Knut, når du sier du stoler på øra, da har du selvfølgelig et referansepunkt for å kunne bødømme lyd. Hva slags HiFi oppsett bruker du for å kunne - stole på øra ?
Hva slags hifi-utstyr mener du at _jeg_ må ha for å stole på en blindtest utført av _deg_?
I hvilken sammenheng her inne har du sett at jeg gjør påstander basert på _mine erfaringer_ for å fortelle hvorfor jeg har rett?
For å ta eksempelet med en bilmekaniker lengre opp:
Hvilken bil må en bilmekaniker kjøre rundt i for å kunne fikse motoren på din Mercedes? Er det den bilmekanikeren som har best bil som best forstår hva som er under panseret?
Hvis Nils Bilmekaniker har en gammel toyota, da må vel bare han holde kjeft mens Espen Mercedes-eier forteller ham hvordan innsprøytningen fungerer, og hvor fornøyd den jevne Mercedes-kunde er??
Uten å skryte på meg noensomhelst sammenheng med nevnte flinke fyrer: Tror du at Maxwell, Nyquist, Shannon, Sabine, Toole, Thiele/Small, Linkwitz/Riley, Fletcher/Munson, Walker, og andre hvis bidrag er viktige forutsetninger for at du i det hele tatt har lyd i stua hadde unormalt god hørsel eller stor hifi?
-k