The American Way...........

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Har vel gjennom de siste 20 år, hatet allt som Amerika står for. De siste 10 årene har jeg derimot erfart hva "the american way" står for når der gjelder HIFI. Dette dreier seg om den ypperste lydgjengivning..............
Videre dreier dette seg om:
WADIA
SNELL
McINTOSH
Cola har vel eneretten på "the real thing", men dettte oppfyller alle kriterier for HE-AUDIO..........

O

om.s

Gjest
Har vel de siste 20 åra hatt sansen for America, men alikevel endt opp med "bare" kabler derfra....

Cardas.

mvh

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
DAChild skrev:
Cola har vel eneretten på "the real thing"..................

Cola har ikke eneretten på noe... det er bare betegnelsen på en brus smak, ; du har feks pepsi-cola, royal-cola osv. Men når jeg slutter å misforstå med vilje, regner jeg med at du mente COCA-Cola, the real thing... Sorry, kunne ikke dy meg. Ha en fin kveld! :)

-Y

B

bendis

Gjest
er du teit eller? det finnes bare en cola. resten er lovlige kopier! grunnen til det er fordi coca cola ikke tok "patent". dette ville frigjøre oppskriften 20år senere. ;)

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Det finnes bare coca... enig! ;) (Har jobbet med klinet i 10 år...)

-Y

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Ja Amerikanerene kan så abolutt lage skikkelig hi-fi. Jeg har selv produkter fra Theta, Krell, Revel, Velodyne, Parasound og Tara Labs. Er ganske fornøyd ;D

K

kbwh

Gjest
Og jeg har SOTA, State Of The Art altså. Disse amerikanerne har alltid vært smålåtne av seg.

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Antall liker
1
Ja, jeg vet ikke hva det er, men det er et eller annet som fenger meg med amerikansk hifi. Tenker da først og fremst elektronikk. McIntosh, Krell, Ayre først og fremst. Det samme gjelder vel forsåvidt UK og høyttalere. Er dette sammentreff....?

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
97
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Har ikke noe belegg for å uttale meg her, men er det ikke så at alt i/fra amerika er så "grande"?
Lyden også da, sikkert?

Mvh
Rocker

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
Rocker skrev:
Har ikke noe belegg for å uttale meg her, men er det ikke så at alt i/fra amerika er så "grande"?
Lyden også da, sikkert?

Mvh
Rocker
De har jo store stuer vet du.

T

timc

Gjest
Vil bare legge til noen merker.

JBL
Klipsch
Infinity (nå Genesis)
Pass Labs
Boulder
+++

-Tim

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
810
Torget vurderinger
5
Har selv Wadia og BicMac, men skulle gjerne hatt et par JBL array også. Det hadde kledd meg. ;D

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
44.547
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
21
Mark Levinson
Audio Research
Cary Audio Design
+++
Joda, Amerikansk Hi-Fi har lenge hevdet seg i markedet.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...og hvor ble det av KRELL gutta ? 8) .....selvom de ikke er min favoritt....

For de år siden var ikke Aragon så værst heller....

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.840
Torget vurderinger
10
Jeg har nå McIntosh, PSaudio, SONOS og Dynaudio

(og et par Snell J/II på loftet)

I stuen har jeg Klipsch reference inwall + sub & Linn Classik Movie

På kjøkkenet og rommet til minstemann har jeg Gallo

To av de andre har forøvrig "podspeaker "varianter pga designet

I havestuen har jeg JBL control 1

Jeg og begge barna har ipoder (dvs 3 stk)

I campingvogna har jeg Ipoden og spiller av på en Sonic Impact Super T-amp på Monitor Audio høyttalere

På jobben har jeg Sonic Impact T-amp Klipsch RB10

Også har vi to Tivoli radioer da!

Mye fra Amerika gitt :)

R

Roysen

Gjest
Krell, Mark Levinson, Edge, Spectral, Jeff Rowland, Tube Research Labs, Atma-Sphere, Conrad Johnson, Audio Research, VTL, Shoreline, Joule Electra, Convergent Audio Technologies, LAMM Industries, Balanced Audio Technologies, Hovland, Wadia, Theta Digital, Aesthetix, The Messanger, First Sound, Tenor Audio, Cary Audio, Boulder, Pass Labs, Cello, McIntosh, EAR-Yoshino, Viola Audio Labs, Oracle Audio Technologies, Barclay Digital, Sonic Frontiers, Audio Logic, Audire, Altis Audio, Van Gaylord Audio, Rockport Technologies, Blue Pearl Audio, Continuum Audio Labs, Walker Audio, Wilson Audio, Magico, Nearfield Acoustics, Martin Logan, Avalon, Wisdom Audio, Soundlab, NOLA, Eggleston Works, Genesis, Nordost, Transparent Audio, MIT, Purist Audio Design, Shunyata Research, PS Audio, Tara Labs, Wireworld, Kimber Kable, NBS, Kubala-Sosna, Prana Wire, Stealth Audio Cables, Silversmith Audio, Synergistic Research, XLO, JPS Labs, Elrod Power Systems, Electraglide, Aural Symphonics, Bybee, Jena Labs, CTC Builders.......

Listen over kvalitetsmerker som vi ikke kommer i nærheten av her på berget er nesten uendelig.

Mvh
Roysen

U

utgatt60135

Gjest
USA er vel no-1 innen Hifi, etterfulgt av England. Ikke dumt med 50/50 fordeling med litt norsk innslag men litt bekymringsfullt at CD samlingen er USA dominert 8)... Er de egentlig så dominerende musikalsk eller er det markedsdominansen?

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Griffin Audio.. Dog litt rettet mot studiobruk ,menmen..

Pk

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Antall liker
1
Roysen skrev:
Krell, Mark Levinson, Edge, Spectral, Jeff Rowland, Tube Research Labs, Atma-Sphere, Conrad Johnson, Audio Research, VTL, Shoreline, Joule Electra, Convergent Audio Technologies, LAMM Industries, Balanced Audio Technologies, Hovland, Wadia, Theta Digital, Aesthetix, The Messanger, First Sound, Tenor Audio, Cary Audio, Boulder, Pass Labs, Cello, McIntosh, EAR-Yoshino, Viola Audio Labs, Oracle Audio Technologies, Barclay Digital, Sonic Frontiers, Audio Logic, Audire, Altis Audio, Van Gaylord Audio, Rockport Technologies, Blue Pearl Audio, Continuum Audio Labs, Kuzma, Walker Audio, Wilson Audio, Magico, Nearfield Acoustics, Martin Logan, Avalon, Wisdom Audio, Soundlab, NOLA, Eggleston Works, Genesis, Nordost, Transparent Audio, MIT, Purist Audio Design, Shunyata Research, PS Audio, Tara Labs, Wireworld, Kimber Kable, NBS, Kubala-Sosna, Prana Wire, Stealth Audio Cables, Silversmith Audio, Synergistic Research, XLO, JPS Labs, Elrod Power Systems, Electraglide, Aural Symphonics, Bybee, Jena Labs, CTC Builders.......

Listen over kvalitetsmerker som vi ikke kommer i nærheten av her på berget er nesten uendelig.

Mvh
Roysen

...og Ayre... :)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.348
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg ser til min store forundring at eget oppsett er blitt stadig mer amerikanisert, og eneste utenlandske enklave er vinylen.
Ble litt forskrekket her!
Tror forresten at Kuzma er slovensk og ikke amerikansk, Roysen.
mvh

R

Roysen

Gjest
tkr skrev:
Jeg ser til min store forundring at eget oppsett er blitt stadig mer amerikanisert, og eneste utenlandske enklave er vinylen.
Ble litt forskrekket her!
Tror forresten at Kuzma er slovensk og ikke amerikansk, Roysen.
mvh
Mulig det. Jeg tok dette rett ut av hodet sånn i hurten og sturten. Det er sikkert flere feil også.

Mvh
Roysen

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.483
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
USA er vel no-1 innen Hifi, etterfulgt av England. Ikke dumt med 50/50 fordeling med litt norsk innslag men litt bekymringsfullt at CD samlingen er USA dominert 8)... Er de egentlig så dominerende musikalsk eller er det markedsdominansen?
Det er som med film det; bransjen er amerikanisert uten at det nødvendigvis betyr at de beste produktene kommer derfra. Amerikanerne er gode på volumproduksjon og distribusjon og til å tenke salg, salg, salg. Når det gjelder klassisk musikk (som sjelden dreier seg om volum men mer om kulturpolitikk og tradisjon) er USA totalt marginalisert, det lages vel langt flerre klassiske kvalitetsinnspillinger i Skandinavia (inkl Finland) (med et hjemmemarked på 20 mill) enn i hele USA. I farten vil det ikke forundre meg om det lages flere klassiskinnspillinger bare i Danmark enn i USA i et gjennomsnittsår......

Topp Bunn