- Ble medlem
- 03.12.2006
- Antall liker
- 2
Det kunne lett tolkes som om du vil at man skal gå inn enda hardere?
Nei,nå skjnner jeg ikke helt... Jeg ønsker at VÆR VARSOM plakaten skal klistres opp til full synlighet for alle beslutningstakere. Jeg har ikke noe fasit svar på disse spørsmål, det var med disse ordene jeg gikk inn i denne debatten. Men ting går ikke så lett som man tror. Krigen i irak er et slikt eksempel. De trodde bare at det skulle bli et nytt Kuwait. De fikk seg forhåpentligvis en lærepenge.Det kunne lett tolkes som om du vil at man skal gå inn enda hardere?
etter å ha kikket litt rundt i denne tråden forstår jeg at sitatet over, og mye annet her er skrevet i fullt alvor av folk jeg deler språk og sikkert mye bakgrunn med. Hvorfor ser vi allikevel så forskjellig på verden ?Akkurat denne tanken har eg også tenkt. Men også her kommer jeg ikke til enighet med meg selv. Det kan være farlig, vi ser sannynligvis ikke helt konsekvensene av en slik handling. Fordi vi ikke tenker som en muslim. Det kan bli oppfattet som om vesten ønsker en krig mot islam og den hellige profet. Og da kan alt skje. Og som du er inne på Ivar, islamistene er allerede veldig godt representert i de fleste vestlige land, og dermed er terrorcellene tilstede og kan bli veldig aktive på kort tid.
Som regel skjer ikke det man venter, men noe helt annet. Slik er historien.
Jeg håper på at norske ledere står frem med like sterk ryggrad, men det blir vel med håpet. At vi bryter den diplomatiske forbindelsen med Syria, er bare tomme tønner fra ministeren.Det er ikke mange som kan komme med dette med like stor tyngde...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181755
Ja Marx skrev selv at religion er skapt av mennesker, og derfor også foranderlig.Karl Markx skal en gang ha sagt:
Religion er som opium for folk. Er det abstinenser vi ser nå,eller er det overdoser?
Begge kan jo være riktig ille?
Hvorfor bråker muslimene? Tegninger av profeten? Hva så? Det er da Allah som er hellig, Mohammad kun hans ringe tjener. Kjenner de ikke sin egen religion?
- ellers; der fikk "frigjorte" og antireligiøse Norge det de fortjente. Mitt tips er at dette er prologen til 3.verdenskrig.
Mvh. RS
Selvsagt bare pølsevev.Legg merke til nederste linje...
CNN has chosen to not show the cartoons out of respect for Islam."
Selvsagt bare pølsevev.
Men hvor sterkt tror dere at de amerikanske myndighetene, opp til toppnivå, har vært inne i bildet for å legge bånd på ytringsfriheten, i denne saken, i forhold til amerikansk presse ?
(Ytringsfriheten er jo (vistnok) hellig i USA) :![]()
1. Håpar du har rett, sjølvsagt.1. Uansett kan vi berolige oss selv med at disse gærne islamistene ALDRI kommer til å få noen reell makt.
2. De kan så absolutt gjøre litt faenskap her og der, med tildels tragiske utfall, men å se for seg 3. verdenskrig og Ragnarok er nok ikke nødvendig.
3. Disse menneskene mangler nemlig en effektiv struktur, i sitt "opprør". Dessuten dauer jo alle "soldatene" deres i egne kamphandlinger:/
Vi har våre demokratiske prinsipper å ta vare på. Og ikke minst praktiserer vi menneskerettigheter.
Ser ikke noe annet grunnlag bak CNNs vurdering enn det som ligger bak NRKs, VGs eller andres som har fattet akkurat samme beslutning. Man vil ikke hive ytterligere ild på bålet, og langt mindre risikere represalier. CNN har dessuten en enorm korrespondentstab i midtøsten og det er også et stort målpublikum for kanalen, derfor vil de nødig risikere økonomiske konsekvenser ved å publisere.Selvsagt bare pølsevev.CNN has chosen to not show the cartoons out of respect for Islam."
Men hvor sterkt tror dere at de amerikanske myndighetene, opp til toppnivå, har vært inne i bildet for å legge bånd på ytringsfriheten, i denne saken, i forhold til amerikansk presse ?
(Ytringsfriheten er jo (vistnok) hellig i USA) :![]()
Da bør du også bli kvalm av NRK, VG, TV2 etc som har gjort AKKURAT samme vurdering som CNN. Det har ikke noe med respekt å gjøre, men ren og skjær frykt. Denne frykten mener jeg man ikke burde gi etter for, derfor har jeg, som sagt tidligere, gjerne sett at ALLE vestlige media hadde trykket disse bildene.Ja, det er helt jævlig å se hvordan de plutselig er opptatt av respekt...dette blir mer og mer kvalmende.
Ok, så du forsvarer at Ku-klux-klan og nazier kan banke og kanskje til og med drepe noen fargede, men muslimer må holde seg i ro?Feks får Ku Klux Klan og nynazister lov til å demonstrere og organisere seg i USA, i Europa stoppes dette ved lov.
.
Dette tror du ikke på selv en gang.Ok, så du forsvarer at Ku-klux-klan og nazier kan banke og kanskje til og med drepe noen fargede, men muslimer må holde seg i ro?
Da bør du også bli kvalm av NRK, VG, TV2 etc som har gjort AKKURAT samme vurdering som CNN. Det har ikke noe med respekt å gjøre, men ren og skjær frykt. Denne frykten mener jeg man ikke burde gi etter for, derfor har jeg, som sagt tidligere, gjerne sett at ALLE vestlige media hadde trykket disse bildene.
Intet nytt nei. "Not the nine`o clock newa" hadde et innslag fra det som hadde vært Israel.En liten digresjon(har akkurat fått en vinylrigg igjen, og dermed flommer det på med musikk jeg ikke har hørt på lenge)
Warren Zevon skrev dette i 1980:
"Nuclear arms in the Middle East
Israel is attacking the Iraqis
The Syrians are mad at the Lebanese
And Baghdad does whatever she please
Looks like another threat to world peace
For the envoy"
Ikke mye nytt under solen...
O.
En ting er sikkert, vestlig toleranse ovenfor Islam blir ikke akkurat styrket av slik oppførsel. Er redd dette er starten på et mye mer anstrengt forhold mellom øst/vest.
http://www.vg.no/bilderigg/?rigg_id=3155
Helt enig, slik går det, når politikk og religion blandes sammen. Er nok mye aggresjon mot vesten som kommer til overflaten nå, det trengtes bare en liten katalysator for å utløse dette. Det er nok bare tilfeldig at det var tegningene som utløste dette, det ville skjedd før eller siden uansett. Tror det er en sterk følelse av mindreverd rundt i den muslimske verden ovenfor vesten.De kaller det hellig krig. Kan en krig kalles hellig ? For meg blir det i alle fall det stikk motsatte. Burde ikke en åndelig leder oppfordre til fred og forsoning ?
Det er hva jeg forbinder med åndelighet.
Hæ? Jeg konstaterte at mer ytterliggående ytringer ofte er tillatt i USA enn i Europa. Dette som et tilsvar på usubstansierte påstander om at amerikanske myndigheter har instruert CNN og at de i større grad regulerer ytringsfriheten der enn det man gjør her i Norge. Jeg finner det forbausende at samme personer på én side oppfordrer til tilbakeholdenhet og forsiktighet, men så på den annen utsetter CNN for flengende kritikk når de utviser nettopp dette.Ok, så du forsvarer at Ku-klux-klan og nazier kan banke og kanskje til og med drepe noen fargede, men muslimer må holde seg i ro?
Når en ser historien til disse bevegelsene burde de være totalforbudt, overalt.
Da misforsto jeg deg, og beklager. :-[Hæ? Jeg konstaterte at mer ytterliggående ytringer ofte er tillatt i USA enn i Europa. Dette som et tilsvar på usubstansierte påstander om at amerikanske myndigheter har instruert CNN og at de i større grad regulerer ytringsfriheten der enn det man gjør her i Norge. Jeg finner det forbausende at samme personer på én side oppfordrer til tilbakeholdenhet og forsiktighet, men så på den annen utsetter CNN for flengende kritikk når de utviser nettopp dette.
At du tolker dette dithen at jeg støtter KKK finner jeg fullstendig absurd.
Jeg har ingen problem med å se at CNN ønsker å beskytte seg selv og sin korrespodenter. Men det er et interessant spørsmål hvorvidt det hvite hus har hatt stråmenn der ute for å legge et press på de førende amerikanske medier om ikke å trykke tegningene, med begrunnelse i nasjonens sikkerhet. Og dette er ikke bare interessant sett i lys av denne saken, men hvorvidt mediene nå blir forsiktigere med å sette et kritisk søkelys på islam.Ser ikke noe annet grunnlag bak CNNs vurdering enn det som ligger bak NRKs, VGs eller andres som har fattet akkurat samme beslutning. Man vil ikke hive ytterligere ild på bålet, og langt mindre risikere represalier. CNN har dessuten en enorm korrespondentstab i midtøsten og det er også et stort målpublikum for kanalen, derfor vil de nødig risikere økonomiske konsekvenser ved å publisere.