Terka - tid for endring

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Da ser det ut til at 2010 også fikk en tidlig budsjettsprekk i forhold til ambisjonene.. denne gangen på bildesiden.

I morgen skal en Samsung PS50B855 -plasmaskjerm hentes, denne er, med et lite mellomlegg, en erstattning for vår forrige plasmaskjerm som butikk/produsent aldri klarte å få påbegynt service på.
    Og i dag kom det i hus en Optoma HD20, nå begynner virkelig abstinensene etter å få pusset opp furteboden å melde seg! :p

Desverre er det alltid litt som skal gjøres før man kan prioritere hobbyer og kjøkkenet, som vi nå etter 7 mnd har fått benkeplater med riktige mål til, skal ferdigstilles. Deretter er det nok noen andre planer jeg ikke vet om enda.. Men det blir nok bra "bilder" både i stuen og boden selv om boden fortsatt ser ut som en ekte bod.. (musikk nytes der allerede.)

Planen er i første omgang å ta bildet direkte fra kilde til projektoren og lyden digitalt fra kilde og inn på Transporteren. Kan bli en bra liten furtebod dette her! :D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Fytti katta! (snill formulering for det som tenkes!) :mad:

PS50B855 - plasmaen har en egenstøy (buzz) som er så høy at den høres godt ved normalt lyttevolum. (Får også "propper" i ørene av den.) I tillegg så får vi skikkelig støy på lyden fra HD PWR som er koblet via SPDIF til Linn Unidisk SC når HD PWR og TV er tilkoblet via HDMI kablel. Fjerner vi HDMI kabel blir lyden helt fin. Dette var ikke et problem med de 2 foregående tv'ene (også plasma fra Samsung.)

Har deretter brukt kvelden på å teste div SPDIF kabler og HDMI kabler uten at det hjelper. Løsningen ble å ta lyden fra optisk utgang på TV'en og inn på optisk ingang på Linn, fikk da kun stereo-lyd som valg..

Ikke helt fornøyd... tv'en bråker såpass at dette ikke er levelig! Blir en prioritert oppgave å snakke med butikk/Samsung i morgen. :mad:

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    En liten oppdatering: Byttet strømuttak for TV'en, og det hjalp på støyen som som kom via digtal lyd fra CD HD PWR'en. Dvs det ble antagelig en eller annen form for jordsløyfe. Da gjenstår det bare å få gjordt noe med buzzinga.

Koblet forresten TV'en til ethernett også og den fant automatisk en Netgear Readynas PRO via DLNA og den finner og kan vise musikk/bilder/film lett. Bra funksjon!

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    En siste oppdatering på tv-fronten.
    Har nå avtalt med butikken at vi får byttet TV'en i en annen av samme modell som vi skal prøve ut. Dersom den også da har samme buzz'ing, skal en av dem utbedres. (Dette er et kjent problem på tv-modellen.) Deretter skal vi prøve den på nytt og se om vi blir fornøyd.

Sjekket forresten også ut Samsung Prestige Service, men de dekker kun Osloregionen (og Bergen?).

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Samsung tv'en ble byttet ut i ny av tilsvarende modell forrige uke. Denne ser ut til å fungere bra og med lite/ingen buzz. Ihvertfall nok til at undertegnede kan leve med det. (Nå gjenstår det bare at fruen godkjenner så havner esken til tv'en på loftet. Ironisk nok så er det undertegnede som er mest var på ulyder.. men det er viktig å ha bred enighet om slike valg.. ;D)

Ellers så har det vært litt sykdom i firerbanden her hjemme. Såpass at jeg og junior hadde behov for litt avkobling, så da ble en Tupplur rullegardin hasteinnkjøpt fra IKEA og brukt som projektorlerret.

Oppsettet i furteboden i filmmodus ble da slik:
    Kilde: Denon DVD 3930 (veldig god bildebrikke som gir 1080p bilde ut.)
    Forforsterker: Logitech Transporter (Digital lydsignal (2ch PCM) fra DVD-spiller.)
    Effektforsterker: Lyngdorf SDA2175
    Høyttalere: Proac Response 1SC
    Sub'er: Martin Logan Dynamo (2stk)
    Projektor: Optoma HD20
    Lerret: IKEA Tupplur blendegardin (Vil bli brukt inntil rommet er tilnærmet pusset opp. Rammelerret skal inne etterhvert.)

Tror ikke det er mange "hjemmekinoer" som består av denne kombinasjonen... ;D

Bilder blir det etterhvert, men "kinorommet" benyttes som bod, snekkerbod +++ i tillegg til musikkrom og filmvisning. Tror jeg må spare HFS'ere for bilder av et slikt roterom! :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Terka skrev:
    Tror jeg må spare HFS'ere for bilder av et slikt roterom! :)
    Nei, nei! Stor misforståelse, det der! Vi ELSKER slike bilder - som vi kan vise frem til våre bedre halvdeler så de kan se hvor ille de KUNNE ha hatt det. Hvis det ikke hadde vært for at de var så heldige å være gift med en helt usedvanlig person, med sans for både det estetiske og det pertentlige.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Ulf-B skrev:
    Terka skrev:
    Tror jeg må spare HFS'ere for bilder av et slikt roterom! :)
    Nei, nei! Stor misforståelse, det der! Vi ELSKER slike bilder - som vi kan vise frem til våre bedre halvdeler så de kan se hvor ille de KUNNE ha hatt det. Hvis det ikke hadde vært for at de var så heldige å være gift med en helt usedvanlig person, med sans for både det estetiske og det pertentlige.
    Hehe! Kanskje det kommer bilder etterhvert! :p Fruen har funnet ut at det er godt å ha et rom i huset hvor den kreative herremannen kan utfolde seg. Da blir det ganske så ryddig og pertentlig (som det kan bli med 2 smårollinger som skal utfolde seg..) i resten av huset. Fordelen med et slikt rom er også at man kan forberede alskens oppussingsprosjekter i dette rommet før man ferdigstiller dem i det aktuelle rommet de skal plasseres. Slik blir det mindre rot av i resten av hjemmet. :)

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Det skjer da noe... i sammenheng med listing av kjøkken osv for litt over en uke siden byttet jeg en dør oppe i hovedetasjen. Og da måtte den gamle døren plasseres en plass. => Litt ekstra arbeide ut over å flytte den gamle døren og jeg har nå dør mellom furteboden og "serverboden". Litt mindre støy derfra nå.. :D

Og i helgen var det barnebursdag... men fikk også en time til overs så nå er kabel til projector trukket igjennom 25 cm murvegg og bort til projector'en (Måtte gjøres da den "nye" døren sperret for der kabelen gikk tidligere.)

Med nåværende gjennomsnittlige oppdateringer av rommet er jeg vel ferdig i 2017! ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Morsom tråd dette, husker fortsatt første gang jeg så de 801 høytalerne i min barndom, de ruvet godt på klubben for å si det slik :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jo, jeg husker dem også som ganske ruvende første gangen jeg hørte disse rundt midten av 1990-tallet. Det pussige er at etter å ha både hørt og sett disse hjemme hos Terka et par ganger, synes jeg faktisk at de ser ganske små ut. Ganske lave - men litt lubne - men ikke på noen måte ruvende.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    801 er da ikke så store høyttalere det?! ;D ..tror nok også oppfatningen størrelsen på høyttalerne avhenger av størrelsen på rommet de står i. Hos oss så har vi også tatt et bevisst valg på at ingen møbler skal være høyere en ca en meter, da er det ikke mye som "stjeler" av romfølelse/"siktlinjer". Da passer også de gamle 801 relativt bra inn med sin lave lubne fremtoning (i forhold til høyere, smale, tårn).

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Da er planene fremmover mer klare.. det kommer ikke til å skje mye på hififronten på en stund tror jeg. Begynner å pendle til India etter påske. Dvs jeg må "leve" på en iPod med ørepropper når jeg er borte fra familien og hjemmet. Mulig det må i gang et prosjekt på få bra bærbar lyd, alternativt bra lyd ut fra laptop... ::) :D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Hmm.. det siger inn noen tanker her jeg sitter langt unna annleggene der hjemme.

Musikken nytes pt enten på lapto'ens innebygde høyttalere, eller via noen ørepropper som blir forsynt fra laptop/iPod.

Mye jobbing har medført mye tid til musikk i bakgrunnen også, og jeg har her gått bevisst i gang med å lytte til "allt" jeg har på pod'en for hver artist. Det er faktisk en ganske ok påminnelse å få det at det går fint å lytte til musikken på dette "utstyret" også. Det er musikken som skal være i fokus og ikke utstyret den avspilles via.

Vedlegg

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Da har undertegnede vært hjemme igjen et par dager. Godt å ha go'lyd igjen. Selv fruen kommenterte det når jeg kom hjem, hun og barna hadde vært askefast i Trondheim en liten uke ekstra og savnet go'lyden da de bare hadde er bose-anlegg der som hun mener gav unaturlig lyd.

Når det er sagt så har stort sett en SB Boom stått for musikkformidlingen etter at jeg kom hjem. Det meste av tiden som ikke jobbes, soves, eller gjøres andre nødvendigheter, benyttes utendørs med barna eller vårøkter i hagen. Da fungerer Boom'en bra! :)

Hifi planer og aktiviteter ligger nok litt på hylla fremmover, nå er det utetid! Men litt tanker rund ferdigstilling av rom og andre endringer blir det nok likevel. Antagelig tanker, lett planlegging, osv. mens man nyter en god whisky utendørs i kveldssolen. :)

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    I full klarhet over at jeg også har postet dette i sykkeltråden 2010" så legger jeg inn en post om det samme i min egen tråd. (Må få ut frustrasjonen).

Frastjålet sykkelen min!

I går morges tok jeg go'sykkelen min og trillet ned til togstasjonen i Drammen for å ta toget til jobb. Når jeg kom tilbake etter jobb så var den borte!
    Det var litt surt at vi i kvelden før diskuterte at jeg skulle kjøpe en billigsykkel for å bruke til/fra tog, men jeg tok sykkelen ned i går morges da bilen er lånt bort, og nå er sykkelen borte.
    Fikk kun brukt den 2 turer i år..

et er snakk om en Gary Fisher Big Sur DISC/GS bygget på følgende ramme:

Jeg har vært ganske så fornøyd med denne sykkelen. Dritt start på sykkelsesongen! :'( :mad:

Vedlegg

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tør ikke sette på trykk hva jeg kunne tenke meg å ha gjort med dem som gjør slikt.

Kona og jeg bruker en 15 år gammel jernhest - det er hennes sykkel, men jeg låner den ved behov - på våre lokale små handleturer. Vi lever med et lønnlig håp om at noen vil stjele den slik at vi kan få samvittighet til å kjøpe en ny - men den gang ei. Det er ille at det skal være slik.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Et band som endelig har funnet ut hva som gjør "hit-faktoren"! :)

[youtube=950,700]<object width="873" height="525"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OMshvUReunc&hl=nb_NO&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OMshvUReunc&hl=nb_NO&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="873" height="525"></embed></object>[/video]

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Det skjer visst litt innendørs i disse sommertider også.

Mens undertegnede har hatt en langhelg hjemme i "ytre luten" så har vår kjære Linn Unidisk SC vært en tur på besøk lenger opp i dalen. Linn er nå hjemme igjen og synger fornøyd i stuen.

Har forresten også gått på en liten endring i furteboden, her vil det snart ankomme en Hegel H200 til å spille sammen med Transporteren og Proac'ene + Martin Logan sub'ene. Skal bli spennende å få prøvd ut denne forsterkeren her. Hovedargumentet for å endre forsterker i dette oppsettet inn er at Hegel'en har prosessor/hjemmkino -inngang. At den nok låter bra er selvsagt et pluss.

Videre diskuteres også i disse dager nok en ny variant av stereobenk i stuen. Nytt kjøkken krever ny stereobenk... antagelig er det ut med sub'ene og inn med en designmessig "kul", hvit, hengende (på vegg), stereobenk. Som tidligere nevnt så må nok de gamle 801' høyttalerne vike etterhvert også.

Har forresten bestilt litt AV til bilen også. Etter en tur til vestlandet hvor 2'åringen fikk nok etter 1/3 av turen hver vei så blir det DVD spiller bak i bilen. Og siden vesla etterhvert også blir litt større så ble det likegodt bestilt 2 stk NextBase Click 10 skjermer. (Greit å være forberedt! :D) Og ja.. vi skal ha ferie i Norge i sommer=bilkjøring!

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det står ikke helt stille hos deg heller, ser jeg. Jeg melder meg gjerne som prøvekanin når Hegelen er på plass.

Verre med stueplanene dine - betyr det at du trapper ned til ett eneste seriøst hifi- og filmanlegg - det i furteboden?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Tja.. Jeg vet ikke helt hvor veien går mtp stueannlegget. Ok kvalitet skal det nok forbli fremover også, men jeg kjenner at det svir litt i lydhjertet å kaste ut de to sub'ene fra anlegget. Det som blir igjen skal nok beholde, minst, samme lydkvalitet/bildekvalitet som i dag, om en litt mindre fylde i de laveste frekvensene. Fruen ser gjerne nyere B&W 800-802 i stuen, men de må være sorte. Jeg filtrerer på lydkvalitet og hun gir tommelen opp/ ned på det visuelle designet. Et krav er "ikke de standard tre-finishene høyttalere ofte kommer i."

Det er heldigvis en stund til dette blir en aktuell endring, vi har mange andre prosjekter som skal gjennomføres først. Men rekkefølgen på slike er jo kjent for å endre på seg ganske ofte..

Ny prøvelytting må vi få til ja! Hva er foresten status på den nye dac'en din?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nåja - da er du ikke så ille ute som det kunne virke som. B&W800-802 er ikke akkurat noen lidelse å ha i hus. Kunne godt tenkt meg noe slikt, ja - hvis jeg hadde hatt plass. Men med dine to småtasser - med potensielt mange likesinnende småtassvenner - ville jeg tviholdt på de gamle høyttalerne en stund til. Bare for å kunne trekke på skuldrene av de uhellene som nesten ikke er til å unngå.

M.h.t. den nye DACen skal den visstnok være ferdig til forsendelse fra Sveits rundt midten av juni - og det er jo nå, det, ser jeg. Jeg venter i spenning - og håper at den kan være her når som helst.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Kloke ord det der Ulf. Ett sted må de jo få rocke litt på seg disse smårollingene, og når det ikke er på rommene deres så må det nesten bli i stua. Da er det greit å ha stueanlegget satt opp slik at man ikke trenger være så redd for det. Etterhvert så blir det vel litt mer "utagerende" spilling også.. ::)

Det kan likevel godt hende at fruen vil opprioritere ny stereobenk i forhold til andre prosjekter i hjemmet da dette er ganske så visuelt i vår åpne stue/kjøkken løsning. I så fall får de gamle høyttalerne stå litt til mens sub'ene må ut. Kanskje en skal ned på rommet til pjokken.. gi litt ekstra bunn i lyden til hans Dali høyttalere.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    En litt annerledes kveld, endelig...

Ohhah! I kveld har jeg vært innom en på forumet her sammen med en annen på forumet her. Anlegget hos førstnevnte vi var innom låter grisebra. Målet var selvsagt en kveld med Rich Harper Band. Takk til dere to for en re-etablerende kveld! ;)

Forøvrig så er det interessant å snakke om hifiparametre som 3D, plassering av instrumenter/vokal, utklinging etc. og samtidig vurdere hva som engasjerer mtp musikkreproduksjon. Litt repeterende.. takk for en bra kveld for min del karer!! :)

For min egen del... det står en Hegel H200 i boden, fortsatt nedpakket i full emballasje. Litt uvisst av hva/når jeg får pakket opp /koblet til/lyttet, så blir det nok bra dette også. Sommereren prioriteres i livsgledens tegn! ;)

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Pub.. og der har vi bytta blei og gitt flaske til eldstemann. Forhåpentligvis litt søvn snart.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Og da har vi hatt besøk av toåringen pluss vesla på snart ett år, her skal man få sove etter en tur ut! ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Travle tider med småbarn i hus skjønner jeg :D Kommet i land med endringene eller er du fortsatt på leting?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    pahf skrev:
    Travle tider med småbarn i hus skjønner jeg :D Kommet i land med endringene eller er du fortsatt på leting?
    Kan vel egentlig si at jeg er mer eller mindre i land med endringene. Ihvertfall de initielle endringene (som beskrevet i første del av tråden). :D
    Dog har det kommet til en del endringer underveis som ikke var helt planlagt, det gjenstår en del rundt selve rommet i kjelleren, og man har alltid tanker om "veien videre". Når det er sagt så nytes lyden så godt man kan om dagen, det står ikke på anlegge men mer hvordan man får tid til å nyte. Vi har feks en del "dansesessions" forran anlegget i stuen med småttisene. Da går det i allt fra AC/DC til Dr. Dre og mye annet.

Har sett at mange har "nedgradert" anlegget sitt når de har fått barn, føler ikke helt at jeg har tatt det den veien. I samme endring som har hatt som mål å gjøre anlegget mer barnesikkert (eller jeg mindre redd for det..) så har det stort sett også innebåret oppgraderinger på lydsiden. (Noen kompromisser har måttet inngås).

Når det gjelder de opprinnelige planene i stuen så gjenstår det fortsatt å få lagt skjult kabling i tak&vegg i stuen for å få lyd til bakhøyttalere.
    2 forskjellige senterhøyttalere ble prøvd ut i stuen og forkastet pga det visuelle uttrykket og for dårlige lydegenskaper.
    Pt så er vi litt inne på å ikke bygge ut til full "hjemmekino" i stuen også, samt kaste ut sub'ene og gi det et litt mer "korrekt" visuelt uttrykk som matcher stue/kjøkken-rommet. >> På lydsiden er jeg egentlig i mål i stuen ut fra hva jeg ønsker her men man får jo alltid litt nye ide'er... :)

For furteboden så har selve anlegget vært på plass en stund slikt det var ment å være. Deretter hadde jeg en DVD spiller til overs i stueanlegget, og det ble kjøpt inn en HD-prosjektor til boden (og tanker og ide'er var i gang..). Nå har jeg fått inn en Hegel HD200 forsterker som skal prøves ut her (men ikke fått tid til å teste den enda..). Målet med Hegel'en er, i tillegg til ok lyd, å få en forsterker med prosessoringang slik at jeg kan bygge ut til hjemmekinoløsning her også uten å fire på lydkvaliteten i stereo/musikk. Videre er materiale for akustiske tiltak på plass, men ikke tatt i bruk, det står fortsatt innpakket i plast.. All elektronikk står forresten i en tilliggende bod, kun høyttalere og projektor synlig i furteboden. :)

Får kanskje opprette en ny tråd, Terka - endelig fremme", når jeg en gang blir ferdig med disse 2 anleggene. ;D
    Det er forresten blitt litt "utskeielser" underveis også. Jeg har satt opp et anlegg basert på Primare/System Audio hos mine foreldre hvor lydkilden er en Squeezebox-løsning, videre har junior på 2 år fått eget anlegg på rommet som også er basert på en SB Duet + Cambridge forsterker og Dali Lektor høyttalere (Vi morrer oss stort der til god musikk.), samt en Squeezebox Boom som benyttes på terrassen eller i hagen (Denne har vært en god investering!).

Ting tar tid... mange andre prosjekter har også pågått i parallell (f.eks nytt kjøkken), 2 småttiser på 2 år og snart 1 år har krevd sin del, og så skal man jo jobbe litt også ved siden av. ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jøss, rent imponert over hva du får til sånn sett, jeg har for mange planer og for liten tid, skull hatt ihvertfall 3 squeezebox soner til, meen TTT

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Terka skrev:
    Fruen ser gjerne nyere B&W 800-802 i stuen, men de må være sorte. Jeg filtrerer på lydkvalitet og hun gir tommelen opp/ ned på det visuelle designet. Et krav er "ikke de standard tre-finishene høyttalere ofte kommer i."

Det er heldigvis en stund til dette blir en aktuell endring, vi har mange andre prosjekter som skal gjennomføres først. Men rekkefølgen på slike er jo kjent for å endre på seg ganske ofte..
    Måtte nesten sitere meg selv her... ::)
    Fruen må ha vært mindre fornøyd med designet på de gamle B&W 801 Matrix en jeg trodde.. ???
    Nå har hun bedt meg legge inn ett bud på ett par slike:

;D

Vedlegg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Goddamn, du vet at du frasier deg all rett til all form for klaging og misnøye de neste 5årene med en slik frue? :D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Hehe! Mulig det er slik det fungerer? Hos oss handler det om å gi, få, dele, osv... og snakke sammen. Da kommer man langt som mann og frue. ;)
    Fikk forresten beskjed i dag om at selger hadde fått inn et bud som også inkluderte et par 805s og nok kom til å gå for den pakken, dessverre for meg. Så da spørs det om ikke det må letes videre. Fruen synes ihvertfall at de er pene å se på også, og vil ha dem i svart. At de låter bra er selvsagt også et pluss for henne!

Som "trøst" så har jeg fått satt av tid i dag (er hjemme med vesla) til å koble opp Hegel'en i boden (furteboden, eller gutterommet som fruen kaller det.). Det låter ikke så ueffent med Hegel/Proac heller. Muligens en anelse mer sibilanter men her må det jo lyttes mer etterhvert. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, nei kan ikke skryte på meg at det er noe anderledes her eller, eneste jeg har fått klager på er kjøpet av to bd spillere på en måned, men det er til en viss grad forståelig, spesielt siden jeg hadde nøyaktig 1 bd på den tiden! ;)

Synd du ikke fikk tilslaget, men dukker vel opp flere etterhvert som sommeren er over.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Første gang jeg hører om at noen får ordre fra kona: gå ut og kjøp et par B&W802! Et slikt diktat kunne jeg også ha tenkt meg - hehe...

M.h.t ProAc'ene dine og Hegel: Har du prøvd å justere vinklingen på høyttalerne? Små justeringer i vinkling har gjort store forskjeller hjemme hos meg.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Elle melle du fortelle... da er Lyngdorf forsterkeren gått ut døra for godt. Fortsatt fire andre forsterkere igjen i huset, det får holde. Synes forresten Lyngdorf'en låt bra i mitt oppsett.

Ulf-B; det blir nok litt trimming av høyttalerplasering etter hvert. Tar igjerne imot litt lyttehjelp også. :) Ang. fruen; jeg vet det, jeg er superheldig! ;D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Ikke mye "haifai" i disse sommertider. Siste uker har gått med til å spa opp og kjøre bort noen hengere med fyllmasse, plante om en del i hagen, hente og bære opp ca ett tonn natursingel, planere, male, etc. I dag har det blitt tid til en time med padling, deretter VM-finale. Basert på stillingen til nå så kunne jeg ha padlet en lengre tur.. ::)

Høsten får stå litt mer i musikkens tjeneste.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skal mye til og forsvare å sitte inne og høre musikk når sola skinner ute :) Mer enn nok tid til innesitting til høsten. Hadde egentlig planer om og rekke frem til hotellet i tid til finalen i kveld, men var vel strengt tatt litt overmodig og tro at jeg skulle kjøre inn 2timer over saltfjellet ;)

God Sommer Terka!

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Takk for sommerhilsen pahf! :)

Er nettopp tilbake fra 2 ukers hyttetur i Rørostraktene. Min svigerfar var innom etter å ha ryddet litt på familiegården hans.
    Det ble selvsagt med litt lydutstyr tilbake.. ;D (Beklager dårlige mobiltelefonbilder!)

Den grå boksen er en Rotel-ett-eller-annet receiver med kasett deck integrert.

Disse høyttalerne fra svenske Luxor ble kastet da ett element var ødelagt samt skumopphenget var morkent/ødelagt på alle elementene.

Denne stod allrede inne i gammelstu, en Tandberg TR 220

Vedlegg

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Et høyttalerpar til var også med, B&O Beovox S3.

Jeg koblet opp Proton forsterkeren og CD spilleren, samt Beovox S3 høyttalerne som garasjeanlegg.
    Ganske så grei lyd til å være garasjeanlegg! :)

Ellers på hyttetunet så er det ett litt nyere anlegg samt en bunch med forskjellige tivoli-radioer. (Tror de har litt sans for disse).

Alle LP'ene mine har forresten havnet her også i forbindelse med at junior begynte å vise interesse for platespiller/plater før han kunne gå.. fint å kunne lytte til dem en gang i blant.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn