Bil, båt og motorsykkel Tesla!!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Mar-a-Lago Club

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Halden
    Hvor lenge vil aksjonærene la seg lure?
    Tesla har fått kritikk fordi man har hatt en sikringsvakt (safety monitor) i passasjersetet foran under utprøving av selvkjøring i Austin, Texas. I tillegg har det vært folk som overvåket kjøringen fra en sentral. Sikringsvakten hadde to forskjellige "kill switches" som kunne stanse bilen straks, dersom det inntraff en farlig situasjon på grunn av "selvkjøringen."

Nå har Tesla fjernet sikringsvakten, men hver eneste av de "selvkjørende" bilene følges nå av en sikringsbil, som har samme funksjon.

Gøy!

Earlier today, Elon Musk announced on X that Tesla had “just started Tesla Robotaxi drives in Austin with no safety monitor in the car.” Tesla’s stock immediately jumped over 4% on the news. Headlines across the financial press celebrated the milestone.

There’s just one problem: it appears to be another game of smoke and mirrors. The Robotaxi cars spotted without “safety monitor” were all being followed by a trailing black Tesla supervising the “driverless” Robotaxi.

Screenshot 2026-01-23 at 3.39.20 pm.png

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.439
    Kommer litt ann på hva som er feilene, men er det understell, så vil det normalt holde rundt 230-250 000km på originalt understell på en BMW eller tilsvarende etter min erfaring. Til sammenligning.. Med tanke på at bilene er mye tyngre og trolig av litt dårligere kvalitet, stor blanding sjåfører etc. Så kan mye skje.

Har en Tesla Y på jobben som kjøres av mange i firmaet. Den har allerede fått byttet noen armer i bakstillingen etter to år og ca. 40 000km, og det klunker litt i forstillingen nå.

Mar-a-Lago Club

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Halden
    Vis vedlegget 1176263
    Kan det muligens være et utslag av manglende service fra merkeverkstedene og et utslag av de billige prisene?
    Ikke vet jeg...
    Tesla har gjort alt man kan for å bygge bilene fort og billigst mulig, fordi man hadde behov for å holde liv i aksjekursen og investorenes «tillit» til den.
    På fabrikkene jobbes det under høytrykk, med ansatte som ikke får lov å fagorganisere seg og som utnyttes grovt.

Hvorfor være forbauset over at dette slår ut på kvaliteten?

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    1
    Kommer litt ann på hva som er feilene, men er det understell, så vil det normalt holde rundt 230-250 000km på originalt understell på en BMW eller tilsvarende etter min erfaring. Til sammenligning.. Med tanke på at bilene er mye tyngre og trolig av litt dårligere kvalitet, stor blanding sjåfører etc. Så kan mye skje.

Har en Tesla Y på jobben som kjøres av mange i firmaet. Den har allerede fått byttet noen armer i bakstillingen etter to år og ca. 40 000km, og det klunker litt i forstillingen nå.
    Jasså? Ikke i følge Tüv.

1769589230664.png

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.439
    Jeg har kjøpt alle mine bruks-BMWer med typ 200 000km på telleverket. Når man er rundt 230-250kkm så er det originale understellet som regel bytteklart. Gjelder forsåvidt gamle 5-serier dette.
    Husker første gang jeg byttet forstilling at jeg var svært overrasket over at alt var originalt etter så mange år og kilometer. Siden har det gjentatt seg på samtlige 5-serier i ettertid. Jeg bytter 5-serie når rusten har tatt den.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn