Ja helt enig 
mvh
mvh
|
Jepp, EQ har vi tatt tidligere som beskrevet i innlegg #649:Hvordan var det, er det gjort noe med EQ hos deg?
Bassutfordringen som jeg nå har fått mer has på handler vel om noen akustiske utfordringer i rommet. Jeg opplevde for øvrig det samme med bassen da jeg en gang i august testa med to Absorbor fra taket og plasserte dem ved bakveggen:En stor takk til selveste Åsmannen himself som hadde stor tålmodighet med en analfabet som for første gang skulle bruke EQ i Hypex Filter Design for å jevne ut bassen. I min bransje som vernepleier er det ikke uvanlig med handlingskjeder når nye gjøremål i dagliglivet skal læres, så han gjorde det veldig enkelt for meg og ga korte, tydelige beskjeder om hva jeg skulle trykke på. Jeg fulgte handlingskjeden til punkt og prikke, og ingenting kan måle seg med mestringsfølelsen det gir av å jevne ut sin egen bass![]()
Det ble veldig flott.Det sies at nød lærer naken kvinne å spinne. De nakne kvinnene jeg har sett, lærte ikke å spinne. Men så var de jo ikke i nød heller, så kanskje det er noe i dette likevel? Egentlig har jeg mer tro på at nød lærer evneveik sløydkandidat å ta seg sammen, for dette har jeg nå empiri for.
Før:
Vis vedlegget 1117143
Etter:
Vis vedlegget 1117144
De fleste tenker kanskje at jeg har juksa og bare kjøpt noen blomsterkasser. Hadde det bare vært så vel! Men det skal godt gjøres å finne blomsterkasser med perfekte specs i høyde, dybde og bredde, så disse måtte jeg bygge selv. Det sies også at selvgjort er velgjort, men jeg skjønner ikke helt hvor de har det fra. Det er iallfall ikke fra meg. Masseproduserte greier fra det fjerne østen gruser mine sløydferdigheter ti av ti ganger. Selvgjort er selvgjort, men så lenge det duger er det godt nok.
Det er uansett en fantastisk følelse å sette diffusoren oppå stativet, slippe den og så står den helt stødig. Ikke kommer den stupende mot fanget mitt og ikke står den og vipper. Den bare står der helt stille med en stoisk ro. Men det aller beste er at den nå kan flyttes på! Også da bare står diffusoren helt uanfektet mens den seiler bortover golvet. Skulle det dermed oppstå akutt behov for mer dagslys, lar dette seg nå løse i løpet av sekunder:
Vis vedlegget 1117145
Og når det skal gapes til melodeath er det bare å dra diffusorene på plass igjen. Det enkle er ofte det beste
Vis vedlegget 1117146