The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Club 7 hadde god lyd ved minst ett tilfelle - konsert med Stanley Clarke (bass) og Miroslav Vitous (også bass) i herlig duo på syttitallet - med yours truly på ca. samme avstand som lyttepos. på bildet over! Ufattelig tøft.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.303
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg var på Pat Metheny som hadde kanonlyd og....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Ble en lite visitt til, og han har konstatert at spilling på langvegg blir endelig løsning her. Var veldig fornøyd med denne løsningen nest siste gang jeg hørte dette. Da var sofaen inne. Sist gang jeg hørte det var det bare en enkel stol for lytting, og lyde var litt roret i bassen og ting flakket forstyrrende rundt hode på en.

    Nå var sofaen tilbake med stor puff, og ting satt som tidligere og ennå litt bedre. Sofa og puff er bra for akustikken i et rommet.

    Synes i går at det kanskje kunne tålt en bitte bitte litt mindre tilt på target, men er usikker. Det eneste jeg er sikker på er at den targeten emo bruker nå, og som jeg kanskje synes heller bitte litt mot mørk klangbalanse, er alt for lys hjemme. Har tilte den tre db til og ennå opplever jeg mitt oppsett lysere en hans.

    Snakker nå om små nyanser og begge oppsetta er veldig innafor.

    Saken er den at det som oppleves likt i de to systemene nærmer seg 4 db forskjell på tilt.

    Ellers er lyden slik vi har blitt vant med i den lille "klikken" på solsiden - altså fordømt bra!!
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Tatt i betraktning til hvilket grisgrendt strøk dere bor i, er jo tettheten på lyttbare anlegg høyere enn her i byen :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.303
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tipper at lik tilt kan låte ulik grad av lys/mørk beroende på forsterkeri og evt kabler....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    tipper at lik tilt kan låte ulik grad av lys/mørk beroende på forsterkeri og evt kabler....
    Du har vel en formening om både Accuphase og Dynamic Precision vil jeg tro;) På kabelsiden har verken jeg eller emo noe å melde annet at de når fram.


    Tror fortsatt det meste ligger i høyttalersystemet/spredning og rommets beskaffenhet. Er heller ikke sikker på hvordan han arrangerer mic under måleprosedyren. Der kan det også være avvik som en bør være obs på.

    Tilslutt vil jeg bare si at vi bruker faktisk begge to ørene så godt vi kan for å bli fornøyd. Helt likt håper jeg aldri det blir
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    4.409
    Torget vurderinger
    0
    Endelig fikk jeg noen etterlengtede timer foran riggen til Emo.

    Det har gått noen år siden første gang vi snakket om en lytt. På den tiden var det SLOBS og runde mellomtonehorn, mens det nå både er ny bopel og helt nytt anlegg. Har ikke truffet Emo før, men det har ikke vært vanskelig å lese mellom linjene på HFS at han både er seriøs og sympatisk. God til å lage kaffe og pizzasnurrer var han også.

    Jeg kunne nok fortsatt å skrive til langt på natt, men i fare for å gjenta meg selv skal jeg fatte meg i korthet for en gang skyld.

    Dette var imponerende bra. Altetende, svak, sterkt, dypt og lyst. Dette oppsettet spiller alt fra det dårligste til det beste opptak med letthet. Jeg har min en egen samling for «ultimate anlegg» som før i dag talte tre anlegg som nå er blitt utvidet til fire. Dette var i det minste rommet av disse. Kult at det går an å få til så bra lyd i et såpass lite rom. Shy horns var et imponerende bekjentskap.

    Moro å få et lite innblikk i hva de som sørger for utviklingen av det ypperste innen stereo i 2019 holder på med.

    Tusen takk for at jeg fikk komme og for en hyggelig og interessant opplevelse!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Må takke for hyggelig tilbakemelding og ikke minst besøket. Fikk meg både et par lærepenger (ups) og ny lærdom etter å ha sett og hørt hva en med godt gehør og solid erfaring får til med et par timer i lyttepos. Hørte litt på din innstilling i går kveld og har vel ikke hatt så naturtro lyd i min egen stereo noensinne.
    Takk!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Ja, lærepengene. Dem skal man anbringe bag øret.
    Sitat fra en klok mann
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    4.409
    Torget vurderinger
    0
    Må takke for hyggelig tilbakemelding og ikke minst besøket. Fikk meg både et par lærepenger (ups) og ny lærdom etter å ha sett og hørt hva en med godt gehør og solid erfaring får til med et par timer i lyttepos. Hørte litt på din innstilling i går kveld og har vel ikke hatt så naturtro lyd i min egen stereo noensinne.
    Takk!
    Det var hyggelig å høre. Vinn vinn.:)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Pcen tok permanent avskjed på onsdag morgen, så alle oppsett ble slettet. Litt kjipt i og med at trompeten hadde gjort en så god jobb. Heldigvis husket vi i felleskap det meste, og i går kveld var det lyd igjen med samme resultat. Testet også litt andre delinger/flanker og har helt rå snert og timing nedover nå. Ble litt sent, for hovedmålet med kvelden var å teste denne:

    5CCD1968-27FD-4BDB-8C4C-3C29BC51D960.jpg
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Roccbox pizzaovn. Fyrer en pizza til crusty heaven på 80sek. Glemte å ta bilde av maten fordi de forsvant like fort....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Står respekt av å prøve den slappe 24" linje- subben så høyt som 100 Hz( inside info);)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Tror ikke slapp er første fornemmelse noen som helst hadde fått i lyttepos hos meg nå.
    Men! 1 octav deling i AL gjør at nivå fra subben er absolutt 0 ved 150Hz. 80Hz/24dB per oktav er bare nede 24db på 160, og fortsetter enda et stykke oppover. Sånn sett er delingen jeg tester nå brattere enn "klassisk deling".
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Det er vel omtrent som RS har poengtert - Kan brukes helt kompromissløst opp til 100 Hz med bratt deling. Første resonans på konstruksjonen er jo omtrent ved 155 Hz. Mulig jeg bør teste litt på å dele den lukkede scenen mine noe høyre enn 60 hz jeg også. Den lader jo langt over hundre i det rommet også.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    1 oktav deling, hvor bratt er det i db/oktav? Fant ikke svaret via Google. Hvor bratt høypass filter bruker du?

    Siden suben går via LFE/sub utgangen til receiver her er det fast bratthet på noe som ser ut som 24 db/oktav filter. Har mulighet til å legge et ekstra filter i prosessor på opptil 48db/oktav.

    Slapt med 24" ShyHorn? De ganske anerkjente lukkete Seaton Sound Submersive jeg hadde to av før er slappe i forhold.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Delingen i AL kan ikke sammenlignes direkte med vanlige antall db/oktav. Man setter hvor mange oktaver delefrekvensene skal overlappes, og det er ingen lineær demping av nivå over/under XO.

    XO 1oct.jpg


    Hvis jeg ikke tar feil er signalet bare ca. 30dB nede 1 oktav over deling ved LR 24dB/okt, altså ved 200Hz ved 100Hz XO. På delingen jeg kjører ved 100Hz i AL nå er vi 30dB nede allerede ved 130Hz.
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det skjer ikke så mye annet i kjelleren enn lytting om dagen. Har fått en del henvendelser på folk som er nysgjerrige på å lytte. Har holdt litt igjen da jeg fortsatt ikke føler meg 100% ferdig, men basert på de tilbakemeldingene jeg har fått så langt så kan det vel være greit å vise frem likevel.

    I dag har jeg limt radial-diskanthorna til flensplata, samt gitt de litt lakk. Det blir litt testing av disse kontra JMLC2500 når de har herdet. Er snart på tide at jeg får demontert midbassene og gitt de overflatebehandling, samt laget stativ til mid og tweeter...
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Å spille musikk er det viktigste, og 100% ferdig kan se ut som er vanskelig basert på hva en kan observere blant annet her på forumet. Selv de med mest fartstid her driver jo stadig å endrer å oppgraderer, med noen få unntak. Gjelder sikkert i mange hobbyer, og det er det ikke noe galt med :)

    Jeg tar mer en gjerne en tur når det passer.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Å spille musikk er det viktigste, og 100% ferdig kan se ut som er vanskelig basert på hva en kan observere blant annet her på forumet. Selv de med mest fartstid her driver jo stadig å endrer å oppgraderer, med noen få unntak. Gjelder sikkert i mange hobbyer, og det er det ikke noe galt med :)

    Jeg tar mer en gjerne en tur når det passer.
    Og det låter innafor, godt innafor imho. Jeg hadde det i hvert fall veldig bra i lyttepossisjon.

    Med Shy innom på tirsdag, og så ett besøk hos deg i går, så fikk jeg endelig gitt meg selv ett spark bak når jeg kom hjem på kvelden. Sendte ut en bestilling på et par pakker akustikk plater av samme type, long overdue :D

    Takk for lytt!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.303
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kult
    hvordan er munnings arealet på disse i fht 2K5 horna?
    er disse og 2K5 horn?
    tenkt deling?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    De her er litt større, lader til 2k. Deler på 4k nå, og det fungerer fint med JMLC'ene. Blir nok et sted mellom der og 6k, tipper jeg - men skal teste enda høyere også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Gretne Gamle Gubber Gestalter Grenland . . et BlitzBesuch


    Påsketur!

    påsketur.png



    "Blir du med til Emo" sto det plutselig på på tlf. displayet her en dag. Avsender var Gooner, hornfantast og reisefølge ved flere tidligere anledninger inkl. Munchen Messe. OK, mannen drikker ikke kaffe, har en tvilsom fotballfetish og er lettere schizofren men de er greie gutter ;) så jeg bestemte meg for å bli med, ikke minst da Mysen Hente- og Tilbringertjeneste tilbød skyss...

    Køfri ettermiddagstur i solskin og Tesla sammen med stammefrender/medpasienter er sterkt vanedannende og noe av det triveligste som finnes. Ikke minst når det er innlagt stopp med lading av både bil og folk underveis! Genialt konsept forøvrig. Etter en Double Barbeque Bacon Cardiac Arrest /m stor påmmfri og 1 m3 cola var både vi og bilen fornøyd - men bare en av partene kunne vise til noe særlig eksos å snakke om:cool::cool:

    Emo har flyttet siden jeg var der sist, og det må sies at den nye boligen var en solid oppgradering og med flott havutsikt der oppe på millionærkollen. Mindre tomt men stor hage - i kontrast til forrige hus som hadde enorm tomt men egentlig nesten ikke hage.... Som seg hør og bør sto begge bilene UTENFOR dobbeltgarasjen!

    Og på trappa inn til huset sto ingen ringere en The Kid himself, heldigvis uten det fæle buskaset av et provoskjegg fra forrige touchdown :mad:

    Etter sikkerhetssjekk, ID kontroll og metalldetektor ble vi sluset inn i stua, som bærer tydelig preg at av det er EN sjef i huset, datteren på 3,5 år som opptar en ikke ubetydelig andel av stuens kvadratmetre - med eget lekehus, leker og kosedyr i skjønn forening slik det skal være.


    På kjøkkenet lurer en kaffemaskin av værste skuffe, er ingen ekspert men tror det var en Darkroast 5000 GT med doble skjærespalter og 8 gir.... Uansett, kaffen ble faktisk meget god og heldigvis ikke dette grisebitre fingerbølet med resirkulert asfalt som alle "kjennere" sverger til for tiden.... Kanelsnurrene med tilhørende tofu-is var upåklagelige - påstått hjemmebakst men ved å gå litt hardere på verten så kom det frem at det nok var kjøpevare ja! Det er helt OK for de blir som regel bedre enn hjemmebakst, ikke lett å få til slike snurrer. MEN - hvor var glasscolaen? Totalt fraværende! Vet ikke om DET lønte seg... Men hevnen var søt, i noen ubevoktede øyeblikk fikk jeg vist junior noen saftige bilder av grillet entrecote, lammefilet og ikke minst levende griser som går og godgjører seg og venter på den kommende julas "Endløsung" som det het før..

    Fikk også vist henne at det er mulig med flere enn en finger i nesa samtidig, pluss hvordan man knipser buser! Ingen ting å utsette på oppmerksomheten og elevens læreevne/vilje! Hehe.... Har mer barneoppdragelse på lager til neste gang :cool:



    Men så var det lyden da. Kortversjonen; etter mine egne personlige sterkt subjektive preferanser det nest beste jeg har hørt, og det med formidabel margin også.
    Med andre ord altetende slik JEG må ha det - fra ppp til fff uten begrensninger, fullstendig sømløst, ingen vesentlige romproblemer, minst 10 dB headroom over det som er forsvarlig å teste ut selv i en kortere periode osv. osv. Sarte kvinnestemmer, femtitals jazz, rå basskutt, Keltners Sheffield Drum Record, Infected Mushroom - alt gled ned fortere enn meksikansk mat gjennom en turist. Smekk, punch, svarthet og fravær av støy - alles was ein Bier braucht. Mes compliments au chef.

    Og nok en gang dukker AL opp i sammenheng med god lyd. Emo tok seg litt tid til å forklare oppbyggingen av systemet og hvordan AL er rattet inn, og hans pragmatiske forhold til dette er nok langt på vei å foretrekke fremfor å grave seg flere meter ned i hvor mye som kan endres og justeres på dersom en er fanatisk på akkurat den delen. Lett å skru seg aldeles bort og få angst for hele greia dersom en ikke holder tunga i rett munn! Et fantastisk verktøy for de som har innsett at Marconi's dager er talte. Sånn ærebare.



    The Kid tegner og forteller

    professor Kid.png



    Du har kommet utrolig langt på kort tid Emo, og kombinasjonen av dine praktiske og teoretiske ferdigheter, øre for god lyd, evnen til å fokusere på vesentligheter og ikke minst en formidabel prosjektgjennomføringskraft har skaffet deg noe av det absolutt ypperste av lyd jeg vet om.Du har brukt "læretiden" godt, gutsa skikkelig ved mange anledninger og dette har betalt seg.
    Gjestene tar herved av seg sin kollektive hatt og ønsker en formidabel god påske til hele familien.
    Nå må jeg ned å legge en kabel :cool: (15 m. balansert)


    hats off.png









     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Et par ord til ettertanke.... undertegnde ble skyflet ut av bilen i Moss og satt på toget hjem, mistenker at sjåføren var desperat etter å spare en times kjøring for å komme seg fort hjem til Mysen og skru på Groundsounden.....:cool:

    Vi prøvde også å få innpass hos Achtmal men han ville ikke ta oss imot! :cool: Så der gikk DET toget.....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Har veldig lyst til å legge skylden på besøket jeg allerede hadde, men det var nok på grunn av nerver det ble som det ble:(

    Fikk jo med meg hvor ille det ble etter besøket hos vidarje, så å eksponere allergiske folk for glavahulen min tok jeg ingen sjans på.

    Du kunne jo blitt seende slik ut, men om det hadde vært pga. glava'n eller apekistene ville jeg vært usikker på.
    utslett.png


    Ellers kjenner jeg godt igjen beskrivelsen av dette oppsettet du fikk gleden av å høre. For meg også det nest beste jeg har hørt...... og det med nesten for stor margin:) Noe litt bedre og andre ting ikke bedre.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Har veldig lyst til å legge skylden på besøket jeg allerede hadde, men det var nok på grunn av nerver det ble som det ble
    Vær ærlig og si det som det er - du hadde allerede benka deg til i sofaen kun iført tanga, med salongbordet fullt av øl og Bamsemums - for å se på reruns av Kardashian repriser :D:D:D Og for the record, jeg hadde ikke tenkt å bli med INN da, det var Gooner som ivret etter dette. Personlig er hornfrie anlegg, Glava og storkjefta håndtverkere ting som ikke er høyest prioritert, hehe...;) I beste mening selvsagt. Og god påske! Opp på fjellet og i snøen med deg, det er bra for kols'en:eek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Har veldig lyst til å legge skylden på besøket jeg allerede hadde, men det var nok på grunn av nerver det ble som det ble
    Vær ærlig og si det som det er - du hadde allerede benka deg til i sofaen kun iført tanga, med salongbordet fullt av øl og Bamsemums - for å se på reruns av Kardashian repriser :D:D:D Og for the record, jeg hadde ikke tenkt å bli med INN da, det var Gooner som ivret etter dette. Personlig er hornfrie anlegg, Glava og storkjefta håndtverkere ting som ikke er høyest prioritert, hehe...;) I beste mening selvsagt. Og god påske! Opp på fjellet og i snøen med deg, det er bra for kols'en:eek:
    Blir vel en tre mils tur på natoplank i dag...med blodsmak i munnen.
    Vet ikke hvor du får det i fra, jeg er jo en stillferdig og ydmyk snekker som også hater Glava, men liker faktisk horn gjort riktig.
    Men som sagt er jeg snekker og har ikke råd.

    God påske til alle i tråden her
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Der kom Sluket meg i forkjøpet med historiefortelling av hele turen:)
    Jeg holder meg derfor til å skrive noen få ord om riggen og lyden. Eller, det er egentlig ikke så mye å si om lyden annet en at det er et av de sjukeste anlegg jeg har hørt. Det er klart på pallen av de anlegg jeg har hørt og kjøperigger skal stå opp tidlig om morran for å være i nærheten av å følge opp.

    Det var mer vrengfri smekk en det en stakkar klarte å ta i mot. En stor gratulasjon til emokid (og The Shy) for bygging av hardware og de samme herrer + TrompetN for å ratte software delen. Ulempen med slike besøk er at det setter griller i hodet på en fattig stakkar.

    Note to self:
    Sette opp Jriver til å spille i anlegget
    Overtale/kidnappe emokid og TrompetN til å gjøre en test av Audiolense i min rigg

    En takk til verten for at vi fikk komme på besøk og en takk også til sluket for reisefølge. Han har vel også hatt en finger med i anskaffelse av biter til riggen hvis jeg ikke husker helt feil.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.615
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Takker jo for kredd, men det er minimalt jeg har bidratt med. Det er vel bare subben og der bør vel også Kvålsvoll nevnes.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jøss, takk for fine ord! Føler meg så vidt klar til å ta imot folk for å høre på dette, da det i mine ører står igjen en del vesentlige justeringer. Men, smekk, moro og allsidighet må sies å være på plass. Takker masse for besøk og ikke minst smøring til både datter og samboer! Det var en super start på påskeferien for min del!
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Dette høres unektelig meget interessant ut - tydeligvis gjort noen riktige valg her !
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.868
    Antall liker
    10.702
    Torget vurderinger
    10
    350?

    700-8000 Hz?

    Spennende. Med AL kommer det til å sitte som en kule :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.011
    Antall liker
    12.896
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    350 er 60 cm.
    Ser mer ut som 400 på 50 cm.

    Er 350 dugandes opp til 8k?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    JMLC400. Tenker i første omgang test med 1oct deling på 650. JMLC2500 fungerer fint fra 4k, så 8k virker overdrevet høyt opp.
    FYI delte jeg JMLC350 på 6k i forrige oppsett.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Har også JMLC 400 liggende , ser for meg deling i underkant av 4 k.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn