Diverse The Loudness war

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Burde det ikke vært krav til en standard på lydkvaliteten som var akseptabel for for alle parter? Synes det er noe dritt å kjøpe gode skiver, og så er lyden helt ødelagt, og kanskje heller ikke tilgjengelig på vinyl..... :mad:
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Bartesam skrev:
    Tror nok det er veldig viktig å sette fingeren på all den urett mastering teknikere gjør mot lydteknikere i det som blir gitt ut om dagen.
    er nok for enkelt å legge all skyld på masteringsteknikere – ofte (mye) komprimering i miks også… forresten mange studioteknikere som (av ulike årsaker) mastrer "sine egne" mikser.

    mvh e
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Bartesam skrev:
    Burde det ikke vært krav til en standard på lydkvaliteten som var akseptabel for for alle parter? Synes det er noe dritt å kjøpe gode skiver, og så er lyden helt ødelagt, og kanskje heller ikke tilgjengelig på vinyl..... :mad:
    Jo, det burde det vært. Det finnes krav om hvor lange bananer skal være og hva brød skal veie... og mye annet... Men lydkvalitet? Nei, det driter man jo i tydeligvis.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Trondheim
    De verste tilfellene av remastring vi ser her tilsvarer å reutgi en bok, men med alle de små bokstavene byttet ut med store.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Bartesam skrev:
    Burde det ikke vært krav til en standard på lydkvaliteten som var akseptabel for for alle parter? Synes det er noe dritt å kjøpe gode skiver, og så er lyden helt ødelagt, og kanskje heller ikke tilgjengelig på vinyl..... :mad:
    Det burde det ha vært, og får håpe at kulen i bakhodet til enkelte musikkprodusenter nå er blitt så stor at de velger å høre på lytterne, og ikke bare tenker money...
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Vi kan dra en parallell til foto her. Først et bilde rett fra kamera med full dynamikk. Så et som er "remastret".

    Hvilket bilde har mest "smell" og umiddelbart ser mest spennende ut?

    Og hvilket ville du hatt hengende i stua ?
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Mr-T skrev:
    Vi kan dra en parallell til foto her. Først et bilde rett fra kamera med full dynamikk. Så et som er "remastret".
    Godt eksempel.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ville ikke hatt noen av bildene på veggen, men måtte jeg velge et så hadde jeg tatt det siste, selv om de først er mer "naturlig"!
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Minutten skrev:
    Ville ikke hatt noen av bildene på veggen, men måtte jeg velge et så hadde jeg tatt det siste, selv om de først er mer "naturlig"!
    He-he, ja skal vi være litt vanskelig med Mr-T, så kan man jo si at det øverste bildet er litt uskarpt. Kanskje det hadde trengt en ørlite "sharpening" i photoshop? Altså *litt* postproduksjon (mastering), men ikke så mye som det nederste, selvsagt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Anlegget sto på "Random" igjen mens jeg malte i naborommet, og enda en gang kom det på et spor som låt aldeles pyton. Denne gangen var det fra Matthew Sweet og Susanna Hoffs' "Under the Covers, Vol. 1" fra 2006. Den platen kunne vært veldig bra, på en litt småkoselig måte, men i stedet har noen bestemt at det skulle komprimeres og brickwalles til døde. Jeg har vel såvidt greid å høre gjennom hele platen én gang. Jaja, jeg har ihvertfall ikke brydd meg om å kjøpe "Vol. 2" i den serien hvor favorittspor fra 70-tallet antagelig går gjennom samme kjøttkvern. Så mye mersalg fikk de hos meg.
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    Så mye mersalg fikk de hos meg.
    Det er noe av problemet. De vet ikke hva/hvorfor de går glipp av ditt kjøp...
    Dette er en parallell til den elendige PA-lyden på mange konserter. Hvorfor trenger artistene ta grep hvis de uansett selger alle setene når de turnerer?

    Kanskje vi burde spore opp artistenes FB og Twitter kontoer og få misfornøyde kunder i hopetall til å poste:
    Hey, your last album sucks. Nice music but too much compression makes for terrible listening. Give us back the dynamic range of the LP!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    pedal skrev:
    Dette er en parallell til den elendige PA-lyden på mange konserter. Hvorfor trenger artistene ta grep hvis de uansett selger alle setene når de turnerer?

    Kanskje vi burde spore opp artistenes FB og Twitter kontoer og få misfornøyde kunder i hopetall til å poste:
    Hey, your last album sucks. Nice music but too much compression makes for terrible listening. Give us back the dynamic range of the LP!
    En utmerket idè spør du meg.
    La oss komme i gang mellom ribba og riskremen på julaften, så øker vi på under avnytelse av portvin og småkaker i romjula 8)
    Noe mosjon skal vi jo ha ut av og protestere også ;D
    Men seriøst, så mener jeg ideen din er god Pedal, og den som intet våger, intet vinner!

    Så var det julepresangen til min svoger som skulle pkkes inn.
    Luksusproblemene står i kø.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    En utmerket idè spør du meg.
    La oss komme i gang mellom ribba og riskremen på julaften, så øker vi på under avnytelse av portvin og småkaker i romjula 8)
    Noe mosjon skal vi jo ha ut av og protestere også ;D
    Men seriøst, så mener jeg ideen din er god Pedal, og den som intet våger, intet vinner!
    Yes, yes, yes!!!
    Nå skal vi faen meg sette i gang et protesttog som kommer til å ryste artistverden. Vi skal ta dynamikken tilbake!

    Vi begynner lokalt, lar ilden få feste og så BOOOOOOOOOM kommer denne greia til å eksplodere globalt.

    OK, her er planen, gutter: Hvert HFS medlem sørger for å være registrert med Twitter-konto. Så leter hver mann opp en artist som får førnevnte hatmelding. Vi er 17637 medlemmer, inklusiv noen svensker og dansker. Det holder plenty til alle Skandinaviske artister. Sverige er jo verdens 3. største eksportør av musikk, så her skal ikke mye til før vi velter hele forbanna faenskapen på ryggen.

    Jeg begynner med en av Norges største og mestselgende artister gjennom flere årtier: Lillebjørn Nilsen. Så får vi se hvordan det går. Dette kommer til å bli svært.




    PS: Ikke glem hvem det var som tente gnisten og startet den Dynamiske Vår, når Nobelprisen skal deles ut neste gang.
     

    Vedlegg

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Husk å ha med #loudnesswar i tweeten så det tagges ordentlig.

    Pedal, ser ikke noe annet enn bursdagsgratulasjoner ennå...?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Fikk svar nå. Lillebjørn Nilsen var ikke akkurat samarbeidsvillig. -Jeg kunne "kysse Tanta til Beate en viss plass". Han sier jeg bare tuller fordi han hadde ikke gitt ut nytt album siden 1993, og det låter aldeles utmerket. :-\
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    pedal skrev:
    Minutten skrev:
    Ville ikke hatt noen av bildene på veggen, men måtte jeg velge et så hadde jeg tatt det siste, selv om de først er mer "naturlig"!
    He-he, ja skal vi være litt vanskelig med Mr-T, så kan man jo si at det øverste bildet er litt uskarpt. Kanskje det hadde trengt en ørlite "sharpening" i photoshop? Altså *litt* postproduksjon (mastering), men ikke så mye som det nederste, selvsagt.
    Faktisk et godt poeng. Innspilt musikk, såvel som bilder, krever å tukles litt med for å se eller låte "riktig". Det er jo derfor man bruker klang, EQ og komprimering i musikkproduksjon selv på "audiofile" innspillinger - for å få det riktige "sounden". Litt komprimering øker opplevelsen av nærvær, "liv" og detaljenivå. Samme greia med bilder.

    Det øverste bildet er ikke egentlig uskarpt, men det blir kornete når det reduseres fra kameraets hi-rez på 12 M pixel ned til under 0,5 M pixel. Litt som å gå fra 24/96 til 128 kbps MP3.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pedal skrev:
    Fikk svar nå. Lillebjørn Nilsen var ikke akkurat samarbeidsvillig. -Jeg kunne "kysse Tanta til Beate en viss plass". Han sier jeg bare tuller fordi han hadde ikke gitt ut nytt album siden 1993, og det låter aldeles utmerket. :-\
    Er platene hans overkomprimerte, da?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Mitt påståtte Twitter-stunt må avskrives på konto for Ringnes Julebokk. ;D
    Men ideen ER god, skjønt Lillebjørn Nilsen kanskje ikke er riktig angrepsmål. Hvem blir den første til å poste noen Pauli ord på Kari Bremnes sin FB side? :eek:

    ----------

    Nydelig produksjon og lyd på Lillebjørn Nilsens plater. Jeg har bare den 2CD 40 Spor fra 1996. Den spilles regelmessig. Inni Mitt Hode brukes endog i demo/testsammenheng. Artig med de mange tidsbildene fra norsk pop-lydproduksjon gjennom 3 tiår. Øystein Sunde er bak spakene på en del av disse låtene, og han kan lyd!

    Dynamikk: 40 Spor har gjennomsnittsverdi på DR10. (Samme som Dark Side Of The Moon har på 1. press vinyl, for å sette det i perspektiv).

    Øystein Sundes 2CD 40 Beste fra 1992 har forøvrig DR12. Vet ikke om forskjellene dem imellom skyldes original- eller postproduksjon. Lytter uansett mer til Nilsen. Hans musikk/tekster er mer tidløse enn humorvisene til Sunde.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Postet på Kari Bremnes offiseielel FB vegg:

    Atle Dreier
    Hva er grunnen til at du/teknikerne dine har valgt å komprimere lyden såpass kraftig på flere av platene dine, og endog klippet en del av dem? Hadde det ikke vært bedre å la lytterne få velge hvor høyt det skal være?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    atledreier skrev:
    Postet på Kari Bremnes offiseielel FB vegg:
    Atle Dreier
    Hva er grunnen til at du/teknikerne dine har valgt å komprimere lyden såpass kraftig på flere av platene dine, og endog klippet en del av dem? Hadde det ikke vært bedre å la lytterne få velge hvor høyt det skal være?
    Wow! Der har vi en som faktisk griper til våpen, og ikke bare har det i kjeften som meg!
    :) :-*

    PS: Dessuten smart med hyggelig og saklig tone. Invitere til dialog.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Fikk svar fra fruen selv:

    Kari Bremnes Hei Atle. Dette er spørsmål som det er vanskelig å svare kortfattet på. Her på dette forumet tror jeg vi må nøye oss med å svare at vi gjør våre vurderinger med tanke på hva vi synes fungerer best, fra plate til plate. Noen innspillinger har stor dynamikk, andre mindre. Det finnes svært forskjellig estetikk innenfor avdelingen komprimering. Musikk spilles av på vidt forskjellige plattformer. Vi forholder oss til det, og etterstreber hele tiden å formidle musikken vår best mulig til både de med fantastiske hjemmeanlegg, og de med mer beskjedne lytteforhold. Tror vi nøyer oss med dette i denne omgang. God jul!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    atledreier skrev:
    Fikk svar fra fruen selv:

    Kari Bremnes Hei Atle. Dette er spørsmål som det er vanskelig å svare kortfattet på. Her på dette forumet tror jeg vi må nøye oss med å svare at vi gjør våre vurderinger med tanke på hva vi synes fungerer best, fra plate til plate. Noen innspillinger har stor dynamikk, andre mindre. Det finnes svært forskjellig estetikk innenfor avdelingen komprimering. Musikk spilles av på vidt forskjellige plattformer. Vi forholder oss til det, og etterstreber hele tiden å formidle musikken vår best mulig til både de med fantastiske hjemmeanlegg, og de med mer beskjedne lytteforhold. Tror vi nøyer oss med dette i denne omgang. God jul!
    Kudos Atle.
    Tøft gjort!
    Vel, Pedal da er det vel bare å komme i gang ;)
    Hvem skal jeg plage mon tro? Hmmmmmmmmmmmm....
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    atledreier skrev:
    Fikk svar fra fruen selv:

    Kari Bremnes Hei Atle. Dette er spørsmål som det er vanskelig å svare kortfattet på. Her på dette forumet tror jeg vi må nøye oss med å svare at vi gjør våre vurderinger med tanke på hva vi synes fungerer best, fra plate til plate. Noen innspillinger har stor dynamikk, andre mindre. Det finnes svært forskjellig estetikk innenfor avdelingen komprimering. Musikk spilles av på vidt forskjellige plattformer. Vi forholder oss til det, og etterstreber hele tiden å formidle musikken vår best mulig til både de med fantastiske hjemmeanlegg, og de med mer beskjedne lytteforhold. Tror vi nøyer oss med dette i denne omgang. God jul!
    Kudos Atle.
    Tøft gjort!
    Vel, Pedal da er det vel bare å komme i gang ;)
    Hvem skal jeg plage mon tro? Hmmmmmmmmmmmm....
    Ønsker du deg en liten julenøtt kan du prøve deg på Metallica.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Bremnes greier å bruke mange bokstaver på å si intet.

    Jeg har lagt inn kommentarer på facebooksider til artister når det gjelder lyden på konsert.

    Det er bare å stå på!
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Man hører tydelig når det ikke lenger har noe for seg å lytte til Bremnes i audiofil sammenheng.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    pedal skrev:
    Powerpoint skrev:
    En utmerket idè spør du meg.
    La oss komme i gang mellom ribba og riskremen på julaften, så øker vi på under avnytelse av portvin og småkaker i romjula 8)
    Noe mosjon skal vi jo ha ut av og protestere også ;D
    Men seriøst, så mener jeg ideen din er god Pedal, og den som intet våger, intet vinner!
    Yes, yes, yes!!!
    Nå skal vi faen meg sette i gang et protesttog som kommer til å ryste artistverden. Vi skal ta dynamikken tilbake!

    Vi begynner lokalt, lar ilden få feste og så BOOOOOOOOOM kommer denne greia til å eksplodere globalt.

    OK, her er planen, gutter: Hvert HFS medlem sørger for å være registrert med Twitter-konto. Så leter hver mann opp en artist som får førnevnte hatmelding. Vi er 17637 medlemmer, inklusiv noen svensker og dansker. Det holder plenty til alle Skandinaviske artister. Sverige er jo verdens 3. største eksportør av musikk, så her skal ikke mye til før vi velter hele forbanna faenskapen på ryggen.

    Jeg begynner med en av Norges største og mestselgende artister gjennom flere årtier: Lillebjørn Nilsen. Så får vi se hvordan det går. Dette kommer til å bli svært.


    PS: Ikke glem hvem det var som tente gnisten og startet den Dynamiske Vår, når Nobelprisen skal deles ut neste gang.
    Meldte meg inn i IM-FC i fylla i forbindelse med denne tråd - time to kick back-i fylla. ;D.
     

    Vedlegg

    NADKRAFT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.07.2010
    Innlegg
    125
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    RojohII skrev:
    pedal skrev:
    Powerpoint skrev:
    En utmerket idè spør du meg.
    La oss komme i gang mellom ribba og riskremen på julaften, så øker vi på under avnytelse av portvin og småkaker i romjula 8)
    Noe mosjon skal vi jo ha ut av og protestere også ;D
    Men seriøst, så mener jeg ideen din er god Pedal, og den som intet våger, intet vinner!
    Yes, yes, yes!!!
    Nå skal vi faen meg sette i gang et protesttog som kommer til å ryste artistverden. Vi skal ta dynamikken tilbake!

    Vi begynner lokalt, lar ilden få feste og så BOOOOOOOOOM kommer denne greia til å eksplodere globalt.

    OK, her er planen, gutter: Hvert HFS medlem sørger for å være registrert med Twitter-konto. Så leter hver mann opp en artist som får førnevnte hatmelding. Vi er 17637 medlemmer, inklusiv noen svensker og dansker. Det holder plenty til alle Skandinaviske artister. Sverige er jo verdens 3. største eksportør av musikk, så her skal ikke mye til før vi velter hele forbanna faenskapen på ryggen.

    Jeg begynner med en av Norges største og mestselgende artister gjennom flere årtier: Lillebjørn Nilsen. Så får vi se hvordan det går. Dette kommer til å bli svært.


    PS: Ikke glem hvem det var som tente gnisten og startet den Dynamiske Vår, når Nobelprisen skal deles ut neste gang.
    Meldte meg inn i IM-FC i fylla i forbindelse med denne tråd - time to kick back-i fylla. ;D.
    Kudos! :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Akapaz skrev:
    Powerpoint skrev:
    atledreier skrev:
    Fikk svar fra fruen selv:

    Kari Bremnes Hei Atle. Dette er spørsmål som det er vanskelig å svare kortfattet på. Her på dette forumet tror jeg vi må nøye oss med å svare at vi gjør våre vurderinger med tanke på hva vi synes fungerer best, fra plate til plate. Noen innspillinger har stor dynamikk, andre mindre. Det finnes svært forskjellig estetikk innenfor avdelingen komprimering. Musikk spilles av på vidt forskjellige plattformer. Vi forholder oss til det, og etterstreber hele tiden å formidle musikken vår best mulig til både de med fantastiske hjemmeanlegg, og de med mer beskjedne lytteforhold. Tror vi nøyer oss med dette i denne omgang. God jul!
    Kudos Atle.
    Tøft gjort!
    Vel, Pedal da er det vel bare å komme i gang ;)
    Hvem skal jeg plage mon tro? Hmmmmmmmmmmmm....
    Ønsker du deg en liten julenøtt kan du prøve deg på Metallica.
    Jeg går i tanker om et lite "angrep" mot Rush som gav ut en forferdelig skive for et par år siden :p
    Så har vi jo Red Hot Chillie Peppers som også er gode på og sause alt sammen i midten uten flanker :p
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    NADKRAFT skrev:
    RojohII skrev:
    pedal skrev:
    Powerpoint skrev:
    En utmerket idè spør du meg.
    La oss komme i gang mellom ribba og riskremen på julaften, så øker vi på under avnytelse av portvin og småkaker i romjula 8)
    Noe mosjon skal vi jo ha ut av og protestere også ;D
    Men seriøst, så mener jeg ideen din er god Pedal, og den som intet våger, intet vinner!
    Yes, yes, yes!!!
    Nå skal vi faen meg sette i gang et protesttog som kommer til å ryste artistverden. Vi skal ta dynamikken tilbake!

    Vi begynner lokalt, lar ilden få feste og så BOOOOOOOOOM kommer denne greia til å eksplodere globalt.

    OK, her er planen, gutter: Hvert HFS medlem sørger for å være registrert med Twitter-konto. Så leter hver mann opp en artist som får førnevnte hatmelding. Vi er 17637 medlemmer, inklusiv noen svensker og dansker. Det holder plenty til alle Skandinaviske artister. Sverige er jo verdens 3. største eksportør av musikk, så her skal ikke mye til før vi velter hele forbanna faenskapen på ryggen.

    Jeg begynner med en av Norges største og mestselgende artister gjennom flere årtier: Lillebjørn Nilsen. Så får vi se hvordan det går. Dette kommer til å bli svært.


    PS: Ikke glem hvem det var som tente gnisten og startet den Dynamiske Vår, når Nobelprisen skal deles ut neste gang.
    Meldte meg inn i IM-FC i fylla i forbindelse med denne tråd - time to kick back-i fylla. ;D.
    Kudos! :)
    Hehe, her ser dere hva jeg har å bale mot:
     

    Vedlegg

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Et godt tips til alle som vil ha bedre lyd av loudnesskverka plater,kjøp playstatin 1,og opplev all musikk frå Carl jularbo til metallica med heilt nya glasøgon.

    God Jul.

    Mvh.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig blir det ikkje meir dynamikk,men den gjør noko mod eindel plater mtp skarp lyd,feks Tift Meritts Tambourine utgave som er nevnt av Asbjørn her i tråden,den er heilt ok å lytte på med Ps1,og forsåvidt også med min Audio Note dac.

    Ingen lesing om ps1,men har ein eigen:)

    Mvh.
     
    N

    nb

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Omdahl har vært og snakket med Tiefenbrun Far & Sønn:

    http://www.dagbladet.no/2011/12/27/kultur/analog_digital/musikk/vinyl/linn/19523625/

    Verdt å lese.
    Takk for link.

    HiFi-journalister generelt: Les og lær. Her er det tydelig at det er Mr. Linns tanker som kommer frem (noen av de er tross alt litt kontroversielle innen HiFi-miljøet). Det er ikke slik at journalisten har snakket med en eller annen for så å fremstille det vedkommende kom med som fakta i redaksjonelt stoff.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.402
    Antall liker
    3.170
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig prisverdig at Omdahl satser på audiofilt stoff i Dagbladet. Blir nok en fin artikkelserie dette etter hvert.

    En stund siden jeg har lest intervju med skottene. Det er vel en 10-12 år siden at Knut Vadseth gjorde fotoreportasje/intervju med Tiefenbrun?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke om denne har vært omtalt her tidligere i tråden, men denne 40 year anniversary remasteren (egentlig en ny stereo mix) av Jethro Tull - Aqualung syns jeg virkelig har blitt bra.
    Steven Wilson fortjener cred for arbeidet!
     

    Vedlegg

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Liotheles skrev:
    .....denne 40 year anniversary remasteren (egentlig en ny stereo mix) av Jethro Tull - Aqualung syns jeg virkelig har blitt bra.
    Steven Wilson fortjener cred for arbeidet!
    Var spent på hvordan denne måler i Masvis...ser bra ut....har du flere detaljer?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn