TIDAL og FLAC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Jeg har TIDAL Hifi+ men får ikke satt opp det nye formatet i appen
    Har valgene Normal / høy / HiFi og Master.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Master er den beste kvaliteten du får, enten det er MQA eller Flax.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Har Tidal sluppet flac-formatet for alle da?
    Mener at de startet med å tilby det til early-adopters/special-kundene nå i sommer, så skulle alle andre få litt senere? 🤔
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Har Tidal sluppet flac-formatet for alle da?
    Mener at de startet med å tilby det til early-adopters/special-kundene nå i sommer, så skulle alle andre få litt senere? 🤔
    Var det jeg trodde også men det er ikke slik jeg oppfatter support sidene deres. Der ser det ut som det allerede er sluppet. Har sendt dem en epost for avklaring
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Nordland

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Feil, nei det tviler jeg på. Er du beta-bruker? Hvis ikke må du vente til appen blir oppdatert😅


    Her er det jeg vet: https://www.stereopluss.no/tidal-flac.6611447-356653.html
    Ditt bastante Nei til mitt utsagn om at early adopter/special kunder fikk det nå i sommer og resten av brukerene litt senere (som da fint kan være august), var altså bare en knøttliten kverulering? 🤔
    -For det du vet iht Stereopluss-linken du la inn, er jo spot on det samme som jeg sa og så linket til.(y)

    Jeg er foresten ikke kunde av Tidal, men får nå med meg ett og annet om diverse strømme-tjenester likevel. Tror Tidal er på rett vei igjen nå med flac fremfor mqa.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Nordland
    Ditt bastante Nei til mitt utsagn om at early adopter/special kunder fikk det nå i sommer og resten av brukerene litt senere (som da fint kan være august), var altså bare en knøttliten kverulering? 🤔
    -For det du vet iht Stereopluss-linken du la inn, er jo spot on det samme som jeg sa og så linket til.(y)
    Ha-ha😅 Nei, jeg prøvde ikke å kvervulere, ikke pitte-pittelitt en gang. Du hadde to spørsmål, jeg svarte på:
    Har Tidal sluppet flac-formatet for alle da?
    🥳😃 Svaret var nei.

    Jeg har TIDAL, streamer gjennom WiiM pro, gleder meg til å teste ut FLAC når det kommer, selv om det er LP som ruler i Woodys rede😇
     
    Sist redigert:

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.350
    Antall liker
    2.179
    Sted
    Nordland
    Eg har automatisk oppdatering, hadde ikke fått den, men har manuelt oppdatert🤩🥳

    skal teste når jeg kommer hjem fra jobb😇
    IMG_6344.jpeg



    Sjå-der-ja👀 FLAC❤


    IMG_6346.jpeg
     
    Sist redigert:

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    149
    Sted
    Norge
    Hei, må man ha hifi plus abonnement for å få flac, eller holder det med hifi?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.953
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Og derrrrrr var abo oppgradert til plus. Spent på å teste Flac når ferien er over om to uker :)
     

    Idar E

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2018
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Fræna
    Torget vurderinger
    1
    Har oppdatert Iphone og Windows appene. Har ikke kommet for Android hos meg, men har en noe utdatert telefon. Roon er ikke oppdatert, men det kommer vel.

    Ser at du må velge mellom Hifi som er CD kvalitet eller Max som er alt fra MQA til 192khz 24 bits FLAC. Kanskje flisespikkeri dette, men hadde foretrukket flere trinn, ala Qobuz. Der kan du velge mellom 48, 96 og 192 husker jeg rett? Tidal lar deg heller ikke vite hvilken "kvalitet" som spilles av når Max innstillingen benyttes. Dette vil jo komme frem på en Dac, men hadde vært fint å sett det i appen også.
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Jeg får fortsatt ikke 192 / 24 til å virke på tidal og WiiM pro. Ender opp på 96/24
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Ja. Og testfilen på WiiM appen spiller fint på 192.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Vi postet samtidig. WiiM står altså på 192 og testfilen spiller på 192. Det ser jeg på DAcC'en så det er kanskje naturlig å tenke seg at det har noe med TIDAL å gjøre?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Har oppdatert Iphone og Windows appene. Har ikke kommet for Android hos meg, men har en noe utdatert telefon. Roon er ikke oppdatert, men det kommer vel.

    Ser at du må velge mellom Hifi som er CD kvalitet eller Max som er alt fra MQA til 192khz 24 bits FLAC. Kanskje flisespikkeri dette, men hadde foretrukket flere trinn, ala Qobuz. Der kan du velge mellom 48, 96 og 192 husker jeg rett? Tidal lar deg heller ikke vite hvilken "kvalitet" som spilles av når Max innstillingen benyttes. Dette vil jo komme frem på en Dac, men hadde vært fint å sett det i appen også.
    På dacen min står det 192khz når jeg er tilkoblet pc uansett hva jeg spiller av. Sikkert stor forskjell på dac`er og det er vel også forskjell på å bruke pc eller ikke
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.213
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    På dacen min står det 192khz når jeg er tilkoblet pc uansett hva jeg spiller av. Sikkert stor forskjell på dac`er og det er vel også forskjell på å bruke pc eller ikke
    Det spørs helt på hva du setter utsignalet på lydkortet til. Jeg prøvde meg litt i ettermiddag, helt uavhengig av Tidal og fikk opp dette når jeg satte lydkortets settinger til maks, men det betyr ikke at man får musikken slik
    IMG_3879.jpeg
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    116
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Noen kjenner til en TIDAL låt som de vet spiller på 192?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det spørs helt på hva du setter utsignalet på lydkortet til. Jeg prøvde meg litt i ettermiddag, helt uavhengig av Tidal og fikk opp dette når jeg satte lydkortets settinger til maks, men det betyr ikke at man får musikken slik
    Vis vedlegget 939962
    Yes, og den forblir slik selv om du spiller av filer med dårligere kvalitet? Er akkurat samme som hos meg, tilkoblingen er jo 192khz uavhengig av hva du spiller av.
    Blir som 4k tv, spiller man av 1080p så er det jo det man spiller av selv om oppløsningen på skjermen er 4k
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Vil nok anbefale å enten bruke ASIO-driver eller WASAPI (Exclusive Mode) på Tidal app'en på PC.
    Da slipper man at ev innstillinger i pc sitt lydkort er med på signalveien. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    På dacen min står det 192khz når jeg er tilkoblet pc uansett hva jeg spiller av. Sikkert stor forskjell på dac`er og det er vel også forskjell på å bruke pc eller ikke
    Velg å la programmer ta full kontroll - i instillinger for dacen - da vil den dynamisk bytte sample rate.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Klarer ikke finne noen slike innstillinger i driverne, jeg kan kun velge strl på Asio buffer.
    Electrocompaniet ecd 2 dac
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    det er vel ekslusive mode, men er ingen forandring på hva som står i display på dac uansett.
    Men har det noe si, altså hvis pc og dac er tilkoblet max som er 192kz?
    Har aldri vært noe jeg tenker på, bruker den til youtube/film/tv/streaming/flac avspilling/gaming og den har alltid vært tilkoblet 192khz
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    det er vel ekslusive mode, men er ingen forandring på hva som står i display på dac uansett.
    Men har det noe si, altså hvis pc og dac er tilkoblet max som er 192kz?
    Har aldri vært noe jeg tenker på, bruker den til youtube/film/tv/streaming/flac avspilling/gaming og den har alltid vært tilkoblet 192khz
    Antagelig ikke 😄

    Men jeg liker at korrekt sample rate dukker opp i displayen på Toppingen.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    det er vel ekslusive mode, men er ingen forandring på hva som står i display på dac uansett.
    Men har det noe si, altså hvis pc og dac er tilkoblet max som er 192kz?
    Har aldri vært noe jeg tenker på, bruker den til youtube/film/tv/streaming/flac avspilling/gaming og den har alltid vært tilkoblet 192khz
    Om det ikke er noe snagg med den dac'en fra EC, så betyr det vel at alt oppsamples til 192 kHz i pc og sendes over til dac.:unsure:

    Men om det er hørbart......
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Jeg er foresten ikke kunde av Tidal, men får nå med meg ett og annet om diverse strømme-tjenester likevel. Tror Tidal er på rett vei igjen nå med flac fremfor mqa.
    Tidal er også veien å gå hvis det betyr noe for deg hvor mye penger som skal gå til artistene. Tidal var første, og eneste, streamingtjeneste som startet med direkte utbetaling til artistene. Der kunne man velge om man ville bruker deler av månedsbeløpet og utbetale dette til den artisten eller de artistene som du har lyttet mest til i foregående måned.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn