Technics SL 1210

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Oioi, rått bilde av din nydelige snurre! ;D

    Nye Kvelertak overrasket så til de grader positivt etter forrige skuffelse. Gjør seg bra på vinyl også. :cool:
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Takk takk!

    Nei jeg fikk aldri forrige slippet under huden jeg heller, og har enda ikke hørt nye utgivelsen i sin helhet! Ville vente til vinylen kom i hus :) Den store jokeren her er Hexvesssel som jeg kjøpte på magefølelsen..kunne ikke dy meg når jeg leste den gule post-it lappen på coveret : "Trivelig skogsprog fra Finland" :D Sitter og lytter på den nå, og det er virkelig trivelige saker! Magefølelsen fikk rett denne gangen også gitt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Mala: Han pusen der bestilte ikke Pussycats som soundtrack for kvelden, vel?:cool:
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Haha, dårlig med det altså :D Gikk videre til Sivert Høyem i etterkant dog.
     

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    2
    Må si jeg liker 1210 veldig godt, og har har lyst på et pent eks med sort topp. Vet ikke hvilken versjon vi snakker om da, men hva må mann regne med å betale for en ingod stand uten noe spes pick up?
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den heter 1210 M5G. Ca dobbel pris av en mk2 vil jeg tro, eller høyere. De er forholdsvis sjeldne og er de pene og ikke brukt til DJ så er det litt selgers marked.
     

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar.
    Men finnes det ikke mk2 i sort? Mener jeg har sett det. Hva med mk 3 og 4 finnes det?
    Skjønner jo at siste utgave er dyrest :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tror ikke det, men jeg har sett dem I hvitt. @CrisAndre? :)
     

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet jeg har sett en mørk mk2, men ikke sikkert den var sort. Kanskje mørk grå eller brunsort....
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Må si jeg liker 1210 veldig godt, og har har lyst på et pent eks med sort topp. Vet ikke hvilken versjon vi snakker om da, men hva må mann regne med å betale for en ingod stand uten noe spes pick up?
    1210 blir ikke feil, er enig med deg. Er utrolig fornøyd med spilleren min. Ny strømforsyning, Isonoe føtter og Acromat matte er det jeg hadde gjort med den, inntil jeg mottok nytt lager for et par uker siden. Den snurrer helt problemfritt og spiller knallbra. En god pickup og riaa er selvsagt et must for at spilleren skal kunne vise hva den kan. :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet jeg har sett en mørk mk2, men ikke sikkert den var sort. Kanskje mørk grå eller brunsort....
    Det stemmer nok. På mange bilder ser den svart ut, men er egentlig bortimot koksgrå med et grønnskjær. (Farger er ikke min sterke side så "grønnskjæret" kan sikkert diskuteres). 8)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    SL1200mk2: sølvgrå
    SL1210mk2: koksgrå
    SL1210M5G: pianosort med ørsmå metallik
    SL1200Gold: pianosort og gullfarget arm

    De to sistnevnte er de mest påkostede og sjeldne, og også dyrest. Det er ingen forskjell på 1200/1210mk2, kun farge.

    Håper det hjelper:)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg vet muligens om en 1210M5G med Isonoe og acromat som skal selges *host*.

    Mer konkret info fås på pm.
     

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    2
    Takker for svar folkens, det oppklarte :)
    Jeg kan nok klare meg med en I koks tenker jeg :)
     
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Takk for svar.
    Men finnes det ikke mk2 i sort? Mener jeg har sett det. Hva med mk 3 og 4 finnes det?
    Skjønner jo at siste utgave er dyrest :)
    Hei jeg har Mk 4 - se bilder mvh Erik
    Oj en Mk4 faktisk!!
    Det er den første jeg har sett i Norge. Skikkelig enhjørning du har der, den må du ta godt vare på!
    Vel den blir godt tatt vare på ! Laget i meget brenset antall til Japan markedet i ca 1997. Titan arm og alt av ledninger skal være OFC kobber.
    Den har også mulighet for 78 plater noe de færreste trenger (må da skifte pickup) Testa og da sporet det ut umiddelbart.....
    Trafo er byttet i Tyskland til 220 volt. Kosta mye flesk ! Finnes noen på Ebay av og til.
    Mvh Erik
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Vis vedlegget 388871 Vis vedlegget 388872 Vis vedlegget 388873
    Takk for svar.
    Men finnes det ikke mk2 i sort? Mener jeg har sett det. Hva med mk 3 og 4 finnes det?
    Skjønner jo at siste utgave er dyrest :)
    Hei jeg har Mk 4 - se bilder mvh Erik
    Fine bilder - garantert en god spiller. :):):)
    Hei takk for det. Min beste til nå. Har også en SL-1300 sølv (pluss en 1310 koks/sort) som jeg digger men denne er litt bedre men
    automatikken i SL 1300 er jo genial - auto - halv manuell med retur av arm. (gamle bilder finnes i denne tråden)

    Flere bør prøve Nagaoka MP-500 Pickup (dyr) men passer perfekt til 1200 serien.

    Mvh Erik
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Ufattelig stilig :) Her er det nok en 84 timers jobb uke, så det blir lite annet enn søvn og jobb tom. Søndagen :/
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 388871 Vis vedlegget 388872 Vis vedlegget 388873
    Takk for svar.
    Men finnes det ikke mk2 i sort? Mener jeg har sett det. Hva med mk 3 og 4 finnes det?
    Skjønner jo at siste utgave er dyrest :)
    Hei jeg har Mk 4 - se bilder mvh Erik
    Fine bilder - garantert en god spiller. :):):)
    Hei takk for det. Min beste til nå. Har også en SL-1300 sølv (pluss en 1310 koks/sort) som jeg digger men denne er litt bedre men
    automatikken i SL 1300 er jo genial - auto - halv manuell med retur av arm. (gamle bilder finnes i denne tråden)

    Flere bør prøve Nagaoka MP-500 Pickup (dyr) men passer perfekt til 1200 serien.

    Mvh Erik
    En ting er nok hva spiller klarer av mht forbedringer så vel viktig er hvilken pickup og riaa for å finne en match. Hva er forresten "dyr"? Hvilken riaa?
     
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Fine bilder - garantert en god spiller. :):):)
    Hei takk for det. Min beste til nå. Har også en SL-1300 sølv (pluss en 1310 koks/sort) som jeg digger men denne er litt bedre men
    automatikken i SL 1300 er jo genial - auto - halv manuell med retur av arm. (gamle bilder finnes i denne tråden)

    Flere bør prøve Nagaoka MP-500 Pickup (dyr) men passer perfekt til 1200 serien.

    Mvh Erik
    En ting er nok hva spiller klarer av mht forbedringer så vel viktig er hvilken pickup og riaa for å finne en match. Hva er forresten "dyr"? Hvilken riaa?
    Hei pickupen koster 8.000 i Norge. Riaa
    Pro-Ject Tube Box DS
    mvh Erik
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Uten å ha hørt Nagaoka MP-500, mener jeg den ikke er verdt prisen. Det er tross alt en MM (eller MI for å være helt korrekt). Til den prisen er en oppe og lukter på gode MCer som Ortofon Quintet Black;)
     
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Uten å ha hørt Nagaoka MP-500, mener jeg den ikke er verdt prisen. Det er tross alt en MM (eller MI for å være helt korrekt). Til den prisen er en oppe og lukter på gode MCer som Ortofon Quintet Black;)
    Hei jeg betalte 5.732 kr ved direkte import fra Japan så da er det ikke så "galt".
    MP-500 spiller ihvertfall som en "drøm" med mine kombinasjoner.
    Alt er jo subjektivt etter hvem som har utstyret....
    mvh Erik
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo ingen svart/hvitt regel som sier at MC alltid er bedre enn MM, og hvis man har en god MM RIAA, og vil unngå kostnaden av en stepup eller en RIAA med nok gain for en MC, ka en god MM gjerne være et godt alternativ uansett. Tror ikke man skal avskrive en pickup man ikke har hørt bare fordi den ikke er MC.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det var ikke fordi den IKKE var MC, men pga at den norske prisen på 8000kr er godt oppe i MC-land... 5700kr for MP500 er tilsvarende 2M Black. Av tester tviler jeg på at MP500 overgår 2M Black som er en forrykende god MM. Og 6000kr mener jeg er en absolutt-grense for hva man bør betale for en MM. Til nøyaktig samme pris får man en Audio Technica AT33PTG/2. Men til 8000kr så snuser man på både Ortofon Quintet Black (som spiller langt bedre enn 2M Black) men også Dynavector DV-20X2L...

    Med MC får man generelt mer dynamikk og oppløsning enn MM, og nå som jeg har blitt godt kjent med min Lyra Delos skjønner jeg hvilken verden gode MCer åpner. Selv om det er en helt annen prisklasse, trodde jeg uansett ikke Delos skulle få 2M Black til å låte flatt og tamt...men slik ble det; selv om 2M Black var min favoritt pickup i lang tid:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.006
    Torget vurderinger
    12
    Salgsannonser på forumet er dessverre ikke tillatt. Mvh Høvdingen
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Velkommen i klubben :) Håper gleden blir stor, og langvarig!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.864
    Antall liker
    15.073
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da er vist jeg med i gjengen jeg å! Fikk en M5G i hus i kveld, med AT440Mlb og Clones PA1 riaa.
    Lykken er stor, og jeg gleder meg til å se åssen dette går fremover!
    Gratulerer! :)
    Bilder er påkrevd ;)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Moro! Det er en knakende god spiller som spiller rundt det meste av spillere. Forutsatt at den er godt avstemt med pickup og riaa. Den tåler mye mer enn hva som er forespeilet I tråden så det er bare å eksprimentere I I vei! Velkommen! :):):)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Et lite stemningsbilde av min nye snurre. Her med en midlertidig 2M Blue, som aldeles ikke gjør seg bort. Plukker kanskje på litt mer støy enn AT440? Bruker for tiden (også midlertid) riaa i Parasound P5. :( Denne har vært mye omdiskutert her inne. ;D
    20160711_174629.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Vi tåler et til, mens Johnny Cash fra Folsom Prison flyter ut i rommet.
    20160711_180136.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hifisentralen sin bildetjeneste komprimerer bildene veldig mye. Dette er selvsagt forståelig, men vil likevel laste opp bildene til abload.de eller noe.

    Til sammenlingning:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn