T-1's vegg resurrected

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Det forskes 😆 fruen har bare gitt opp tror jeg 😆
    20211031_122529.jpg
    20211031_122553.jpg

Satt opp etter anbefaling fra blokka som fulgte med. La de stĂ„ sĂ„nn litt Ă„ bli kjent med lyden der de stĂ„r fĂžr jeg gjĂžr noe som helst. De som tror hifi er latskap har ikke peiling!! đŸ€Ș

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Men det jeg ogsĂ„ skal er ut Ă„ lytte pĂ„ litt forskjellige oppsett med samme musikk som har fĂ„tt igang nevrosene her. SĂ„ er det jo messe snart ogsĂ„ 👌

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Som @jorwed_ antydet sitter jeg vel kanskje ikke mye i ro. Tok lunsjen hos duet audio idag Ă„ fikk en god prat med Martin som er en meget kunnskapsrik fyr. Tok noen bilder som sikkert folk flest har sett fĂžr, men
    20211101_134704.jpg
    20211101_132057.jpg
    20211101_130808.jpg
    20211101_130811.jpg

Etter det var det bare Ă„ komme seg pĂ„ jobb Ă„ fundere videre. Da bassfeller har vĂŠrt sĂ„ mye nevnt Ă„ selv uten mĂ„ling vil jeg jo stole pĂ„ egne Ăžrer. SĂ„ jeg tok rett og slett Ă„ lagde med et par prototyper etter middag. Ikke se pĂ„ hĂ„ndtverke da dette bare er prĂžving. Selv fruen gadd Ă„ hjelpe meg litt. De fleste lurer sikkert pĂ„ Ă„ssen i helvette jeg fĂ„r lov Ă„ herje pĂ„ sĂ„nn i stuen, men svaret er jo Ă„penbart. JĂŠvlig god i senga đŸ€·â€â™‚ïž

Brukt 18cm rockwool Ă„ trekt de med stoff vi hadde liggende som ikke er tett.
    20211101_174457.jpg

NĂ„ venter jeg pĂ„ at ungene skal gĂ„ runden med hunder Ă„ mor i huset sĂ„nn at jeg kan fĂ„ testet 😁 burde nok gĂ„tt tur jeg Ă„, men vet Ă„ prioritere đŸ‘ŒđŸ€™

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    4
    Er kanskje ikke sĂ„ lett Ă„ treffe blink fĂžr man vet hvilke frekvenser som skaper problemer...? Da jeg hadde Duo Mezzo fikk jeg ikke til bassen pĂ„ tross av innstillingsmulighetene til den aktive bassen. Det hele falt pĂ„ plass etter frekvensmĂ„linger og finjustering av to svanĂ„ v6 og to svanĂ„ v4 (Helmholtz). Men skjĂžnner at helmholtzer kan bli utfordrende i et rom som ikke er Ăžremerket til nerdingđŸ€“

• Liker
    Reaksjoner: T-1

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Er kanskje ikke sĂ„ lett Ă„ treffe blink fĂžr man vet hvilke frekvenser som skaper problemer...? Da jeg hadde Duo Mezzo fikk jeg ikke til bassen pĂ„ tross av innstillingsmulighetene til den aktive bassen. Det hele falt pĂ„ plass etter frekvensmĂ„linger og finjustering av to svanĂ„ v6 og to svanĂ„ v4 (Helmholtz). Men skjĂžnner at helmholtzer kan bli utfordrende i et rom som ikke er Ăžremerket til nerdingđŸ€“
    Tror ikke mĂ„lemafian hadde orket dette rommet sĂ„ dette vil nok aldri bli perfekt. Men dette var virkelig endring! Hele den helvettes romlingen er vekk Ă„ gliset sitter lĂžst igjen đŸ˜đŸŽ¶

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    4
    10 centi lavere og noe svart trekk pÄ sÄ blir de jo 100% usynlige...eller i hvert fall 99% usynlig!

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Etter en hyggelig invitasjon fra @erikr om Ä fÄ sjekke ut mellomhjuls spiller tok jeg han pÄ ordet Ä tok lunsjen min pÄ Nesttun idag. Da @Seskage hadde fri i dag var ikke han heller vanskelig Ä fÄ med pÄ besÞk. FÞrste inntrykk visuelt er jo bare rÄtt! Det som gjenspeiler hele riggen pluss headsettrigg er at Erik gjÞr ingen ting halveis, eller enkelt for seg selv :p kompetansen bÄde pÄ tweeking og selvbygg er beundringsverdig for glade amatÞrer som meg. Har frem til i dag ikke gitt to blikk mot Lenco fÞr i dag. det sto 3 spillere Erik har bygd opp Ä moddet selv. den vi hÞrte med pÄ var den hvite med ortofon bronsje. selv om alle 3 var like flotte. :D
    Anlegget er absolutt annerledes enn mitt lifestyle oppsett Ä jeg har heller ikke hÞrt mye elektrostater tidligere sÄ dette var virkelig en kjekk opplevelse.

Spillerne som jeg skulle glo og hÞrte pÄ var absolutt lekre, men jeg skal vel innrÞmme at dette er langt utenfor min kompetanse Ä greie bygge selv sÄ jeg kommer nok til Ä holde meg til ferdig produkter :p men skulle det dukke opp en Moddet Lenco i stilen der er det absolutt aktuelt!

Lyden er ekstremt detaljert uten Ä bli for slitsom, de spiste igrunn unna det meste vi spilte selv om de passer nok ekstremt bra til blues, synge damer Ä kanskje klassisk? klassisk er ikke min greie sÄ da koblet jeg ut nÄr han ville torturere meg med sÄnt :p Subbene som sto pÄ hver side er Diy bygd av Erik selv Ä greide jobben med absolutt bravur! dette var absolutt en innertier pÄ lunsj i dag :D

Takk for meg Erik Ä hÄper du somler deg utpÄ Þyen en dag ogsÄ :)
    20211102_124247.jpg
    20211102_115855.jpg
    20211102_115851.jpg
    20211102_115828.jpg
    20211102_115840.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.673
    Sted
    Nede i fjĂŠresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter en hyggelig invitasjon fra @erikr om Ä fÄ sjekke ut mellomhjuls spiller tok jeg han pÄ ordet Ä tok lunsjen min pÄ Nesttun idag. Da @Seskage hadde fri i dag var ikke han heller vanskelig Ä fÄ med pÄ besÞk. FÞrste inntrykk visuelt er jo bare rÄtt! Det som gjenspeiler hele riggen pluss headsettrigg er at Erik gjÞr ingen ting halveis, eller enkelt for seg selv :p kompetansen bÄde pÄ tweeking og selvbygg er beundringsverdig for glade amatÞrer som meg. Har frem til i dag ikke gitt to blikk mot Lenco fÞr i dag. det sto 3 spillere Erik har bygd opp Ä moddet selv. den vi hÞrte med pÄ var den hvite med ortofon bronsje. selv om alle 3 var like flotte. :D
    Anlegget er absolutt annerledes enn mitt lifestyle oppsett Ä jeg har heller ikke hÞrt mye elektrostater tidligere sÄ dette var virkelig en kjekk opplevelse.

Spillerne som jeg skulle glo og hÞrte pÄ var absolutt lekre, men jeg skal vel innrÞmme at dette er langt utenfor min kompetanse Ä greie bygge selv sÄ jeg kommer nok til Ä holde meg til ferdig produkter :p men skulle det dukke opp en Moddet Lenco i stilen der er det absolutt aktuelt!

Lyden er ekstremt detaljert uten Ä bli for slitsom, de spiste igrunn unna det meste vi spilte selv om de passer nok ekstremt bra til blues, synge damer Ä kanskje klassisk? klassisk er ikke min greie sÄ da koblet jeg ut nÄr han ville torturere meg med sÄnt :p Subbene som sto pÄ hver side er Diy bygd av Erik selv Ä greide jobben med absolutt bravur! dette var absolutt en innertier pÄ lunsj i dag :D

Takk for meg Erik Ä hÄper du somler deg utpÄ Þyen en dag ogsÄ :) Vis vedlegget 760203 Vis vedlegget 760204 Vis vedlegget 760205 Vis vedlegget 760206 Vis vedlegget 760207
    -Hva er det som stÄr pÄ toppen av Quadene?

Mvh

erikr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    485
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    12
    Man takker pĂ„ det groveste for fornemt besĂžk av to, bortimot stramme karer.....! 😊
    SĂŠrdeles hyggelig!
    Vi fikk ikke diskutert alt vi burde snakket om, men det kan vi vel ta igjen om ikke ikke sÄ altfor lenge?
    Kommer gjerne ut pĂ„ en ekskursjon til dere begge! 👍

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.540
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    9
    Kan bare bekrefte det T-1 skriver og beskriver med bilder. Et anlegg som bĂ„de er behagelig Ă„ lytte til, og hvile Ăžynene pĂ„ 😊

Lenco-spillerne var flotte og spilte veldig bra. Spennende var det ogsÄ Ä hÞre Quad hÞyttalere for fÞrste gang.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.133
    Sted
    BĂŠĂŠĂŠĂŠrgen
    Torget vurderinger
    5
    Mon tro om ikke der ikke finnes en sterkt modifisert og oppgradert Lenco som har blitt uttalt vurdert solgt i BergensomrÄdet, type Bergen nord............ :ROFLMAO:

mvh
    Proffen

• Wow

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Mon tro om ikke der ikke finnes en sterkt modifisert og oppgradert Lenco som har blitt uttalt vurdert solgt i BergensomrÄdet, type Bergen nord............ :ROFLMAO:

mvh
    Proffen
    Send meg en pm med tips 😁

erikr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    485
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    12
    Kan bare bekrefte det T-1 skriver og beskriver med bilder. Et anlegg som bĂ„de er behagelig Ă„ lytte til, og hvile Ăžynene pĂ„ 😊

Lenco-spillerne var flotte og spilte veldig bra. Spennende var det ogsÄ Ä hÞre Quad hÞyttalere for fÞrste gang.
    Kjekt at man syntes at lyden av skramleverket var grei 😊

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.976
    Torget vurderinger
    1
    :giggle:

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Okei sĂ„ jeg innser "nederlaget"... etter mye omrokkering i rommet, flytting av avantgarde fant jeg til slutt et ok sweetspot, men da sa fruen stopp 😱😆 sĂ„ avantgarde har fĂ„tt seg ett nytt hjem. En fantastisk hĂžyttaler imo men hifi livet gĂ„r videre. Skal ogsĂ„ innrĂžmme det er litt kjedelig med aktive hĂžyttalere🙈 men de som har plassen til de vil nok kunne trygt lande pĂ„ de som siste hĂžyttaler đŸŽ¶

Den siste tiden har vĂŠrt fylt med fullstendig kaos i hverdagen da et konkurrerende firma rett og slett hadde lyst Ă„ kjĂžpe opp hele driten Ă„ gi meg jobb der istede đŸ€·â€â™‚ïž Ă„ sĂ„ pengehol jeg er var det egentlig ganske ok.. mye mĂžtevirksomhet, turer ut m.m Ă„ alt som ogsĂ„ skulle fullfĂžres Ă„ sluttfĂžres pĂ„ jobb har vĂŠrt fokus den siste tiden, men nĂ„ begynner det Ă„ lande Ă„ jeg kan igjen ha rett fokus.. hifi đŸ‘ŒđŸŽ¶

Selv om avantgarde er solgt kom det jo no nytt i hus. Primaluna har jeg eid fĂžr Ă„ derfor var valget egentlig ganske enkelt. Primaluna evo 300 og Primaluna dac innkjĂžpt.
    20211202_175443.jpg

Etter Ă„ ha fulgt trĂ„den til @Atlerovik fikk han meg veldig nysgjerrig pĂ„ devore. Etter en hyggelig samtale med audio aktĂžren er de pĂ„ utlĂ„n hos meg. Jeg tror jeg mĂ„ innse at store hĂžyttalere ikke passer denne stuen igrunn Ă„ at dette kan nok vĂŠre veien Ă„ gĂ„. Har akkurat koblet opp ikveld sĂ„ nĂ„ sitter jeg Ă„ nyter vakre toner fra rĂžr og devore đŸ‘ŒđŸŽ¶ livet er jaggu ikke det vĂŠrste man har đŸ€™đŸŽ¶
    20211202_183013.jpg
    20211202_175504.jpg

Sist redigert:

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Morsomt Ă„ se de her, etter at de var hos meg i gĂ„r! 😁 SkjĂžnner hva du mener om stĂžrrelsen, de er liksom passelig smĂ„ og passelig store. Eller akkurat passe, som man gjerne kaller det đŸ€Ł Litt av en service fra Audio AktĂžren Ă„ lĂ„ne ut pĂ„ den mĂ„ten. Kudos!

Spent pÄ hva du synes etter hvert. Regner med at det kommer fyldig rapport her snart.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Morsomt Ă„ se de her, etter at de var hos meg i gĂ„r! 😁 SkjĂžnner hva du mener om stĂžrrelsen, de er liksom passelig smĂ„ og passelig store. Eller akkurat passe, som man gjerne kaller det đŸ€Ł Litt av en service fra Audio AktĂžren Ă„ lĂ„ne ut pĂ„ den mĂ„ten. Kudos!

Spent pÄ hva du synes etter hvert. Regner med at det kommer fyldig rapport her snart.
    Ja servicen er fantastisk 👌 ja smilte litt nĂ„r jeg pakket de opp da det er nok av det mindre jeg har hatt i stuen her. Men rapport kommer, men for Ă„ understreke fĂžrste inntrykket mĂ„ nok folk komme hit Ă„ hĂžre akkurat disse, for de blir her fast har jeg bestemt ikveld đŸŽ¶đŸ‘ŒđŸ€·â€â™‚ïž dette var blink đŸ‘ŒđŸŽ¶ det som gledes er jo at nĂ„r rĂžrene fĂ„r litt timer pĂ„ seg blir det bare bedre 😍

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Å, det gikk sĂ„pass fort, ja!?! Er vel egentlig ikke overrasket 😀

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.133
    Sted
    BĂŠĂŠĂŠĂŠrgen
    Torget vurderinger
    5
    Ja servicen er fantastisk 👌 ja smilte litt nĂ„r jeg pakket de opp da det er nok av det mindre jeg har hatt i stuen her. Men rapport kommer, men for Ă„ understreke fĂžrste inntrykket mĂ„ nok folk komme hit Ă„ hĂžre akkurat disse, for de blir her fast har jeg bestemt ikveld đŸŽ¶đŸ‘ŒđŸ€·â€â™‚ïž dette var blink đŸ‘ŒđŸŽ¶ det som gledes er jo at nĂ„r rĂžrene fĂ„r litt timer pĂ„ seg blir det bare bedre 😍
    Hehe, den som lever, fÄr se..............

Men grattis med nye talere, Äkke som!

mvh
    Proffen

• Wow

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.288
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    JĂžss, det svinger skikkelig pĂ„ norges stĂžrste innlandsĂžy 😊 Grattis!

• Liker

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.274
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med nye hÞytalere. Har troen pÄ Devore! Tror storebroren hadde vÊrt en perfekt match til ShindoŽen min. Burde kanskje testet pÄ dine hÞytalere...?!?
    Ikke langt fra EidsvÄgneset til OsterÞy....

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.497
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Grattis med nye hÞytalere. Har troen pÄ Devore! Tror storebroren hadde vÊrt en perfekt match til ShindoŽen min. Burde kanskje testet pÄ dine hÞytalere...?!?
    Ikke langt fra EidsvÄgneset til OsterÞy....
    Åpen dĂžr her đŸ‘ŒđŸŽ¶

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn