Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Muslimenes ( arabisk ) kalender er vel kommet til en plass på 14-1500 tallet ? De oppholder seg med andre ord i den mørkeste middelalderen ! ;)

    Det som er skremmende, med tanke på vår egen historie og intoleranse fra 14-1500 tallet er at muslimene har high tech våpen ! Gud vet hvordan verden hadde sett ut hvis inkvisisjonen hadde hatt tilgang på automatvåpen ? :( Hvis de hadde hatt tilgang på atomvåpen ? Ville det i det hele tatt ha vært en verden idag ? De som sier at pennen er mektigere enn geværet har aldri sett inn i et automatvåpen fra "feil" ende ! ;D

    De som skremmer meg er disse som venter på et støre antall jomfruer når de kommer til Paradis. For en del av disse vil det være greit å utslette alt liv på jorden fordi de selv kommer til Paradis. Det har til tider eksistert kristne sekter med det samme forkvaklede synet, men disse har ikke hatt teknologien til å legge veren øde !

    Jeg er veldig redd med tanke på våre barns framtid fordi jeg tror disse mest ekstreme ( uopplyste ) muslimene oppfatter vår toleranse og vilje til dialog som svakhet, en svakhet de vil prøve å utnytte. I likhet med Kristendommen er Islam er misjonerende religion som har ekspansjon som mål ! Nettopp disse likhetstrekkene mellom Islam og Kristendommen gjør med meget pessimmistisk med tanke på framtiden. Det er bare å lese vår egen historie de siste 1000 år, så ser man hvor dette kan føre hen ! :'(

    Vi gjorde en kjempetabbe for drøyt 1000 år siden da vi lot Kristendommen få fotfeste her, vi skulle ha holdt på de gamle Gudene ! Vi vet også hvor demokratisk og tolerant Kristendommen ble innført her i landet, jeg frykter at Islam blir inført på samme vis !

    Vi må ikke gå oss bort i vilfarlesen de er å tro at menneskerettighetene, ytringsfrihet etc er rotfestet her i landet fordi vi er et kristent land. Disse rettene ble innført på TROSS AV en kraftig motstand fra nettopp Kristendommen og maktsyke prester ! At Kirken har vist kløkt nok til å komme luntende etter ( for å unngå å bli helt parkert ) er en helt annen sak !

    Kall meg rasisit eller hva dere vil, men jeg tror ikke der er gunstig å blande folk med ulik kultur og religion i samme land. Det er kanskje en grunn til at de ulike stammene har holdt sammen og andre ute i noen titusener av år ? I denne sammenhengen har ikke hudfarge noe å si. Vil du bo her og være som oss er det helt greit for meg. Jfr diskusjonen om å møte paksitanere i skiløypa. En pakistaner som går på ski gjør faktisk en kjempeinnsats for å bli integrert, og jeg skulle gjerne hatt ham som nabo ! :D
    .
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Affa, nå har du virkelig overgått deg selv !! :eek: :eek: :eek:

    Men hvorfor blander du flatlusa inn i dette her ? Hva har den gjort deg ? Den er da en ærlig liten parasitt !! ;D ;D
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Det gir grunn til ettertanke at mens man i Iran har trykket millioner av Allah-bilder på postkort og lignende, og man finner Allah-bilder i europeiske skolebøker, uten så mye som et løftet øyenbryn, så eksploderer det når noen uskyldige tegninger blir publisert.
    Når man i 2006 plutselig reagerer, etter at danske muslimer har reist rundt i Midt-Østen og løyet om tegningene, da kan man lure på om de har en annen agenda enn det kan se ut for.
    Det kan se ut som det i utgangspunktet er et ledd i maktkampen mellom den danske regjeringen, og radikale danske islamister.
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    For meg er termen "Ape" assosiert med stort forbruk av bananer og et liv i høyden. Jeg tror knappest noen av delene passer på de du prøver å beskrive Løkken.
    En ape er en primat og derfor er "ape" et begrep som ofte brukes som assosiasjon til noe primitivt. I 2006 fremstår føydalsamfunnet, det religiøse lovverket og krigs-/erobrerkulturen som enkelte muslimske subkulturer lever under som ekstremt primitivt. Det å møte ytringer med vold er dessuten en svært primitiv handling. Forklaring nok?

    Hvis derimot brenning av flagg får deg til å ta fram kraftuttrykka så trenger du vel ikke reise lengre enn Otto Jespersen?
    Hvis du synes ape er et kraftuttrykk har du et annet vokabular enn meg, men det er forsåvidt greit. Otto Jespersen er en oppblåst brølape.

    Hva er det som er skumlere med de som dreper med henvisning til koranen enn de som dreper med henvisning til bibelen?
    Nå er det noen hundre år siden inkvisisjonen. Hvis du sikter til kristne sekter som angriper sivile utenomforstående, så vil jeg påstå ingen forskjell overhodet, men jeg kan ikke huske sist jeg hørte om noen som utførte terroraksjoner i kristendommens navn. Hvis du sikter til vestlige militære operasjoner, finner jeg dem ikke sammenlignbare i det hele tatt. Når du bevisst går etter sivile, når målet med aksjonen ikke er militært eller strategisk, bare å drepe så mange uskyldige som overhodet mulig, da beveger du deg langt utenfor rammene av konvensjonell krigføring, også etisk.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    I følge ”troen” til en del her så stammer vi fra apene, vi er altså alle aper, så hva er problemet?

    Hvordan kan mennesker som totalt mangler respekt for andres liv og rettigheter stå opp og skrike om respekt og sympati? Er det de som dreper sine døtre for å redde sitt eget skinn som skal bestemme hva som skal sies og trykkes i vestlige demokratiske land? Er det de som sprenger seg i luften for å drepe flest mulig uskyldige så de selv kan komme til Paradis som skal styre livene våre nå?

    NEI!!! Nå må vi for en gangs skyld ikke legge oss flate og krype rundt i skiten mens vi slikker muslimske tær, nå får vi jammen vise at vi kan stå oppreist og forsvare våre viktigste rettigheter før barbarene får totalt overtaket.

    At noen kan forstå og forsvare disse er for meg komplett uforståelig. At man gjør det fordi man er feig er en annen sak…

    Enig i at alle norske aviser burde trykke disse bildene.

    Nå får det jammen være nok.


    (den stygge søsteren til spøkelseskladden var utrolig bra .... ;D)
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Hva er det som er skumlere med de som dreper med henvisning til koranen enn de som dreper med henvisning til bibelen? Hen som får kula i panna eller bomba i hodet bryr seg vel lite...
    Nå er det noen hundre år siden inkvisisjonen. Hvis du sikter til kristne sekter som angriper sivile utenomforstående, så vil jeg påstå ingen forskjell overhodet, men jeg kan ikke huske sist jeg hørte om noen som utførte terroraksjoner i kristendommens navn. Hvis du sikter til vestlige militære operasjoner, finner jeg dem ikke sammenlignbare i det hele tatt. Når du bevisst går etter sivile, når målet med aksjonen ikke er militært eller strategisk, bare å drepe så mange uskyldige som overhodet mulig, da beveger du deg langt utenfor rammene av konvensjonell krigføring, også etisk.
    http://www.gainesvillehumanists.org/dubya.htm

    "..I feel like God wants me to run for President. I can't explain it, but I sense my country is going to need me. Something is going to happen... I know it won't be easy on me or my family, but God wants me to do it."
    --George W. Bush commenting to Texas evangelist James Robinson in the run-up to his presidential campaign.."

    "God told me to strike at al Qaeda and I struck them, and then he instructed me to strike at Saddam [Hussein], which I did, and now I am determined to solve the problem in the Middle East. If you help me I will act, and if not, the elections will come and I will have to focus on them."
    --Palestinian Authority Prime Minister Abu Mazen quoting Bush when they met in Aqaba; reported in The Haaretz Reporter by Arnon Regular

    "I'm the Commander, see ...  I do not need to explain why I say things.  That's the interesting thing about being the President ... don't feel like I owe anybody an explanation."
    --Speaking to the National Security Council


    Hvordan en opplyst og anti-fundamentalist som deg, Løkken, elegant overser ovenstående er for meg uforståelig.

    mvh
    Knut
     
    K

    knutinh

    Gjest
    En ape er en primat og derfor er "ape" et begrep som ofte brukes som assosiasjon til noe primitivt. I 2006 fremstår føydalsamfunnet, det religiøse lovverket og krigs-/erobrerkulturen som enkelte muslimske subkulturer lever under som ekstremt primitivt. Det å møte ytringer med vold er dessuten en svært primitiv handling. Forklaring nok?
    fra wikipedia:

    A primate (L. prima, first) is any member of the biological order Primates, the group that contains all lemurs, monkeys, apes, and humans. The English singular primate is a back-formation from the Latin name Primates, which itself was the plural of the Latin primas ("one of the first, excellent, noble"). Colin Groves lists about 350 species of primates in Primate Taxonomy.



    "..Det å møte ytringer med vold .." kan man vel bruke på flere samfunn enn de du her kritiserer?

    http://www.gunsandcrime.org/numbers.html
    "..For the years 1980 through 1993, 16.2 million civilian guns were imported, and 4.6 million were exported, according to the BATF. The net for import and export, then, is about 11.6 million imported. This compares to 57.0 million production for civilian use over the same period. Hence, the net of civilian guns made available for use is about 68.6 million guns over a 14 year period, for an average of 4.9 million guns per year. "

    -k
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Hvis du synes ape er et kraftuttrykk har du et annet vokabular enn meg, men det er forsåvidt greit. Otto Jespersen er en oppblåst brølape.
    oppblåst brølape er en forholdsvis godslig term når man bruker den om en humorist som lever av å provosere og som har stilt seg i rampelyset høyst frivillig.

    Å omtale medlemmene av en religion (som korrelerer nærmest 1:1 med et folkeslag som er mørkere enn oss i huden) som aper gir assosiasjoner til generasjoner før oss som du er veldig ivrig på å fortelle oss at vi har utviklet oss bort ifra.

    Synes du at ville demonstrasjoner og brenning av flagg er en ufortjent reaksjon på det noen oppfatter som en dyp krenkelse?

    -k
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Løkken: IRA?
    IRA har ganske lite med religion å gjøre. Men desto mye mer med sosiale forhold, maktkamp, mafiavirksomhet og gangstervelde å gjøre !

    Det betyr ikke at kristendommen ikke har en stygg fortid på dette punktet. Fra kristningen av Norge og lengt opp i århundrene har det forekommet at folk er blitt drept i større ller mindre antall fordi de ikke hadde "den rettte tro ! "
     
    A

    Affa

    Gjest
    oppblåst brølape er en forholdsvis godslig term når man bruker den om en humorist som lever av å provosere og som har stilt seg i rampelyset høyst frivillig.

    Å omtale medlemmene av en religion (som korrelerer nærmest 1:1 med et folkeslag som er mørkere enn oss i huden) som aper gir assosiasjoner til generasjoner før oss som du er veldig ivrig på å fortelle oss at vi har utviklet oss bort ifra.

    Synes du at ville demonstrasjoner og brenning av flagg er en ufortjent reaksjon på det noen oppfatter som en dyp krenkelse?

    -k
    Dyp krenkelse å trykke et bilde av den hersens profeten deres? Vi burde lage dasspapir, tamponger og menstruasjonsbind med bilder av ham.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Religion blir brukt av de som har makt fordi det kontrollerer og motiverer massene. Jeg tør påstå at veien til makt bortimot utelukker et inderlig forhold til religion. For å komme til makt må man smiske, tråkke på, flyte med strømmen.

    Jo dårligere folket har det, jo større behov har man for religion for å greie seg gjennom hverdagen. Da ser man kanskje hvorfor enkelte statsledere ikke har noen interesse av å bedre forholdene for folket?

    Derfor er det også at de største overgrep har skjedd under dekke av religion (nazistene var dypt kristne - i alle fall mente de det selv).

    mvh
    Knut
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Dyp krenkelse å trykke et bilde av den hersens profeten deres? Vi burde lage dasspapir, tamponger og menstruasjonsbind med bilder av ham.
    Ingen kommentar.
     
    A

    Affa

    Gjest
    Religion blir brukt av de som har makt fordi det kontrollerer og motiverer massene. Jeg tør påstå at veien til makt bortimot utelukker et inderlig forhold til religion. For å komme til makt må man smiske, tråkke på, flyte med strømmen.

    Jo dårligere folket har det, jo større behov har man for religion for å greie seg gjennom hverdagen. Da ser man kanskje hvorfor enkelte statsledere ikke har noen interesse av å bedre forholdene for folket?

    Derfor er det også at de største overgrep har skjedd under dekke av religion (nazistene var dypt kristne - i alle fall mente de det selv).

    mvh
    Knut
    Man kan ikke bedre forholdene til folk som liker å ha det jævelig. Man belønner ikke skrikende snørrunger som veiver med AK47 og truer med å skjære hue av enhver idiot av en hjelpearbeider de kommer over. La oss trekke ut all hjelp, la skjeggapene seile sin egen sjø.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Man kan ikke bedre forholdene til folk som liker å ha det jævelig. Man belønner ikke skrikende snørrunger som veiver med AK47 og truer med å skjære hue av enhver idiot av en hjelpearbeider de kommer over. La oss trekke ut all hjelp, la skjeggapene seile sin egen sjø.
    Man kan jo begynne med å ikke selge dem en AK47. La dem vifte med en pinne over hodet i steden.

    k
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    "..Det å møte ytringer med vold .." kan man vel bruke på flere samfunn enn de du her kritiserer?

    http://www.gunsandcrime.org/numbers.html
    "..For the years 1980 through 1993, 16.2 million civilian guns were imported, and 4.6 million were exported, according to the BATF.  The net for import and export, then, is about 11.6 million imported.  This compares to 57.0 million production for civilian use over the same period.  Hence, the net of civilian guns made available for use is about 68.6 million guns over a 14 year period, for an average of 4.9 million guns per year. "

    -k
    Privat våpeninnehav i USA har vel egentlig lite med dette å gjøre ? De fleste som blir drept med skytevåpen i USA er offer for kriminelle handlinger, de blir ikke skutt fordi de har sagt noe "galt". Å blande kriminalitet inn i dette blir helt feil. Både Kristne og Muslimske troende er i mot kriminalitet "per se". Derfor kan vi ikke i diskusjonen regne enhver drapsmann som en korsfarer for sin tro !! ? At der er mye merkelig i USA er også så sin sak, men ikke alt rart i USA kan brukes til å forsvare "galskap" andre plasser i verden.

    Det eneste jeg kan se som relevant i en slik sammenheng er de som dreper abortleger og bomber abortklinikker etter fullmakt fra Gud. De er like gærne som de vi diskuterer her. Presidenten i USA er heller ikke god, men det får bli en annen tråd. Det blir feil når idioti i Midt Østen skal forvares med at "det er minst like galt i USA"! Det hjelper ikke om det er like galt eller værre i USA! Det som skjer i den arabiske/ muslimske verden er likeforbannet galskap !!
     
    A

    Affa

    Gjest
    Ingen kommentar.
    Godt. Jeg har flere produktideer hvor bilder av den lite fotogene profeten egner seg: Pissoarer, dassbørster, lommetørkler, vaskekluter, kondomer, pessar, stikkpiller, brennevinsflasker, dildoer, vaskemiddel, emablasje for svinekjøtt og pølser.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Religion blir brukt av de som har makt fordi det kontrollerer og motiverer massene. Jeg tør påstå at veien til makt bortimot utelukker et inderlig forhold til religion. For å komme til makt må man smiske, tråkke på, flyte med strømmen.

    Jo dårligere folket har det, jo større behov har man for religion for å greie seg gjennom hverdagen. Da ser man kanskje hvorfor enkelte statsledere ikke har noen interesse av å bedre forholdene for folket?

    Derfor er det også at de største overgrep har skjedd under dekke av religion (nazistene var dypt kristne - i alle fall mente de det selv).

    mvh
    Knut
    Godt å se at noen klarer å nyansere litt, istedet for (ville) generaliseringer uten rot i virkeligheten.

    Mvh. Johan.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Dyp krenkelse å trykke et bilde av den hersens profeten deres? Vi burde lage dasspapir, tamponger og menstruasjonsbind med bilder av ham.
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Affa du er det mest usakelige menneske jeg vet om, men du skal ha poeng for underholdningsverdi !

    Og i ytringsfrihetens navn ( Det er jo on topic ) vil jeg også legge til at du er verneverdig ! ;)
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Privat våpeninnehav i USA har vel egentlig lite med dette å gjøre ?
    Jeg mener å ha belegg for at USA i mye større grad enn oss møter ytringer med vold (f.eks) skytevåpen. Dette kan dels skyldes tilgjengelighet, dels religion, og dels kulturelle forskjeller. Poenget er at det er en volds-elskende kultur, hvor alle som var imot krigen i Irak automatisk ble stemplet som "soft". Altså er ikke argumentasjonen eller grunnen viktigst, men "either youre with us or against us". Og når noe galt har skjedd må man selvfølgelig gå til krig. Wmd? Hva er det??

    Det hjelper ikke om det er like galt eller værre i USA!  Det som skjer i den arabiske/ muslimske verden er likeforbannet galskap !!
    Alt som skjer? Eller det at de brenner flagg? Eller det at det er generell krig og elendighet?

    Flaggbrenning har jeg ikke så mye imot (men så er ikke jeg heller så nasjonalistisk som enkelte her)

    Det skjer sikkert mye fint - og galt der

    Generell krig og elendighet skyldes i stor grad en verden som har store økonomiske og religiøse interesser - og alt for små humane interesser.

    -k
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    IRA har ganske lite med religion å gjøre. Men desto mye mer med sosiale forhold, maktkamp, mafiavirksomhet og gangstervelde å gjøre !

    Det betyr ikke at kristendommen ikke har en stygg fortid på dette punktet. Fra kristningen av Norge og lengt opp i århundrene har det forekommet at folk er blitt drept i større ller mindre antall fordi de ikke hadde "den rettte tro ! "
    Og Hamas og militanta frigjøringsgrupper har mye med relegion å gjøre? Omtrent som IRA tenker jeg; skyver religionen foran seg i sin politiske kamp tenker jeg!
     

    akto

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Innlegg
    595
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Jeg har blitt redd muslimene. Det er kanskje det de vil oppnå.

    Jeg har blitt så redd de, at når jeg leker med tanken på at ALLE muslimer var døde, så synes jeg det er en fin tanke. Det skremmer meg også, for det sidestiller muslimer med mygg og knott i min verden.

    Jeg klarer ikke se på en muslim som ett enkeltindivid, men som en stor masse... hvor alle er like. Like ille var det...

    Hvorfor skal vi ha disse menneskene i landet vårt?
    Hvor langt skal det gå, og hva vil skje etter den første terroraksjonen i Norge?
    Vil det Norske folk godta det?

    Etter det som har skjedd nå, etter trusler og flaggbrenning, så vil jeg påstå at muslimer er det jævligste folkeslaget (ja, de er faen meg ett samlet folkeslag) som går på vår jord, og de burde vært Hitlers naturlige mål. Hadde det vært en masseutrydning av muslimer, så hadde jeg støttet det moralsk.

    Beklager, men slik er det... Og det er trist.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dyp krenkelse å trykke et bilde av den hersens profeten deres? Vi burde lage dasspapir, tamponger og menstruasjonsbind med bilder av ham.
    Og hva ville du oppnå med det?
     
    A

    Affa

    Gjest
    Og hva ville du oppnå med det?
    Tjene penger. Hvorfor selges det dasspapir med dollartegn eller Elvis. Sokker med Mao? Figurer av Jesus?  Tullingen...
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Etter det som har skjedd nå, etter trusler og flaggbrenning, så vil jeg påstå at muslimer er det jævligste folkeslaget (ja, de er faen meg ett samlet folkeslag) som går på vår jord, og de burde vært Hitlers naturlige mål. Hadde det vært en masseutrydning av muslimer, så hadde jeg støttet det moralsk.
    Derfor er det fint at slike som du (og enkelte ekstreme partier) heldigvis ikke kommer til makten.

    Frykt er det beste terrormiddelet, ikke ABC-våpen. IRA ønsket seg høyre-politikere i england fordi det ville skape en uforsonlig front. Ekstremister på den ene siden ønsker ekstremister på den andre.

    Det blir aldri god frykt og terrorvelde i folket med moderate ledere. Nå finnes det vel økende oppslutning både på palestinsk og israelsk side som tror på moderasjon. Hva valget gjør med dette er vel uvisst.

    -k
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Frykt for det ukjente ligger bak all terror ja; og hadde befolkningen her på forumet blitt behandlet som enkelte (men selvsagt langt fra alle) minoriteter har blitt opp gjennom tidene, kunne en bare tenke seg hva som hadde skjedd.
     
    A

    Affa

    Gjest
    Frykt for det ukjente ligger bak all terror ja; og hadde befolkningen her på forumet blitt behandlet som enkelte (men selvsagt langt fra alle) minoriteter har blitt opp gjennom tidene, kunne en bare tenke seg hva som hadde skjedd.
    Ukjente? Man ser jo ikke annet på NRK enn sinnsyke frådende menneskemasser som skyter i lufta og hyler som besatte eller ligger med ræva i været og piper mot Mekka NB: OG dette er reportasjer med positiv vinkling.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Ukjente? Man ser jo ikke annet på NRK enn sinnsyke frådende menneskemasser som skyter i lufta og hyler som besatte eller ligger med ræva i været og piper mot Mekka NB: OG dette er reportasjer med positiv vinkling.
    Er NRK et uhildet og ufarget utsnitt av virkeligheten? Er Fox News det? Er Al-Jaze*ra det? Kan man vite noe om noe som helst uten å være der?

    -k
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Jeg mener å ha belegg for at USA i mye større grad enn oss møter ytringer med vold (f.eks) skytevåpen.

    Alt som skjer? Eller det at de brenner flagg? Eller det at det er generell krig og elendighet?

    -k
    Problemet i USA er ikke våpnene, det er Amerikanerne som bruker vold til å løse de fleste av hverdagen problemer. En meget generell, tendensiøs og lett usaklig uttalelse ! Av en eller annen grunn er Amerikanere slik !

    Du kan ikke på grunn av dette si at Amerikanere møter ytringer med vold, de møter ALT med vold !!

    Før Affa får hikke vil jeg bare få legge til at dette var et forsøk på å diskutere ut fra hva som synes å være ditt ståsted! Det finnes tullinger i USA, ja bevares, men ikke alle Amerikanere er tullinger ! Ca 50% stemte ikke på Bush !

    Jeg mener altså det blir feil å påstå at Amerikanere spesifikt bruker vold mot ytringer ! Det jeg tror man med rimelig grad av sikkerhet kan påstå er at Amerikanere bruker rettsytemet sitt mot det meste, også ytringer ! Der skiller Amerikanere seg fra "Ivars apekatter" ved at de bruker rettsystemet som virkemiddel og IKKE vold eller trusler om vold !

    Det er din demokrtaiske rett å være uenig med meg og du har under yttringsfriheten rett til å utrykke din uenighet høyt og klart. ENNÅ !!!!


    Galskapen i Midt Østen, hva jeg mener med det ? I denne sammenhengen de hysteriske overreaksjonene på tegninger av profeten i et par aviser på "den andre siden av kloden !" Nå vet jeg av egen erfaring at disse menneskene ikke tror at joda er rund, men det gjør liten forskjell !

    Jeg gikk på skole i England, der var det også elever fra div. arabiske land, og jeg husker et gjeng som hadde med seg skriftlig dispensasjon fra Mullahen i Medina så de kunne lære "vantro", at jorda er rund. En noe vesentlig forutsetning for å kunne lære seg navigasjon ! ;)
     
    A

    Affa

    Gjest
    Er NRK et uhildet og ufarget utsnitt av virkeligheten? Er Fox News det? Er Al-Jaze*ra det? Kan man vite noe om noe som helst uten å være der?

    -k
    NRK stryker de muslimske fundamentalistene medhårs. Det har de gjort i all tid. Fy faen så glade jødene må være for at de har kommet godt i gang med muren sin. Bare trist at de ikke bygde den høyere og tykkere.  Trist som faen.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Problemet i USA er ikke våpnene, det er Amerikanerne som bruker vold til å løse de fleste av hverdagen problemer. En meget generell, tendensiøs og lett usaklig uttalelse !  Av en eller annen grunn er Amerikanere slik !

    Du kan ikke på grunn av dette si at Amerikanere møter ytringer med vold, de møter ALT med vold !!

    Før Affa får hikke vil jeg bare få legge til at dette var et forsøk på å diskutere ut fra hva som synes å være ditt ståsted! Det finnes tullinger i USA, ja bevares, men ikke alle Amerikanere er tullinger ! Ca 50% stemte ikke på Bush !

    Jeg mener altså det blir feil å påstå at Amerikanere spesifikt bruker vold mot ytringer ! Det jeg tror man med rimelig grad av sikkerhet kan påstå er at Amerikanere bruker rettsytemet sitt mot det meste, også ytringer ! Der skiller Amerikanere seg fra "Ivars apekatter" ved at de bruker rettsystemet som virkemiddel og IKKE vold eller trusler om vold !

    Det er din demokrtaiske rett å være uenig med meg og du har under yttringsfriheten rett til å utrykke din uenighet høyt og klart. ENNÅ !!!!


    Galskapen i Midt Østen, hva jeg mener med det ? I denne sammenhengen de hysteriske overreaksjonene på tegninger av profeten i et par aviser på "den andre siden av kloden !" Nå vet jeg av egen erfaring at disse menneskene ikke tror at joda er rund, men det gjør liten forskjell !

    Jeg gikk på skole i England, der var det også elever fra div. arabiske land, og jeg husker et gjeng som hadde med seg skriftlig dispensasjon fra Mullahen i Medina så de kunne lære "vantro", at jorda er rund. En noe vesentlig forutsetning for å kunne lære seg navigasjon !  ;)

    "I mye større grad enn oss" er forskjellig fra "alle er slik".

    Jeg tror kysten er veldig forskjellig fra midt-vesten. Jeg tror individuelle forskjeller er større enn forskjellen norge-usa. Men tendensen tror jeg på.

    Jeg tror også at en gjennomsnittlig frp-velger har større tro (og behov) for forsvar og skytevåpen enn en typisk Sv/Rv-velger, uten å forsvare eller kritisere noen av dem.

    Kan vi en gang for alle få listet opp:
    1. Hva var reaksjonene i midt-østen til disse tegningene
    2. Hva gjør disse til "overreaksjoner"
    3. Hvor mange prosent brydde seg og hvor mange ga beng?

    -k
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.527
    Antall liker
    9.683
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    NRK stryker de muslimske fundamentalistene medhårs. Det har de gjort i all tid. Fy faen så glade jødene må være for at de har kommet godt i gang med muren sin. Bare trist at de ikke bygde den høyere og tykkere.  Trist som faen.
    På okkupert område; i strid med folkeretten? Jeg synes folkeretten må være god å ha når vi føler oss truet av andre folkeslag, og kan ikke skjønne at Affa som er drittredd for muslimene skal være den som målbærer at folkeretten trenger vi ikke.
     
    A

    Affa

    Gjest
    "I mye større grad enn oss" er forskjellig fra "alle er slik".

    Jeg tror kysten er veldig forskjellig fra midt-vesten. Jeg tror individuelle forskjeller er større enn forskjellen norge-usa. Men tendensen tror jeg på.

    Jeg tror også at en gjennomsnittlig frp-velger har større tro (og behov) for forsvar og skytevåpen enn en typisk Sv/Rv-velger, uten å forsvare eller kritisere noen av dem.

    Kan vi en gang for alle få listet opp:
    1. Hva var reaksjonene i midt-østen til disse tegningene
    2. Hva gjør disse til "overreaksjoner"
    3. Hvor mange prosent brydde seg og hvor mange ga beng?

    -k
    Fantastisk uttalelse fra en tydelig syk og svekket  mann. Du vet det tydeligvis ikke men RV er for væpna revolusjon! De støtter folkemord og deportasjon, undertrykkelse og massemord. SV er derimot bare naive og lite inteligente. Kristin H har jo gitt Israel blankofullmakt med sine utrolig begavede utspill.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Fantastisk uttalelse fra en tydelig syk og svekket  mann. Du vet det tydeligvis ikke men RV er for væpna revolusjon! De støtter folkemord og deportasjon, undertrykkelse og massemord. SV er derimot bare naive og lite inteligente. Kristin H har jo gitt Israel blankofullmakt med sine utrolig begavede utspill.
    Kan du henvise til det i partiprogrammet?

    Kristin hadde vel et utrolig dårlig planlagt stunt for å redde stumpene av et parti som sliter med differensiering til Ap. Reaksjonene etterpå fra utenriksministeren og mediene er vel det som er mest kritikkverdig.

    Hvor mange Sv-folk kjenner du som har skytevåpen og ammunisjon hjemme på gården?

    -k
     
    A

    Affa

    Gjest
    Kan du henvise til det i partiprogrammet?

    Kristin hadde vel et utrolig dårlig planlagt stunt for å redde stumpene av et parti som sliter med differensiering til Ap. Reaksjonene etterpå fra utenriksministeren og mediene er vel det som er mest kritikkverdig.

    Hvor mange Sv-folk kjenner du som har skytevåpen og ammunisjon hjemme på gården?

    -k
    -RV gidder jeg ikke kommentere, les selv.
    -SVere bor ikke på gård, de er offentlig ansatte i 60% stilling med keramikk og vev som hobby. Noen driver også med afrikansk trommekurs og Yoga.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    -RV gidder jeg ikke kommentere, les selv.
    -SVere bor ikke på gård, de er offentlig ansatte i 60% stilling med keramikk og vev som hobby. Noen driver også med afrikansk trommekurs og Yoga.
    Som vanlig når folk "ikke gidder" å dokumentere sine påstander tar jeg det som rent oppspinn.

    Spørsmålet var ikke hvilket yrke de hadde men hvorvidt de drømmer om AK47 med fullt magasin...

    -k
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Jeg kjenner ingen SV-folk som har våpen, og takk for det. Våpen og sviktende dømmekraft er en dårlig kombinasjon.
    Ellers forundrer det meg at ingen ønsker å kommentere det faktum at tegninger og bilder av Allah forekommer i milliontall i f.eks. Iran, uten at en kjeft har reagert, hverken i Norge eller Gaza.
    Hvorfor er det slik? Hvorfor drar danske ledense muslimer rundt i Midt-Østen og lyver om disse tegningene for å piske opp stemningen?

    Ser dere virkelig ikke at dette ikke har noe med tegninger å gjøre, men en maktkamp mellom islamister og vestlige regjeringer å gjøre?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.521
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Hvor mange Sv-folk kjenner du som har skytevåpen og ammunisjon hjemme på gården?
    For en bonde er skytevåpen et til tider nyttig nødvendig verktøy !

    Jeg forventer ikke at byfolk med hang til "kaffe-latte" kulturen er istand til å forstå det ! :D

    Dessuten kjenner jeg INGEN bønder som stemmer SV, kanskje fordi de som jordbrukere er blandt de som best forstår at SV politikk vil føre til kollektivt svelthihjæl for hele nasjonen ! :'( :'( ;D

    .
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Re: Tegningene som forarger

    Kan vi en gang for alle få listet opp:
    1. Hva var reaksjonene i midt-østen til disse tegningene
    2. Hva gjør disse til "overreaksjoner"
    3. Hvor mange prosent brydde seg og hvor mange ga beng?

    Araberne blir pent nødt til å akseptere at i Danmark og Norge har vi tale- og trykkefrihet. Denne saken kan kanskje få dem til å skjønne det. Araberne er ikke vant til slikt, men de vil vel lære etterhvert. Palestina er det landet i verden som har mottatt mest økonomisk støtte pr innbygger. Alt går bort i korrupsjon. Arafat døde som en meget, meget rik mann. Vi bør ikke sende flere penger dit.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn