjenner du noe til dette?

    mag
    Nei, gitt. Måtte google. Var ikke spes. imponert over dac- delen i DEQX, men etter sigende skal den være bedre på de nye modellene.

    mvh
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Takk til tkr for gårsdagens lille lytt, en hyggelig kveld selv om kroppen min sviktet(forkjølet) og det ble så som så med lyttingen.

    Jeg fikk idet minste tatt den lille tusenkunstneren nærmere i øyesyn og Metric Halo ser ut til å være en heit kandidat for fremtidig og nåværende anlegg når man skal finjustere det tonale til sine preferanser.

    Jeg tar gjerne turen igjen når ørene er i bedre form :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for i går, ja!

    Det ble en trivelig stund - Du er hjertelig velkommen til en mer "audiofil" lytt når det måtte passe.



    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er forresten straalende fornoeyd i kveld, lastet ned baade iteleport og oppgraderinger fur ULN 8 helt alene. Begge funker. STOLT! ;D. Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Meget lett å installere, og meget stabil i bruk.


    Du finner en rekke demovideoer på YouTube.

    Her har du set-up:

    Den der iTeleporten var grom!

    Lastet ned 30 dagers prøveversjon. Funker som en kule, er mye kjappere enn den jeg hadde (og som jeg ikke husker navnet på).

    Hvorfor i all verden jeg måtte skaffe meg en GMailadresse for å få dette til, overgår min ringe forstand. Men, pyttsann, det gikk jo det også.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Prøvde opptaksfunksjonen på MH ULN8 i dag. Ting tyder på at jeg har fått tatt opp noe.

    Men spørsmålet er: HVOR I HELVETE LIGGER DET?

    Finner det iallfall ikke i iTunes.......

    F***s data!

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Du kan sjekke under musikk men det har du vel gjort ...? Lydfiler bruker legge seg default her av slike programmer.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Du kan sjekke under musikk men det har du vel gjort ...? Lydfiler bruker legge seg default her av slike programmer.

    HAH! TAKKER! Lå under dokumenter, pussig nok, men de var der iallfall!

    Da er neste skritt å få lagt inn litt eq på en original musikkfil eller 2, brenne dem ut og ta med til Laugstreff neste uke. Blindtest-testen ( http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52613.0.html ) er kommet et skritt videre.

    mvh :D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tkr tar opp til harddisk! ;D





    ....Og legger på litt eq...




    ....og går tilbake til normal avspilling. ;D ;D



    Dette var jævlig gøy!

    mvh
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Når du gjør opptak til disken så må du først sette mappen ved å gå opp i menyen «Recording». I prefs på selve panelet setter du hvilken filtype du skal ha.

    Om du bruker .caf så må du for senere å kunne importere til iTunes smelle de to filene sammen. Jeg bruker De-Interleaver.

    MH selv sier at du ikke bør gå over -6db på inngangen hvis den er analog. AD-konverterene jobber best da. Så får du heller øke gain i etterbehandlingen (f.eks. Audacity).

    (Antok at det var LP-er du digitaliserte.)

    Sagt bare for sikkerhets skyld, selv om du sikkert har dette inne allerede.
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Håper bildet av eq bare er et illustrasjonsfoto (hint...eq enable) ;-)
    Blir ikke mye endring uten at greiene står på. Uansett.....nivået bør senkes slik at høyeste topp ikke går over 0dB for å unngå klipping.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    stianG skrev:
    Håper bildet av eq bare er et illustrasjonsfoto (hint...eq enable) ;-)
    Blir ikke mye endring uten at greiene står på. Uansett.....nivået bør senkes slik at høyeste topp ikke går over 0dB for å unngå klipping.
    Dette var bare en illustrasjon, Stian, fordi jeg hadde fått det til. Jeg iler langsomt her, fordi her er så mye å lære og jeg er usedvanlig pysete når det gjelder data.

    På den annen side, jeg var ikke klar over at det var så enkelt før i tolvtiden i dag.... ;)


    @ Parelius: Nei, dette var ikke analogt. Det var digitalt.

    mvh
     
    P

    Parelius

    Gjest
    tkr, du er klar over at du kan bruke fjernkontrollen til Apple for å kontrollere inngangs- og utgangsnivå på ULN-8? Kjempekjekk, må jeg si.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    tkr, du er klar over at du kan bruke fjernkontrollen til Apple for å kontrollere inngangs- og utgangsnivå på ULN-8? Kjempekjekk, må jeg si.
    Det er jeg, Parelius, men iPad og iTeleport er en mer elegant og helhetlig løsning, IMO.

    Alt på ett sted. Velg din musikk, tweak lyden og still volumet i en arbeidsgang.

    mvh
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei tkr

    Du er virkelig frem i skoen noe det gjelder digital grei :)

    Spennende for en som begynner for første gang at se på digital avspilling muligheter, at følge med her.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Karlinn skrev:
    Hei tkr

    Du er virkelig frem i skoen noe det gjelder digital grei :)

    Spennende for en som begynner for første gang at se på digital avspilling muligheter, at følge med her.
    Takk, det der tar jeg som et kompliment!

    Jeg synes at digitalt er komplisert og lite intuitivt. Det er ikke vanskelig å finne kunnskap om emnet, men å kvalitetssikre det man leser er vanskelig. Ta med at jeg er alt annet enn flink med data, så får du bildet. :p

    For de som har tålmodighet, en tråd om emnet: http://www.gearslutz.com/board/so-m...s-don-t-sound-good-analog-mixes-restored.html

    Tråden har nesten 4000 innlegg og er på 125 sider.....Enormt mye info der. Omtrent samtlige av koryfeene innen digital teori har deltatt, og dette er ikke akkurat på donald-duck-nivå !

    mvh
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    tkr skrev:
    Karlinn skrev:
    Hei tkr

    Du er virkelig frem i skoen noe det gjelder digital grei :)

    Spennende for en som begynner for første gang at se på digital avspilling muligheter, at følge med her.
    Takk, det der tar jeg som et kompliment!

    Jeg synes at digitalt er komplisert og lite intuitivt. Det er ikke vanskelig å finne kunnskap om emnet, men å kvalitetssikre det man leser er vanskelig. Ta med at jeg er alt annet enn flink med data, så får du bildet. :p

    For de som har tålmodighet, en tråd om emnet: http://www.gearslutz.com/board/so-m...s-don-t-sound-good-analog-mixes-restored.html

    Tråden har nesten 4000 innlegg og er på 125 sider.....Enormt mye info der. Omtrent samtlige av koryfeene innen digital teori har deltatt, og dette er ikke akkurat på donald-duck-nivå !

    mvh
    Det var ihvertfall ment som kompliment :)

    Å fra en dinosaur som bruker mellomhjul og rør ::)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Karlinn skrev:
    tkr skrev:
    Karlinn skrev:
    Hei tkr

    Du er virkelig frem i skoen noe det gjelder digital grei :)

    Spennende for en som begynner for første gang at se på digital avspilling muligheter, at følge med her.
    Takk, det der tar jeg som et kompliment!

    Jeg synes at digitalt er komplisert og lite intuitivt. Det er ikke vanskelig å finne kunnskap om emnet, men å kvalitetssikre det man leser er vanskelig. Ta med at jeg er alt annet enn flink med data, så får du bildet. :p

    For de som har tålmodighet, en tråd om emnet: http://www.gearslutz.com/board/so-m...s-don-t-sound-good-analog-mixes-restored.html

    Tråden har nesten 4000 innlegg og er på 125 sider.....Enormt mye info der. Omtrent samtlige av koryfeene innen digital teori har deltatt, og dette er ikke akkurat på donald-duck-nivå !

    mvh
    Det var ihvertfall ment som kompliment :)

    Å fra en dinosaur som bruker mellomhjul og rør ::)
    Vel, jeg er jo ikke helt rørfri jeg heller- 16x 6550, 4 x 12ax7, 4 x 5751 og 8x 6fq7 . :D

    Bruker ikke mellomhjul - har remdrift!

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ...Og har fått denne i hus!



    Har tatt kontakt med SME, men har ikke fått noe svar ang. rep og service av SME V. Får purre litt...

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Lastet ned Pure Music i dag, og brukte deretter 3 timer på å få alt til å spille igjen! Vel å merke uten Pure Music....

    Pure music kræsjet først, tok med seg musikkserveren og ULN8 i samme slengen. Vettafaen hva som skjedde....

    Ble til slutt så sår i knærne av å knele foran husalteret og knatte at jeg hentet meg en krakk. For å gjøre forvirringen total, løsnet firewirekabelen også! Lengter tilbake til rør og elektrostater i dag... :p
    mvh
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Fordelen med oppsettet er at det er avansert og gir uante muligheter. Ulempen med oppsettet er at det er avansert og gir uante muligheter.

    Den klassiske "problemstillingen" mange står ovenfor ;D
    Det viktige er vel erfaringen man drar med seg underveis.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du har muligens rett der.

    På den annen side kan jeg vel skryte av at 3 timer og to telefoner var alt som skulle til for å få det til å spille igjen. Og jeg greide det uten at noen holdt meg i hånden.

    Hvordan jeg greide å fikse det? Vettafaen!

    Skulle gjerne like å vite hvorfor pure Music kræsjet.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha sendt Premier 8 til reparasjon, har jeg satt Prem 350 til diskant/mellomtonetjeneste og hentet Crown K2 fra reservebenken og satt inn i bassen.

    Asbjørn, den greie mannen, la ut denne flotte tabellen: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=22649.0;attach=217726

    Kan bare anbefale alle som kan ratte eq å sjekke den ut. Et fantastisk hjelpemiddel. Har kost meg med den i hele kveld. Det eneste problemet er at det ser ut til å være litt volumavhengig hos meg. Jeg vet ikke om det er hørselen min eller anlegget, men alt låter "varmere" på lavere volum...Muligens har det noe med Fletcher/Munson å gjøre også...

    Iallfall er det ikke umulig å få nokså tilsvarende lyd utav Prem 350 som prem 8. Og da har jeg ikke engang måttet trekke på "rørforsterker-presetene" i ULN-8.

    Seff er jeg ikke i mål ennå. Skulle bare mangle. Trenger bare litt hjelp til å sette opp måleprogrammet mitt. Og en tur bort til OMF. Han har en målemikk å låne bort, også.

    mvh
     
    P

    Parelius

    Gjest
    nah, hele ULN-8 knela her i heimen for nesten tre uker siden…

    Det skal ikke være lett. Nå tar det vel et par måneder før den er tilbake. Bra en har backup på elektronikken.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.724
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    nah, hele ULN-8 knela her i heimen for nesten tre uker siden…

    Det skal ikke være lett. Nå tar det vel et par måneder før den er tilbake. Bra en har backup på elektronikken.
    Hva er det du sier, Parelius, røk ULN 8 ?
    Hva skjedde?

    mvh
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Skulle arkivere innstillinger fra MIO til ULN-8 og dermed så sa den adjø, som i gå med gud.

    Fortvilande, men jeg ble litt overrasket over at arkivering av mykvareinnstillinger i ULN-8 skulle ha slike konsekvenser. Vi får se hva MH har å si når de har fått diagnostisert det hele.

    Synd de luxe, for boksen spiller/spilte vidunderlig.

    Tillegg:

    Den koblet ut og ville ikke boote etterpå, og den var umulig å få kontakt med via Macen. God hjelp fra MH, men de er litt vel trege på Procom (som jeg kjøpte hos), synes jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn