T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det forskes 😆 fruen har bare gitt opp tror jeg 😆
    20211031_122529.jpg
    20211031_122553.jpg

    Satt opp etter anbefaling fra blokka som fulgte med. La de stå sånn litt å bli kjent med lyden der de står før jeg gjør noe som helst. De som tror hifi er latskap har ikke peiling!! 🤪
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Men det jeg også skal er ut å lytte på litt forskjellige oppsett med samme musikk som har fått igang nevrosene her. Så er det jo messe snart også 👌
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Som @jorwed_ antydet sitter jeg vel kanskje ikke mye i ro. Tok lunsjen hos duet audio idag å fikk en god prat med Martin som er en meget kunnskapsrik fyr. Tok noen bilder som sikkert folk flest har sett før, men
    20211101_134704.jpg
    20211101_132057.jpg
    20211101_130808.jpg
    20211101_130811.jpg


    Etter det var det bare å komme seg på jobb å fundere videre. Da bassfeller har vært så mye nevnt å selv uten måling vil jeg jo stole på egne ører. Så jeg tok rett og slett å lagde med et par prototyper etter middag. Ikke se på håndtverke da dette bare er prøving. Selv fruen gadd å hjelpe meg litt. De fleste lurer sikkert på åssen i helvette jeg får lov å herje på sånn i stuen, men svaret er jo åpenbart. Jævlig god i senga 🤷‍♂️

    Brukt 18cm rockwool å trekt de med stoff vi hadde liggende som ikke er tett.
    20211101_174457.jpg


    Nå venter jeg på at ungene skal gå runden med hunder å mor i huset sånn at jeg kan få testet 😁 burde nok gått tur jeg å, men vet å prioritere 👌🤙
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Er kanskje ikke så lett å treffe blink før man vet hvilke frekvenser som skaper problemer...? Da jeg hadde Duo Mezzo fikk jeg ikke til bassen på tross av innstillingsmulighetene til den aktive bassen. Det hele falt på plass etter frekvensmålinger og finjustering av to svanå v6 og to svanå v4 (Helmholtz). Men skjønner at helmholtzer kan bli utfordrende i et rom som ikke er øremerket til nerding🤓
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Er kanskje ikke så lett å treffe blink før man vet hvilke frekvenser som skaper problemer...? Da jeg hadde Duo Mezzo fikk jeg ikke til bassen på tross av innstillingsmulighetene til den aktive bassen. Det hele falt på plass etter frekvensmålinger og finjustering av to svanå v6 og to svanå v4 (Helmholtz). Men skjønner at helmholtzer kan bli utfordrende i et rom som ikke er øremerket til nerding🤓
    Tror ikke målemafian hadde orket dette rommet så dette vil nok aldri bli perfekt. Men dette var virkelig endring! Hele den helvettes romlingen er vekk å gliset sitter løst igjen 😁🎶
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    10 centi lavere og noe svart trekk på så blir de jo 100% usynlige...eller i hvert fall 99% usynlig!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Etter en hyggelig invitasjon fra @erikr om å få sjekke ut mellomhjuls spiller tok jeg han på ordet å tok lunsjen min på Nesttun idag. Da @Seskage hadde fri i dag var ikke han heller vanskelig å få med på besøk. Første inntrykk visuelt er jo bare rått! Det som gjenspeiler hele riggen pluss headsettrigg er at Erik gjør ingen ting halveis, eller enkelt for seg selv :p kompetansen både på tweeking og selvbygg er beundringsverdig for glade amatører som meg. Har frem til i dag ikke gitt to blikk mot Lenco før i dag. det sto 3 spillere Erik har bygd opp å moddet selv. den vi hørte med på var den hvite med ortofon bronsje. selv om alle 3 var like flotte. :D
    Anlegget er absolutt annerledes enn mitt lifestyle oppsett å jeg har heller ikke hørt mye elektrostater tidligere så dette var virkelig en kjekk opplevelse.

    Spillerne som jeg skulle glo og hørte på var absolutt lekre, men jeg skal vel innrømme at dette er langt utenfor min kompetanse å greie bygge selv så jeg kommer nok til å holde meg til ferdig produkter :p men skulle det dukke opp en Moddet Lenco i stilen der er det absolutt aktuelt!

    Lyden er ekstremt detaljert uten å bli for slitsom, de spiste igrunn unna det meste vi spilte selv om de passer nok ekstremt bra til blues, synge damer å kanskje klassisk? klassisk er ikke min greie så da koblet jeg ut når han ville torturere meg med sånt :p Subbene som sto på hver side er Diy bygd av Erik selv å greide jobben med absolutt bravur! dette var absolutt en innertier på lunsj i dag :D

    Takk for meg Erik å håper du somler deg utpå øyen en dag også :)
    20211102_124247.jpg
    20211102_115855.jpg
    20211102_115851.jpg
    20211102_115828.jpg
    20211102_115840.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter en hyggelig invitasjon fra @erikr om å få sjekke ut mellomhjuls spiller tok jeg han på ordet å tok lunsjen min på Nesttun idag. Da @Seskage hadde fri i dag var ikke han heller vanskelig å få med på besøk. Første inntrykk visuelt er jo bare rått! Det som gjenspeiler hele riggen pluss headsettrigg er at Erik gjør ingen ting halveis, eller enkelt for seg selv :p kompetansen både på tweeking og selvbygg er beundringsverdig for glade amatører som meg. Har frem til i dag ikke gitt to blikk mot Lenco før i dag. det sto 3 spillere Erik har bygd opp å moddet selv. den vi hørte med på var den hvite med ortofon bronsje. selv om alle 3 var like flotte. :D
    Anlegget er absolutt annerledes enn mitt lifestyle oppsett å jeg har heller ikke hørt mye elektrostater tidligere så dette var virkelig en kjekk opplevelse.

    Spillerne som jeg skulle glo og hørte på var absolutt lekre, men jeg skal vel innrømme at dette er langt utenfor min kompetanse å greie bygge selv så jeg kommer nok til å holde meg til ferdig produkter :p men skulle det dukke opp en Moddet Lenco i stilen der er det absolutt aktuelt!

    Lyden er ekstremt detaljert uten å bli for slitsom, de spiste igrunn unna det meste vi spilte selv om de passer nok ekstremt bra til blues, synge damer å kanskje klassisk? klassisk er ikke min greie så da koblet jeg ut når han ville torturere meg med sånt :p Subbene som sto på hver side er Diy bygd av Erik selv å greide jobben med absolutt bravur! dette var absolutt en innertier på lunsj i dag :D

    Takk for meg Erik å håper du somler deg utpå øyen en dag også :) Vis vedlegget 760203 Vis vedlegget 760204 Vis vedlegget 760205 Vis vedlegget 760206 Vis vedlegget 760207
    -Hva er det som står på toppen av Quadene?

    Mvh
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Man takker på det groveste for fornemt besøk av to, bortimot stramme karer.....! 😊
    Særdeles hyggelig!
    Vi fikk ikke diskutert alt vi burde snakket om, men det kan vi vel ta igjen om ikke ikke så altfor lenge?
    Kommer gjerne ut på en ekskursjon til dere begge! 👍
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kan bare bekrefte det T-1 skriver og beskriver med bilder. Et anlegg som både er behagelig å lytte til, og hvile øynene på 😊

    Lenco-spillerne var flotte og spilte veldig bra. Spennende var det også å høre Quad høyttalere for første gang.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.575
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Mon tro om ikke der ikke finnes en sterkt modifisert og oppgradert Lenco som har blitt uttalt vurdert solgt i Bergensområdet, type Bergen nord............ :ROFLMAO:

    mvh
    Proffen
     
    • Wow
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Mon tro om ikke der ikke finnes en sterkt modifisert og oppgradert Lenco som har blitt uttalt vurdert solgt i Bergensområdet, type Bergen nord............ :ROFLMAO:

    mvh
    Proffen
    Send meg en pm med tips 😁
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Kan bare bekrefte det T-1 skriver og beskriver med bilder. Et anlegg som både er behagelig å lytte til, og hvile øynene på 😊

    Lenco-spillerne var flotte og spilte veldig bra. Spennende var det også å høre Quad høyttalere for første gang.
    Kjekt at man syntes at lyden av skramleverket var grei 😊
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.691
    Antall liker
    3.576
    Torget vurderinger
    1
    :giggle:
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Okei så jeg innser "nederlaget"... etter mye omrokkering i rommet, flytting av avantgarde fant jeg til slutt et ok sweetspot, men da sa fruen stopp 😢😆 så avantgarde har fått seg ett nytt hjem. En fantastisk høyttaler imo men hifi livet går videre. Skal også innrømme det er litt kjedelig med aktive høyttalere🙈 men de som har plassen til de vil nok kunne trygt lande på de som siste høyttaler 🎶

    Den siste tiden har vært fylt med fullstendig kaos i hverdagen da et konkurrerende firma rett og slett hadde lyst å kjøpe opp hele driten å gi meg jobb der istede 🤷‍♂️ å så pengehol jeg er var det egentlig ganske ok.. mye møtevirksomhet, turer ut m.m å alt som også skulle fullføres å sluttføres på jobb har vært fokus den siste tiden, men nå begynner det å lande å jeg kan igjen ha rett fokus.. hifi 👌🎶

    Selv om avantgarde er solgt kom det jo no nytt i hus. Primaluna har jeg eid før å derfor var valget egentlig ganske enkelt. Primaluna evo 300 og Primaluna dac innkjøpt.
    20211202_175443.jpg

    Etter å ha fulgt tråden til @Atlerovik fikk han meg veldig nysgjerrig på devore. Etter en hyggelig samtale med audio aktøren er de på utlån hos meg. Jeg tror jeg må innse at store høyttalere ikke passer denne stuen igrunn å at dette kan nok være veien å gå. Har akkurat koblet opp ikveld så nå sitter jeg å nyter vakre toner fra rør og devore 👌🎶 livet er jaggu ikke det værste man har 🤙🎶
    20211202_183013.jpg
    20211202_175504.jpg
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Morsomt å se de her, etter at de var hos meg i går! 😁 Skjønner hva du mener om størrelsen, de er liksom passelig små og passelig store. Eller akkurat passe, som man gjerne kaller det 🤣 Litt av en service fra Audio Aktøren å låne ut på den måten. Kudos!

    Spent på hva du synes etter hvert. Regner med at det kommer fyldig rapport her snart.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Morsomt å se de her, etter at de var hos meg i går! 😁 Skjønner hva du mener om størrelsen, de er liksom passelig små og passelig store. Eller akkurat passe, som man gjerne kaller det 🤣 Litt av en service fra Audio Aktøren å låne ut på den måten. Kudos!

    Spent på hva du synes etter hvert. Regner med at det kommer fyldig rapport her snart.
    Ja servicen er fantastisk 👌 ja smilte litt når jeg pakket de opp da det er nok av det mindre jeg har hatt i stuen her. Men rapport kommer, men for å understreke første inntrykket må nok folk komme hit å høre akkurat disse, for de blir her fast har jeg bestemt ikveld 🎶👌🤷‍♂️ dette var blink 👌🎶 det som gledes er jo at når rørene får litt timer på seg blir det bare bedre 😍
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Å, det gikk såpass fort, ja!?! Er vel egentlig ikke overrasket 😀
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.575
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ja servicen er fantastisk 👌 ja smilte litt når jeg pakket de opp da det er nok av det mindre jeg har hatt i stuen her. Men rapport kommer, men for å understreke første inntrykket må nok folk komme hit å høre akkurat disse, for de blir her fast har jeg bestemt ikveld 🎶👌🤷‍♂️ dette var blink 👌🎶 det som gledes er jo at når rørene får litt timer på seg blir det bare bedre 😍
    Hehe, den som lever, får se..............

    Men grattis med nye talere, åkke som!

    mvh
    Proffen
     
    • Wow
    Reaksjoner: T-1

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, det svinger skikkelig på norges største innlandsøy 😊 Grattis!
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med nye høytalere. Har troen på Devore! Tror storebroren hadde vært en perfekt match til Shindo´en min. Burde kanskje testet på dine høytalere...?!?
    Ikke langt fra Eidsvågneset til Osterøy....
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Grattis med nye høytalere. Har troen på Devore! Tror storebroren hadde vært en perfekt match til Shindo´en min. Burde kanskje testet på dine høytalere...?!?
    Ikke langt fra Eidsvågneset til Osterøy....
    Åpen dør her 👌🎶
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn