tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Nåja du har jo noen bokser igjen da ;D Er saken innspilt ?
    Må ha såpass med bokser! ;D

    ARCen er innspilt. Kjøpt pent brukt.

    Forresten flott uteområde dere har !
    Takker, vi er jo to halvgamle som går rundt her og steller hage- kaputte knær og rygg- joggeturenes tid er definitivt forbi. Stort mer enn hagestell får en ikke til lenger.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Noen nakenbilder:







    Til sammenlikning tok jeg av lokket på Premier 350 SA også:





    Skjønner nesten ikke at jeg gadd.....ca. 150 bittesmå maskinskruer tilsammen.
    Velvel, gjort er gjort, enjoy!

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis!
    Spennende å skifte fra CJ til AR.
    Hvilke smårør er det en kan skimte nedi AR`en?

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Men hvor er alle rørene :eek: ;D
    Tror det heter Downsizing.

    Har gått fra 28 rør til de 4 stykk som sitter i ARC DH 220.

    Får begynne med vedfyring igjen. ;D

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Proffen skrev:
    Grattis!
    Spennende å skifte fra CJ til AR.
    Hvilke smårør er det en kan skimte nedi AR`en?

    mvh
    Proffen
    Takker, Proffen!

    Har ikke fått med manualen, den blir ettersendt. Men såvidt jeg vet er det 2 stk 6 DJ 8/6922 og 2 stk 6 H 30.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    Proffen skrev:
    Grattis!
    Spennende å skifte fra CJ til AR.
    Hvilke smårør er det en kan skimte nedi AR`en?

    mvh
    Proffen
    Takker, Proffen!

    Har ikke fått med manualen, den blir ettersendt. Men såvidt jeg vet er det 2 stk 6 DJ 8/6922 og 2 stk 6 H 30.

    mvh
    Blir jo litt enklere å "tune" lyden slik du vil da, sammenliknet med alle rørene som tidligere befant seg i kjeden.
    Gjort deg noen tanker om hvorvidt du bare skal hive i noe som er dugandes, og deretter kjøre all tuning via halo`en?
    Eller tror du at du kommer til å satse på NOS-kvalitetsrør i AR OG i tillegg tune via halo`en? ;D

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Proffen skrev:
    tkr skrev:
    Proffen skrev:
    Grattis!
    Spennende å skifte fra CJ til AR.
    Hvilke smårør er det en kan skimte nedi AR`en?

    mvh
    Proffen
    Takker, Proffen!

    Har ikke fått med manualen, den blir ettersendt. Men såvidt jeg vet er det 2 stk 6 DJ 8/6922 og 2 stk 6 H 30.

    mvh
    Blir jo litt enklere å "tune" lyden slik du vil da, sammenliknet med alle rørene som tidligere befant seg i kjeden.
    Gjort deg noen tanker om hvorvidt du bare skal hive i noe som er dugandes, og deretter kjøre all tuning via halo`en?
    Eller tror du at du kommer til å satse på NOS-kvalitetsrør i AR OG i tillegg tune via halo`en? ;D

    mvh
    Proffen
    Det sitter allerede kvalitetsrør i den, iflg selger. Husker ikke hvilke, men skal se etter.

    Tuner for harde livet allerede. Det dumme er at det høres forskjellig ut om du tar det gjennom iTunes eller om du bruker Decibel. Livet er ikke lett.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha spilt "the usual suspects" (Mary Chapin Carpenter, Paul Simon, Mary Black et al.) i går, synes jeg at jeg begynner å få litt tak på ARCen. Rattet gain og eq til rundt kl 0100, og syntes at jeg hadde fått grovinnstilt ting. Det mest forbausende var at jeg måtte skru opp +4 dB på ARC i forhold til monoene for å få noenlunde samme lyd. Forskjellene i effekt er jo ikke så store...
    I dag gikk jeg over til klassisk for å være sikker.

    Disse har fått en runde i harddisken:





    Kan vel si at ARC er litt "tørrere" i lyden enn CJ. Ingen bombe, akkurat....
    Føler at jeg ikke helt har greeid å integrere de forskjellige lydfilosofiene helt ennå, men dette er uhorvelig moro å høre på!

    Sitter også og lurer på hvordan jeg skal få sneket noe demping forbi madammen og inn i stua.

    Rart det der. Hun løfter ikke så mye som et øyebryn hvis jeg plutselig forteller at jeg har kjøpt en ny forsterker/pickup/høyttaler. Spør kanskje hva jeg har betalt, nikker når jeg forteller det og fordyper seg i boken sin igjen. Men forsøk å snike inn noe dempemateriale til et par hundringser........

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Rart det der. Hun løfter ikke så mye som et øyebryn hvis jeg plutselig forteller at jeg har kjøpt en ny forsterker/pickup/høyttaler. Spør kanskje hva jeg har betalt, nikker når jeg forteller det og fordyper seg i boken sin igjen. Men forsøk å snike inn noe dempemateriale til et par hundringser........
    Ja rart det der, min kone har nesten gitt opp å mase på noe som helst når det gjelder utstyret som flyr inn og ut men det jeg vet hun er minst fornøyd med er akustikkplatene og rørblokkene.

    Tror hun gleder seg til jeg tar hele rukkelet og flytter ned i kjelleren,- Utstyret altså. ;D
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Sitter også og lurer på hvordan jeg skal få sneket noe demping forbi madammen og inn i stua.

    Du får kamuflere det…… ;)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Vært på tur til Polen, tkr?
    Faktisk et land med en del interessant å by på, selv om de fleste gjerne drar dit pga lave priser...

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2





    Den eldre, hvithårede herren var litt i villrede om hvorfor han var så fast bestemt på å bruke sin eneste dag i Paris til å besøke de døde. Men når han endelig kom frem til Pere Lachaise og gikk opp den brosteinsbelagte stien opp mot den graven han bare måtte besøke, slo det ham:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Den som hadde styrt ham hit var hans indre sekstenåring- en litt forsiktig og sjenert tenåring med kviser og fullstendig mangel på drag hos damene. En som aldri passet helt inn



    Men musikken hjalp ham. "When Music is your only Friend":

    People are strange when you're a stranger
    Faces look ugly when you're alone
    Women seem wicked when you're unwanted
    Streets are uneven when you're down

    When you're strange
    Faces come out of the rain
    When you're strange
    No one remembers your name
    When you're strange
    When you're strange
    When you're strange


    "Takk, Jim. Hvordan visste du hva jeg følte?" sa den indre sekstenåringen.

    Den aldrende herren får litt tårer i øynene. Føler seg litt brydd. Han knipser et par bilder til, snur seg rundt og går nedover mot hovedinngangen.
    Ryggen begynner allerede å krangle igjen. Pussig nok er høyrekneet tilsynelatende fremdeles ok.

    Det begynner så smått å regne.

    Heldigvis er det bare noen hundre meter til metroen.

    Tkr tar metroen tilbake til Ile de la Cite.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Aaaaaaaaaaaah, så du har vært og sett på To(u)r`en? ;D
    Vel, koblingen til Polen var ikke så søkt da...
    Finnes flere polakker som har blitt verdensberømte under andre "nasjonaliteter". Klarer du å finne et par? ;D Må trimme de små grå litt....

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Proffen skrev:
    Aaaaaaaaaaaah, så du har vært og sett på To(u)r`en? ;D
    Vel, koblingen til Polen var ikke så søkt da...
    Finnes flere polakker som har blitt verdensberømte under andre "nasjonaliteter". Klarer du å finne et par? ;D Må trimme de små grå litt....

    mvh
    Proffen
    Touren interesserer meg, med respekt å melde, midt på ryggen. Men Frankrike har heldigvis mer å by på enn det. Skal heller lage en liten reisetråd på OT.
    Forøvrig er Pere Lachaise et fascinerende sted. Marcel Marceau, Edith Piaf og Ferdinand de Lesseps ligger der i lag med utallige andre franske berømtheter, men også f.eks. Maria Callas, som jo var gresk.
    mvh

    Edit: Jeg oppdaget etterpå at det var nesten nøyaktig 40 år siden Jim Morrison ble gravlagt på Pere Lachaise. Han døde 3. Juli, og jeg besøkte graven den 13.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Det må bety noe!!!!
    Og arcen nesten samtidig. :eek:

    Mvh Knut
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Hallais Tønnes

    Ser det har skjedd saker og ting på HiFi fronten i det siste.
    Utrolig spennende disse Audio Research du har kjøpt deg!!
    Er du nøgd? Nærmere "nirvana?

    Skulle gjerne besøkt graven til Morrison jeg og!

    To fine fra J.M
    Moment of Freedom
    as the prisoner
    blinks in the sun
    like a mole
    from his hole

    a child's 1st trip
    away from home

    That moment of Freedom


    --------------------------------

    "In that year there was
    an intense visitation
    of energy.
    I left school & went down
    to the beach to live.
    I slept on a roof
    At night the moon became
    a woman's face.
    I met the Spirit of Music."

    Ha en super helg.
    Mvh
    Kjetil
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for de Morrison- diktene! De kjente jeg ikke. De er ikke sangtekster? Nye for meg, iallfall.
    Det gravbesøket betydde noe for meg......

    Er nok ikke i Nirvana enda, tweaker fremdeles på lyden. Men det går sakte på frem. Vil jo ikke bare tweake, men høre musikk også!

    mvh
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Ja dette var to dikt av Morrison. Han har utrolig mange fine dikt.
    Vi må ikke glemme å høre musikk, det kan være lett å gå seg bort innimellom.
    Og det er sikkert enda enklere å gå seg bort når man har så mange muligheter som du har med ditt system.

    mvh
    Kjetil
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tør nesten ikke skrive det, men Audio Research er på vei ut av anlegget.

    Selv om jeg nå har fått nesten samme lyd (etter veldig mye tweaking), ble Conrad Johnson- abstinensene for sterke....


    mvh
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Selv om jeg nå har fått nesten samme lyd (etter veldig mye tweaking), ble Conrad Johnson- abstinensene for sterke....
    Noen ganger er "nesten" ikke godt nok! ;)

    -Det er også min erfaring med digital EQ; Man kan ratte mye, og i mange retninger, men man klarer ikke 100% å kopiere (eller fjerne) "signaturen" (egenlyden) til ymse elektronikk og kabler.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    pedal skrev:
    tkr skrev:
    Selv om jeg nå har fått nesten samme lyd (etter veldig mye tweaking), ble Conrad Johnson- abstinensene for sterke....
    Noen ganger er "nesten" ikke godt nok! ;)

    -Det er også min erfaring med digital EQ; Man kan ratte mye, og i mange retninger, men man klarer ikke 100% å kopiere (eller fjerne) "signaturen" (egenlyden) til ymse elektronikk og kabler.
    Digital eq og dsp i det hele tatt er uhyre kraftige verktøy. Jeg lurer stadig på hvorfor ikke flere har tatt det i bruk, fremfor å k***e rundt med kabelbytter o.l.

    Men dsp kan simulere rørlyd, ikke gi deg rørlyd.

    mvh
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Jo kraftigere verktøy, jo mer kunnskap trengs for å bruke det antagelig? Og det er jo mye lettere å bytte kabler enn å ratte EQ.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    DigiEQ brukt riktig kan på rekordtid gjøre mer for å ødelegge god lyd enn noe annet..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    De anleggene jeg har hørt hvor dette har vært implementert har spilt bedre UTEN dette ekstra leddet; dvs. når de har vært koblet opp som foreskrevet. I tillegg en del som har rotet seg helt bort i muligheter med innstillinger og nivå. Nå skal det sies at det ved et par anledninger også var dig. delay/deling kombinert med EQ. Jeg antar problemet er alle de forskjellige komponenter og kretser som er inne i bildet.

    En "uriktig" måte å møte dette på må vel være å håndtere selve kildesignalet integrert med disse funksjonene?? Burde spille langt bedre...
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Noen konkrete eksempler på ting som ikke funker ville vært fint å få.

    Enig med deg at man burde tilrettelegge hele avspillingskjeden for korreksjon - dvs ta tak i "originalsignalet", og ikke bare gjøre det som en slags "plugin" midt i kjeden. Det siste vil jo føre til forværring også pga flere ledd som signalet må passere.

    Jeg har implementert EQ, delefilter og litt manuell EQ/korreksjon som en naturlig del av avspillingskjeden, uten å innføre flere ledd. Det er i grunn bare digitalsignal->filtersoftware->flerkanals DAC->Forsterkere->Høyttalere. I mine ører fungerer dette svært så bra.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Jo, men tingene FUNKET forsåvidt teknisk sett, men degraderingen av lyden var heller ikke vanskelig å høre. Lyd er rare ting. Enkelte ganger kan 0,5 dB gjøre store forskjeller, ikke bare i/rundt det området man jobber men for hele inntrykket. Andre ganger merkes kanskje ikke en 2-3 dB endring man foretar i det hele tatt. Problemet er nok relatert til alle prosesser signalet skal igjennom.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Det er stor subjektiv lydmessig forskjell på forskjellig DSP software. Det er bare å ta en kikk over i pro-audio forum så ser man det.... Jeg har valgt ut den softwaren jeg bruker selv på basis av lyttetester, og kun det. Så har det vist seg at den softwaren også oppfører seg bra på objektive parametre, forøvrig ingen overraskelse.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Mr-T skrev:
    Det er stor subjektiv lydmessig forskjell på forskjellig DSP software. Det er bare å ta en kikk over i pro-audio forum så ser man det.... Jeg har valgt ut den softwaren jeg bruker selv på basis av lyttetester, og kun det. Så har det vist seg at den softwaren også oppfører seg bra på objektive parametre, forøvrig ingen overraskelse.
    Skal bli spennende å se hva du mener om min variant av dette. Men tror vel heller det er rommet som får så øra flagrer - det er jo i minste laget
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    De anleggene jeg har hørt hvor dette har vært implementert har spilt bedre UTEN dette ekstra leddet; dvs. når de har vært koblet opp som foreskrevet. (.............)

    En "uriktig" måte å møte dette på må vel være å håndtere selve kildesignalet integrert med disse funksjonene?? Burde spille langt bedre...
    Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forstå innegget ditt, men jeg tolker deg dithen at du har lite tilovers for å legge inn digital EQ/deling som en ettertanke et sted i signalkjeden, muligens også med en AD/DA- prosess involvert.

    Jeg kan forsikre deg at det ikke skjer slik hos meg.

    Bearbeidelsen av det digitale signaler skjer før DA- konvertering. Deretter blir det bearbeidede signalet sendt til 4 separate DACer. Det analoge signalet går videre til 4 preer. Volumkontrollen skjer kun i det analoge domenet.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    Tør nesten ikke skrive det, men Audio Research er på vei ut av anlegget.

    Selv om jeg nå har fått nesten samme lyd (etter veldig mye tweaking), ble Conrad Johnson- abstinensene for sterke....


    mvh
    Så denne ventes mandag eller tirsdag:



    mvh

    Ps:Er det noen i Lauget som vil høre ARC HD 220, må de få ut fingeren

    Pps:Er det noen der ute som interessert i en slik ARC?
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Her "legges ikke fingrene imellom" Tønnes. Du satser friskt, er ærlig og tør. Imponerende slik jeg ser det.

    mvh Elektron
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Elektron skrev:
    Her "legges ikke fingrene imellom" Tønnes. Du satser friskt, er ærlig og tør. Imponerende slik jeg ser det.

    mvh Elektron
    Tja, får vel takke da.....

    Men her ser man fallgruvene ved å kjøpe ting man ikke får hørt på. ARCen spiller forrykende bra, ihvertfall etter en uendelighet med tweaking, men savner likevel cj- gløden.

    Skal også innrømme at utseende spiller en viss rolle i tkr Towers. Den CJen er nydelig!

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fikk pakke i dag........ :D





    .........Og dermed har minimalismen gjort sitt inntog i tkr Towers! ;D ;D ;D



    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn