Bil, båt og motorsykkel Tesla model S

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hva er egentlig agendaen din? Du fremstår jo ikke akkurat på noen god måte på elbilforum og så fortsetter du her siden du møter mindre motbør.
    https://elbilforum.no/index.php?topic=48250.15
    Advare folk mot å kjøpe en slett sammensatt bil eller amcar som noen kaller det !!

    Folk som ikke vet bedre tror det er en premium bil, det er det ganske enkelt ikke. Og siden du linker til elbilforum så blir jeg rimelig provosert når de kommer med "best" selv om de prøver å ro det i land med best salg. Sikker dumt å hentyde om rust men jeg ar alvorlig redd for at dette kan bli ei skikkelig rustkasse, ut fra diverse tekniske løsning som de flest andre fabrikanter har forlatt. Og typisk i Tesla seksjonen der, så kan man ikke diskutere kvalitet før person angrepene som går på evner og utdannelse kommer i fleng. Det siste er faktisk lovstridige ytringer.

    Edit: Og bildet var en illustrasjon og har aldri sagt det var fra Tesla. Hvis du vil ha ekte Model 3 rust kan du vel snakke med han finnen som har gått til sak mot Tesla.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Alle kan jo kalle seg ingeniør, hver gang det er oppgangstider dukker jo fagskole og livets skole ingeniører opp som fluer på en bæsj.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg skjønner ikke helt dette???
    Personlig, etter å ha kjørt Tesla to ganger bare, så mener jeg at det er en av de beste bilene jeg noensinne har kjørt. Men jeg liker også kjørestilen som elbiler ser ut til å ha. Hvor står det at Tesla er feilfritt? Finnes det en eneste bil som er feilfri? Toyota pleide å ligge på toppen, men de har vel hatt noen småting de også nå.

    Tesla er en premium bil med premium egenskaper på det meste. Hvorfor denne vendettaen mot Tesla? Hvorfor ikke ta alle biler i premium klassen og se om de er verdt pengene?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skjønner ikke helt dette???
    Personlig, etter å ha kjørt Tesla to ganger bare, så mener jeg at det er en av de beste bilene jeg noensinne har kjørt. Men jeg liker også kjørestilen som elbiler ser ut til å ha. Hvor står det at Tesla er feilfritt? Finnes det en eneste bil som er feilfri? Toyota pleide å ligge på toppen, men de har vel hatt noen småting de også nå.

    Tesla er en premium bil med premium egenskaper på det meste. Hvorfor denne vendettaen mot Tesla? Hvorfor ikke ta alle biler i premium klassen og se om de er verdt pengene?
    Har nok noe med at Tesla har vært lokomotivet i elbil bransjen. De har utvikler konseptet og har de beste systemene på navigering og ladenettverk. Det de ikke har klart er å bli enige med resten av bransjen og har derfor sitt eget system som andre ikke har tilgang til. Dermed blir det Tesla mot røkla - kort fortalt. Enten er du på den ene eller andre siden. Jeg ville nok egentlig hatt en Tesla men de klarer ikke produsere noe jeg vil ha, så jeg har valgt en bra bil med et dårligere system rundt bilen.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg skjønner ikke helt dette???
    Personlig, etter å ha kjørt Tesla to ganger bare, så mener jeg at det er en av de beste bilene jeg noensinne har kjørt. Men jeg liker også kjørestilen som elbiler ser ut til å ha. Hvor står det at Tesla er feilfritt? Finnes det en eneste bil som er feilfri? Toyota pleide å ligge på toppen, men de har vel hatt noen småting de også nå.

    Tesla er en premium bil med premium egenskaper på det meste. Hvorfor denne vendettaen mot Tesla? Hvorfor ikke ta alle biler i premium klassen og se om de er verdt pengene?
    Har nok noe med at Tesla har vært lokomotivet i elbil bransjen. De har utvikler konseptet og har de beste systemene på navigering og ladenettverk. Det de ikke har klart er å bli enige med resten av bransjen og har derfor sitt eget system som andre ikke har tilgang til. Dermed blir det Tesla mot røkla - kort fortalt. Enten er du på den ene eller andre siden. Jeg ville nok egentlig hatt en Tesla men de klarer ikke produsere noe jeg vil ha, så jeg har valgt en bra bil med et dårligere system rundt bilen.
    Men dette er synsing og dine personlige meninger, og det har lite å gjøre med at Tesla er en premium bil som er fantastisk å kjøre med utrolig bra interiør. Dersom du har tekniske beviser på at Tesla gjør noe ingen andre gjør og noe de ikke bør gjøre, så kom gjerne med det. Men inntil da blir dette litt vel mye synsing, mener jeg...

    Jeg har foreksempel hørt at Model 3 har store problemer med lakk og der er mange beviser. Blandt annet fra Finland.


    PS: jeg håper ikke jeg kommer for sterkt frem nå, det er ikke meningen. Men det virker litt rart å ha en vendetta mot en bil man ikke har selv og som ikke er spesielt mye dårligere enn alle andre biler i samme prisklasse. Og det er vel en kjennsgjerning at alle merker har dårlige biler som har mere trøbbel enn andre? Så man kan jo ikke si at VW ikke havner i bunn på noen lister, så har de en bil som heter Sharan som nok er noe av det verste de noensinne har laget.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Alle kan jo kalle seg ingeniør, hver gang det er oppgangstider dukker jo fagskole og livets skole ingeniører opp som fluer på en bæsj.
    Du er helt lik de andre ser jeg.
    Du må gjerne opplyse om hvor jeg eventuelt tar feil.
    Det var en som sa at jeg kunne ikke være ingeniør da jeg ikke ville ha Tesla :). Det er vel nesten stikk motsatt. Er man ingeniør så ser man lett alle skavankene. Har papirer på at jeg er maskin ingeniør, riktignok 2 årig, men vi klarte oss med det den gang... Jobber og som det...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    En overvekt av de jeg kjenner med Tesla er ingeniører.

    Du fremstiller det som at det bare er feil og problemer, hopper bukk over det at kundetilfredshet er på topp. Du er klar over at innstegsprisen er 781.900 og at det ikke er førstegangskjøpere av bil som er kundegruppen?
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    707
    La nå Teslahaterne rase mens vi Teslaeiere koser oss.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er vel som med det meste annet, de som er fornøyde sier ikke stort, mens de som er misfornøyde hyler og skriker å får masse oppmerksomhet.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Er vel bare det at Tesla er det nye Apple for folk som liker å måtte skru selv.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Er vel bare det at Tesla er det nye Apple for folk som liker å måtte skru selv.
    Du traff vel spikeren på hodet. Jeg klarer ikke personer eller firma som blir dominerende, høyrøstet og for høye på seg selv, inklusive politikere. Da går jeg en annen vei.

    Er vel en sykdom jeg har ;)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Alle kan jo kalle seg ingeniør, hver gang det er oppgangstider dukker jo fagskole og livets skole ingeniører opp som fluer på en bæsj.
    Du er helt lik de andre ser jeg.
    Du må gjerne opplyse om hvor jeg eventuelt tar feil.
    Det var en som sa at jeg kunne ikke være ingeniør da jeg ikke ville ha Tesla :). Det er vel nesten stikk motsatt. Er man ingeniør så ser man lett alle skavankene. Har papirer på at jeg er maskin ingeniør, riktignok 2 årig, men vi klarte oss med det den gang... Jobber og som det...
    Problemet er vel at du ikke har gått inn i denne debatten som en ingeniør.
    Du har svært lite fakta å komme med, om det ikke da har kommet opp noe som har gått meg hus forbi.

    Da kan du ikke påberope deg den tittelen. Du er bare en helt vanlig man (regner jeg med) som er litt missunnelig...
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Du må gjerne opplyse om hvor jeg eventuelt tar feil.
    Det var en som sa at jeg kunne ikke være ingeniør da jeg ikke ville ha Tesla :). Det er vel nesten stikk motsatt. Er man ingeniør så ser man lett alle skavankene. Har papirer på at jeg er maskin ingeniør, riktignok 2 årig, men vi klarte oss med det den gang... Jobber og som det...
    Problemet er vel at du ikke har gått inn i denne debatten som en ingeniør.
    Du har svært lite fakta å komme med, om det ikke da har kommet opp noe som har gått meg hus forbi.

    Da kan du ikke påberope deg den tittelen. Du er bare en helt vanlig man (regner jeg med) som er litt missunnelig...
    Trives veldig godt med min Jaguar I-Pace takk, så misunnelig på en Tesla-golf-sedan-M3 ??? ;);)

    Det andre lar jeg ligge, vi har vel krangla nok og dessuten pisser jeg ikke så langt lenger...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Noe må det være med en voksen mann og sandkassementalitet.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Du må gjerne opplyse om hvor jeg eventuelt tar feil.
    Det var en som sa at jeg kunne ikke være ingeniør da jeg ikke ville ha Tesla :). Det er vel nesten stikk motsatt. Er man ingeniør så ser man lett alle skavankene. Har papirer på at jeg er maskin ingeniør, riktignok 2 årig, men vi klarte oss med det den gang... Jobber og som det...
    Problemet er vel at du ikke har gått inn i denne debatten som en ingeniør.
    Du har svært lite fakta å komme med, om det ikke da har kommet opp noe som har gått meg hus forbi.

    Da kan du ikke påberope deg den tittelen. Du er bare en helt vanlig man (regner jeg med) som er litt missunnelig...
    Trives veldig godt med min Jaguar I-Pace takk, så misunnelig på en Tesla-golf-sedan-M3 ??? ;);)

    Det andre lar jeg ligge, vi har vel krangla nok og dessuten pisser jeg ikke så langt lenger...
    Siden du er så opptatt av feil og mangler og liksom skal være en bevisst ingeniør, hvorfor nevner du ikke slike ting som dette:
    https://www.tv2.no/a/10673420/ (I-Pace : Feil, mangler og workarounds - Elbilforum.no)
    https://elbilforum.no/index.php?topic=42188.0 (Elbil-suksess tilbakekalles – 3.200 norske kunder er berørt)
    https://www.abcnyheter.no/motor/bil...-til-minst-palitelige-bil-i-stor-undersokelse (Jaguar F-Pace kåret til minst pålitelige bil i stor undersøkelse)

    Den siste er ikke elbilen, men det er jo visse likheter mellom de to modellene?
    Om du ikke er missunelig, så er jo denne vendettaen enda verre enn hva jeg trodde...
    Jeg er nå ferdig med denne saken. Har ingenting å vinne på dette, bortsett fra at jeg ble litt forundret.

    For the record, jeg har ikke en gang elbil (men jeg har lyst på...den dagen de krysser av alle boksene mine)!

    PS: jeg hadde tatt en I-Pace om den ble slengt etter meg..... :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Problemet er vel at du ikke har gått inn i denne debatten som en ingeniør.
    Du har svært lite fakta å komme med, om det ikke da har kommet opp noe som har gått meg hus forbi.

    Da kan du ikke påberope deg den tittelen. Du er bare en helt vanlig man (regner jeg med) som er litt missunnelig...
    Trives veldig godt med min Jaguar I-Pace takk, så misunnelig på en Tesla-golf-sedan-M3 ??? ;);)

    Det andre lar jeg ligge, vi har vel krangla nok og dessuten pisser jeg ikke så langt lenger...
    Siden du er så opptatt av feil og mangler og liksom skal være en bevisst ingeniør, hvorfor nevner du ikke slike ting som dette:
    https://www.tv2.no/a/10673420/ (I-Pace : Feil, mangler og workarounds - Elbilforum.no)
    https://elbilforum.no/index.php?topic=42188.0 (Elbil-suksess tilbakekalles – 3.200 norske kunder er berørt)
    https://www.abcnyheter.no/motor/bil...-til-minst-palitelige-bil-i-stor-undersokelse (Jaguar F-Pace kåret til minst pålitelige bil i stor undersøkelse)

    Den siste er ikke elbilen, men det er jo visse likheter mellom de to modellene?
    Om du ikke er missunelig, så er jo denne vendettaen enda verre enn hva jeg trodde...
    Jeg er nå ferdig med denne saken. Har ingenting å vinne på dette, bortsett fra at jeg ble litt forundret.

    For the record, jeg har ikke en gang elbil (men jeg har lyst på...den dagen de krysser av alle boksene mine)!
    Du har alltids denne luringen da: Lucas - Prince of Darkness - Lucas Electrical Humor Jokes
    Til fest og fornøyelse. (Jada, jeg vet, de bruker ikke Prince of Darkness lenger.)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    ^ Litt OT, men morsom fun-fact; Lucas ble for noen år siden kjøpt opp av italienske Magneti Marelli.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En overvekt av de jeg kjenner med Tesla er ingeniører.

    Du fremstiller det som at det bare er feil og problemer, hopper bukk over det at kundetilfredshet er på topp. Du er klar over at innstegsprisen er 781.900 og at det ikke er førstegangskjøpere av bil som er kundegruppen?
    Premiumbegrepet er vanskelig definerbart, men det er jo snodig at avgiftsfrie biler til denne prisen har lavere interiørkvalitet, setekomfort og interiørstøy enn karbonbiler som koster 500-600.000 før avgiftene legges på? For meg er det i hvert fall de tre elementene som definerer Premium og slik jeg opplever Tesla de få gangene jeg har sittet i en.

    Jeg bare spør fordi jeg synes dette er interessant, jeg har ingen andel i denne diskusjonen selv. Tesla M3 fremstår for meg som et svært godt bilkjøp (og jeg vet at den ikke koster det som referansen over), men det er jo mye av det jeg nevner over som jeg føler ligger på et lavere nivå i den enn i enkelte karbonbiler som har tilsvarende pris FØR avgifter (som glatt utgjør 150.000 på dette nivået, og man bør jo sammenligne like for like. Eller?).

    Eller er Premium relatert til akselerasjon, kjøreassistener osv (som jo også begynner å bli særdeles bra i rimeligere biler, sjekk for eksempel Mercedes sine nyere A modeller osv)?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Premium eller ikke premium, jeg liker at model S er en av de veldig få store sedanene som ikke ser ut som et horehus innvendig.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Premium eller ikke premium, jeg liker at model S er en av de veldig få store sedanene som ikke ser ut som et horehus innvendig.
    Jeg liker jo at produsentene har en opsjonsliste som er så omfattende at de som vil ha et horehus, kan få det. Og det til en pris som (som jeg har nevnt over) er konkurransedyktige med Tesla, selv med fulle avgifter.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Premium eller ikke premium, jeg liker at model S er en av de veldig få store sedanene som ikke ser ut som et horehus innvendig.
    Men Tesla har vel gått litt for langt andre veien? Ser jo ut som et nettbrett.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Men Tesla har vel gått litt for langt andre veien? Ser jo ut som et nettbrett.
    Jeg tipper mye av valgene Tesla har tatt er for å spare vekt og for å ha en enklest mulig produksjonslinje. Særlig det siste. De hadde faktisk en del flere valg til å begynne med, men om de forsvant fordi det var for komplisert eller fordi nesten ingen ville ha enkelte av de uansett aner jeg ikke.

    Interiøret er alt annet enn fancy i alle fall. Men det er relativt funksjonelt og lett å forholde seg til. Jeg synest det er litt irriterende at de kan finne på å endre hvor enkelte valg for enkelte ting er på den store skjermen ifm med software-oppdateringer, og etter min mening langtfra alltid til det bedre.

    På en annen side er blir prisen på bilen en del ærligere. Den kan faktisk stort sett kjøpes for prisen som er avertert og være noenlunde hva man forventer. Når man ser på prisene på en del tilvalg på andre biler så skjønner man ganske fort hvor mye av marginene (som riktig nok er ganske lave i hele bransjen med et par unntak) hentes inn.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Absolutt, men greit med fleksibiliteten. Og det er lett å finne ut av hva det koster. Men du har gode poenger som sier litt om hvorfor jeg fortsatt venter på en elbil som passer meg. Det kommer.

    Mitt horehus av en Mercedes, med løsninger som er skreddersydd for meg - kostet omtrent det samme som den Teslaprisen som er nevnt over, til tross for nærmere 200.000 i avgifter. Og batteripakken i en Tesla koster ikke 200.000, og de øvrige løsningene er enklere enn i en karbonbil. Jeg venter fortsatt på en elbil fra en produsent som virkelig kan bil, og ikke bare elektronikk/strøm. Når begge delene matcher kan det bli dynamitt.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det som er premium på Tesla er ytelse og brukergrensesnitt. Det finnes jo ikke en bilprodusent som har like god app styring som Tesla og skjermen med stort sett bare et nivå av undermeny er bedre enn noe annet jeg har sett. For noen er kjøpsopplevelsen og servicen også premium mens de andre steder har feilet avhengig av geografi. Passform, lakk osv finnes det mange produsenter som gjør langt bedre.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Problemet er vel at du ikke har gått inn i denne debatten som en ingeniør.
    Du har svært lite fakta å komme med, om det ikke da har kommet opp noe som har gått meg hus forbi.

    Da kan du ikke påberope deg den tittelen. Du er bare en helt vanlig man (regner jeg med) som er litt missunnelig...
    Trives veldig godt med min Jaguar I-Pace takk, så misunnelig på en Tesla-golf-sedan-M3 ??? ;);)

    Det andre lar jeg ligge, vi har vel krangla nok og dessuten pisser jeg ikke så langt lenger...
    Siden du er så opptatt av feil og mangler og liksom skal være en bevisst ingeniør, hvorfor nevner du ikke slike ting som dette:
    https://www.tv2.no/a/10673420/ (I-Pace : Feil, mangler og workarounds - Elbilforum.no)
    https://elbilforum.no/index.php?topic=42188.0 (Elbil-suksess tilbakekalles – 3.200 norske kunder er berørt)
    https://www.abcnyheter.no/motor/bil...-til-minst-palitelige-bil-i-stor-undersokelse (Jaguar F-Pace kåret til minst pålitelige bil i stor undersøkelse)

    Den siste er ikke elbilen, men det er jo visse likheter mellom de to modellene?
    Om du ikke er missunelig, så er jo denne vendettaen enda verre enn hva jeg trodde...
    Jeg er nå ferdig med denne saken. Har ingenting å vinne på dette, bortsett fra at jeg ble litt forundret.

    For the record, jeg har ikke en gang elbil (men jeg har lyst på...den dagen de krysser av alle boksene mine)!

    PS: jeg hadde tatt en I-Pace om den ble slengt etter meg..... :rolleyes:
    Nå diskutere vi Tesla i denne tråden, men siden du bringer opp I-Pace på banen så er det klart at den har hatt sine software problem og jeg er ikke spart. Men, nå er telematikk versjon 17.2 samt informatikk versjon 19B ute og det skal fikse det mest som er av hikke mikker. Selv har jeg 14.2 og 18D per dato, og det går i svart i blant, men det påvirker bare ting som kamera, navigasjon etc. - bilen er like god og det reboter av seg selv. Nå rulles og SOTA (Software Over The Air) ut i Norge slik at det blir som Tesla, man trenger ikke dra på verksted for å oppgradere, og de som har oppgradert sier at ting er blitt "meget bedre". 95% av det som står i klagetråden dreier seg om denne biten. Har ikke fått det selv enda, men de som har det sier at det funger smertefritt.

    F-Pace bygges i England. I-Pace bygges i Østerrike. Det er en VELDIG stor forskjell, og hadde ikke kjøpt bilen om den var bygget i England. Jeg er petimeter og har saumfart bilen og ikke funnet en ting å sette fingeren på, og det tror jeg er først bilen, så de kan montere biler hos Magna Steyr. Det er vel en av grunnen til at jeg ikke vil ha Tesla. Mange kan være bra nok mens noen er skikkelig mandags biler. Når en på elbilforum finner 15 feil som stort sett er slurv så har noe gått veldig galt med sluttkontrollen hos Tesla. Klart de prøver å spare penger da bilen er dyr å produsere, i følge Monroe som lever å demontere og analysere biler, og fabrikken går i minus, men tror ikke dette er veien å gå på sikt. Det tyske toget kommer snart. Da får de heller stenge fabrikken å sette ut produksjonen slik Jaguar har gjort med I-Pace, for IT-biten og ladenettverket er topnotch. Men skjer dette om alle er kjempefornøyd med dagens kvalitet ?

    Så får du slengt en I-pace etter deg så ta i mot ;)
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det som er premium på Tesla er ytelse og brukergrensesnitt. Det finnes jo ikke en bilprodusent som har like god app styring som Tesla og skjermen med stort sett bare et nivå av undermeny er bedre enn noe annet jeg har sett. For noen er kjøpsopplevelsen og servicen også premium mens de andre steder har feilet avhengig av geografi. Passform, lakk osv finnes det mange produsenter som gjør langt bedre.
    Faktisk veldig enig !

    Ønsker meg I-Pace oppgradert til Tesla software, det hadde blitt greier, kanskje et nytt forretningområde for Tesla som vel egentlig er en IT bedrift ;)
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det som er premium på Tesla er ytelse og brukergrensesnitt. Det finnes jo ikke en bilprodusent som har like god app styring som Tesla og skjermen med stort sett bare et nivå av undermeny er bedre enn noe annet jeg har sett. For noen er kjøpsopplevelsen og servicen også premium mens de andre steder har feilet avhengig av geografi. Passform, lakk osv finnes det mange produsenter som gjør langt bedre.
    Jeg har personlig aldri syntes at ytelse har noe med Premium å gjøre, enten det er Lotus Super Seven eller Lotus Elise. Premium har med kvalitetsfølelse å gjøre. Stopping i seter. Lyddemping. Kvalitet i materialer. Finish og sammenføyninger i karosseri, osv. Brukergrensesnitt er jeg enig i.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    I-pace er bilen man kjøper i USA. 0% rente og 12k USD i rabatt hvis man ikke eier en Tesla og 15k USD i rabatt hvis man eier en Tesla. Med 217 solgte I-pace i juli når de neppe noen salgsmål og amerikanerne ser på den som en konkurrent til Model 3 og ikke S/X. Basismodellen er med andre ord satt ned fra 69.5k til 54.5k USD.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Det går ikke så bra med "bilen finner deg på parkeringsplassen". En del crash-videoer på nettet med Smart Summons. Her er en close-call:

    https://twitter.com/eiddor/status/1177749574976462848?

    Parking Lots Are Hard
    At 5mph (assuming everyone is going 5mph, which of course they aren't) the chance of absolute catastrophe is minimized (though your toddlers don't have crash bumpers), but there's no greater evidence that adolescent genius Elon Musk is an idiot that he thought they'd be the easy first step in his much touted "full self driving" project. Aside from the low speed, they actually magnify everything difficult about driving in the real world. Nonstandard or nonexistent lane markers, imperfect or nonexistent or nonstandard signs, large numbers of pedestrians who have no defined paths of their own, etc... etc... The also highlight how much the ability to navigate such spaces, even at 5mph, even with people being relatively behaved drivers, depends on various nonverbal communication methods which exist between drivers even if imperfectly. The eye contact. The wave. The light flash. The slight pull forward-then-stop to make clear you are stopped. Also you know things even the best robot driver likely can't, especially as parking lots are infinite in their variety and unmapped, such as the fact that there's a good chance someone's going to be entering the parking lot suddenly and you'd better be aware of that particular point.

    Musk is unleashing his supposedly better "smart summons" which allows you to supposedly push a button and have your car find you in a parking lot. Even as advertised it's more limited than this. It has to be fairly close, you have to hold the button at all times for it to move, and you're supposed to keep an eye on it and take your finger off the button for sudden braking (your only option if things go wrong).
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Personlig synes jeg Summon og Autopilot er en gimmick uten noen reell verdi.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Dere som har peiling på Tesla: Hva er egentlig forskjellen på å velge spesialtilpasset modell vs de nye bilene fra lager? Med mitt alternativ får jeg bilen 120 000 billigere dersom jeg velger tilsvarende bil fra lager som har gått 13km.
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Tesla har ikke "årsmodeller" der alt er likt i et helt år, slik andre produsenter ofte har. De endrer og oppgraderer bilene sine hele tiden, så hvis du velger en spesialtilpasset modell er du sikker på å få det nyeste av det nye. Om det er verdt 120K kan helt sikkert diskuteres. Lagerbilene er ofte gode kjøp.

    Det kom en større oppgradering på Model S og X i vår (internt kalt Raven) med ny, mer effektiv frontmotor og adaptive dempere. Denne skal ha bedre rekkevidde og bedre kjøreegenskaper. Siden lagerbilen du ser på har en rabatt på 120K, så er det høyst sannsynlig ikke en "Raven".
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    F-Pace bygges i England. I-Pace bygges i Østerrike. Det er en VELDIG stor forskjell, og hadde ikke kjøpt bilen om den var bygget i England. Jeg er petimeter og har saumfart bilen og ikke funnet en ting å sette fingeren på, og det tror jeg er først bilen, så de kan montere biler hos Magna Steyr.
    Nissan Leaf bygges i Sunderland, England. Så å si feilfri bil med god finish. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Dn’s biltester har kjørt nye Polestar 2 (Volvo) og er lettere sjokkert. Det vil bli et rush til butikkene, skriver han.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Dn’s biltester har kjørt nye Polestar 2 (Volvo) og er lettere sjokkert. Det vil bli et rush til butikkene, skriver han.
    Volvo har bestandig snakket varmt om Tesla så det at Volvo lanserer en vellykket bil er jo positivt for utviklingen av ordentlige elbiler.

    Kjørte E-Golf med reg nr EL9.... i går, det ga overhodet ikke mersmak. Instrumentering, motorbrems, lite drivstoff osv, alt var hentet fra forbrenningsbilen og særdeles lite intuitivt. Gikk i nødmodus med 4km igjen på displayet. Faktisk rekkevidde til min gårsdag var 12ish mil.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Kjørte E-Golf med reg nr EL9.... i går, det ga overhodet ikke mersmak. Instrumentering, motorbrems, lite drivstoff osv, alt var hentet fra forbrenningsbilen og særdeles lite intuitivt. Gikk i nødmodus med 4km igjen på displayet. Faktisk rekkevidde til min gårsdag var 12ish mil.
    Det er jo tragisk dårlig. Men nå kommer jo en ny VW el-bil så......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn