Terka - tid for endring

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm... ja. Vi har jo innboforsikring med "idiot-garanti" ja, akkurat for slike tilfeller der saker og ting går i bakken. Må kikke litt nærmere på det, samt lete opp produksjonsår, evt kvittering fra butikk (Ulf ??) osv. Dersom prisvurderingen blir for lav, og egenandelen for høy så blir det jo en tapshandling å få erstattet denne.

    Det ble ikke akkurat fokus på å få i stand eventuell dekning av skade fra fagmann (han nevnte det heller ikke selv..) i går kveld, da junior (<3 år) våknet og kom fortumlet inn til oss og lurte fælt på hva bråket var/hvem som var hos oss.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har bladd litt i arkivet mitt, men finner bare en originalkvittering på et par andre Response 1SC - i Black Ash finish (ikke dine altså) - som jeg også var eier av en periode. De ble kjøpt - ikke av meg - for kr 15.300,- hos Lyric Hifi i 2001. Listeprisen var oppe i 18.500 kroner hvis jeg ikke husker helt feil.

    Men ellers kan jeg jo gjerne lage en kvittering datert mai 2009 - det var da du kjøpte dem av meg - så har du et tall å gå ut fra. Gjengs pris - uavhengig av alder - den gangen lå vel i området 6.500-7.500 kroner.

    Hører gjerne fra deg om hva du tror om dette.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tven min kostet tett oppunder 8 tusen- jeg fikk igjen 5500 etter at egenandelen, fratrekk for alder o.s.v
    var trukket ifra. Tven var ett år gammel jeg trengte ikke å sende den inn.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Jeg har fått meg førjulsgave av fruen! :D

    Fikk en slik en:


    Nå styres ikke bare husets squeezebox'er via iPod Touch/iPhone, men også resten av stereokomponentene i stuen.
    Enkelt og greit GENIALT! :D Og snill frue, det har jeg ja! ;D
     

    Vedlegg

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Den så fiffig ut. Spent på å høre dine erfaringer etter en tids bruk.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ArtDeco skrev:
    Den så fiffig ut. Spent på å høre dine erfaringer etter en tids bruk.
    Skal rapportere. :) Virker særs lovende så langt, sliter dog med noen av kommandoene på Linn-boksen, men den kan læres opp. (Har bare holdt på med den i 15 min, nå er det juleferie=familietid + jobbing som må prioriteres.)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Og litt underholdning for oss over middels "teknofile" er på sin plass i denne tråden! ;D

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    bjornh skrev:
    Hvor har du kjøpt sofaen?
    Både den over og den i neste innlegg er fra BoConcept. De fås blant annet kjøpt igjennom Skeidar.
    Takk skal du ha. Fin sofa.

    -er den bra å sitte i?

    Tror jeg hadde ført "Proac-velteren" bak fjøsen her...
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    bjornh skrev:
    Terka skrev:
    bjornh skrev:
    Hvor har du kjøpt sofaen?
    Både den over og den i neste innlegg er fra BoConcept. De fås blant annet kjøpt igjennom Skeidar.
    Takk skal du ha. Fin sofa.

    -er den bra å sitte i?

    Tror jeg hadde ført "Proac-velteren" bak fjøsen her...
    Takker! Har bare den store sofaen enda, vi synes den er god å sitte i. Ganske laidback sitte/liggestil dog, men det er det vi ønsket. (Dvs den fallt ikke helt i smak hos mine foreldre, men dem bygger vi opp med puter bak! ;D) Toseteren er ikke prøvd/kjøpt enda, avventer eventuell oppussing/bytting av rom før det skjer.

    "Proac-velteren" ja... følte for det, men tok på et hyggelig smil (om en ikke helt ekte) siden han på dette tidspunktet var på befaring for å gi oss et pristilbud med ommbygging, regner med at vi fort kunne fått "proac-påslag" på prisen om jeg hadde sagt han skulle erstatte dem. Får heller prøve meg på om jeg har den "idiotforsikringen" jeg tror jeg har på hus/hjem.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm.. og jaggu blir det ikke en ProAc Response CC1 senterkanal som kommer i posten. Tror den vil matche bra sammen med Response 1 SC når det skal ses film på storskjerm i gutterommet. :) Blir dog en stund til den blir satt opp, men greit å få en slik en på plass når muligheten først bøy seg.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Er litt i tankeboksen her... funderer på å få til en av løsningene som vist eksempel på nedenfor for å dekke til vår 55" TV som står i stuen.
    Tror det vil gjøre seg, men løsningen må være "nett", ikke ha en solid "gammeldags" ramme og samtidig være enkel/praktisk i bruk..



     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm... Ungene i seng og fruen på trening så jeg hadde litt egentid. Hentet opp Hegel H200 forsterkeren fra kjelleren og koblet mellom en Linn Unidisk SC (line out) og B&W 801 høyttalerne i stuen, men hva var dette av lyd?? Måtte sjekke om jeg hadde koblet feil, men nei.

    Fruen kom deretter hjem fra trening, og kommenterte at det låt mye bedre før. Denne lyden var mer ullen nedover i frekvensene og generellt litt mindre definert.

    Grei hjemmeseier til Linn Unidisk SC (variabel output) - Rotel RB1092 - B&W 801 i stua! Hadde ikke helt forventet det. (Nesten litt skuffa!) I kjelleranlegget (Transporter - Hegel - små ProAc/Martin Logan) så låter derimot forsterkeren bra! Da blir det å legge spirende bytteeplaner i stueanlegget på is en god stund til. Er jo greit å få senket de kriblingene no innimellom også. :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vel - de 801 Matrix'ene dine er jo viden kjent for å kreve sitt og vel så det av elektronikken. I grunnen ikke så veldig overraskende at utfordringen ble litt i overkant for Hegel H200. Du må nok koble på adskillig bedre saker på dine store høyttalere for at du skal oppleve en klar forbedreing.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ulf-B skrev:
    Vel - de 801 Matrix'ene dine er jo viden kjent for å kreve sitt og vel så det av elektronikken. I grunnen ikke så veldig overraskende at utfordringen ble litt i overkant for Hegel H200. Du må nok koble på adskillig bedre saker på dine store høyttalere for at du skal oppleve en klar forbedreing.
    Hehe! Er enig i det, men hadde håpet på kjenne igjen litt av "Hegel" lyden fra kjelleranlegget men den gang ei! Lurer litt på hva som skal til for å dra disse. Klasse D har iallefall en klar fordel i frekvensområdet der faseforskyvingen mellom spenning og strøm er størst.

    I følge Stereophile skal de forresten ikke være så ille last for forsterkeren:
    At an estimated 87dB(B)/W/m sensitivity, the B&W 801 is average in this respect. But as can be seen from the plots of its impedance magnitude and phase (fig.1), it is a fairly easy load for the partnering amplifier to drive. The magnitude hardly drops below 6 ohms, and while the maximum electrical phase angle (53.6 degrees capacitive at 2.8kHz) is fairly extreme, the impedance at this frequency is very high at 15.3 ohms, which will mitigate any negative effects.
    Hadde forresten en stund 2 stk Doxa Signature MkII til å dra disse høyttalerne og det låt betraktelig bedre en Hegel.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - selv om kurvene ser snille ut, tilsier all praktisk erfaring at disse krever forsterkere med det jeg vil kalle "musikalsk jerngrep" for at det skal låte bra. Det 15 tommers elementet som disse høyttalerne har, lar seg ikke styre frivillig - og holder ikke elektronikken mål, får du denne ulne og mindre definerte klangen som verken du eller din bedre halvdel syntes noe om. Hva som skal til, skal ikke jeg si for mye om. Det virker som om Rotelen din gjør jobben - er ikke det OK å tenke på? Siste jeg hørte 801 Matrix med "seriøs" elektronikk - det må ha vært minst ti år siden - lurer jeg på om det var noe kraftige Krell-greier som sto for det musikalske jerngrepet. Ytterst tilfredsstillende - men ganske langt unna budsjettklassen.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Bryston 4B SST² eller kraftigere burde vel være noe som passer som hånd i hanske her.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    marsboer skrev:
    Bryston 4B SST² eller kraftigere burde vel være noe som passer som hånd i hanske her.
    Skulle gjerne hatt et effekttrinn av den kaliberen! Men pt er det ombygging av bil (turbil for gutta), og bygging av nytt bad (++) hjemme eller flytting til annet hus som passer litt bedre for en småbarnsfamile som står på prioriteringslisten. Da får hifi gå inn i hvilemodus i påvente av andre store kostnader. :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Da er svigers i gang med digital musikk også. Min svigerfar kjøpte seg en SB Classic for en god stund tilbake etter å ha vært på besøk hos oss, men har aldri kommet i gang med å sette det opp. Når han så forrige uke foreslo å kjøpe seg en ny pc for å benytte den som server for SB så sa jeg at han burde kjøpe seg en SB Touch i stedet. Det gjorde han samme dag, og med litt guiding så var systemet raskt oppe og kjøre. Som takk så arvet jeg en ubrukt SB Classic samt en 1TB USB disk han ikke hadde bruk for. :)

    Lurer på om ikke SB Classic'en skal dyttes inn på rommet til jentungen med ett par aktive høyttalere, da blir Boom'en frigitt og kan benyttes til sine opprinnelige formål. Alternativt havner SB Classic'en i mine foreldres kjellerstue slik at anlegget der også er koblet opp på SB løsning.

    Hmm.. Har nå fem squeezebox-avspillingspunkter hjemme, og to hos mine foreldre, samt har fått svigers til å kjøpe seg en SB Touch.. Kan vel trygt skrive under på at jeg liker denne løsningen. ;D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmmm.. tre og en halv måned siden jeg har vært her inne/skrevet i egen tråd. Sier vel litt om at tid og fokus ikke har kretset helt rundt hifi/go'lyd for tiden.
    Rommet kjelleranlegget står i blir benyttet som bod.. og jeg erkjenner at det kanskje holder med ett godt anlegg om dagen. Har derfor lagt ut både Hegel forsterkeren og Logitech Transporer'en for salg i dag. Har også fått henveldelser fra potensielle kjøpere på begge så det er bra.

    Litt lyd blir det muligens fortsatt.. Proac høyttalerne, ML sub'ene selges foreløbig ikke. Og siden det står en nesten ubrukt HD-prosjektor i rommet som heller ikke selges så kanskje det passer med en billigere hjemmekinoreceiver her etterhvert. Vi får se... enten salg av mer utstyr, eller inn med en hjemmekinoreceiver. Proac høyttalerne selges uansett ikke. Disse skal få stå iforbindelse med langsiktig plan om flytting til Trondheim, hvor jeg forventer at B&W 801 høyttalerne blir litt for store i en stue (hus) vi tar oss råd til.

    - dagens tanker om hifi -

    //Terka
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Velkommen tilbake. Ja, livet består av fler og viktigere ting enn HiFi, men litt må det være. Jeg pusler med tanken om å bytte høyttalere, men på denne tiden av året føles det ikke såå viktig. Nyt sommeren!
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Etter ca 19 mnd fravær fra HFS og min egen tråd, og mer eller mindre fravær fra lytting av musikk så begynner det å krible litt igjen i de musikalske nervene. Føles godt det. I samme periode så har vi nylig flyttet til ny bolig, og det er nye utfordringer og muligheter for avspilling av musikk.

    B&W'ene ble selvsagt med på lasset og har fått seg en peisestue å boltre seg i. Her har jeg en utfordring med at lyden trekker over til den ene siden. Vokalen høres som om kommer hovedsaklig fra venstre høytaler. Antagelig så er åpen rom bakover fra "bakvegg" på høyre side som "sluker" lyden.
    Proac'ene er foreløbig "nedgradert" til TV'høyttalere i allrommet/hverdagsstuen som ligger vegg i vegg med peisestuen. Litt overkill som TV-lyd men de må jo brukes. :)

    Får se om jeg får ut noen bilder etterhvert. Vi bor i et oppussingsprosjekt, og kommer til å gjøre det en stund fremmover.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Etter ca 19 mnd fravær fra HFS og min egen tråd, og mer eller mindre fravær fra lytting av musikk så begynner det å krible litt igjen i de musikalske nervene. Føles godt det. I samme periode så har vi nylig flyttet til ny bolig, og det er nye utfordringer og muligheter for avspilling av musikk.

    B&W'ene ble selvsagt med på lasset og har fått seg en peisestue å boltre seg i. Her har jeg en utfordring med at lyden trekker over til den ene siden. Vokalen høres som om kommer hovedsaklig fra venstre høytaler. Antagelig så er åpen rom bakover fra "bakvegg" på høyre side som "sluker" lyden.
    Proac'ene er foreløbig "nedgradert" til TV'høyttalere i allrommet/hverdagsstuen som ligger vegg i vegg med peisestuen. Litt overkill som TV-lyd men de må jo brukes. :)

    Får se om jeg får ut noen bilder etterhvert. Vi bor i et oppussingsprosjekt, og kommer til å gjøre det en stund fremmover.
    Godt å se at du er tilbake i manesjen!

    Jeg ser at du erfarer det samme som jeg gjorde: flytting gir nye utfordringer - men også nye muligheter.

    Og m.h.t. ProAc og overkill - hva skal jeg si - som har ProAc ikke bare i TVstuen, men også på arbeidsrommet mitt? Jeg tror jeg sier at hvis man er bortskjemt med god lyd, er man bortskjemt med god lyd. Kona og jeg så på Nobelkonserten her om dagen på fullt volum - og jeg skal ikke si at det var som å være der, men det låt uforskammet bra. Såpass må man unne seg.

    Oppussing høres verre ut. Datteren min og mannen hennes har holdt på i snart åtte måneder - og begynner vel å se slutten på det. I hovedetasjen, vel å merke - men hele underetasjen gjenstår. Heldigvis satte de bort jobben denne gangen - da de kjøpte sin første leilighet for en 8-9 år siden, var det jeg som sto for oppussingen.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Velkommen tilbake, spennende med nytt lyttrom? Ikke glem å pøs på med bilder ASAP ;)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Oppussing og "nytt" lytterom ja.. Eldste del av huset er fra -68, deretter påbygget i -76 og i -82. Det var ikke gjort noe særlig etter at de forskjellige byggetrinnene var satt opp. Vegg til vegg tepper på nesten alle gulv, "trådstrie" på alle vegger osv. Heldigvis så er ikke oppussing et fremmedord for min del. :)

    En av tingene som antagelig blir gjort er å sette inn en dobbeltdør mellom stue og peisestue siden huset ellers er veldig åpent. Den åpne løsningen vanskeliggjør også det å spille musikk i en stue mens man ser tv/film i den andre stuen. (Bildet er en skisse og stemmer ikke helt med virkeligheten.)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En av tingene som antagelig blir gjort er å sette inn en dobbeltdør mellom stue og peisestue siden huset ellers er veldig åpent. Den åpne løsningen vanskeliggjør også det å spille musikk i en stue mens man ser tv/film i den andre stuen. (Bildet er en skisse og stemmer ikke helt med virkeligheten.)
    Det så jo riktig lovende ut, dette!

    Men dobbeldør får det til å ringe en bjelle hos meg. Jeg har en dobbeldør mellom musikk-stuen og TV-stuen - men den slipper ganske mye lyd gjennom. Så hvis en slik dobbeldør skal ha noen funksjon, må du trolig tenke i retning av noe som demper lydgjennomgangen mer enn en vanlig dørløsning.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    B&W'ene står i peisestuen. Langsmed vindusflatene i nedre kant av forrige skisse. Midlertidig satt opp for å få musikk mens vi har holdt på å flytte inn/pusse opp litt.


    hjemmets fire sub'er står lagret i det ene hjørnet, til jeg finner ut hvor/om de skal brukes. Nesten som et basstårn, hadde vært morro å fyrt alle i gang på en gang. :D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    ProAc'ene er som nevnt havnet som tv-høyttalere, med en beskjeden forsterker. (Har solg unna både Hegel H200 og dac for en stund tilbake.)

    Ganske så "tett" plassering, men det er beste plass for tv'en og ønsker møblering av rommet. Det vil nok på sikt komme inn en bedre forsterker eller surroundforsterker, men det er ikke så langt opp på prioriteringslista om dagen.

    Akkurat nå så er det noen Dali høyttalere til overs, samt 4 sub'er, gammel NAD 306 forsterker osv osv. Kabler finner man også når man flytter! :D


    Ulf-B; med tid og stunder så blir der nok bra her også. Minst like bra som forrige sted. ;)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Velkommen tilbake, godt å se deg her igjen. Kommer til å følge med på oppussing og utvikling av anlegg. :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Oppussing blir det nok en del av, men antagelig ikke i denne tråden. :) Og siden det nok blir en del av det så blir det heller labert med teknisk utvikling i anleggene tror jeg. Men gamle ting kommer inn igjen:


    Har forresten et av landets mest crapy rack om dagen! :D
    He blir det nok en utvikling etter hvert! ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har forresten et av landets mest crapy rack om dagen! :D
    Hehe - dette slår kan hende mitt siste sprell på arbeidsrommet mitt - men jeg er ikke helt sikker. Du kan jo ta en titt og vurdere selv......

    Men stort dypere kan du ikke synke - så det er bare én vei videre - og det er oppover.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Lettere fundering, nok en gang.

    Med nytt hus og nye plasseringer av annlegg så kommer en del tanker sigende.
    med plasseringen av anleggene slik det er nå så har det dukket opp en tanke om å re-innføre en Logitech Transporter som kilde/pre i annlegget med B&W høyttalerne. Mimrer også litt om når jeg hadde 4 stk Doxa effekttrinn til å drive dem. :) Tror samtidig at Linn Unidisk SC ikke gjør seg helt bort som dac/kilde/pre, dvs oppsettet nok består slik det er i dag.

    For allrommet, hvor ProAc'ene er koblet opp så blir det antagelig å få inn en ok surroundreceiver. Kanskje ikke det beste mtp lydkvalitet men det forenkler bruk for resten av familien mtp bruk i kombinasjon med tv-mottaker,tv, bd-spiller, Squeezebox osv. (mange fjernkontroller, mange bokser som skal stilles riktig for å få lyd og bilde samtidig.) OG så kan jeg ta i bruk ProAc CC1 senterhøyttaleren jeg har liggende og aldri har koblet opp...

    Neste steg kan da være å få opp Dali Lektor høyttalerne med en Cambridge -integrert forsterker på lekerommet til ungene. Og å fordele 4 stk sub'er rundtomkring..

    Ifbm flytting så dukket det opp igjen en gammel NAD 306 forsterker, en NAD 402 tuner, og en Techncis-et-eller-annet cd spiller. Forsterkeren mener jeg å huske at skurrer litt på den ene kanalen, muligens den skal få en liten gjennomgang på benken for å se hva som evt feiler den, alternativt så går den rett til resirkulering.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Det enkle er ofte det beste?? :rolleyes: Kom til å utforske Linn-fjernkontrollen litt og fant en funksjon for balanse mellom høyttalerne, denne funksjonen har nok en av småttisene funnet også, balansen var stilt mot venste.. Tilbakejustering av denne gjorde susen på forskyvning av lydbildet, som jeg trodde skyldtes romløsningen i den nye peisestuen.:)

    Ellers så suser tankene fortsatt en del rundt å få inn en hjemmekinoforsterker til tvløsningen med ProAc høyttalerne.
    Ser at det ligger en Denon 4310 og en Onkyo 1027 på brukten med omtrentlig samme pris. Min forrige Denon 3808 syntes jeg manglet noe på dynamikken. Har hørt at Onkyo skal være bedre på det området, samtidig så har Denon receiverene blitt en del bedre lydmessig fra --10 serien. Av de to nevnte forsterkerne som ligger ute brukt, så har også Denonen noe mer oppgitt effekt (klasse D). Ikke lett dette her?!
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Nytt hjem, nye tanker...
    Projector og lerret har blitt satt opp på ungenes lekerom. Skal få opp en hjemmekinoløsning der, og det ser ut som at ProAc'ene blir stående som frontrekke i hjemmekinoen. Tankene surrer nå rundt å sette inn Linn Unudisk SC'en som en "lettvekts" 5.1 hjemmekinoprosessor sammen med en flerkanals effektforsterker og i stedet gjeninnføre en Logitech Transporter som kilde/dac/forforsterker i oppsettet med B&W høyttalerne i peisestuen.

    Denne løsningen gir godlyd for småttisene, og for pappaen når det ikke passer med musikklytting i resten av huset. (Åpen løsning på begge stuene rett inn til soveromsgangen, lekerommet er eneste rom med dør.. :) )
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn