T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.883
    Antall liker
    13.876
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Siden det er gratis å streame, så kan det ikke gå verre enn at du ikke liker tipset.
    Denne karen låter litt «skittent» i forhold til Bonamassa, men sjekk ut hva du synes 😊

     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Mens jeg har blitt kraftig nedstemt i stuen er det kjekt å glo igjennom bilder fra en ganske aktiv bilsommer. Et bilde fra en god kamerat sin buss til venstre og min til høyre. 🤙 bare å se frem til pluss grader å tørre veier igjen 😁👌
    received_869994903652041.jpeg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    10.214
    Sted
    London
    Så idag tar jeg imot gode musikktips med åpne armer 🤙 Bonamassa er jo litt favoritt om dagen så mer fet musikk i samme sjanger er velkomment 😁
    Kanskje ikke helt det samme som Herr Bonamassa, prøv The Steel Woods, Eric Gales eller The Cadillac Three?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Mye rart man sier ja til for å få litt egentid foran anlegget... så mens fruen å ungene henter en til kanin...🙈 kan jeg nyte en time eller to her etter å ha vært ute i høststormen å plukket ned trampoline å diverse rask idag. Spiller på plass. Har slengt den ut igjen på grunn av et håpløst ocd problem. Men skal få koblet opp ila uken så kan det hende fornuften tar overhånd 🙈🤷‍♂️ fordelen er jo også at jeg er lat på denne tiden av året så vi får se 😆
    32eb66ac97e0100a458a804c3be304c5.png

    Etter masse gode tips fra @t-roten har jeg dratt igang med Eric Gales idag. Musikk som falt godt i smak til og med hos fruen 👌
    Screenshot_20211024-154319_TIDAL.jpg
    20211024_152627.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Dagene fortsetter etter jakten på den "perfekte" snurra. Stresser lite men følger med 😁 etter litt overtid på jobb idag var det helt innafor å komme hjem til tomt hus så jeg kan spille litt musikk 👌 først ut litt rolige toner fra red hot
    Screenshot_20211027-175846_TIDAL.jpg

    Siden jeg er i det poetiske hjørnet idag deler jeg da gledelig et dikt med dere også
    received_670708677203773.jpeg

    Snart helg!!! 😁👌
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.259
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    School, gubberock 😡 En smeltedigel av pop, jazz med en liten dose rock 😊
     
    • Haha
    Reaksjoner: T-1

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Apropos snurrer, T-1 ; er du i nærheten av Nesttun en dag, så ta gjerne en tur innom for å se og høre på et utvalg Lenco mellomhjulsspillere....🎼 😊
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Apropos snurrer, T-1 ; er du i nærheten av Nesttun en dag, så ta gjerne en tur innom for å se og høre på et utvalg Lenco mellomhjulsspillere....🎼 😊
    Det er ikke mer enn 25min bort der så det tilbudet takker jeg ja til 😁 men da neste uke 👌 sender deg en pm over helga 😁
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Noen på Vestlandet som er innom her som besitter kompetanse på dsp å kanskje har mic? Kunne virkelig tenkt meg å optimalisere lyden her. Sliter tidvis med litt romlebass. Ikke mye men nok til at jeg vil gjøre noen tiltak. Denne delen av hobbyen har jeg lite greie på. Pris for å gidde jobben blir vi enig om hvis noen har tid og lyst 👌🤙
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Sendt han en pm. Tror hjørnene mine lager litt krøll. Noen åpenbare tips mottas med takk å klapp på ryggen 😁🤙
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.259
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror du ender opp med en god del mer enn takk og klapp på ryggen hos, lydogakustikk 😊 Duet tilbyr vel også målinger etter hva jeg husker.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ja skjønte det kostet en arm og et bein. Har fått mange timer foran høyttalerene nå så begynner å bli litt kjent med de. Har en case med bass som jeg har begynt å henge meg opp i så det må fikses 🤬 værste som skjer er når jeg får oppheng i noe, da blir jeg bare sittende å lytte etter det å irritere meg grønn i trynet 🤦‍♂️ må nok inn med noe tiltak. Er nok ikke optimalt rom for disse. Spiller fantastisk på mye, men også på noe flyter det bare helt ut i rommet. 🤬🤬🤬😆 dagens store ilandsproblem 😆
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Men samtidig er nok disse mer avslørende enn hva jeg er vant med. Dårlig innspillinger blir presentert som, ja dårlig innspillinger 😆
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tror du ender opp med en god del mer enn takk og klapp på ryggen hos, lydogakustikk 😊 Duet tilbyr vel også målinger etter hva jeg husker.
    Har hatt @lydogakustikk et par ganger her i tkr Towers. Her gjorde han det jeg ba ham om å gjøre, hverken mer eller mindre. Han tok seg rimelig betalt og dro igjen uten å forsøke å selge meg mer remedier eller tjenester enn det jeg hadde bedt om.

    Mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Driver du å rettferdiggjør ett bytte for deg selv? :)
    På ingen måte. Men er litt muggen i humøret så dette var noe jeg fikk heng på. Missforstå meg rett, det spiller fantastisk, men når jeg har hørt disse i et akustikk behandlet rom å jeg vet potensiale i disse er jeg villig å svette å jobbe litt for å få det optimalt👌
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har hatt @lydogakustikk et par ganger her i tkr Towers. Her gjorde han det jeg ba ham om å gjøre, hverken mer eller mindre. Han tok seg rimelig betalt og dro igjen uten å forsøke å selge meg mer remedier eller tjenester enn det jeg hadde bedt om.

    Mvh
    Har meldt han å venter på tilbakemelding 👌 har ymtet frempå til fruen at vi skal lage spilevegg i stuen. Hu er foreløpig ikke imponert eller overtalt. Spørs om ikke jeg må slite litt et minutt eller to for såpass tiltak i stuen 😆
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har meldt han å venter på tilbakemelding 👌 har ymtet frempå til fruen at vi skal lage spilevegg i stuen. Hu er foreløpig ikke imponert eller overtalt. Spørs om ikke jeg må slite litt et minutt eller to for såpass tiltak i stuen 😆
    Hun ble sikkert like henrykt som Madammen ble da jeg ymtet frempå om en Helmholz-resonator under sofaen.:rolleyes:

    Mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    64902720.jpg
    20211029_180123.jpg

    Når jeg først har fått oppheng i noe blir jeg jo delvis manisk 😆 men hadde en lang å hyggelig prat med @erikr idag. Å noen ganger er det enkle faktisk det beste? I veien på å finne hvor det kødder seg litt har jeg rett og slett brukt ullsokk i en og en i eliminerings prinsippet. Det var vesentlig bedring på venstre side. Korrekt måling? Nooope, men innbiller meg at dette hjørnet her som lager krøll. Kanskje flytte den hylla å se om det blir bedring. Ingen forskjell på høyre side når jeg testet der. Må få målt litt ja! Men det er håp 🎶😁
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 759181 Vis vedlegget 759180
    Når jeg først har fått oppheng i noe blir jeg jo delvis manisk 😆 men hadde en lang å hyggelig prat med @erikr idag. Å noen ganger er det enkle faktisk det beste? I veien på å finne hvor det kødder seg litt har jeg rett og slett brukt ullsokk i en og en i eliminerings prinsippet. Det var vesentlig bedring på venstre side. Korrekt måling? Nooope, men innbiller meg at dette hjørnet her som lager krøll. Kanskje flytte den hylla å se om det blir bedring. Ingen forskjell på høyre side når jeg testet der. Må få målt litt ja! Men det er håp 🎶😁

    Du har selvsagt jobbet litt med dipswitchene +/- 4db i bassen?!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Du har selvsagt jobbet litt med dipswitchene +/- 4db i bassen?!
    Ja, men nå kan kanskje dette oppfattes som et stooort problem å det er det ikke. Er det hjørnet som kødder det litt. Er en lav frekvens som kødder. Spiller faktisk ikke så stor rolle hvor mye jeg justerer de dipswitchene. Så problemet er lite, men nok til at jeg irriterer meg over det. Har noen planer i møblering til vinyl osv i tankene uansett så kanskje det bedrer det. Har lyst å lage et møbel fra vegg til vegg med opplegg til både hifi og plater. Det har jeg faktisk fått gehør for. Få gjort om litt for så å fortsette med måling tror jeg blir perfekt 👌
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Et problem er det jo tydeligvis, størrelsen avgjøres av jobben som kreves for å løse det
    Joda, jeg tror nok mange hadde levd fint uten å tenke på det, men med et snev av adhd deluxe vil det skje ting her ila høst vinter. Normalt ville jeg bare byttet ht men har lyst å få dette til. Innen rimelighetens grenser vel og merke. Er ei stue så litt begrensninger har jeg 🤪
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Joda, jeg tror nok mange hadde levd fint uten å tenke på det,
    Nå forhandler du bare med deg selv! :LOL: Er irrelevant hva disse udefinerte "mange" kunne levd med, du som skal leve med det. Hvem av oss audiofile tror du kunne levd med det forresten? Tror du jeg kunne ha gjort det?
     
    • Haha
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    True.. nei det skal gjøres grep. Har sendt ut et par forespørsler til noen som driver med måling så får vi vente å se 👌
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn