The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har en samtale via PM med Øyvind som er frelst til Dynaudio, så har fått mange gode anbefalinger.

    Men, nå tar denne gutten kveld. Ble mye og forholde seg til på kort tid. Så etter en god natts søvn skal jeg sette meg i sofaen med en god kopp kaffe, gå over alle anbefalinger.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hva er ødelagt med B&W DM 603? Går det an å fikse den. Dette er i mine øyne en god høyttaler, ser det ligger en tilsalgs på finn til kr 5000,- Det skal faktisk litt til å få en mye bedre høyttaler, men det er mulig. Hvis du som meg, liker lyden til B&W blir du helt sikkert fornøyd med å velge å oppgradere til en bedre modell av B&W :)

    Kilde skal du bruke? Pc, cd, blueray, lp?

    Forklar gjerne hva du liker og hva du ønsker mer av med B&W DM 603.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sprengt basselement. Satt bort til lagring hos bekjente, der de ble stående over lang tid. Luring som trodde de var ødelagt for godt, så kastet...

    Det meste du etterspør har jeg allerede svart på tidligere i tråden :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk for masse god respons i tråden. Har hatt en lengre samtale med, Øyvind pr. tlf. Har nå endt opp med at jeg handler et par:[h=1]Dynaudio Focus 110A aktive med stativ. (Jøss, megasvær skrift).[/h]Jeg vil garantert få et lydbilde 10x mine Bose Companion pc-høyttalere. Legger opp noen kroner og kjøper en Dac-forsterker etterhvert, noe ala Nad M51. Skal ringe karen i kveld. Han vil ha 9000,. med stativ, men jeg skal forsøke få de prutet ned til 7000. Kjøper de uansett, tvi, tvi.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert en kjempebra høyttaler og med høy waf (få komponenter,ingen forsterker) Et lite tips,denne råbillige USB-dacen løfter lyden fra pc heilt enormt,analog ut er crap.Fikk en sånn hos en kar,fikk sjokk for en forskjell. Komplett.no - SDM 7.1 Channel USB 2.0 Sound Box
    Kun 299kr + frakt. Har ikkje min i bruk akkurat nu siden æ har en DSPeaker Antimode DualCore som har USB inn. Men denne MÅ du ha før du får råd til noe bedre :) PS,du kan seff kjøre 2-kanal ut,det gjorde æ,har ikkje surround..

    mvh Filip
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Godt kjøp det der. 110A er gode høyttalere og i og med at du får med en skreddersydd forsterker innebygget er det bare å få tak i en DAC med pre og du er på vei. M51 eller HD20 er fint der. Meget god bass i dem ift størrelsen.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Da har jeg fått tilslag på høyttalerene til 8000.- medfølgende SA senterhøyttaler av noe slag. Jeg skal vurdere den du anbefaler, norlenning, men må høre med, Øyvind. Min, "mentor".

    (Cyber Vision - Mc Lovin fra annet forum?)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Sammenlignet med B&W, som du var veldig fornøyd med tidligere, er dette på mange områder en nedgradering i forhold til din musikksmak. Men dette er min mening.

    På tyngre musikkformer som rock og heavy metall får den også negative tilbakemeldinger på tester.
    Dynaudio Focus 110A | Lyd & Bilde
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg har lest, John Harald, men skulle jeg være misfornøyd, vil jeg få omtrent samme pris tilbake når jeg handler brukt. Jeg ser ikke på det som noe dårlig valg, men må selvfølgelig høre de først.

    Det er så mange som har forskjellige meninger i tråden. Den ene vil ha Klipsch, den andre Emac (?). Jeg måtte til slutt velge en jeg kunne forholde meg til, da jeg ikke er noe særlig på Hifi selv.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått tilslag på høyttalerene til 8000.- medfølgende SA senterhøyttaler av noe slag. Jeg skal vurdere den du anbefaler, norlenning, men må høre med, Øyvind. Min, "mentor".

    (Cyber Vision - Mc Lovin fra annet forum?)
    Var bare en midlertidig løsning for å slippe å lide med analog ut fra pc som e helt degraderende for lyden.
    Mvh Filip
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Må bare legge til at Øyvind har hatt B&W høyttalere tidligere. Alle har forskjellige meninger :)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Og ang den testen så ville æ ikkje tatt den alt for seriøst,om så e det uansett bedre med litt for snill lyd en det motsatte. For det e MYE verre å leve med! Trur og håper du blir fornøyd :)

    mvh Filip
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har lest, John Harald, men skulle jeg være misfornøyd, vil jeg få omtrent samme pris tilbake når jeg handler brukt. Jeg ser ikke på det som noe dårlig valg, men må selvfølgelig høre de først.

    Det er så mange som har forskjellige meninger i tråden. Den ene vil ha Klipsch, den andre Emac (?). Jeg måtte til slutt velge en jeg kunne forholde meg til, da jeg ikke er noe særlig på Hifi selv.
    Det er selfølglig bare å selge de igjen hvis du blir misfornøyd :) Smart å kjøpe brukt! En kvalitetssub kan også gjøre underverker.
    Et tips, det ligger et sett med samme høyttalere som du hadde før i s3 versjon tilsalgs på finn.
    Det blir bra å få lyd hjemme tenker jeg.
    Skal du bruke pc som kilde også når du ser film?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Usikkert. Skal handle ny TV til uka, så det er mulig det blir en bluerayspiller utenom.

    Jeg har fått forslag på forsterker med dac og utgang for sub, men det må spares til. Jeg vil uansett bli positivt overrasket. Har nå Bose Companion pc-høyttalere koblet rett inn hodetelefonutgangen til PC'en.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med kjøp!
    Dynaudio blir veldig sjelden feil.
    Nå gjenstår det å finne pre-dac.
    Sjekk ut mala audio mht audio gd.
    Da får du både pre, dac OG headamp. Og det til forholdsvis rimelige penger....
    Vil bare tipse om at du skaffer deg noe som ikke "låser" deg til kun usb inn på dac, men at du også har mulighet for optisk og coax inn...i alle fall en av delene.
    For det er fort gjort å ende opp med flere kilder....

    mvh
    Proffen
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg må bare legge til: Jeg er lykkelig. Er det ikke sært? :)

    Til og med madammen smilte og var fornøyd når hun så høyttalerene til en slik pris. Hun vet selvfølgelig ikke at det medfører andre utgifter senere, men den får vi ta senere en gang.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Da har jeg fått tilslag på høyttalerene til 8000.- medfølgende SA senterhøyttaler av noe slag. Jeg skal vurdere den du anbefaler, norlenning, men må høre med, Øyvind. Min, "mentor".

    (Cyber Vision - Mc Lovin fra annet forum?)
    Er jo meget god pris. De kostet jo egentlig 15+ tusen paret før de ble sluttsolgt. Er en flott konstruksjon med flere muligheter for justering og EQ innebygget. For å si det slik; Du får jo nesten ikke en forsterker for de pengene.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Følger med kvittering. Høyttalere + stativ til 18.000 + SA senterhøyttaler av noe slag, som jeg selger til en fornuftig pris. Tilbydde Øyvind SA som takk for hjelpa, men han takket pent nei. Vil heller at jeg legger de pengene i en DAC.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Her har du det du trenger AVshop.no / DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core
    Analog volumkontroll,en analog inn,en optisk og en usb. Romkorreksjon opp til maks 500Hz(det får du bruk for når sub blir kjøpt) ,muligheter for parametrisk eq,trur det var 16band(litt usikker) og 4 brukerprofiler. Masse muligheter mao og viktigst av alt,låter knall. Er skrevet om den her på Hfs. PS har den selv,kan ikkje tenke mæ å kvitte mæ med den..

    mvh Filip
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Støtter forslaget om den DSPeaker antimoden. Spessielt om du ikke får lov å plassere HT optimalti rommet. Med fjernkontroll og vforforsterker å er det bare den du trenger- Jeg bruker selv den som dac i oppsett til ca 140.000 i nypris. Jeg har ikke betalt det! Kjøpt det meste brukt og demobrukt. Men til 6000kr for den boksen, så er det kanskje det beste kjøpet jeg noe sinne har gjort.

    SOm Norlenning sier, jeg har den selv, og kommer ikke til å kvitte meg med den...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hvordan er det med støy i den, Retep? Hører noen mumler om det.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Senterhøyttaler? Fysj og fysj! Det tregner vi ikke. :p

    Resten høres ut som en bra deal. Ser frem til å høre hvordan du er fornøyd.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan er det med støy i den, Retep? Hører noen mumler om det.
    Hei, ja lagt merke til at noen sier noe om det. jeg kan ikke høre noen forskjell på støy, med og uten. men nå kjører jeg med rør pre og rør/mosfet effekt som har noe sus. jeg må helt inntil HT for å høre den fra diskant, så det kan jo være at den kamuflerer det andre hører.

    Noen snakker om at de må ha volumkontrollen på minus 17, her er det altså ikke støy på noe volum. Men jag har den på 0 (null) HT er 91db nominellt, så hvordan den vil te seg på horn ol lettdrivne saker, kan jeg ikke uttale meg om.

    Solgte du din?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Må jo bare gratulere deg, TheLastOne. Gikk jo i boks den dealen der :) Da er det bare å stroppe seg fast etterhvert og høre på musikk ;) Blir kanon :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hvordan er det med støy i den, Retep? Hører noen mumler om det.
    Hei, ja lagt merke til at noen sier noe om det. jeg kan ikke høre noen forskjell på støy, med og uten. men nå kjører jeg med rør pre og rør/mosfet effekt som har noe sus. jeg må helt inntil HT for å høre den fra diskant, så det kan jo være at den kamuflerer det andre hører.

    Noen snakker om at de må ha volumkontrollen på minus 17, her er det altså ikke støy på noe volum. Men jag har den på 0 (null) HT er 91db nominellt, så hvordan den vil te seg på horn ol lettdrivne saker, kan jeg ikke uttale meg om.

    Solgte du din?
    Har aldri hatt en slik. Men ser Lsound har en demo så vurderer å prøve den. Koster max en returfrakt.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Fikk noe støy når æ kobla den etter aktivt delefilter før bassforsterker(tenkte æ skulle bruke den kun som basskorrigering) Uvisst hvorfor det skjedde,ble ikkje kvitt det i den oppstillinga.Støyen var brum,kan ha vært groundloop,ikkje veit æ. Men som den står nu;som preamp(,før aktivt filter som går til 2eff.forsterkere) har æ ikkje støy,funker supert,kjempekjøp. Bra dac,bra pre. Alt det andre e ren bonus,og hvilken bonus:)

    mvh Filip
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er til stede i tråden, men har visstnok brukt opp "jeg liker dette innlegget" funksjonen. Sitter og venter spent. Han skal ringe meg kl 22:00 for nærmere avtale om henting, frakt osv. Er det en særs dårlig ide av meg ta de på bussen? Det ser ut til at det skal være mulig, men det er kaldt ute i Tr.heim om dagen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er til stede i tråden, men har visstnok brukt opp "jeg liker dette innlegget" funksjonen. Sitter og venter spent. Han skal ringe meg kl 22:00 for nærmere avtale om henting, frakt osv. Er det en særs dårlig ide av meg ta de på bussen? Det ser ut til at det skal være mulig, men det er kaldt ute i Tr.heim om dagen.

    Om du får de med inn på bussen så skal det ikke være noe trøbbel. Du får rive i ei flaske vin eller to så tar han non turen skal du se....

    nei. jeg vet ikke hvordan HT tåler kulde over tid....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan er det med støy i den, Retep? Hører noen mumler om det.
    Hei, ja lagt merke til at noen sier noe om det. jeg kan ikke høre noen forskjell på støy, med og uten. men nå kjører jeg med rør pre og rør/mosfet effekt som har noe sus. jeg må helt inntil HT for å høre den fra diskant, så det kan jo være at den kamuflerer det andre hører.

    Noen snakker om at de må ha volumkontrollen på minus 17, her er det altså ikke støy på noe volum. Men jag har den på 0 (null) HT er 91db nominellt, så hvordan den vil te seg på horn ol lettdrivne saker, kan jeg ikke uttale meg om.

    Solgte du din?
    Har aldri hatt en slik. Men ser Lsound har en demo så vurderer å prøve den. Koster max en returfrakt.
    Jepp. koster deg 120kr i frakt om du ikke liker den...

    Noen liker den ikke. Det mest negative er at du vil få en meget smal sweet spot, men du kan måle opp for flere sitteplasser. Men det har jeg ikke prøvd. Jeg tar denne aldri ut av rekken min, om ikke der kommer en ny langt bedre en.

    Var helt sikker på at du var en av de som hadde prøvd og levert tilbake. Nå blander jeg sammen noen navn her ser jeg... Beklager Cyber. Hadde du bodd i nærheten så kunne du fått testa min...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @TheLastOne: Du kan spørre han pent om han kan kjøre dem til deg hvis han har bil.
    Han skal flytte, så han er nok ivrig på å få det vekk :) Jeg ville dristet meg til å spørre
    hvertfall :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan er det med støy i den, Retep? Hører noen mumler om det.
    Hei, ja lagt merke til at noen sier noe om det. jeg kan ikke høre noen forskjell på støy, med og uten. men nå kjører jeg med rør pre og rør/mosfet effekt som har noe sus. jeg må helt inntil HT for å høre den fra diskant, så det kan jo være at den kamuflerer det andre hører.

    Noen snakker om at de må ha volumkontrollen på minus 17, her er det altså ikke støy på noe volum. Men jag har den på 0 (null) HT er 91db nominellt, så hvordan den vil te seg på horn ol lettdrivne saker, kan jeg ikke uttale meg om.

    Solgte du din?
    Har aldri hatt en slik. Men ser Lsound har en demo så vurderer å prøve den. Koster max en returfrakt.
    Får håpe det ikke er min de selger som demo da. Denne tilførte en svak støy i det digitale trinnet og en veldig sterk støy i det analoge trinnet.
    Et knallprodukt jeg gjerne skulle beholdt, for den Gjør en super jobb med romkorreksjonen, som dac og pre men jeg ønsket ikke å betale 6000 for tilført støy.
    Om det var produktet, mitt oppsett eller strømmen min som gjorde dette aner jeg ikke, men jeg måtte pent returnere den.
    Til mitt bruk med hovedsakelig musikk fra pc har jeg i stedet ordnet meg med umik-1, rew og apoeq, noe som krever litt mer jobb, men som Gjør en like god jobb for 900 kr i stedet.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sammenlignet med B&W, som du var veldig fornøyd med tidligere, er dette på mange områder en nedgradering i forhold til din musikksmak. Men dette er min mening.

    På tyngre musikkformer som rock og heavy metall får den også negative tilbakemeldinger på tester.
    Dynaudio Focus 110A | Lyd & Bilde
    Jeg ble litt redd av den posten din tidligere i kveld, men etter at jeg har lest i Dynaudio's venner tråden, ble jeg litt mer avslappet.

    Se her:

    Bruker, Plast:

    "-Da har jeg idag fått mitt første par med Dynaudio-høyttalere, av typen Focus 110. Jeg har kun hatt B&W tidligere, og ville prøve noe annet.
    Wow. Nydelig finish. Nydelig lyd! og de har kun spilt en time eller to!
    Milevis bedre enn mine gamle B&W DM603S3, men at de skulle spille mye større og med dypere og kraftigere bass hadde jeg virkelig ikke trodd. Diskanten er MYE bedre enn mine forrige høyttalere. Mer detaljert lyd.
    Jeg tror jeg kommer til å beholde disse en stund!"

    -Jeg er herved solgt.
    Dynaudioene gruser så til de grader mine forrige høyttalere at jeg blir målløs. For en dynamikk! For et lydbilde!
    Jeg tror djevelen brenne at jeg har truffet spikeren på hodet når det gjelder matching med forsterkeren også. Herregud. For en bass! For en lyd! Engasjement? Ja!
    De spiller som MYE større høyttalere.

    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/11816-dynaudios-venner-2.html

    Nå mangler det bare at jeg får i meg en fornuftig DAC etterhvert.


     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hmm, Focusen hørtes litt spennende ut. Har aldri prøvd aktive høyttalere selv. Men kjenner jeg liker mindre og mindre bokser i stua.
    Dumt å si. Har nettopp koblet opp apple TV, så da ble det en boks til gitt:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bra dac,bra pre. Alt det andre e ren bonus,og hvilken bonus:)

    Hehe... Liker at du drar frem romkorreksjonen som en bonus. da det er det som er hovedpoenget med denne boksen...

    Uansett, til trådstarter. Aktive høyttalere, en Squeezeboks/pc løsning og DSpeaker. Da har du konevennig anlegg, som vil spille svært godt. Med romkorreksjonen så vil du få bort størsteparten av toppene i frekvensgangen, og i etterkant kan du jo gå inn å justere lyden med noen db ped PEQ. Samtidig som du får en forforsterker slik at du kan styre volum og innganger med fjernkontroll.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det kjipeste med Antimode'n er jo kun en digital inngang utenom USB.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det kjipeste med Antimode'n er jo kun en digital inngang utenom USB.
    Ja, stemmer det, usb, optisk og analog inn. Bruker du mer enn 1 kilde av gangen....? ;) du får kjøpe deg en digital switch....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn