Tilfluktsrommet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Er litt misunnelig på deg. Har lest mye på studiogear forum om AIR-serien og har inntrykk av at de er høyt verdsatt.
    Skulle vært moro med en prøvelytt en dag.
    Hvordan låter de på innspillinger med "middelmådig" lydkvalitet? ...og de med superlyd eks. fra 2L og lignende?
    Jeg synes mine avslører dårlige mastringer litt for tydelig, det blir uengasjerende å sitte lytte. Derimot låter de gode innspillinger så vanvittig bra at jeg svever høyt over sofaen her. Eksempel. Hadouk Trio, Famous Blue Raincoat av Jennifer Warnes, div. 2L og noe Infected Mushtoom og siste av Yello. Men det er mulig targetkurven i korreksjonen er litt feil. Vanskelig når man ikke har noe sammenligninsgrunnlag.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Litt kaos her om dagen pga diverse prosjekter i og rundt huset, men en liten prøvelytt kan vi klare:). Lytterommet mitt yter nok ikke monitorene full rettferdighet, det låt nok enda mer homogent hos EHED. Det er helt klart at dårlige mastringer blir ikke akkurat bedre, men jeg overlever så lenge musikken er bra nok;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Ble det noen NAS løsning Vidar ?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Sliter fortsatt med en gammel PC og XP;)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    XP faktisk. Begynner å bli utdatert det ja :p Kommer gjerne innom deg og hører på dynaudioene dine om det skulle passe for deg en dag. Nøytralt slik jeg liker det. De har vel ganske bra off axis målinger om jeg ikke husker helt feil :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Litt utdater, det var ment som en midlertidig løsning, en utrangert PC jeg fikk fra jobben. Hadde tenkt å bruke en litt nyere PC nede i stua, men det ble for mye støy. Jeg må snart få kjøpt en skikkelig løsning. En lytt burde vi få til en av dagene, jeg må jo også få hørt på dine saker:)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Mener du elektrisk støy/brum eller viftestøy? Jeg har planer om å bygge vifteløs Streacom PC.
    Er møkk lei viftestøy fra laptoppen min. Kan ikke lytte på musikk med lavt volum.

    Mvh. Bergfinn

    Ps: Jeg har heller ikke mye til lytterom men synes Audiolense rydder godt opp i rommets "ulyder".
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det var nok mest viftestøy, men jeg tror også at harddisken var med. En vifteløs SSD løsning er vel det beste, hvis du ikke kan ha den i et annet rom?
    Jeg har lenge hatt planer om å teste ut Audiolense, men har ikke kommet så langt enda. Det er vel ikke så mye programmet kan gjøre med førsterefleksjoner?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hva AL kan gjøre med førsterefleksjoner er ikke jeg den rette til å svare på. Hvis jeg kan komme på lyttebesøk en dag så kan jeg også ta med laptop, målemic og usb lydkort hvis du har lyst å teste. Hvis det er ok for Bx da, jeg må spørre han først.Demoen du laster ned gir svært begrenset lyttetesting. Dette er litt for min egen skyld også fordi jeg har lyst å høre hvordan det funker på andre systemer enn mitt eget.
    Kan hende det er vanskelig å lage en god targetcurve på en kveld, vet ikke. Noen får det til med en gang. Andre kan bruke uker eller måneder. Jeg hører nok til den siste gruppen. Brukte flere mnd. på Dynaudioene og noen uker på Opalene jeg har nå. Tror fortsatt jeg har mye å hente ut slik det står nå, men synes det låter tilfredstillende på medium gode innspillinger og svært bra på gode og høyoppløste innsp.
    Du må gjerne ta deg en tur til Tøyen i Oslo å høre slik det står her. Any time.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Er det mye power i AIR 25? Jeg har ca 3-400 rms og 1kw peak i mine. Tror det er en fordel med nok headroom når man holder på med korrigering.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan tenke meg at det tar lang tid for å få det optimalt. Jeg har selv brukt lang tid på å justere den innebygde DSP og gjort hundrevis av målinger med ulike instillinger og HT-plasseringer. Det er nok enklere med et besøk hos deg for å høre med og uten AL:)
    I AIR25 sitter det 3 x 300W i hver HT, men i mine AIR20 er det bare 2x200W. Jeg kunne nok tenkt meg mer headroom siden LEDlampen som bla indikerer begynnende klipping blinker når jeg drar på litt. De kan spille høyt 131dB peak (1m) og 104dB kontinuelig (1m).
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hei Vidarje

    Jeg lukter AL diskusjon. Håper det er greit at jeg kommenterer.
    Har på følelsen at AL vil være noe for deg siden det virker som om du ikke kommer helt i mål med de akustiske planene inntil videre.

    Kan Audiolense fjerne refleksjoner?
    Slik jeg ser det, nei, men jo. Audiolense "inverterer" rommet de første millisekundene. Jeg tror ikke jeg bør forsøke å forklare fordi jeg er usikker på om jeg forstår det fullt ut, men jeg kan fortelle hva jeg opplever i praksis.
    Effekten av å dempe førsterefleksjonspunkter (hvis man i teorien beholder samme opplevelse av direktelyd) gir en nærfeltfølelse. Man hører mer detaljer fra opptaket og lydbildet står stødigere.
    Du oppnår samme effekten med AL. I tillegg har du kontroll på frekvensresponsen som fort forandrer seg vesentlig i de øverste frekvensene når demping kommer til.
    Det som kan være minus i små rom er at klangen i rommet generelt er den samme med korreksjon, mens med demping forandrer rommets klang seg.
    Min erfaring er at det sikkert fint vil fungere å lage et filter på en kveld man kan oppleve full effekt på et par cder, men hvis man skal lage allroundfiltre må det justeres over tid etter man venner seg til lyden.

    Hvis du ikke har lest denne så kan den anbefales http://www.hifizine.com/2010/12/sound-correction-in-the-frequency-and-time-domain/
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hei AtleT

    Det er mer enn greit at du kommenterer:) Du er jo en av akustikk-guruene på HFS og en superuser av AL;) Det kan godt tenkes at AL er midt i blinken for meg, som du sier og som tydelig vises på bildene er det mange kompromisser hos meg. Jeg er også usikker på om jeg kan bruke AL hvis jeg går over til en NAS løsning. Et annet problem er at jeg bruker en UMIK- 1 mikrofon og sender målesignalene digitalt til monitorene, så det vil nok være noe kluss i tidsdomenet.
    Jeg tror jeg har lest den, men en god artikkel kan ikke leses for ofte:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    He he, "guru" eller "superbruker" vet jeg nå ikke helt. Synes dette først og fremst bare er innmari moro. ;)

    Audiolense: avspillingen vil fungere med NAS hvis du kan ha avspillingsprogram med convolver.
    Trådløse målinger er jeg usikker på, men hvorfor skulle det fungere med REW og ikke Audiolense? Alternativt kan du bare bruke en egen målepc med kabler. Uannsett ser jeg ikke de store utfordringene der.

    Dirac er jo et godt alternativ. Har ikke prøvd det selv, men ytelsen skal være nær identisk, men med ulik brukergrensesnitt.
    Noe av det jeg liker best med AL er hvor fort det går å lage filtre. Det bortfaller med Dirac hvor filtre tar lang tid å lage. Du får større fleksibilitet på filtrene i Dirac, men da blir det lettere å skru seg bort. Jeg syns AL er komplisert nok, men det frister å prøve noe der man står på bar bakke.
    Har fått opp anlegget igjen i bøttekottet og lagde 5 filtre i går med 1 db økning pr filter under 80 hz på under en halvtime. Der har jeg kun tidskorrelsjon på min stående bølge på 43hz og 73hz. Ellers ingen korreksjon.
    Mye moro man kan gjøre skjønner du.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    :) Bare ta det til deg, guru og superbruker;)
    Problemet med målinger er at mikrofoner har innebygd ADC og at jeg bruker DACen i monitorene og at det derfor er vanskelig å tidskorrigere dem (synkronisere). Hvis jeg har forstått BX er dette helt nødvendig? Jeg skal spole tilbake å se hva han har svart på div PMer. Jeg bruker Squeezebox touch, så jeg tror det er mulig med en convolver. Jeg ønsker virkelig å få has på stående bølger og et par dipper. Dirac boksen er relativt dyr, så AL er kanskje et alternativ allikevel.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    He he, "guru" eller "superbruker" vet jeg nå ikke helt. Synes dette først og fremst bare er innmari moro.
    Nettopp. Audiolense er moro. Og veien til målet er moro.

    Dirac "pirrer" meg. Er veldig nysgjerrig på den.

    Det var FIR-basert korreksjon som fikk meg tilbake til hifi interessen etter ca. 10 år i "dvale". Har i mitt tidligere hifi-liv svidd av et par hundre tusener tror jeg (muligens mye mer) Brukte et års tid på å skumme nettet for DRC og peilet meg til slutt inn på 3 kandidater, Audiolense, Dirac og Acourate. Jeg er av den oppfatning at de gir mest pr. krone. Ta en sjanse vidarje, prøv Dirac og kast deg ut i det....koster ikke skjorta. DEQX, Accuphase og Trinnov koster skjorta men jeg velger å tro at det ikke låter bedre.

    Surfet en del på nettet i ferien og kom over denne brukererfaringen av Dirac (dog bruker han DEQX som delefilter, noe som gjør det ganske kostbart i hans tilfelle men han har vel nok av penger i pungen da antar jeg)
    Dirac validation

    Mvh. Bergfinn
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    :) Bare ta det til deg, guru og superbruker;)
    Problemet med målinger er at mikrofoner har innebygd ADC og at jeg bruker DACen i monitorene og at det derfor er vanskelig å tidskorrigere dem (synkronisere). Hvis jeg har forstått BX er dette helt nødvendig? Jeg skal spole tilbake å se hva han har svart på div PMer. Jeg bruker Squeezebox touch, så jeg tror det er mulig med en convolver. Jeg ønsker virkelig å få has på stående bølger og et par dipper. Dirac boksen er relativt dyr, så AL er kanskje et alternativ allikevel.
    Unnskyld vidarje, men det ingen som tvinger deg til å bruke dac'en i monitoren. Jeg tipper at et brukanes studio lyd-interface (gjerne med mange utganger, så kan du kjøre digital XO) ikke koster mer 4-6000,- som sikkert låter like bra (kanskje bedre) som dac'en i monitoren. eks. Steinberg UR824. Mange skryter av lydkvaliteten på denne. Da kjører du bare analog XLR inn i monitorene. Da er jo alle problemene du nevner her....borte vekk. Og du får samtidig enda en kul studiogear dings som peker nese til hifi-bransjen. Du får jo integrert subwoofere på en skikkelig måte også med en sånt opplegg.

    Eller er jeg helt på jordet....kanskje noe jeg ikke har fått med meg.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg slipper en konvertering ved å mate digitalt direkte til monitorene. Det er digital xo mellom bass og mellomtone og analog 6dB/okt mellom mellomtone og diskant. Hvis jeg bruker de analoge xlr inngangene blir det digitalisert på nytt. Dirac koster nesten 9000,- hos Avshop, så i min verden er det en del:) Jeg får tenke litt til før jeg bestiller noe. Tror jeg har klart å tilpasse suben ganske bra. Den mates også digitalt og har også innebygd DSP.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Oj, da skjønner jeg. Trodde ikke det kosta så mye.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    :) Bare ta det til deg, guru og superbruker;)
    Problemet med målinger er at mikrofoner har innebygd ADC og at jeg bruker DACen i monitorene og at det derfor er vanskelig å tidskorrigere dem (synkronisere). Hvis jeg har forstått BX er dette helt nødvendig? Jeg skal spole tilbake å se hva han har svart på div PMer. Jeg bruker Squeezebox touch, så jeg tror det er mulig med en convolver. Jeg ønsker virkelig å få has på stående bølger og et par dipper. Dirac boksen er relativt dyr, så AL er kanskje et alternativ allikevel.
    Hmm, tror jeg skjønner problemet.

    PS: Kom i skade for å blande Dirac og Accourate i forrige innlegg. Redigerer det.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Her er et utdrag av svaret jeg fikk av Bx når jeg spurte om mitt måleoppset for en stund siden: "Hvis du skal finne ut hva du kan oppnå med full tidsdomenekorreksjon (TTD) så må du ha et lydkort der du kjører full duplex, dvs at lyd ut og lyd inn styres av den samme klokka og går 100% i takt i det digitale domenet". Det betyr at jeg enten må kjøpe nytt måleutstyr eller låne av noen andre. Det er TTD som er interessant for meg siden jeg allerede har gjort frekvenskorrigering. Det betyr igjen at det kanskje er Dirac-boksen fra miniDSP som er beste løsning. Det er mulig at jeg ved å kjøpe direkte fra miniDSP Hong Kong klarer det for ca 7000 inkl frakt, toll og moms.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Kan ikke du innkalle til møte da snart Vidar, jeg skulle jo vært hos deg for ganske lenge siden..:)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det kan bli en mulighet i slutten av august, da skal sjefen ut å reise et par dager:) Det er som tidligere nevnt rimelig kaotisk her med prosjekter over alt i huset, men vi tenker vel bare lyd:)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Melder meg på. Har lyst å høre AIR20. Med Dirac løsningen, vil du likevel få DA, AD og DA i signalveien?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Kanskje det kan bli en mulighet i slutten av august, da skal sjefen ut å reise et par dager:) Det er som tidligere nevnt rimelig kaotisk her med prosjekter over alt i huset, men vi tenker vel bare lyd:)
    Prosjekter, altså lyd i uthuset ??;)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Med Dirac vil det bli D,D,D og til slutt A. Dvs, digitalt fra Squeezebox til Dirac, digitalt ut, digitalt in i monitor og analogt før de innebygde klasseD forsterkerene.
    Du er velkommen:)

    Melder meg på. Har lyst å høre AIR20. Med Dirac løsningen, vil du likevel få DA, AD og DA i signalveien?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke kommet dit enda Johnny. Bygger veranda, platting, bytter vinduer, skifter panel på hele huset, bygger på gangen og pusser opp en del inne;) Heldigvis jobber jeg bare inne, men det blir ikke mindre kaos over alt av den grunn:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Her er et utdrag av svaret jeg fikk av Bx når jeg spurte om mitt måleoppset for en stund siden: "Hvis du skal finne ut hva du kan oppnå med full tidsdomenekorreksjon (TTD) så må du ha et lydkort der du kjører full duplex, dvs at lyd ut og lyd inn styres av den samme klokka og går 100% i takt i det digitale domenet". Det betyr at jeg enten må kjøpe nytt måleutstyr eller låne av noen andre. Det er TTD som er interessant for meg siden jeg allerede har gjort frekvenskorrigering. Det betyr igjen at det kanskje er Dirac-boksen fra miniDSP som er beste løsning. Det er mulig at jeg ved å kjøpe direkte fra miniDSP Hong Kong klarer det for ca 7000 inkl frakt, toll og moms.
    Ser ut som du må ut med penger uannsett. Det var noe drit.
    En lisens på AL, nytt målekitt fra AL og lydkort for målinger (fra EHED)kommer på ca 7.000,- (kjapt regnet)

    Ved avspilling vil du kunne bruke samme kjeden som nå hvis du kan bruke en convolver med Squeezeboxen.

    Vanskelig valg....
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Og som du ser i innlegget over har jeg et par andre ting å bruke penger på:)
    Jeg sitter og skribler på en skisse for å lage et sammenleggbart-dempeplate-stativ for å få demping i taket. Jeg tror det er mye å hente der også.

    Her er et utdrag av svaret jeg fikk av Bx når jeg spurte om mitt måleoppset for en stund siden: "Hvis du skal finne ut hva du kan oppnå med full tidsdomenekorreksjon (TTD) så må du ha et lydkort der du kjører full duplex, dvs at lyd ut og lyd inn styres av den samme klokka og går 100% i takt i det digitale domenet". Det betyr at jeg enten må kjøpe nytt måleutstyr eller låne av noen andre. Det er TTD som er interessant for meg siden jeg allerede har gjort frekvenskorrigering. Det betyr igjen at det kanskje er Dirac-boksen fra miniDSP som er beste løsning. Det er mulig at jeg ved å kjøpe direkte fra miniDSP Hong Kong klarer det for ca 7000 inkl frakt, toll og moms.
    Ser ut som du må ut med penger uannsett. Det var noe drit.
    En lisens på AL, nytt målekitt fra AL og lydkort for målinger (fra EHED)kommer på ca 7.000,- (kjapt regnet)

    Ved avspilling vil du kunne bruke samme kjeden som nå hvis du kan bruke en convolver med Squeezeboxen.

    Vanskelig valg....
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Kan du ikke bare ha hengende øy i taket, spottene som lyser bak "øya" vil jo bare ha en dempende effekt på lyset. Jeg laget meg rammer og trakk hele rammen med høytalerstoff kjøpt på Dynabel/Eltek her i Oslo, stoffene vil jeg tro kan bestilles i andre farger (jeg har svart) også 98kr/m for stoffet. 3 slike rammer med materialer og plater på 5cm 120x60cm kom seg på 1300,-kroner. Skal få tatt noen bilder og lagt ut.

    Bare ett tips :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare 2.2m takhøyde og det sitter downlights der som blir veldig varme. Jeg ser for meg noe ala et sammenleggbart bord med veldig lange ben, men jeg bytter ut bordplate med dempeplater. Jeg tror noe av kritikken 8x12Tom og Roald hadde nettopp skyldes takrefleksjonen og den medfølgende kanselleringen. De sa det manglet noe ved ca 200Hz og så har jeg en litt bred dipp på ca 170Hz, ikke absolutt gehør, men nærme;)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Satt sammen et stativ i går ettermiddag for å se om det var en mulighet, men det blir konflikt mellom stativ og sofa. Jeg må tenke nytt!

    Det ser ut til at 21 august er en mulighet for en liten sammenkomst, passer det?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Kommer tilbake angående datoen da det er høyere makter som styrer logistikken, tar en prat med henne og poster inn iløpet av dagen :) Såvidt jeg vet passer det ..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om jeg får komme så passer det, har ferie på den tiden. Greit å gjøre noe annet enn å male garasjen...
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Er på jobb den dagen, men har ellers tid og kommer gjerne innom for en lytt om jeg får lov. Kan også ta eventuelt ta med coax-aes/ebu boksen min om du ville låne den for å teste.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også på jobb, så jeg tenkte fra ca kl18. Alle er naturligvis velkommen:) thohaug, det hadde vært spennende å prøve, ikke sikkert det har noen effekt, men det vet vi ikke uten å prøve:)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Ser ut som jeg kan komme, mulig jeg må kjøre til Trysil senere på kvelden så blir kanskje ikke så lenge...:)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    En liten lytt er bedre enn ingen:)

    Har tenkt litt mer på takdemping og kommet frem til at det er mulig å spenne opp tre vire mellom tre skap og legge en dobbel plate oppå.

    Dempeplater i taket.jpg


    Dette burde være enkelt å sette opp og ta ned på to minutter:) Skal se hva jeg finner på biltema i morgen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn