The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Gratulerer så mye både med etterlengtet oppgjør og knallkjekke talere, Anders.
    Ikke eid disse sjøl enda, men de står absolutt høyt på bucketlista. Må muligens selge en av LMene mine om det blir interessant etterhvert 8)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, alle tre :)

    Sendte på Rognlien en PM så fort de var kjøpt, Hammershaug :)

    Kika litt på en MI Mosfet effekt. Men det er en eldre modell. Smule stiv pris. Stått uten forforsterker. Vært like langt.

    Blir nok til at man vil ha en forsteker med litt ekstra i bakhånd. Men det er så mye spennede man gjerne skulle ha fått testa ut. Rør er jeg redd blir for dyrt skal de få ut potensialet sitt.

    Sparer noen kroner framover så får vi se hva man ender opp med. Ser for meg 10-15.000,- kan være en OK start.

    Dukker det opp en fin tung (vintage) gammel traver på Finn som nylig har vært på service er det heller ingen umulighet :)

    Vi får se :) Har i det minste fått noe i hus man har hatt lyst prøve i lang tid. Tror ikke de er skikkelig innspilt heller for den del.

    Er det noen som er innom tråden som har eid 63 selv, er det lov komme med en tilbakemelding :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er godt :) Bra noen har mulighet kose seg med CW.

    Fikk 63 i hus for en liten time tilbake. Kobla de opp på snart en 50 år gammel Marantz 2225b. Toppen på de er ulikt noe jeg har hørt noen gang tidligere. Fikk en tåre i øyekroken på John Martyn f.eks. På litt tyngre musikk faller de helt sammen. Så det er ganske klart at man må få handlet seg noe kurant elektronikk.

    Lenge siden jeg har hatt noen tåre i øyekroken pga HiFi. Tror litt OK lyd har vært etterlengta. Orchid med Black Sabbath som får kjørt seg nå.

    Det er håp i hengende snøre. Tror heller ikke nødvendigvis rommet blir så alt for smått for de.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ligger en fet sansui AU9500 på finn,;)
    Gratulerer med RF 63,knall gode høyttalere :)

    O
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, Ove :)

    Har muligens en plan på noe nært forestående får man pruta litt. Du var forsåvidt en av grunnene til at jeg turte ta sjansen på RF63. Tror ikke lytterommet ditt er så mye større enn stua vår.

    Leste litt i tråden din den tid du hadde RF63 i hus før jeg slo til. Skal bli moro se hva man får ut av de etterhvert.

    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn