Bil, båt og motorsykkel Tesla!!!

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.626
Sted
Liten by
Hva med å bruke denne tråden for Tesla runkeriet? Så slipper vi all propagandaen ellers. Det er jo ikke mulig å lese om andre biler i elbil tråden.

Sist redigert:

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2025
Antall liker
936
Sted
Halden
Men de kom jo nesten 10 mil! Nå aner jeg ikke hverken forhold eller type vei, men om vi snakker svingete vei med mye trafikk, så er jeg imponert. Når det er sagt, selvkjørende biler i trafikk, med normal fart er maaaaaaange år unna!
Asfalt. Fin og åpen vei. Bilen kjørte rett på noe skrot som lå i veibanen og som et menneske ville kjørt rundt. Video i linken.

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.462
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Fyren ender opp med skader for $22K på den nye Teslaen sin (inkludert nytt batteri). Han får sikkert dekket det av Tesla siden han tross alt er en influencer.
Men det skumle med disse autonome systemene er at selv om man følger med og oppfatter en farlig situasjon, så blir det gjerne til at man venter på at bilen selv skal gripe inn. Og når den ikke gjør det, så kan det kanskje være for sent til å gjøre noe med det.

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.462
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg håper det ikke er noen her som har betalt depositum for en Tesla Roadster 2.0

IMG_0843.gif

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.752
Registreringsall per 21. oktober (kilde: Elbilstatistikk.no)
PlasseringModellAntall
1.VW ID.Buzz382
2.Volvo EX40299
3.VW ID.7233
4.BYD Sealion 7180
4.Skoda Elroq180
6.VW ID.4178
7.VW ID.3151
8.Volvo EX30149
9.Xpeng G6139
9.Skoda Enyaq132

Hvor har det blitt av Tesla??!!

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
1.657
Torget vurderinger
1
Jeg er opplyst. Jeg vet. Jeg har (unødvendig) kunnskap om Tesssselah-salget så langt denne mnd. Jeg kan debunke. Den ligger på 10.plass kl 12:40.

Edit: Ble forstyrret av en plagsom kollega før jeg postet den viktige oppdateringen. Tessssselah MY ligger nå på 9.plass. HVOR vil dette ende?

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.135
Registreringsall per 21. oktober (kilde: Elbilstatistikk.no)
PlasseringModellAntall
1.VW ID.Buzz382
2.Volvo EX40299
3.VW ID.7233
4.BYD Sealion 7180
4.Skoda Elroq180
6.VW ID.4178
7.VW ID.3151
8.Volvo EX30149
9.Xpeng G6139
9.Skoda Enyaq132

Hvor har det blitt av Tesla??!!

Kan bli Tesla-byks på slutten
Hva så med Tesla Model Y? Oktober er første måned i siste kvartal. Det er vanligvis en svak måned for Tesla. Denne måneden er ikke noe unntak, og vi må helt ned til 16. plass for å finne Model Y, med 105 eksemplarer.

Men bli ikke overrasket om Model Y gjør noen kjempehopp fram mot månedsslutt: For 80 av disse bilene ble registrert i går, noe som tyder på at et nytt parti nettopp har ankommet Drammen havn.

Fasiten for oktober får vi fra Opplysningsrådet for veitrafikken først mandag 3. november.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.135
Jøss...har noen tatt over for Ole Martin? Men bedre her enn i Elbil-tråden :)
Jeg kjører selv sju år gammel dieselbil. Jeg har ikke noe særlig kjennskap til "radiobil", men jeg tenker bare at norske bilkjøpere generelt ikke er så interessert i å bli påprakket råd, anbefalinger og meninger de ikke har bedt om.

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
4.626
Sted
Liten by
Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
4.923
Jeg kjører selv sju år gammel dieselbil, men jeg tenker bare at norske bilkjøpere ikke er så interessert i bli påprakket råd, anbefalinger og meninger de ikke har bedt om.
Jeg tror ikke Musk ville kommet langt som politiker i Norge med sitt tankegods. Derfor er det mest nærliggende å tenke at det er mangel på forståelse for hva mannen egentlig står for som gjør at folk gir ham pengene sine. Dette gjør at det kan det se ut som folk kanskje må påpakkes slik informasjon selv om dem ikke ber om det. Hva dem gjør med slik kunnskap får jo selvsagt være opp til dem.

Nå er jo også slik at de færreste åpenlyst viser sin støtte til olegarkistyre som Musk kjemper for så derfor er det vanskelig å oss "innvidde" å vite om hen egentlig forstår konsekvensene og derfor pakker vi på ;)

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.135
Jeg tror ikke Musk ville kommet langt som politiker i Norge med sitt tankegods. Derfor er det mest nærliggende å tenke at det er mangel på forståelse for hva mannen egentlig står for som gjør at folk gir ham pengene sine. Dette gjør at det kan det se ut som folk kanskje må påpakkes slik informasjon selv om dem ikke ber om det. Hva dem gjør med slik kunnskap får jo selvsagt være opp til dem.

Nå er jo også slik at de færreste åpenlyst viser sin støtte til olegarkistyre som Musk kjemper for så derfor er det vanskelig å oss "innvidde" å vite om hen egentlig forstår konsekvensene og derfor pakker vi på ;)
Det heter faktisk "prakke på" og "påprakke". 😛

Topp Bunn