S
SAH
Gjest
GratulererVis vedlegget 183216
Vis vedlegget 183217
Vis vedlegget 183218
Vis vedlegget 183219
Vis vedlegget 183220
Nå har jeg mast om Precision her i over et halvt år så jeg måtte bare ta spranget og bidra selv...
GratulererVis vedlegget 183216
Vis vedlegget 183217
Vis vedlegget 183218
Vis vedlegget 183219
Vis vedlegget 183220
Nå har jeg mast om Precision her i over et halvt år så jeg måtte bare ta spranget og bidra selv...
Veeeldi pent. Vil ha til bursdagen.Vis vedlegget 183216
Vis vedlegget 183217
Vis vedlegget 183218
Vis vedlegget 183219
Vis vedlegget 183220
Gratulerer så mye utrolig flott høyttalere cybervision. sikler litt på tannyo precision selv gulvhøyttalereneVis vedlegget 183216
Vis vedlegget 183217
Vis vedlegget 183218
Vis vedlegget 183219
Vis vedlegget 183220
Gratulerer med to klassikere. Hadde modellen under, dvs modell 12 en periode. Følte de godt kunne stå nær bakvegg..Og fint å kunne justere de litt med db gain foran..Lek litt med den. Kan hjelpe litt den. Hvor mye måtte du gi for de ? De kunne spise uhorvelig mengder watt , men responderte godt også på mindre effekt.Var å henta meg et par Tannoy Kingdom 15 i går i Farsund . Så de står nå å koser seg på 30 klasse.a watt . Dette låter STORT . Har fortsatt ikke fått plassert de i lytte posisjon , da de veier 130kilo stk så enn får bare smøre seg med tolmodighet å vente på bære hjelp .
Noen som har noe erfaring med disse som kan komme med noe plasserings tips ?
De knottene gikk greit å flytte mens en hørte musikk... Greit å ha en til å gjøre det mens en selv lytter.. Da finner en utav hva en liker . Rundt regnet 50k, kan ikke være ille det...Jeg har egentligt ganske mange plasserings muligheter i og med at stua er ganske stor . Men pga husfredens skyld håper jeg de får plass i tv-kroken der de må stå nære bakvegg . De spiller overaskende bra på den lille sugden forsterkeren min , noe jeg ikke hadde trodd . Så på sikt må det nok tyngre skytts på plass .
Må forsterker osv være av før jeg flytter på disse db-knottene ? eller holder det at musikken er av ?
Jeg betalte noe sånt som 1/3 av ny pris ca .
De spiller overaskende likt mine gammle Avantgarde Mezzo horn faktisk.
Sjekk også disse sidene:Siden vi er inne på vintage Tannoy - Det er et sted man bare må kjenne til i denne sammenheng:
Lockwood Audio
Her får man reparert og oppgradert disse driverne som jo begynner å bli sjeldne og dyre.
Skulle gjerne lyttet til mange av disse eldre modellene, så jeg har en "to-do" liste i mange år fremover![]()
Har hørt DC 8 på Primare elektronikk (Pre 32 og A32?). Smakte fugl, og var nær ved å kjøpe ett slikt sett. Helt etter mine ører, og preferanser.Hei, jeg er relativt ny innen hifi jungelen, og sliter med og finne den rette forsterkeren til mine høyttalere, Tannoy Definition DC8, men er nær ved og kjøpe Electrocompaniets eci-5 mk II, og lurte på om noen har noen tanker el erfaring med denne komboen, el med andre Tannoy høyttalere og forsterkeren, hadde satt veldig pris på tilbakemeldinger. Tips om andre integrerte forsterkere hadde også vært høyst interessant.
Mvh
Stig
Han får huske på å ta ut puta si, så ikke den blir med på handelen!Som relativt nyfrelst Tannoy-fan har jeg vært så heldig å komme over mye morsomt utstyr. Det siste halve året har jeg spilt en god del på orginale Tannoy Monitor Gold siden jeg har tatt vare på de for en kamerat her på forumet. Det er bare å si fra hvis noen har lyst til å parkere utstyr hos meg
Poster noen bilder sånn at flere kan se på herligheten. Han har tenkt å legge de ut på eBay i løpet av våren. De blir nok svært dyre.
Vis vedlegget 189084 Vis vedlegget 189085 Vis vedlegget 189086 Vis vedlegget 189087
Skal du ha kraft, og litt morsom spilling, kan kanskje Audio Valve være noe..Jeg benytter sugden optima 200 på tannoy dc10t. De jobber fint sammen men savner dog noe kraft i mellomtone og spesielt vokal. Interessert i å prøve rør. Noen anbefalinger av rørforsterker til dc10t?
Hei!bruker Cary sli 80 signature på Tannoy D700. Spiller meget braHva bruker Tannoy folket som forsterkeri til Tannoy høyttalerene sine ?
Jeg har brukt en Pass Labs X350.5 sammen med dCS Debussy som har fungert meget bra. Nå er Passen solgt, og jeg er på jakt etter ny forsterker. Planen er å kjøpe integrert forsterker, men det kan være en mulighet med effektforsterker også.