The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    mteinum skrev:
    ... i stua nede - taffelmusikk....
    Trends'n har jeg selv, og denne kan du ikke beregne å spille høyt med.... 8 Watt ell no sånn i 8 ohm er litt lite, men Den låter bra.

    TAVD (Tangen AV Design)-forsterkeren har jeg også hørt (det er min CD på bildet faktisk), og denne har krefter i massevis, finnes også i diverse størrelser (effektmessig).

    Disse nye ICE modulene sies også å låte bedre enn de "gamle" (ASP).

    Pk
    Neida, planen er å få litt lyd i stua nede - der WAF har veldig høy prioritet. Litt bedre lyd en laptoppen så duger det bra.





    Nå leste jeg testen på 6moons, og den var så overbevisende at nå er det en på vei i posten... Så, en Slimdevices Duet, en pen sjenk, t-amp inni, gallo på toppen så burde jeg ha et greit micro anlegg. ;D
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kan du trygt gjøre - disse småtassene spiller fletta av alt jeg har hørt med samme fysiske begrensede omfang.
    Rimelige er de også :)

    O.
    mteinum skrev:
    Dog skrev:
    Men har også hørt dem i et stueoppsett, med en kraftig rørintegrert og god plassering av kulene på stativer - det spilte definitivt musikk. Kan trygt anbefales!
    Dette var også de minste med sub? Jeg lurer på om ikke jeg skal gjøre Gallo venn av meg snart ;)
     

    Svadaa

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Jeg må vel melde meg inn i klubben jeg også.. Har hatt Reference 3.1 et halvt års tid nå, og er kjemefornøyd. Testet litt frem og tilbake på forsterkere, og landet på NAD M3. Har vært fornøyd med denne komboen i 2 måneder nå, men.. i går kom SA inn døra. Sitter å justerer meg frem nå, men tips mottas med takk om hvordan andre med denne har justert seg frem til best resultat. Kjører dere den med signalkabel, eller via "hi level"? Og ja, bilder kommer!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Da venter vi på bildene :)
    Og velkommen i klubben!

    O.
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Kbraa skrev:
    Jeg må vel melde meg inn i klubben jeg også.. Har hatt Reference 3.1 et halvt års tid nå, og er kjemefornøyd. Testet litt frem og tilbake på forsterkere, og landet på NAD M3. Har vært fornøyd med denne komboen i 2 måneder nå, men.. i går kom SA inn døra. Sitter å justerer meg frem nå, men tips mottas med takk om hvordan andre med denne har justert seg frem til best resultat. Kjører dere den med signalkabel, eller via "hi level"? Og ja, bilder kommer!
    Gratulerer så mye med fantastiske høytalere,og velkommen.

    For å finjustere saèn bør man være to,en som lytter,og en som justerer,da det er veldig lite som skal til før man justerer seg helt feil.

    Jeg har prøvd med signalkabel,og high level høytaler inngangene,og var ikke i tvil om att det fungerer best med høytalerkabler.

    Innstillingene er det ikke godt å si noe om ,da det er helt avhengig av utstyret du bruker,og rommet.

    Jeg deler på 40 hz,og kjører bassboosteren i 0,ellers for jeg allt for mye bass,og det blir feil lyd bilde,du må huske på att sa ampen virker faktisk helt opp i diskanten.

    Den er ett must med disse høytallerene for å få utnyttet de fullt ut.
    Så du har gjort ett klokt valg ved å kjøpe denne.

    mvh
    Rune
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Den er full range hvis du bruker den innstillingen, men som dedikert bass-amp bør man ha den på low pass.
    Uansett, det er små marginer mellom tullball og fantastisk lyd.

    O.
    cdjazz skrev:
    ...
    Jeg deler på 40 hz,og kjører bassboosteren i 0,ellers for jeg allt for mye bass,og det blir feil lyd bilde,du må huske på att sa ampen virker faktisk helt opp i diskanten.

    Den er ett must med disse høytallerene for å få utnyttet de fullt ut.
    Så du har gjort ett klokt valg ved å kjøpe denne.

    mvh
    Rune
     

    Svadaa

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Os så til bildene...
    En oversikt over oppsettet, og den "trimmede" IKEA benken

    Fra sweetspot, et sted jeg har sittet mye det siste!

    Kabling må til.... (Bertram XL2 på fullrange og TaraLabs RSC Prime 1000 på bass)

    Tror ikke det mye som slår dette til prisen, er iallefall meget fornøyd.
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dette var umåtelig pent! Hvilke skap er det du bruker for CD oppbevaring?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Lekkert! Men...du burde virkelig gi SA + NADen mer luft! Der så det trangt ut!

    O.
     

    Svadaa

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Ang. skap, så er dette noen IKEA skap som ikke selges lenger.
    Ang. luft, så er det der "trimmingen" av benken kommer inn. Den er perforert av mange 4cm hull både under og i sidene + ventilen på toppen (som egentlig er et stort hull...) Jeg vet det ser veldig trangt ut, men har ikke hatt problemer med varmgang av noe slag enda. Jeg hadde et annet forsterkersett tidligere, som ble veldig varmt og da ble drill og stikksag funnet frem. Etter "justeringene" var det ikke noe problem lenger. (Men når kontoen fylles opp igjen, er ny stereobenk noe av det som står øverst på lista.)
    Takker også for tips med justering av SA'en.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ser det, men SAen blir varm og har vifte! Hvis viften begynner å gå ofte - så vet du hvorfor. :)
    Generelt får jo også levetiden på elektronikk seg en smell hvis det jobber under "dårlige forhold", så luft er alltid bra.

    Ja, du har garantert fått mye for pengene nå! Og det beste er at Galloene henger med etterhvert som du oppgraderer - så det er bare å la forføre!

    O.
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg bestilt Gallo Reference 3.1 Sort\Stainless med sort "base". Håper dette blir bra! ;D
    Noen som har erfaring med disse sammen med Parasound Halo elektronikk?

    Får håpe jeg får solgt Polk LSi15´ene før jeg får disse på døra :p
     

    mskjold

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Ble det handel i fra England, eller kjøpte du fra NAT?
    Lykke til med glimrende høytalere.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Da er sa ampen bestilt :)

    Gleder meg som en unge til å høre hva denne kan gjøre hos meg. Har hatt høyttalerene i noen måneder uten nå. Kommer med noen ord når jeg har fått den ;D
     

    GT

    Medlem
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Kjetil_M skrev:
    Da er sa ampen bestilt :)

    Gleder meg som en unge til å høre hva denne kan gjøre hos meg. Har hatt høyttalerene i noen måneder uten nå. Kommer med noen ord når jeg har fått den ;D
    Gled deg!! Det kommer til å svinge som fy.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Da er et par slike stands på vei fra Mapleshade:



    Mest motivert at de blir mer stabile med tanke på små, viltre men svært glade 1-åringer, skal ikke se
    bort fra at det blir noen lydmessige fordeler å hente her også :)

    O.
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    mskjold skrev:
    Ble det handel i fra England, eller kjøpte du fra NAT?
    Lykke til med glimrende høytalere.
    Det ble nok USA, er en kar i NY jeg har handla endel av før som kunne gi meg knalltilbud med billig expressfrakt...
    Prisen ble brått delt i to ;)
     

    vinyljazz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    0
    Heisann spør av ren nyskjerrighet er der noen som vet hva reference 5 koster,og må man ikke ha en sub i tillegg da?

    mvh
    Rune
     

    Svadaa

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Referernce 5 er vel ikke i salg enda, men prisen i USA blir på rundt $15 000. Er IKKE sikker, synes å huske jeg har hørt at de kommer på rundt 130 000 kr i Norge. Tror også at de 12 4' bassene ikke trenger hjelp av en sub. Man kan jo koble en brokoblet SA på hver høyttaler...
    Når jeg er så fornøyd med 3.1, lurer jeg på hvor bra 5'erene blir. Blir nok en tur til NAT når de kommer til Norge, bare for å høre....
     

    Wodger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    102
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    GIzO skrev:
    Noen som har erfaring med disse sammen med Parasound Halo elektronikk?
    Har prøvd dem med Halo A21. Det låt bra, men det låter bedre med rør ;) (dvs Ayon Spirit i mitt tilfelle, må innrømme at jeg ikke har prøvd andre)

    Erfaring så langt:
    Har så langt prøvd dem med Talk Tornado 3.1 (relativt lett transistor på 150w), Bladelius Tyr (100w), Ayon Spirit (rør, 50w), Nakamichi PA-7E (200w kl. A) og Parasound Halo A21 (250w). For min del har det ikke vært noen wow!-opplevelse, men gradvis har lyden vokst på meg og nå må jeg si jeg er veldig fornøyd. Noe av grunnen kan kanskje være at ørene mine har lettere for å høre forskjeller i lydsignatur enn forskjell i detaljer. Uansett forsterker har de spillt veldig detaljert, men med transistor-forsterkerne synes jeg det har manglet litt liv. Men dette er smak og behag. Med Bladelius Tyr spillte de utrolig detaljert og stramt, men jeg følte likevel at det manglet litt. De andre forsterkerne har også spillt detaljert og forsåvidt bra, men Ayon Spirit har gitt en betydelig mer naturlig diskant/mellomtone enn transistor-boksene synes jeg. Dette merkes både på musikk og film/tv. Naka og Halo ble prøvd da jeg hadde mistanke om at Ayon hadde litt for lite krefter. Dette viste seg å ha lite for seg. Jeg merket ikke noen forbedring på vanlige volum og min konklusjon ble derfor at Ayon leverer nok strøm. Forskjellen går på maksvolum og selv om Ayon ligger langt under de to så andre holder det i massevis.

    To spørsmål:
    - Påvirker sub-ampen kun de laveste frekvensene eller har den også betydning for mellombassen (savner litt der når det gjelder Rock'n Roll)

    - Noen som har prøvd de høye soklene?(f.eks. http://www.brightstaraudio.com/gallo_stands.htm) Synes lyden blir bedre når jeg siger et stykke ned i sofaen i forhold til når jeg sitter i vanlig høyde. Mistenker derfor at de kan ha noe for seg. (Dette på tross av at de nå står med max høyde i front og minimum bak.)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    SA-ampen gir deg mulighet til å definere delefrekvens i lavpassmodus, så det styrer du både der og med gain. Du kan også kjøre den som full range, men det er jo bare tull.

    Har ikke prøvd de soklene, jeg har små barn og syntes de ser meget skumle ut. Jeg har derimot bestilt de kraftigste av disse:

    De kommer til uka...

    Les mer her:
    http://www.mapleshaderecords.com/audioproducts/gallostands.php

    Syntes det ser skikkelig ut!

    O.
    Wodger skrev:
    GIzO skrev:
    Noen som har erfaring med disse sammen med Parasound Halo elektronikk?
    To spørsmål:
    - Påvirker sub-ampen kun de laveste frekvensene eller har den også betydning for mellombassen (savner litt der når det gjelder Rock'n Roll)

    - Noen som har prøvd de høye soklene?(f.eks. http://www.brightstaraudio.com/gallo_stands.htm) Synes lyden blir bedre når jeg siger et stykke ned i sofaen i forhold til når jeg sitter i vanlig høyde. Mistenker derfor at de kan ha noe for seg. (Dette på tross av at de nå står med max høyde i front og minimum bak.)
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Fått standsene Dog?

    Spennende å høre.....
    Var en runde og lyttet til andre ht idag; som dere sikkert har sett, har jeg dristet meg til å vurdere å bytte htene mine........Etter lytterunde idag, så tror jeg at dersom jeg skal få et løft, så blir det meget dyrt! Hørte på hter opp til 100 store, og jeg ble ikke fanget. Gallo er bare så åpne ærlige og i mitt oppsett dynamiske og velspillende.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    De har kommet til landet og til Stavanger, men venter på at de skal tolles og ekspederes til meg...det tar sin tid! Skal poste bilder og annet når jeg får dem, tipper mandag eller tirsdag!

    Edit: jeg har også hørt en haug med høyttalere de siste årene. Ingen kommer i nærheten av galloene med tanke på totalen; åpenhet, nøytralitet, transparens, oppløsning, dynamikk, evnen til å forsvinne totalt i lydbildet, fysisk størrelse. Så inntil jeg får høre Wilson Duette(disse har jeg tro på) så leter jeg ikke lenger.

    O.
    yasman skrev:
    Fått standsene Dog?

    Spennende å høre.....
    Var en runde og lyttet til andre ht idag; som dere sikkert har sett, har jeg dristet meg til å vurdere å bytte htene mine........Etter lytterunde idag, så tror jeg at dersom jeg skal få et løft, så blir det meget dyrt! Hørte på hter opp til 100 store, og jeg ble ikke fanget. Gallo er bare så åpne ærlige og i mitt oppsett dynamiske og velspillende.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Wilson duette; da er vel prisen en heelt annen også:.............
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja...men skal det oppgraderes så skal det faen meg oppgraderes! ;D
    Og det skal litt til har jeg erfart.

    Vet ikke hva disse kommer på i Norge - 140k?

    Jeg skulle først og fremst gjerne ha hørt et par!

    O.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.747
    Antall liker
    21.617
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ha deg hitover og hør om du synes mitt er noe å se på, Dog. Hvem vil ikke ha 40 laken ekstra til plater?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for invitasjonen Valentino - det hadde vært udelt hyggelig og ikke minst interessant. Stange er ikke ofte på min reiserute desverre,
    men byr anlednignen seg så banker jeg på døren med en Barbaresco.

    Ad Duette...dette er høyttalere som interesserer og pirrer litt...men jeg er så utrolig fornøyd med de jeg har at jeg ser det ikke skje med det første.

    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Dog skrev:
    Takk for invitasjonen Valentino - det hadde vært udelt hyggelig og ikke minst interessant. Stange er ikke ofte på min reiserute desverre,
    men byr anlednignen seg så banker jeg på døren med en Barbaresco.

    Ad Duette...dette er høyttalere som interesserer og pirrer litt...men jeg er så utrolig fornøyd med de jeg har at jeg ser det ikke skje med det første.

    O.
    Hva med Wilson Sophia? Mer bass i den?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Joda, Sophia 2 har jeg også drømt litt om..men litt mer bokser plutselig, og fysisk avtrykk i rommet. Kanskje når og hvis jeg vil ha et dedikert lytterom igjen..
    tror Duette er mer en nyvinning for å si det slik. And we like that ;)

    Nå er jo jeg blodfan av Gallo etter å ha levd med Reference 3 siden sommeren 2005, hvem vet hva som kommer derfra om noen år..

    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Dog skrev:
    Joda, Sophia 2 har jeg også drømt litt om..men litt mer bokser plutselig, og fysisk avtrykk i rommet. Kanskje når og hvis jeg vil ha et dedikert lytterom igjen..
    tror Duette er mer en nyvinning for å si det slik. And we like that ;)

    Nå er jo jeg blodfan av Gallo etter å ha levd med Reference 3 siden sommeren 2005, hvem vet hva som kommer derfra om noen år..

    O.
    Ref 4? Nå er vel 5 ern på vei også; hørte morten skulle over til unaiten i mai:)
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Da fikk jeg mine Gallo´er! ;D

    Hvordan vil dere si de forandrer seg under innspilling?
    Har hørt fra andre at de forandrer seg ganske så mye på de fleste parametere...

    Et lite bilde tatt i farta :
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Forandrer seg ja, helt klart; gi dem en 100-150 timer, så løsner det!!!

    Melankolsk
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Og kom gjorde de gitt, her noen bilder og litt tekst fra min "anleggstråd":






    Jeg har fått nye høyttalere! Og det er faktisk ingen overdrivelse. Før jeg hopper i det, jeg har levd med Galloene siden sommeren 2005. Jeg har hatt en haug med elektronikk foran dem, jeg kjenner de svært godt. I motsetning til folk som oppgraderer 2 ganger i måneden får jeg vel si...jeg har også hørt på mange alternativer, uten at jeg har klart å mobilisere den helt store entusiasmen. Klart det finnes bedre saker, men totaliteten i hva disse presterer av musikkformidling er fortsatt enorm i mine ører. Helt uavhengig av pris.

    Effekten disse Mapleshade-standsene har hatt hos meg er intet mindre enn dramatisk. Her er jeg på farefull ferd inn i et landskap av klisjéer...skal forsøke å unngå de så langt som mulig. Men makan! Det første man legger merke til er hvor mye mer artikulert mellombassen blir, vi snakker snert og smekk! (f.eks ble "Run the VooDoo Down" med Cassandra Wilson en helt annen opplevelse). Dypbassen får også en solid kvalitetsheving, blir både mer definert og kontrollert. Mellomtonen (som jeg i utgangspunktet var svært fornøyd med) ble enda klarere og fyldigere etc etc. I sum gir dette også en helt annen holografisk opplevelse av hva som skjer i musikken, mer luft og plass rundt utøverne og ikke minst instrumentene. Det virker som absolutt alt har fått løftet seg noen solide hakk på kvalitetskalaen. I am fucking amazed! Jeg antar dette handler om resonanskontroll av en annen verden, noe er det, for dette er ikke placebo for å si det sånn.

    For å dra en sammenligning: Mapleshade-plattformer og føtter hadde en langt mer dramatisk positiv og ikke minst RIKGTIGERE effekt på mitt oppsett enn Gallo sin bassforsterker hadde. Langt mer. Så jeg har fått nye høyttalere med denne endringen, rett og slett.

    O.

    Dog skrev:
    Da er et par slike stands på vei fra Mapleshade:



    Mest motivert at de blir mer stabile med tanke på små, viltre men svært glade 1-åringer, skal ikke se
    bort fra at det blir noen lydmessige fordeler å hente her også :)

    O.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Dog skrev:
    Jeg har fått nye høyttalere! Og det er faktisk ingen overdrivelse. Før jeg hopper i det, jeg har levd med Galloene siden sommeren 2005. Jeg har hatt en haug med elektronikk foran dem, jeg kjenner de svært godt. I motsetning til folk som oppgraderer 2 ganger i måneden får jeg vel si...jeg har også hørt på mange alternativer, uten at jeg har klart å mobilisere den helt store entusiasmen. Klart det finnes bedre saker, men totaliteten i hva disse presterer av musikkformidling er fortsatt enorm i mine ører. Helt uavhengig av pris.

    Effekten disse Mapleshade-standsene har hatt hos meg er intet mindre enn dramatisk. Her er jeg på farefull ferd inn i et landskap av klisjéer...skal forsøke å unngå de så langt som mulig. Men makan! Det første man legger merke til er hvor mye mer artikulert mellombassen blir, vi snakker snert og smekk! (f.eks ble "Run the VooDoo Down" med Cassandra Wilson en helt annen opplevelse). Dypbassen får også en solid kvalitetsheving, blir både mer definert og kontrollert. Mellomtonen (som jeg i utgangspunktet var svært fornøyd med) ble enda klarere og fyldigere etc etc. I sum gir dette også en helt annen holografisk opplevelse av hva som skjer i musikken, mer luft og plass rundt utøverne og ikke minst instrumentene. Det virker som absolutt alt har fått løftet seg noen solide hakk på kvalitetskalaen. I am fucking amazed! Jeg antar dette handler om resonanskontroll av en annen verden, noe er det, for dette er ikke placebo for å si det sånn.

    For å dra en sammenligning: Mapleshade-plattformer og føtter hadde en langt mer dramatisk positiv og ikke minst RIKGTIGERE effekt på mitt oppsett enn Gallo sin bassforsterker hadde. Langt mer. Så jeg har fått nye høyttalere med denne endringen, rett og slett.

    O.

    Dog skrev:
    Da er et par slike stands på vei fra Mapleshade:



    Mest motivert at de blir mer stabile med tanke på små, viltre men svært glade 1-åringer, skal ikke se
    bort fra at det blir noen lydmessige fordeler å hente her også :)

    O.
    Faan, jeg som nettop solgte mine..........
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja...det var ikke lurt ;)
    Tror faktisk ikke jeg noensinne kommer til å selge, de kommer til å inngå i et eller annet oppsett uansett.

    Så, hva skal erstatte disse da?

    O.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Dog skrev:
    Ja...det var ikke lurt ;)
    Tror faktisk ikke jeg noensinne kommer til å selge, de kommer til å inngå i et eller annet oppsett uansett.

    Så, hva skal erstatte disse da?

    O.
    He He, tror Yasman må bytte vennetråd.

    AP tråden virker noe sannsynlig ;D

    MVH Johnny
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hva med vertikal vinkling DOG? Ser ut som sweetspot forsvinner et godt stykke over hodet ditt.
    - Ser at lytteavstanden din er tilsvarende lik min, men har inntil nå avventet litt pga graden av vinkel.

    For egen del står mine med knapt 2 graders vinkling - alt over 3-5 grader gir vesentlig forringet lyd.

    Kommentar?

    Uansett gir de et visuelt løft/pondus - lekkert!

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn