TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei! lurer på å kjøpe ny forsterker til mine Tannoy høyttalere.. Nå bruker jeg en Manley Stingray og er lei rør.
    (tro det eller ei). Vil prøve noe nytt og usikker på hva som kan matche.

    Noe å anbefalle?

    Takk for alle innspill!

    Burmester, på erfaringer med lillegutt Tannoy stativ til kr 2000 Spiller som høyttalere til 10-15 tusen eller mer.. kan minne om Burmester lyd Knall.
    Men det å komme med en pris som jeg gjør er vel litt på kanten.
    Men hadde jeg vert innom dette merket på veien til mitt nirvana, så hadde jeg kanskje stoppet på dette merket. :)
    Men bytter ikke bort mine nåværende høyttalere alså hehe..
     
    Sist redigert:

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Noen som bruker Hegel på Tannoy? Fått greit tilbud på en brukt Hegel H200, og vurderer Rev Sig DC6T eller vanlig DC6T.

    Evt noen som har hørt den nye 6.1? Spenstig utseendet på den lille greia ;)
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Noen som bruker Hegel på Tannoy? Fått greit tilbud på en brukt Hegel H200, og vurderer Rev Sig DC6T eller vanlig DC6T.

    Evt noen som har hørt den nye 6.1? Spenstig utseendet på den lille greia ;)
    Prøvde H200 (sammen med Hegels CDP-4) på mine Sandringhamer, og syntes det låt så-som-så. Med annen kilde blir kanskje totalresultatet annerledes. Dessuten låter nok de ulike modeller og seriene noe forskjellig, så det er uvisst hvilken overføringsverdi min erfaring vil ha i ditt tilfelle.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Noen som bruker Hegel på Tannoy? Fått greit tilbud på en brukt Hegel H200, og vurderer Rev Sig DC6T eller vanlig DC6T.

    Evt noen som har hørt den nye 6.1? Spenstig utseendet på den lille greia ;)
    Hadde RevSig DC6T over ein lengre periode, der dei fekk prøvd seg på ulik elektronikk.
    Det eg synast låt best var Arcam a38. På ein god andreplass Krell Kav400xi. Prøvde og diverse andre merker Cayin, Jungson, Primare, Parasound desse gav mindre min "sound", men alt dette er jo individuelt.

    Diverre aldri høyrt Hegel på Tannoy. Forsåvidt aldri høyrt Hegel i de heile....
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Tannoy Kingdom Royal brukt for sal på Noregs største sal og kjøpsside. Dette er ein av mine abolutte drømmehøytalere. Tenk om ein hadde ROM til noko sånt!:)
     
    S

    SAH

    Gjest
    Noen som har hørt Tannoy Precision 6.2? Vurder nye høyttalere og disse ser jo fantastisk flotte ut- rent visuelt. Vet ikke hvordan disse passer inn med Hegel-elektronikken, så derfor er det en liten risiko å bestille disse uhørt. Håper dere som har lyttet til disse kan komme med noen synspunkter:)
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Hmm...
    Lite aktivitet på denne Tannoy tråden.
    Eg har plukket opp eit par med Tannoy Definition DC8 stativht.
    Uten tvil ein meget Meget bra høyttaler.

    Finish på desse er awesome:) (Har deep gloss walnut)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Hmm...
    Lite aktivitet på denne Tannoy tråden.
    Eg har plukket opp eit par med Tannoy Definition DC8 stativht.
    Uten tvil ein meget Meget bra høyttaler.

    Finish på desse er awesome:) (Har deep gloss walnut)
    Gratulerer med en råflott høyttaler!
     

    BeeGee

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Må vel melde meg inn her jeg også, hentet et par nye Definition DC8T for par uker siden:) både lyd og utseende er i absolutt toppklasse!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Noen som har hørt 6.2 og 6.4 i Precision-serien. Sikler fælt på de to modellene... De skal visstnok puste Definition godt oppetter ryggen...
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Ikkje høyrt, men spurte importør direkte om 6.2 vs DC8 som eg endte opp med. Fekk klart svar om at Definition var bedre.
    Her er vell svaret, klippa og limt frå innboks.
    Spørsmålet mitt var om eg skulle gå for Precision eller Dc8 i mitt 15kvm rom:

    Svar:
    DC8!

    Begge er fantastiske, men DC8 har det som er mest magisk ved en Tannoy-høyttaler - ett vaskeekte punktkildeelement. :)

    DC8 er jo en høyttaler som er nesten dobbelt så dyr, så den lyder klart enda bedre en den glimrende Precision 6.2

    Mvh.

    Jens

    SteReoFil AS


    Noen som har hørt 6.2 og 6.4 i Precision-serien. Sikler fælt på de to modellene... De skal visstnok puste Definition godt oppetter ryggen...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Aha, og du er stadig "happy camper" med DC8?

    De gir nok motsatt versjon. Spurte om Precision vs Def og da var Precision ikke langt unna DC8T. :)
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    DC8 er den beste ht eg har hatt i hus. Etter mine preferanser og ROM sjølvsagt:)
    Vert ikkje skifta med det første(men det har eg sagt før).
    Enn så lenge, meget happy! Og de står heilt MONGO plassert uten stativ, likevel meget så OK:)

    Aha, og du er stadig "happy camper" med DC8?

    De gir nok motsatt versjon. Spurte om Precision vs Def og da var Precision ikke langt unna DC8T. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.969
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    55 000,- USD? pretty cheap, actually.
     

    genelec

    Fersking
    Ble medlem
    22.06.2005
    Innlegg
    3
    Antall liker
    3
    mmmmmmm gøy med en Tannoy side :) Moro at nesten alle er fornøyd med sine kjære engelske. Har selv nå hentet DC10A og kommer aldri til og gå ut av hjemmet mitt mer :)
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Fikk lyst å kjøpe meg Tannoy når jeg såg denne annonsa for Tannoy FSM:



    Men desverre litt for langt for meg å hente de nå på vinterføre så noen andre får heller få gleden av å kjøpe de :)
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Denne er vel HØYTTALEREN fra Tannoy:

    Tannoy Westminster Royal SE | eBay

    De andre blir vel litt som at kjøre en boble - og tru du har en Porche? ;-) - selvsagt er det en fordel om du har slott og nytter ballsalen som lytterom... ;-)

    Har faktisk et rom hvor desse kunne få plass - men tviler sterkt på at at få gjennomslag på øverste plan! Desværre.
     

    runett

    Fersking
    Ble medlem
    07.12.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Noen som bruker Hegel på Tannoy? Fått greit tilbud på en brukt Hegel H200, og vurderer Rev Sig DC6T eller vanlig DC6T.

    Evt noen som har hørt den nye 6.1? Spenstig utseendet på den lille greia ;)
    Har Hegel H100se/HD10 + Tannoy Rev Signature DC4T. Flott lyd, nydelig diskant, men tynn bass. Har gått til anskaffelse av en Rel T5 sub, så nå låter det meget bra...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg synes det er lite blest rundt den nye Precision-serien fra Tannoy - er det ingen som har bitt på? Lite tester også...
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Lite aktivitet her.
    Bra tegn? Folk er nøgde og bruker sine Tannoy til lytting, og ikkje diskusjon:)

    Har nettopp fått inn "nye" Tannoy i kvardagsstova: Tannoy Eyris1. Nesten glemt kor bra denne Eyris serien var(Tidligere hatt Eyris2).
    Ifht. Audio Pro som stod her er det iallefall enorm "update".

    Skal eg skikkeleg kose meg går eg sjølvsagt i loftstova og høyre på mine Definition DC8. Heilt annan klasse på alle områder....
    Dei har forøvrig fått nye stativ: Atacama HMS1, så får eg håpe det fungere greitt...
     

    BeeGee

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2011
    Innlegg
    34
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er i hvert fall veldig fornøyd mine Definition DC8T :) Har hatt de i hus siden begynnelsen av oktober. Dog har jeg noen utfordringer med akustikken i rommet (ny og relativt naken leilighet) men håper å få testet ut litt forskjellige tiltak nå i juleferien. Er også inne på tanken om å utvide til 5.1. Er det noen her som har erfaring med senteren i Definition serien (DC6 LCR)? Har forsøkt å google litt, men ikke mye info å finne...
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    136
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    14
    Vurder om du skal bytte til yorkminister, det er den mest utagerende i prestige serien, den er ikke lik Kingdom 15, men det er det nærmeste du kommer med det utvaget de har for tiden. Den har en del av trykket, men ikke helt den samme dypbassen og størelsen. Glenair er den rimeligste i serien og det er en god høytaler, men yorkminister er en god oppgradering.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg er i hvert fall veldig fornøyd mine Definition DC8T :) Har hatt de i hus siden begynnelsen av oktober. Dog har jeg noen utfordringer med akustikken i rommet (ny og relativt naken leilighet) men håper å få testet ut litt forskjellige tiltak nå i juleferien. Er også inne på tanken om å utvide til 5.1. Er det noen her som har erfaring med senteren i Definition serien (DC6 LCR)? Har forsøkt å google litt, men ikke mye info å finne...
    Definition-serien er morsom. De krever ikke stor plass, låter bra i forhold til pris og størrelse og ser pene ut. Jeg vurderte i sin tid sterkt Kensington, men de var vanskelige å få tak i den gangen, og det ble ikke noe av. Det angrer jeg ikke på nå når jeg har sett hvor store de egentlig er. ....
    PS Senteren har jeg ingen erfaring med. ....
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Da har jeg bestilt meg en forsinka julegave til meg selv, og kan også melde meg inn i Tannoy-klubben:) Rett over nyttår dukker det opp ett par Tannoy Revolution DC6T SE. I første omgang skal de drives av en Cambridge 740A, men har jo Hegel H200 som de også må prøves på etterhvert. Gleder meg virkelig til å få prøvd disse, og å se om Tannoy har skutt gullfuglen med disse. :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Da har jeg bestilt meg en forsinka julegave til meg selv, og kan også melde meg inn i Tannoy-klubben:) Rett over nyttår dukker det opp ett par Tannoy Revolution DC6T SE. I første omgang skal de drives av en Cambridge 740A, men har jo Hegel H200 som de også må prøves på etterhvert. Gleder meg virkelig til å få prøvd disse, og å se om Tannoy har skutt gullfuglen med disse. :)
    Er du fornøyd med Cambridge'n? Jf spørsmål her på forumet annetsteds. Har en kompis som skal kjøpe forsterker......
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Er du fornøyd med Cambridge'n? Jf spørsmål her på forumet annetsteds. Har en kompis som skal kjøpe forsterker......
    Er egentlig strålende fornøyd med den. Den overraska meg veldig positivt, for jeg tok en råsjans å parra den med Klipsch RB-81mkii. Noe som i utgangspunktet kunne blitt skikkelig kræsj hvis man skal høre på alle som mener noe om det meste, men det ble fullklaff. 740a er supernøytral og tilfører ikke noe annet enn super dynamikk, bred og dyp og høyt stereoperspektiv, og ikke minst krefter som burde være nok for de meste. En skikkelig budsjettforsterker som dessverre ikke selges lenger. Man må følge med på bruktbørsene om man vil ha en, og siden jeg kjøpte min i November, så har jeg ikke sett en eneste en til salgs. Pris for en pent brukt burde ligge på rundt 3000-3500,-

    Er også fornøyd med Klipsch-høyttalerene som jeg fortsatt skal beholde og bruke på mine gamle Tandberg-receivere tenkte jeg siden de er veldig lettdrevne. Men en Cambridge-Klipsch kombo er absolutt å anbefale:)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er du fornøyd med Cambridge'n? Jf spørsmål her på forumet annetsteds. Har en kompis som skal kjøpe forsterker......
    Er egentlig strålende fornøyd med den. Den overraska meg veldig positivt, for jeg tok en råsjans å parra den med Klipsch RB-81mkii. Noe som i utgangspunktet kunne blitt skikkelig kræsj hvis man skal høre på alle som mener noe om det meste, men det ble fullklaff. 740a er supernøytral og tilfører ikke noe annet enn super dynamikk, bred og dyp og høyt stereoperspektiv, og ikke minst krefter som burde være nok for de meste. En skikkelig budsjettforsterker som dessverre ikke selges lenger. Man må følge med på bruktbørsene om man vil ha en, og siden jeg kjøpte min i November, så har jeg ikke sett en eneste en til salgs. Pris for en pent brukt burde ligge på rundt 3000-3500,-

    Er også fornøyd med Klipsch-høyttalerene som jeg fortsatt skal beholde og bruke på mine gamle Tandberg-receivere tenkte jeg siden de er veldig lettdrevne. Men en Cambridge-Klipsch kombo er absolutt å anbefale:)
    Det høres bra ut. Jeg har hatt noen Cambridge-produkter selv, og har vært svært fornøyd. Desuten så låter jo Klipsch generelt bra!
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg bestilt meg en forsinka julegave til meg selv, og kan også melde meg inn i Tannoy-klubben:) Rett over nyttår dukker det opp ett par Tannoy Revolution DC6T SE. I første omgang skal de drives av en Cambridge 740A, men har jo Hegel H200 som de også må prøves på etterhvert. Gleder meg virkelig til å få prøvd disse, og å se om Tannoy har skutt gullfuglen med disse. :)
    Gratz med nye ht, har hatt Tannoy Revolution Signature DC6T, desse var outstanding ifht pris. Om de du har kjøpt er i samme gate så er det GOD KNALL(!)
    Pris på gildet?
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Er veldig spent på disse ja. Har aldri eid Tannoy tidligere, men de har alltid vært med når jeg har vurdert høyttalere. Denne gangen slo jeg til og gleder meg som en unge til de kommer. Listepris på disse er 11990,-.

    Noen som har formening om innspillingstid på disse. Enkelte har antydet så mye som 250 timer før de har sluppet helt taket. Da på eldre modeller i samme serie...

    Uansett riktig Godt Nytt År alle hifi-venner :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er veldig spent på disse ja. Har aldri eid Tannoy tidligere, men de har alltid vært med når jeg har vurdert høyttalere. Denne gangen slo jeg til og gleder meg som en unge til de kommer. Listepris på disse er 11990,-.

    Noen som har formening om innspillingstid på disse. Enkelte har antydet så mye som 250 timer før de har sluppet helt taket. Da på eldre modeller i samme serie...

    Uansett riktig Godt Nytt År alle hifi-venner :)
    Takk det samme!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har hørt og evt kan fortelle noe om dette elementet! K3808. har vist hvert brukt i proff serien samt gold signatur eller noe :/
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Jeg er blevet nysgerrig for at prøve et sæt Tannoy Revolution DC6T SE.

    De vil formentlig skulle spille sammen med en Rega Brio-R med tilhørende Apollo-R og DAC.

    Hvilke højttalerkabler ville efter jeres opfattelse passe godt til denne kombination?

    Og hvad mener i om matchet mellem Tannoy og Rega?
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har hørt og evt kan fortelle noe om dette elementet! K3808. har vist hvert brukt i proff serien samt gold signatur eller noe :/
    Ja den var 94dB mens 3838 var 92dB.
    Har erfaring med den i ca 200L kabinetter, den var spisset i toppen og der manglede bass der, men det findes alternativt delefilter som hjelper litt med den og bedre i større kabinetter. Det er mer bass i 3838, den har også anden oppheng.
    Har nogen steder tegning av filter der passer til den og hjelper med spissen i toppen.

    Monitor Gold er ellers bedre driver.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn