TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.811
    Antall liker
    2.802
    Torget vurderinger
    1
    er det noen som har fått med seg når tannoy lansere/kommer til Norge nye eton, ceviot og ardene modelene?
    Stereofil har de til demo nå. Så hvis noen med kvalifisert peiling kan rekognosere litt og rapportere her er det suverent!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spennende :D. Blir en tur innom dem iløpet av uka da.

    Blir bare mer og mer fornøyd med mine GRF90, skjønner greia med Dual Concentric mer og mer her jeg sitter.

    Greit nok at GRF90 var jævlig dyre, men dæven å dem leverer. Har lufta dem litt på bruktmarkedet, etter en diskusjon med madammen i huset, heldigvis for min del ble det ingen salg :). Blir merkelig nok ny sofa til sommeren... :p.
     

    Enjafisk

    Fersking
    Ble medlem
    12.03.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    Hei er det noen her som kan hjelpe meg ? Har Tannoy Kingdom 12 som jeg er veldig fornøyd med, men var uheldig og sprengte ene mellomtonen og det er ikke mulig og skaffe fikk jeg til svar hos Tereofil. Er det noen som reparerer høgtaler elementer her til lands ?



















    +
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Hei er det noen her som kan hjelpe meg ? Har Tannoy Kingdom 12 som jeg er veldig fornøyd med, men var uheldig og sprengte ene mellomtonen og det er ikke mulig og skaffe fikk jeg til svar hos Tereofil. Er det noen som reparerer høgtaler elementer her til lands ?



















    +
    Ja du kan kontakte Ove Hæhre 51 61 87 46. Han bor på Ålgård, men vet at det er flere som har sendt elementer til han.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er ekstremt fornøyd! GRF skulle hatt endel større rom.. men syns jeg har fått det relativt bra itl her... bruker som oftest kun til å høre på musikk og kose meg... men drar jeg på skikkelig, så skulle dem nok hatt litt mer rom å boltre seg på :).

    EDIT: Måtte jo legge dem ut for salg, da det ble litt krig i heimen.... men heldigvis... dem blir værende... og kjerringa får ny sofa ! :D
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Ja det skulle jeg tro :). Er kanskje en utfordring med skråtaket og at det blir litt liten takhøyde i rommet der. Skulle nok hatt litt mer luft rundt seg kanskje ? Har dog dessverre ikke fått hørt på GRF90 enda når jeg har vært innom Stereofil men regner med at muligheten byr seg en dag :). Får nøye meg med de gamle D900, enn så lenge...
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Er ekstremt fornøyd! GRF skulle hatt endel større rom.. men syns jeg har fått det relativt bra itl her... bruker som oftest kun til å høre på musikk og kose meg... men drar jeg på skikkelig, så skulle dem nok hatt litt mer rom å boltre seg på :).

    EDIT: Måtte jo legge dem ut for salg, da det ble litt krig i heimen.... men heldigvis... dem blir værende... og kjerringa får ny sofa ! :D
    Ja så de dukka opp for salg her så blei litt sjokka for å si det slik. Bra "fornuften" seira :)...
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det DC10TI på meg etter noen år med ProAc,hadde D700 før så var ikke helt ukjent med Tannoy. I tilleg at naboen er ihuga Tannoy frelst
     

    Vedlegg

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    D500, D900 og DC serien er jo knallfete saker.. Var veldig på å skulle kjøpe DC10TI... men fant ut at Cherry var ute av produksjon.. 1mnd etterpå forsvant hele serien :(.

    DC10TI er vel dem som faktisk kunne danket ut RF63 i stua mi :). Og det sier ikke rent lite for min del.

    Skråtaket, og rommet generelt, er utfordrende her... dreper litt av bredden i lyden... men rommet gir en veldig ren og fin lyd faktisk, bra med bass, men ikke brystkasse trykk. Jeg har en "vond" dipp på 160hz, som nok skyldes takhøyden min. Skal se om ejg får til noe smart der :).

    Er egentlig rent idioti å ha så dyrt utstyr når man ikke har skikkelig rom... men dæven, syns jeg har fått det til jeg :).
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    D500, D900 og DC serien er jo knallfete saker.. Var veldig på å skulle kjøpe DC10TI... men fant ut at Cherry var ute av produksjon.. 1mnd etterpå forsvant hele serien :(.

    DC10TI er vel dem som faktisk kunne danket ut RF63 i stua mi :). Og det sier ikke rent lite for min del.

    Skråtaket, og rommet generelt, er utfordrende her... dreper litt av bredden i lyden... men rommet gir en veldig ren og fin lyd faktisk, bra med bass, men ikke brystkasse trykk. Jeg har en "vond" dipp på 160hz, som nok skyldes takhøyden min. Skal se om ejg får til noe smart der :).

    Er egentlig rent idioti å ha så dyrt utstyr når man ikke har skikkelig rom... men dæven, syns jeg har fått det til jeg :).
    Noe "galskap" må man drive på med:).
    Hva er det de sier "summen av laster er konstant" så dropper man en så...

    Moro når man får ordentlig godlyd og ikke minst godfølelse og eierglede, synes nå jeg.


    Ja synes nå det er merkelig at de droppet den nye Definition serien. Spiller meget bra og var jo også en veldig populær serie, solgte relativt mange av dem, så igjen, noe merkelig.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da ble det DC10TI på meg etter noen år med ProAc,hadde D700 før så var ikke helt ukjent med Tannoy. I tilleg at naboen er ihuga Tannoy frelst
    Luxman 590? Det må jo bare spille helt rått på DC. Har jo naboprodusenten selv, men ikke klasse A på meg gitt...
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det DC10TI på meg etter noen år med ProAc,hadde D700 før så var ikke helt ukjent med Tannoy. I tilleg at naboen er ihuga Tannoy frelst
    Luxman 590? Det må jo bare spille helt rått på DC. Har jo naboprodusenten selv, men ikke klasse A på meg gitt...
    590AX ja,spiller meget bra. Med en ny Dac/Sacd Luxman spiller på tur i fra Stereofil blir det helt konge;)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Svippet innom stereofii i dag og hørte litt på cheviot. De var rett og slett fantastisk gode. Umiddelbar fot og litt deilig tilbakelente uten å være ulne. Engasjerende er vel det beste ordet. Tydelig at en 12" papirkon har noe for seg når det kommer til overskudd og attakk. For min smak var de bedre enn dc10t som jeg har hatt.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Nå må jeg bare spørre dette er tannoy tråden, da regner jeg med at mange her inne er fanboy, jeg er:) Men ingen her som har gode råd for hvor jeg kan bytte oppheng her i Norges land. Ja kunne helt sikker kastet meg ut i det, men liten lyst å herpe 12 tommerene jeg har, og vil overlate arbeidet til noen kyndige med erfaring. Gjelder tannoy little gold monitor 12.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Nå må jeg bare spørre dette er tannoy tråden, da regner jeg med at mange her inne er fanboy, jeg er:) Men ingen her som har gode råd for hvor jeg kan bytte oppheng her i Norges land. Ja kunne helt sikker kastet meg ut i det, men liten lyst å herpe 12 tommerene jeg har, og vil overlate arbeidet til noen kyndige med erfaring. Gjelder tannoy little gold monitor 12.
    bør vel ha noe tips gutta på Stereofil som tross alt selger Tannoy
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Som Kazan sier så kan du høre på Stereofil.
    Kjenner dessverre ikke til noen her i Norge som gjør dette, men ser det ligger henvisning til en person ang rep av Kindom 12 elementer her ( 1 -2 sider tilbake her :) )

    Ellers så kan du jo ta kontakt med disse her da..
    Lockwood Audio
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Her er for øvrig en annen.
    Home

    Speakerrepairspros.

    Men må sende utaskjærs da...
    Som for Lockwood Audio.
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat. Kjipt å sende utenlands ja men tror kanskje at Lockwood har gjort dette her noen ganger. Men prisen blir vel deretter også da.

    Men Monitor Gold er nå vært å ta vare på da :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sereofil kan ikke hjelpe. Er i kontakt med Lockwood, men håpet å slippe å sende elenemtene utenlands men må vel gjøre dette...
    Jeg kontaktet lockwood for å høre om de hadde reservedeler til D500 (trenger ny grill), men da fikk jeg tilbakemelding om at de ikke førte Tannoy lenger. Eller kanskje det bare gjelder deler? Han jeg kjøpte av hadde kjøpt nye diskanter til D500 av dem tidligere. Slik jeg forsto det er ikke dette lenger mulig.
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Jo sant det har:) er dog ikke alnico elementene, Har 2 par som må skiftes på.. LIttle monitor gold 12. Har dog ett sett som er strøkne og spiller utrolig deilig:)
    Ja det er noe eget med de der.

    Sitter akkurat nå å spiller på gamle Chatsworth. LSU HF/12/8 med Alnico og pepperot diskant. Spiller bare fantastisk på 25 klasse A rør :)
    Lukka kabinett men de kobler noe sykt til rommet de står i, rommet til eldste dattera her. Absolutt ikke optimalt, med seng, kommode ++++ men allikevel. SPiller helt utrolig. Hadde de nede i stua men der ble rommet for stort så bassen ble noe "Borte". Men bevares, spilte bra der og :)
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Sereofil kan ikke hjelpe. Er i kontakt med Lockwood, men håpet å slippe å sende elenemtene utenlands men må vel gjøre dette...
    Jeg kontaktet lockwood for å høre om de hadde reservedeler til D500 (trenger ny grill), men da fikk jeg tilbakemelding om at de ikke førte Tannoy lenger. Eller kanskje det bare gjelder deler? Han jeg kjøpte av hadde kjøpt nye diskanter til D500 av dem tidligere. Slik jeg forsto det er ikke dette lenger mulig.
    Hmmmm. Men med ny grill så regner jeg med at du mener nytt fronstoff på dekslene ?

    Dynabel, bl.a, har kanskje noe som passer...
    Høyttalerstoff Sort, metervare - DYNABEL AS

    Men må gjøre jobben selv da :)
    Men kan benytte de gamle som mal så burde være greit.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Må si at jeg erger meg grønn fortsatt at jeg lot ett salg av tannoy ardene med alnico elementer forsvinne ut av hendene mine. noen som har disse så gi beskjed. jeg kjøper på flekken:)

    har dog ingen erfaring med chatswort, men tenker at det er supert:) sjekket ebay i går, er fantasi priser på monitor gold elementene fra gammle dager;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Har ikke hørt med dem, har ikke tenkt på dem før nå at de kunne kontaktes. Men det er jo som han nevner, at stoffet er slitt. Selve grillen er inntakt, så det er godt forslag å kjøpe stoff som kan trekkes på. Har ikke akkurat lagt sjelen (enda) i å utbedre utseende på dem, i tillegg til grill burde de også pusses og oljes på nytt. Men de låter godt, det er det viktigste :rolleyes:
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Må si at jeg erger meg grønn fortsatt at jeg lot ett salg av tannoy ardene med alnico elementer forsvinne ut av hendene mine. noen som har disse så gi beskjed. jeg kjøper på flekken:)

    har dog ingen erfaring med chatswort, men tenker at det er supert:) sjekket ebay i går, er fantasi priser på monitor gold elementene fra gammle dager;)
    Ja Arden er noe. Var så vidt jeg og ikke kjøpte et par, men måtte recone ene elementet. De er jo med HPD385 og der brukte de skumoppheng som smuldrer bort med årenes løp. Hoppet heller ikke på de da det var en del arbeid med dem. Men var kanskje dumt...

    Vi får satse på den nye Heritage serien og kjøpe nye Arden ;)

    Ja det er blitt fantasi-priser på de gamle Tannoy elementene på eBay. Så et sett 15" Silver til ca 35', det var bare elementene, mulig delefiltrene var med også men allikevel.. Galskap !!! Greit at de heter Monitor Gold, men at de skal prises som gull, vel...

    Men Japanerne er gale etter bl.a gamle Tannoy og Jbl så ikke like enkelt å få tak i, og prisene drives opp.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.811
    Antall liker
    2.802
    Torget vurderinger
    1
    Svippet innom stereofii i dag og hørte litt på cheviot. De var rett og slett fantastisk gode. Umiddelbar fot og litt deilig tilbakelente uten å være ulne. Engasjerende er vel det beste ordet. Tydelig at en 12" papirkon har noe for seg når det kommer til overskudd og attakk. For min smak var de bedre enn dc10t som jeg har hatt.
    Takk for rapport! Hva slags musikk hørte du på og kan du si litt mer om forskjellene vis a vis DC10t?

    Hva slags rom står Cheviot i hos Stereophil? Da jeg snakkest med de så slet de med å få den største modellen - Arden - til å passe til rommet, uten at vedkommende utdypet hva problemene bestod i. Men Cheviot sat som ei kule med en gang, sa han.

    Litt bakoverlent i klangbalansen er sånt som jeg liker å lese da:)

    Vet vi er i Tannoytråden, men likevel: Noen som kan dra tre linjer om hvordan disse spiller kontra Forte/Cornwall fra Klipsch?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn