Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Stå på Affa, du leder 10-0!! ;D

    Jeg er så oppgitt av jeg finner ikke ord, så du får ta deg av det du...

    Bra å se at litt flere får opp øynene angående muslimer, og de som kaller det fremmedfrykt er som vanlig helt på villspor, dette er ikke fremmed, det er etterhvert godt kjent.

    For de som vil ha litt info les her:
    www.rights.no
    Om tegningene les her:

    http://www.rights.no/islam_gen/hrs_25.20_081205_110.htm
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Spørsmålet var ikke hvilket yrke de hadde men hvorvidt de drømmer om AK47 med fullt magasin...

    -k
    De som drømmer om en AK47 med fullt magasin finner du ikke på landsbygda i Norge. Mest sansynlig ikke i SV heller, skal du finne slike må du nok over til Gerd Liv Valla og andre AKPml`ere eller til araberlandene der et magasin ikke varer i lang tid ! ;D

    Vi bondegutta som du har så lite til overs for, vi har mere sans for velprøvd tysk finmekanikk, feks en MG34 eller MG42 med noen meter bånd ! Ikke sant Affa ? ;D ;D
     
    K

    knutinh

    Gjest
    For en bonde er skytevåpen et til tider nyttig nødvendig verktøy !  

    Jeg forventer ikke at byfolk med hang til "kaffe-latte" kulturen er istand til å forstå det !  :D

    Dessuten kjenner jeg INGEN bønder som stemmer SV, kanskje fordi de som jordbrukere er blandt de som best forstår at SV politikk vil føre til kollektivt svelthihjæl for hele nasjonen !  :'( :'( ;D

    .
    Nå er jeg så heldig at jeg har vært eksponert for både bondekulturen og bykulturen. Dessuten er jeg mer for svart kaffe enn kaffe latte =)

    Jeg er helt med på at skytevåpen KAN være et nødvendig verktøy. Hvor mange prosent tror du dette representerer? Men det betyr ikke at noen trenger 10 våpen skarpladd, eller at automatvåpen er noe man trenger å henge opp på postere på veggen.

    Våpen-fanatikere er kanskje de som skremmer meg mest - både når jeg avtjente militærtjenesten og nå.

    Norge har forøvrig en fantastisk mis-representasjon på stortinget hvor bønder, fiskere, lærere og ustuderte røvere (og utkant-norge) har en udemokratisk stor makt. Hvis et mer ufarget snitt hadde sett det formålstjenlig å ta noen år der hadde vi fått en politikk som i større grad hadde passet befolkningen som et hele (og kanskje hadde vi fått fakta-basert politikk i stedetfor en basert på overbevisning).

    Stortinget har helt klart underskudd av teknologer/realister og bedrifts-økonomer. Istedetfor har vi de som tar seg av bøndene (som er en liten minoritet) framfor sterke eksportinteresser. Og vi har de som mener at bok-avtalen var en fin ting for å hindre "skumle markedskrefter" fra å la folket bestemme hva folket skal lese.

    -k
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Re: Tegningene som forarger

    Kan vi en gang for alle få listet opp:
    1. Hva var reaksjonene i midt-østen til disse tegningene
    2. Hva gjør disse til "overreaksjoner"
    3. Hvor mange prosent brydde seg og hvor mange ga beng?

    Araberne blir pent nødt til å akseptere at i Danmark og Norge har vi tale- og trykkefrihet.  Denne saken kan kanskje få dem til å skjønne det.  Araberne er ikke vant til slikt, men de vil vel lære etterhvert.  Palestina er det landet i verden som har mottatt mest økonomisk støtte pr innbygger.  Alt går bort i korrupsjon.  Arafat døde som en meget, meget rik mann.  Vi bør ikke sende flere penger dit.
    Prøvde du å svare på spørsmålene mine? Har ikke araberne tale-frihet?? Inkluderer ikke den også å brenne flagg??????

    -k
     
    A

    Affa

    Gjest
    Som vanlig når folk "ikke gidder" å dokumentere sine påstander tar jeg det som rent oppspinn.

    Spørsmålet var ikke hvilket yrke de hadde men hvorvidt de drømmer om AK47 med fullt magasin...

    -k
    Dette er historiske fakta. Les ellers RVs partiprogram. Vi snakker om folk som synes at revolusjonen i Russland og Kina var suveren. Om folk som hyllet Mao og/eller Stalin for få år siden (Ja, jeg vet at noen av dem bare likte Mao) og som mener at makta må holdes ved hjelp av våpen og vold. Ingen av dem har beklaget sine tidligere forræderiske standpunkt.

    De valfartet til Europas fyrtårn Albania og de tystet til Stasi. De klynget seg om halsen på Pottern og ble våte i undertøyet av Firerbanden. De burde egentlig blitt lobotomert på Gaustad hele gjengen.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Dette er historiske fakta. Les ellers RVs partiprogram. Vi snakker om folk som synes at revolusjonen i Russland og Kina var suveren. Om folk som hyllet Mao og/eller Stalin for få år siden (Ja, jeg vet at noen av dem bare likte Mao) og som mener at makta må holdes ved hjelp av våpen og vold. Ingen av dem har beklaget sine tidligere forræderiske standpunkt.

    De valfartet til Europas fyrtårn Albania og de tystet til Stasi. De klynget seg om halsen på Pottern og ble våte i undertøyet av Firerbanden. De burde egentlig blitt lobotomert på Gaustad hele gjengen.
    Du greier fremdeles ikke å substansiere påstandene dine. Ellers har jeg ingen problemer med at Rv og Frp begge er like ignorante og farlige - og dermed viktige i den demokratiske prosessen i landet. Rv og Frp er grunnen til at jeg stemmer - nettopp for å holde begge nede.

    -k
     

    akto

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Innlegg
    595
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Ikke snu denne diskusjonen over til Norsk politikk.

    Her diskuterer vi den forjævlige horden med våpengale muslimer, som voldtar sine døtre og sprenger seg selv i lufta. Som tilber en pedofil rebel. Mennesker jeg ønsker at ville forsvinne fra jordens overflate, som dug for solen. DET hadde vært befriende, og min nyfødte datter ville vokse opp i en mye tryggere verden.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Vi bondegutta som du har så lite til overs for...
    Da har du misforstått meg. Flere av mine beste venner er bønder =)

    Det jeg har lite til overs for er krampaktige forsøk på å redde et utdøende landbruksmønster. Store deler av norge egner seg ikke for normalt landbruk. Antall timer puttet inn overvelder mengden landbruksvarer som kommer ut. Kraftige politiske krefter maser om kvalitet, smittefare etc. Men kundene har talt, de drar til sverige for å få billigere varer, og til frankrike for å få bedre varer!

    Enten kan man opprettholde et sosialistisk proteksjonistisk system, eller så kan man blottlegge landbruket for konkuranse og la markedet avgjøre hva som er rasjonell drift. Kanskje finnes det et marked for norsk sau produsert på "gamlemåten" til dobbelt pris. Det får vi aldri vite så lenge Gilde putter alt i samme kværna med statsstøtte og selger det som fårikål.

    -k
     
    A

    Affa

    Gjest
    De som drømmer om en AK47 med fullt magasin finner du ikke på landsbygda i Norge. Mest sansynlig ikke i SV heller, skal du finne slike må du nok over til Gerd Liv Valla og andre AKPml`ere eller til araberlandene der et magasin ikke varer i lang tid !  ;D

    Vi bondegutta som du har så lite til overs for, vi har mere sans for velprøvd tysk finmekanikk, feks en MG34 eller MG42 med noen meter bånd ! Ikke sant Affa ?  ;D ;D
    Ja når du sier det. Vi holdt ut 4 angrepsbølger den 31. januar rett øst for Narva i 45. 8 MG 42, 2 88mm PAK og 3 Pantere. De røde lå i hauger foran oss, men vi klarte det. På Krukenbergs ordre trakk vi oss tilbake i ly av mørket. Pantrene rygget slik at ikke russerne skulle se flammene fra eksosen. PAKene ble sprengt. Krukenberg fikk eikeløv for den bragden.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Når man ikke vil se så vil man ikke !

