Er det ikke merkelig...Portal, Rhesus, Knut og andre er fryktelig snar til å trekke konklusjoner. De har allerede avslørt svindelen, og syns vel bare egentlig ganske synd på alle disse lettlurte menneskene. Akkurat som med dem som kjøper eksotiske kabler.
Det er bare ikke alt som i 2007 lar seg måle på labb'en.
Her er et eksempel:
Min 93 årige mormor kan stoppe blod. Hun har stoppet blod på meg 2-3 ganger i tenårene mine. Jeg, og min bror blødde ekstremt mye neseblod i barne og ungdomsårene. (Jeg ble brent i nesen som 19-åring.) Et par-tre ganger i tenårene blødde jeg så mye, over så lang tid, at jeg merket blodttapet med at jeg begynte å bli svimmel. Så da måtte jeg ringe mormor..
Allerede nå humrer vel de rette folka godt. "Supert, nå er Espen kommet ut av skapet, han tror på overtro, trolldom og magi." Men saken er den at for den som er blitt stoppet blod på via min mormor...du kan ikke ta fra meg mine opplevelser. For de få gangene jeg har blitt stoppet blod på er så
signifikant forskjellig fra alle de hundrevis av andre gangene blødning har stanset. Jeg kjente et veldig stort trykk/press over nesen og det stanset tvert å blø. Det er som om du skjærer over med en kniv.
Min mormor har også stanset blod på min bror uten at min bror selv var klar over det. Men han forteller gjerne andre folk om den høyst uvanlige opplevelsen han hadde...da han kjente et vanvittig stort trykk over nesepartiet, og han gikk bokstavelig talt i kne på baderomsgulvet og det sluttet tvert å blø. Og min bror er den siste du skal snakke mystikk, overnaturlighet og åndelighet med. Det interesserer ham ikke.
Vitenskapen stiller seg selvfølgelig avvisende til sånt, i beste fall høyst tvilsomt. Fordi at dette ikke er etterprøvd på vitenskapelig grunnlag. Dessuten, når man har blødd riktig lenge er jo sannsynligheten veldig stor for at blødninga ville stoppe opp, uavhengig av en "magisk" bestemor eller ikke...
At hundrevis, tusenvis av personer kan fortelle tilsvarende historie som min, det spiller ingen rolle for troverdigheten av den. Vitenskapen har forlengst konkludert med at det er ønsketenkning og ren fantasi her. At min mormor kan sitte flere hundre kilometer unna pasienten og stoppe bod bare ved å vite fødselsdato, måned og år på pasienten, det er helt utenkelig.
For meg spiller det ingen rolle. Ingen kan ta fra meg mine opplevelser. Jeg var mellom 13 og 17 år den gang da. Ved mine fulle fem og heller ikke ruspåvirket.
Ikke tror jeg på noe overnaturlig heller! Men jeg tror at det er mye som vitenskapen ennå ikke har avdekket. Ting som til nå har blitt definert som overnaturlig. I framtiden vil det bli definert som helt naturlig.
Hva har neseblod med The Clever little Clock å gjøre da?
Teoriene til Peter og May Belt virker temmelig "far out" (mildt sagt), som noen har bemerket. At min mormor skulle kunne stoppe blodet på meg bare ved å vite fødselsdataene på meg, virker minst like "far out", ikke sant ?
Jeg har ennå ikke testet ut produkter fra Machina Dynamica, eller Peter Belt's teorier. Men jeg avviser ihvertfall ikke noe uprøvd. Men det vil alltid være bløffmakere, i alle bransjer, alle steder, til alle tider.