I dag har det rett og slett vært en produktiv dag

.
For å "løsrive" Akito-armen fra LP 12´n, som det samtidig skulle byttes plinth- og monteres Ekos II arm på, måtte den spilleren i "molekyler". Egentlig glad for at jeg først begynte med dette en dag jeg hadde god tid og var motivert, for det er litt jobb.
Videre måtte Cadenza´n flyttes over til Ekos II armen, og Carmen monteres på Akito´n. Headshell i Linn armer er kjent for å være trange og det gikk med litt tid til å fikle til kablene mellom arm og PU slik at det er klaring nok til å rette den inn. Og, det er ikke mer plass enn strengt tatt nødvendig
Når det var gjort, så kunne jeg endelig montere Akito armen på Thorens´n, så nå begynner det virkelig å ta form:
Når armen var på plass fikk jeg også bekreftet to saker som jeg har hatt i bakhodet. Armen veier såpass mye mer enn den originale som denne konstruksjonen er basert på. I forhold til fjærene og fjæropphenget blir den da litt sidetung. Det er to måter å løse dette på:
a) bytte de to fjærene på høyre side til noen stivere.
b) montere en "motvekt" på høyre side av sub-chassiet for å bedre balansen, hvilket jeg ser at andre har gjort.
I første omgang blir det å teste ut alternativ b).
Den andre saken er at armliften bygger veldig langt ut, så det vil ikke være mulig å sette på et støvdeksel, uten at et slikt evt. har en utsparring. Det vil jeg ikke ha, så armliften må demonteres og kortes inn på en eller annen måte.
Mao - fortsatt litt å pusle med