    La meg derfor snu denne saken på hodet;

    La oss si at "Gaza Daily Equierer" trykket en tegning av HKH Kronprins Håkon og statsminister Stoltenberg i uhemmet homoerotisk lek med HKH Kronprinsesse Mette Marit som ivrig tilskuer og cheerleader !

    Som reaksjon på dette går Norges Ambassadør i Gaza ut og sier at hvis ikke Hamas lederen kommer med en uforbeholden unskyldning, vil Norge starte en "sivilisasjonskrig" mot de palestinske områdene og hele den muslimske verden !

    Hva ville skje da ?

    Jo ambassadøren ( og døra ), ville umiddelbart blitt hjemkallt. Her ville de av barnevernet bli fratatt omsorgen for sine barn på grunn av klare psykotiske problemer og de ville bli lagt inn på lukket avdeling under kraftig medisinering !

    Det er det som ville skjedd hvis situasjonen var omvendt !

    Flaggbrenning må de da få lov til hvis de vil, bevares. Men når offesielle representanter kommer med trusler om krig og selvmordsbombinger går det da for pokker over støvleskaftene !  :mad:
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Ikke snu denne diskusjonen over til Norsk politikk.

    Her diskuterer vi den forjævlige horden med våpengale muslimer, som voldtar sine døtre og sprenger seg selv i lufta. Som tilber en pedofil rebel. Mennesker jeg ønsker at ville forsvinne fra jordens overflate, som dug for solen. DET hadde vært befriende, og min nyfødte datter ville vokse opp i en mye tryggere verden.
    Hva om noen sier det samme om norge? Hadde det vært ok om noen fant ut at deres døtre vokste opp i en tryggere verden uten silikon-pupp-oppblåste, fordrukne, voldtektsmenn av noen vantro nordmenn? Kanskje det er like greit å ikke ønske folke-grupper av dage?

    -k
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    http://www.gainesvillehumanists.org/dubya.htm

    "..I feel like God wants me to run for President. I can't explain it, but I sense my country is going to need me. Something is going to happen... I know it won't be easy on me or my family, but God wants me to do it."
    --George W. Bush commenting to Texas evangelist James Robinson in the run-up to his presidential campaign.."

    "God told me to strike at al Qaeda and I struck them, and then he instructed me to strike at Saddam [Hussein], which I did, and now I am determined to solve the problem in the Middle East. If you help me I will act, and if not, the elections will come and I will have to focus on them."
    --Palestinian Authority Prime Minister Abu Mazen quoting Bush when they met in Aqaba; reported in The Haaretz Reporter by Arnon Regular

    "I'm the Commander, see ... I do not need to explain why I say things. That's the interesting thing about being the President ... don't feel like I owe anybody an explanation."
    --Speaking to the National Security Council


    Hvordan en opplyst og anti-fundamentalist som deg, Løkken, elegant overser ovenstående er for meg uforståelig.

    mvh
    Knut


    Nå var det vel ikke USA vi diskuterte, men en "konflikt" mellom to skandinaviske land og en muslimsk mobb som dessverre finner støtte blant åndelige og politiske ledere på hjemmebane?

    Uansett, for meg blir en sidestilling av militære operasjoner og terrorisme fullstendig bak mål. Bevisste, målrettede angrep på sivile kan hverken unnskyldes eller tolereres og jeg støtter på prinsipielt grunnlag militær inngripen mot grupper som bruker slike virkemidler. Forøvrig har jeg liten tro på at gudommenlig nærvær styrer valgene som tas i amerikansk utenrikspolitikk. Dere (venstresiden) ynder jo selv å si at det handler om olje, men det har vel med hva som er mest opportunt å skylde på i den aktuelle kontekst. At Bush finner støtte i troen får være hans sak, men faktum er at du fortsatt kan tegne karikaturer av presidenten, eller kritisere ham av fulle lunger, uten å risikere å bli truet eller drept for dette. Det amerikanske samfunn har, i likhet med det norske og de øvrige europeiske, ytringsfrihet, meningsfrihet, politisk og religiøs frihet og rettssikkerhet, verdier som er helt fraværende i den muslimske verden. Gainsvillehumanistene lever vel fortsatt i beste velgående, tilsvarende grupper i feks Iran blir hengt fra heisekraner.

    Forøvrig har Abu Mazens såkalte "sitat" blitt dementert. Nå skal man ikke ta alt som kommer fra det hvite hus for god fisk, men jeg har ikke noe mer tillit til Abu Mazen for å si det forsiktig. Det blir én manns påstand mot en annens.

    Jeg mener å ha belegg for at USA i mye større grad enn oss møter ytringer med vold (f.eks) skytevåpen. Dette kan dels skyldes tilgjengelighet, dels religion, og dels kulturelle forskjeller. Poenget er at det er en volds-elskende kultur...
    USA har 0,042802 drap årlig pr. 1.000 innbygger, Norge 0,0106684, statistikken for voldsepisoder er 7,56923 (USA) mot 3,2064, med andre ord er det to til fire ganger mer voldskriminalitet der enn her. Når man tar graden av urbanisering, kulturelle motsetninger og generell befolkningsmengde med i beregningen (New York er en smule større enn Oslo), synes jeg det er et mangelfullt grunnlag for å konstatere en vesentlig hardere voldskultur, det andre grunnlovstillegg til tross.

    Ellers kan jeg ikke huske å ha sett scener som under da republikanerne vant valget i USA...



    Å omtale medlemmene av en religion (som korrelerer nærmest 1:1 med et folkeslag som er mørkere enn oss i huden) som aper gir assosiasjoner til generasjoner før oss som du er veldig ivrig på å fortelle oss at vi har utviklet oss bort ifra.
    Ett folkeslag? Vi diskuterer en kultur som går på tvers av massevis av folkeslag og etniske grupper, muslimsk fundamentalisme strekker seg fra indonesia til øst- og sentral-Afrika. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal blande rase og/eller hudfarge inn i en kulturdebatt.
     
    A

    Affa

    Gjest
    Stå på Affa, du leder 10-0!!  ;D

    Jeg er så oppgitt av jeg finner ikke ord, så du får ta deg av det du...

    Bra å se at litt flere får opp øynene angående muslimer, og de som kaller det fremmedfrykt er som vanlig helt på villspor, dette er ikke fremmed, det er etterhvert godt kjent.

    For de som vil ha litt info les her:
    www.rights.no
    Om tegningene les her:

    http://www.rights.no/islam_gen/hrs_25.20_081205_110.htm
    Kjære lille frøken. Det er da så lite. Det koster meg ikke en kalori. Med ønsker om en fin dag!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Ja når du sier det. Vi holdt ut 4 angrepsbølger den 31. januar rett øst for Narva i 45. 8 MG 42, 2 88mm PAK og 3 Pantere. De røde lå i hauger foran oss, men vi klarte det.  På Krukenbergs ordre trakk vi oss tilbake i ly av mørket. Pantrene rygget slik at ikke russerne skulle se flammene fra eksosen. PAKene ble sprengt. Krukenberg fikk eikeløv for den bragden.
    Akk ja ! Det var vel tider det Affa ! ;D Men spøk tilside, det jeg oppriktig er bekymret for er at vi i denne eller neste generasjon vil oppleve den sammen galskapen, men at de som da kommer løpende med sine russiskproduserte våpen roper:" Allah!! "
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Godt å se deg på banen igjen Affa. Støtter deg fullt ut.
     
    J

    jekri

    Gjest
    Her er det noe som er hakke galt. Folk holder på å gjøre i buksen av skrekk for muslimer, samtidig som de oppfordrer til å provosere ekstreme muslimer ???

    Affa, kan du ikke kjøpe deg noen nye tegneserieblader å hente inspirasjon fra? Billy for eksempel. Det er litt ensformig å bare høre om Kukenberg
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Dere (venstresiden)
    Jeg føler meg ikke truffet og forbeholder meg retten til å velge høyre/venstre fra sak til sak.

    At Bush finner støtte i troen får være hans sak, men faktum er at du fortsatt kan tegne karikaturer av presidenten, eller kritisere ham av fulle lunger, uten å risikere å bli truet eller drept for dette.
    La oss bare si at rettighetene du ramser opp over vel stod betydelig sterkere under Clinton enn under Bush.

    Gainsvillehumanistene lever vel fortsatt i beste velgående, tilsvarende grupper i feks Iran blir hengt fra heisekraner.
    Jeg har aldri påstått at Iran var et land som egnet seg som modell for resten av verden. Tvert imot. Spørsmålet går heller på hvor langt vi skal gå i å trykke vår modell nedover dem. Jeg er helt sikker på at korsfarerne hadde lignende, plausible argumenter for hvorfor det var bra å reise ned og frelse/drepe vantro. Colombus også...


    USA har 0,042802 drap årlig pr. 1.000 innbygger, Norge 0,0106684, statistikken for voldsepisoder er 7,56923 (USA) mot 3,2064, med andre ord er det to til fire ganger mer voldskriminalitet der enn her. Når man tar graden av urbanisering, kulturelle motsetninger og generell befolkningsmengde med i beregningen (New York er en smule større enn Oslo), synes jeg det er et mangelfullt grunnlag for å konstatere en vesentlig hardere voldskultur, det andre grunnlovstillegg til tross.
     
    De er altså, rent objektivt, 2-4 ganger så glad i å drepe hverandre som oss. Og det mener du ikke er signifikant??

    Nå er vel usa ikke gjennomgående urbanisert, selv om de har store byer.

    http://www.thirdworldtraveler.com/Prison_System/Prison_System.html

    "..In 1995, the most recent year we can use for comparative purposes, the overall incarceration rate for the United States was 600 per 100,000 population, including local jails (but not juvenile institutions). Around the world, the only country with a higher rate was Russia, at 690 per 100,000. Several other countries of the former Soviet bloc also had high rates-270 per 100,000 in Estonia, for example, and 200 in Romania-as did, among others, Singapore (229) and South Africa (368). But most industrial democracies clustered far below us, at around 55 to 120 per 100,000, with a few-notably Japan, at 36-lower still. Spain and the United Kingdom, our closest "competitors among the major nations of western Europe, imprison their citizens at a rate roughly one-sixth of ours; Holland and Scandinavia, about one-tenth."
    Elliott Currie, Crime and Punishment in America
    Ett folkeslag? Vi diskuterer en kultur som går på tvers av massevis av folkeslag og etniske grupper, muslimsk fundamentalisme strekker seg fra indonesia til øst- og sentral-Afrika. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal blande rase og/eller hudfarge inn i en kulturdebatt.
    Synes du at "aper" var en respektfull term som gav debatten mye?

    -k
     
    O

    om.s

    Gjest
    -SVere bor ikke på gård, de er offentlig ansatte i 60% stilling med keramikk og vev som hobby. Noen driver også med afrikansk trommekurs og Yoga.
    ;D......og fullt opptatt med å "forstå" verden ihjel, dessverre bokstavelig nu fortiden...

    mvh
     
    A

    Affa

    Gjest
    Her er det noe som er hakke galt. Folk holder på å gjøre i buksen av skrekk for muslimer, samtidig som de oppfordrer til å provosere ekstreme muslimer ???

    Affa, kan du ikke kjøpe deg noen nye tegneserieblader å hente inspirasjon fra? Billy for eksempel. Det er litt ensformig å bare høre om Kukenberg
    SS Brigadefuhrer Dr. Gustav Krukenberg for deg.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Religion og midtøsten; en sikker kioskvelter. Tror jeg går på platekompaniet og benytter meg av noen av de oppsiktsvekkende 59 krs tilbudene. Det bør noen av de øvrge debattantene også gjøre, forhåpentligvis er det så kaldt ute at de kommer hjem godt nedkjølt og bestemmer seg for å konsentrere seg om musikk og lyd. Og når de legger seg på divanen og leser om upsamplingsalgoritmer og nuller og enere kan de også skjenke en tanke til Islam og arabere som har skjenket oss, divanen, begrepet algoritme og tallet null.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Religion og midtøsten; en sikker kioskvelter. Tror jeg går på platekompaniet og benytter meg av noen av de oppsiktsvekkende 59 krs tilbudene. Det bør noen av de øvrge debattantene også gjøre, forhåpentligvis er det så kaldt ute at de kommer hjem godt nedkjølt og bestemmer seg for å konsentrere seg om musikk og lyd. Og når de legger seg på divanen og leser om upsamplingsalgoritmer og nuller og enere kan de også skjenke en tanke til Islam og arabere som har skjenket oss, divanen, begrepet algoritme og tallet null.    
    :-D
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Når man ikke vil se så vil man ikke !

    La meg derfor snu denne saken på hodet;

    La oss si at "Gaza Daily Equierer" trykket en tegning av HKH Kronprins Håkon og statsminister Stoltenberg i uhemmet homoerotisk lek med HKH Kronprinsesse Mette Marit som ivrig tilskuer og cheerleader !

    Som reaksjon på dette går Norges Ambassadør i Gaza ut og sier at hvis ikke Hamas lederen kommer med en uforbeholden unskyldning, vil Norge starte en "sivilisasjonskrig" mot de palestinske områdene og hele den muslimske verden !

    Hva ville skje da ?

    Jo ambassadøren ( og døra ), ville umiddelbart blitt hjemkallt. Her ville de av barnevernet bli fratatt omsorgen for sine barn på grunn av klare psykotiske problemer og de ville bli lagt inn på lukket avdeling under kraftig medisinering !

    Det er det som ville skjedd hvis situasjonen var omvendt !

    Flaggbrenning må de da få lov til hvis de vil, bevares. Men når offesielle representanter kommer med trusler om krig og selvmordsbombinger går det da for pokker over støvleskaftene !  :mad:
    Etter flere (mislykkede) forsøk på å vri dette over på etterrettelige fakta:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jyllands-Posten
    "After publishing satirical images of the Islamic prophet Muhammad, in September, 2005, the newspaper has been charged with misuse of free speech by muslim groups. The resulting controversy has led to the withdrawal of ambassadors by Libya and Saudi Arabia, as well as consumer boycotts of Danish products in several Islamic countries. The newspaper has apologised for offending muslims, but maintains its right to print whatever it likes. See Muhammad Drawings for more details."

    Altså:
    *tilbaketrekkelse av ambasadører
    *Konsument-boykott av produkter
    *I tillegg har vi sett flagg-brenning
    Alle disse er høyst legale "straffereaksjoner"

    Hvor henter du analogien om "sivilisasjonskrig" fra?

    Nå prøver jeg å få fram fakta, så det utelukker vel egentlig affa...

    -k
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Er det gynekologen eller kreftforskeren?
    Faktisk var han vel jurist. Kan ikke ha vært helt idiot i felten heller for han overlevde krigen og døde tidlig på 80 tallet om ikke jeg husker feil !?

    Ikke at det betyr noe egentlig...................................
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Samuel Huntington`s "Clash of civilizations" er fin lesning i denne sammenheng.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Hvor henter du analogien om "sivilisasjonskrig" fra?
    Så det på TV, det var en offesiell representant for selvstyremyndighetene i Palestina. Mon tro om han hadde tittel ambassadør ? Fulgte ikke så nøye med på typen før han kom med sin "sivlisasjonskrig". Og da går det bittelitt over støvlekantene i min verden !
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    ......................................skjenke en tanke til Islam og arabere som har skjenket oss, divanen, begrepet algoritme og tallet null.    
    Ja tror du DET gjør saken bedre ?!!? At de er årsaken til CD formatet og MP3 !!?!! ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Pliktene kaller, nå MÅ jeg gjøre noe annet ! :'(

    Plutselig tilbake !! ;D
     

    bjarte3

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Ikke snu denne diskusjonen over til Norsk politikk.

    Her diskuterer vi den forjævlige horden med våpengale muslimer, som voldtar sine døtre og sprenger seg selv i lufta. Som tilber en pedofil rebel. Mennesker jeg ønsker at ville forsvinne fra jordens overflate, som dug for solen. DET hadde vært befriende, og min nyfødte datter ville vokse opp i en mye tryggere verden.
    Oisann. Torp er visst ikke tidenes idiot likevel.
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Jeg har aldri påstått at Iran var et land som egnet seg som modell for resten av verden. Tvert imot. Spørsmålet går heller på hvor langt vi skal gå i å trykke vår modell nedover dem.
    Trådens tema er vel et eksempel på det stikk motsatte, at disse gruppene, såvel som deres makthavere, ikke tolererer vår utøvelse av ytringsfrihet og pressefrihet innenfor egne grenser. Da er det ikke vi som trykker vår modell nedover dem, men de som med vold og trusler trykker sin modell nedover oss.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    For å være ærlig så tar jeg ikke de truslene så veldig alvorlig. De som organiserer terror har rett og slett ikke samme motivasjon for å "ta" Danmark som de har for å ta USA f.eks.

    Sint befolkning finner man vel mange steder. Foran USAs abort-sentre f.eks. Eller på plenen utenfor stortinget.

    -k
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Har ikke sansen for de som skjuler seg bak "ytringsfrihet" som begrunnelse for å forulempe eller krenke andre. Menneskeverdet er ukrenkelig. Det er ikke ytringsfriheten. I valget mellom "menneskeverd" og "ytringsfrihet" må "ytringsfriheten vike.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Min mening: Hvis disse apene ikke kan respektere vår ytringsfrihet og vår håndtering av eventuelle brudd på denne i rettsvesenet, så burde vi kutte all støtte vi kaster etter dem. Ikke et øre mer i bistand før de legger seg flate, det burde vært tilsvaret på boikotten.
    Vet ikke om det er sagt før da jeg ikke gidder å lese hele tråden, men når det gjelder å stoppe nødhjelp pga at noen agerer slik enkelt grupper har gjort i denne situasjonen, så er det helt på trynet. Nødhjelp skal gå til de i samfunnet som trenger det og ofte vil det være de som ikke nyter den politiske maktelitens gunst. I Palestina vil det stort sett si flyktninger, kvinner og barn. De fleste av disse har trolig ikke fått med seg, eller vil noen gang høre om publiseringen av disse tegningene i et land de neppe heller har hørt om. Man kan ikke straffe disse for at noen ungdomsgjenger brenner flagg og for at noen i makteliten synes disse tegningene må unnskyldes. De som mener noe slikt er verre aper enn noen flaggbrenner.
    Nødhjelp vil ofte være basert på vanskelige vurderinger. F.eks kjøper Pakistan norske våpen for store summer, mens Norge gir uhjelp til Pakistan. Det er selvsagt ille at ikke Pakistanske myndigheter kan bruke penger på de som er rammet hardt av jordskjelvskatastrofen istedenfor å bruke det på våpen, men at Pakistanske myndigheter ikke tar ansvar fritar ikke oss som har råd til å hjelpe dem som lider. De kan dessverre lite gjøre for å bedre sin situasjon hvis de ikke får hjelp utenifra. Og er det noe som fører til terrorisme så er det fattigdom og opplevd urettferdighet.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Glem ikke at ytringsfriheten er et relativt nytt fenomen for mange grupper også i vårt samfunn, for ca 90 år siden (om jeg husker rett) kunne feks ikke kvinner ytre seg gjennom valg. Det er så fordømt let å sette seg på sin høye hest og glemme at vi har kommet dit vi er gjennom en lang prosess, og ikke tillate eller akseptere at andre er et annet sted. Igjen: det unnskylder selvsagt ikke alt som skjer og sies men hallo folkens! Eller var det greitt at de kristne konkvistadorene utryddet de uvitende, usivilserte indianerne i Sør-Amerika; slik en del her uttaler seg om muslimer kan jeg levden se de for meg på sin hvite ganger, med rustning og sverd hugge ned uvitende og barbariske aper for fote. DET gjør meg vesentlig mer redd at oppegående nordmenn som jeg omgås med til daglig eller kan møte hvor som helst nærer slike holdninger enn litt flaggbrenning i Gaza.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Menneskeverd er viktig. Men det finnes også andre hensyn - som kan være motsetninger:
    -religionsfrihet
    -nasjonal suverenitet
    -pressefrihet (som sagt)

    Hvordan man skal navigere her er ukjent. Hvis vi argumenterer med at menneskeverd er viktigst av alt, bør vi følge opp med handling. Det kan innebære militær intervensjon hver gang menneskeverdet blir krenket. Det kan bli fryktelig mye krigføring da:
    -gå inn i texas hver gang mindreårige (typisk svarte) blir henrettet
    -gå inn i kina og iran for å stoppe tortur og henrettelse uten dom
    -befri Tibet fra kina
    -avsette mesteparten av lederne i mellom-amerika
    etc...

    Men først og fremst burde verdenssamfunnet gå inn med de (relativt små styrkene) som skulle til for å stoppe hutsiene og tutsiene. Men vi ser at man må være bundet til folk ved religion eller rase eller økonomi for at konseptet "menneskeverd" skal bety noe...

    -k
     
    A

    Affa

    Gjest
    Glem ikke at ytringsfriheten er et relativt nytt fenomen for mange grupper også i vårt samfunn, for ca 90 år siden (om jeg husker rett) kunne feks ikke kvinner ytre seg gjennom valg. Det er så fordømt let å sette seg på sin høye hest og glemme at vi har kommet dit vi er gjennom en lang prosess, og ikke tillate eller akseptere at andre er et annet sted. Igjen: det unnskylder selvsagt ikke alt som skjer og sies men hallo folkens! Eller var det greitt at de kristne konkvistadorene utryddet de uvitende, usivilserte indianerne i Sør-Amerika; slik en del her uttaler seg om muslimer kan jeg levden se de for meg på sin hvite ganger, med rustning og sverd hugge ned uvitende og barbariske aper for fote. DET gjør meg vesentlig mer redd at oppegående nordmenn som jeg omgås med til daglig eller kan møte hvor som helst nærer slike holdninger enn litt flaggbrenning i Gaza.
    Hva var galt med erobringen av Amerika? Helt naturlig. Indianerne hadde ikke gjort noe annet enn å slå hverandre i hjel i århundrer før spaniolene kom. Hvis det ikke skulle mer til en noen hundre sjøsyke spanioler med lus og muskedunder til for å utrydde disse såkalte sivilisasjonene så var det til alles beste. Litt leit er det kanskje at de vakre tradisjonene "kaste jomfruer i vulkan" og "utriving av slående hjerte" gikk tapt.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    DET gjør meg vesentlig mer redd at oppegående nordmenn som jeg omgås med til daglig eller kan møte hvor som helst nærer slike holdninger enn litt flaggbrenning i Gaza.
    Dagens beste. Det største argumentet mot demokrati er å se (og høre) kommentarer etter holmgang - eller på en gjennomsnittlig norsk campingplass :)

    -k
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Hva var galt med erobringen av Amerika? Helt naturlig. Indianerne hadde ikke gjort noe annet enn å slå hverandre i hjel i århundrer før spaniolene kom. Hvis det ikke skulle mer til en noen hundre sjøsyke spanioler med lus og muskedunder til for å utrydde disse såkalte sivilisasjonene så var det til alles beste. Litt leit er det kanskje at de vakre tradisjonene "kaste jomfruer i vulkan" og "utriving av slående hjerte" gikk tapt.
    Fint da at spanjolene innførte nye koselige ritualer som skalpering =)

    -k
     
    A

    Affa

    Gjest
    Har ikke sansen for de som skjuler seg bak "ytringsfrihet" som begrunnelse for å forulempe eller krenke andre. Menneskeverdet er ukrenkelig. Det er ikke ytringsfriheten. I valget mellom "menneskeverd" og "ytringsfrihet" må "ytringsfriheten vike.
    Hva i svarte helvete har en tegning av "profeten" med menneskeverde og gjøre? Du blander snørr og buser med barter og burka.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn