Syncrolux's hifi-kino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Litt historikk først - jeg har vel omtrent 40 år bak meg som DIY'er. Har både bygd høyttalere og forsterkere. I en periode var jeg også såkalt bransjeaktør, men jeg avviklet dette for mer enn 10 år sida. Jeg har alltid bygd høyttalerne mine selv, og de siste kreasjonene var et digert dipolsystem med B&G RD-75 planar-magnetic drivere og 16 stk 21" Beyma basser i store tårn. Jeg har et dedikert lytterom på 35m2, som også fungerer som hjemmekino.

    På et tidspunkt kjøpte jeg et par Magnepan 1.5/QR, litt på impuls og litt fordi jeg trengte et par anstendige høyttalere på stua. Og dermed var det gjort kan du si. Bitt av basillen, og imponert over hva disse relativt små Magnepan'ene var i stand til - med hjelp av DSP vel å merke. Neste steg var å skaffe et par Magnepan 3.6/R til stueanlegget, som etter hvert ble bygd om til aktiv drift med DSP og et par subwoofere. Det store anlegget inne på lytterommet sto nå og samlet støv. Jeg hadde mistet interessen for det rett og slett, og det ble så demontert og de store basstårna solgt sammen med en 8-kanals DAC og noe annet stasj. Lytterommet ble rigget om til kino med et 7.4.1 oppsett. Flere Magnepan høyttalere ble shoppet brukt. Jeg har per dato to par 3.6/R, to par 1.6/QR og ett par 1.5/QR. Sistnevnte er tilbake i stereoanlegget på stua. Jeg trenger bare et par til med 3.6/R, eller til nød bare en høyttaler før jeg er i mål med det jeg har på planen, som er et 5-kanals oppsett med 3.6/R, og 1.6/QR i de andre kanalene.

    Anlegget og rommet brukes nå igjen som lytterom. Her har jeg mulighet for å høre vanlig stereo og multikanals musikk fra SACD, i tillegg til å se film. Anlegget er et 7.4.1 oppsett og støtter Atmos. Man bør bruke samme tilnærming til multikanal og kinolyd som for hifi mener jeg - jo mer transparent og nøytralt, jo bedre blir resultatet.

    Jeg har kjøpt en del SACD i det siste, for det meste klassisk. Det er mye som låter frapperende bra på SACD, og multikanal hever virkelig opplevelsen av "being there"! Stereo blir tamt og unaturlig i forhold.

    Rommet slik det står nå er en skikkelig "batcave". Det må det nesten være for å fungere optimalt som kino. De fleste flater er dekket over med svart stoff. Bak stoffet er det diverse akustikktiltak, etter hva det er behov for. Rommet er temmelig dødt, og låter veldig bra synes jeg.

    Her er et bilde av rommet. Jeg beklager den litt dårlige kvaliteten, men det er ikke lett å ta sånne panoramabilder med mobiltelefon i dårlig lys...

    Kino-02.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    :oops: :oops: Likte meg veldig godt i det gamle rommet jeg..... herlige proporsjoner, luftig og fint og med "lounge Area" bak lyttesofaen!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ikke hver dag man ser panelhøyttalere i alle kanaler, nei! Tøft! Hva slags elektronikk og sub'er bruker du?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Dette var vel virkelig på tide, at du fikk din egen tråd Syncrolux. :) Likte meget godt det jeg hørte når jeg var hos deg, da stod 3.6 på stua og du hadde fortsatt dipol-bassene. Hadde vært morsomt og hørt magnepan-kino da. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Utstyrsliste..... :cool:

    L-R høyttalere
    Magnepan 3.6/R
    Disse er bygd om til aktiv drift med Hypex plate-amper - FA502 på basspanelet, og FA252 på mellomtone og bånddiskant.
    Delefrekvenser er 200 og 2500 Hz.

    C høyttaler
    Magnepan 3.6/R
    Bygd om til aktiv drift med Hypex plate-amp FA253.
    Delefrekvenser er 200 og 3000 Hz (mer om dette senere)

    Surround og surround back høyttalere (4 stk)
    Magnepan 1.6/QR.
    Drives av surround receiveren.

    Top rear høyttalere
    DIY med Seas W17EX og en eller annen softdome diskant (husker ikke hva det er)
    Drives av en DIY ICEpower forsterker, da receiveren ikke har høyttalerutgang for disse kanalene

    Top front høyttalere
    DIY med Seas W22EX og B&G Neo3 diskant.
    Drives av surround receiveren.

    LFE / subwoofer
    18 stk SEAS L26ROY i lukkede kasser, satt opp som et slags SBA array.
    Drives av 2 stk DIY ICEpower 1000ASP forsterkere.
    9 høyttalere er koblet i 3x3 matrix, som gir samme impedans som en høyttaler. En forsterker på hver matrix.
    Litt EQ gjøres i en Behringer DCX2496... kanskje unødvendig, men gir meg regulerbar bass-tilt.
    Systemet spiller LFE kanalen pluss all bass under 80 Hz.

    Receiver
    Marantz SR7012

    UHD Bluray/SACD spiller
    Sony UDP-X800

    Streamer
    Squeezebox classic

    Projektor
    JVC DLA-N7

    Lerret
    DIY Dreamscreen v5. 3m bredde, 2.39:1
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Du må ha en elstra effekfosterker da. Hvilken ? Jeg selv har Marantz SR 7012 og selv on den kan prosesserer 11.2 kanaler har den bare Power til 9.2 eller tar jeg feil ?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Ja, som det står i utstyrslista har jeg en ekstra forsterker på Top Rear høyttalerne.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.962
    Har jeg ikke sett før, slike panelhøytalere i et surroundanlegg - stilig (y)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Til senteren kjøpte jeg en Hypex FA253, som er tre-veis og leverer 2x250W pluss 100W til diskanten. Det viste seg å være en bommert, da diskantforsterkeren ikke leverer nok effekt til disse svært ineffektive Magnepan høyttalerne.... derfor måtte jeg heve delefrekvensen litt lenger opp en ønskelig, slik at den nå ligger på 3000 Hz. Mulig jeg gjør noe med dette etter hvert.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Kjempetøft og kult med aktiv drift! Hva bruker du for delingen?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Deling skjer i Hypex plateampene. De har DSP innebygd. Deling mellom høyttalerne og LFE skjer dog i surround receiveren.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har stusset litt på hva du har drevet med. Har sett du har hatt 3.6 på stua med minimale akustiske tiltak, men ikke noe fra det flotte rommet. Å nå har du Magnepan i flerkanal der? Ganske stor kontrast til dette og det som var der når jeg var hos deg, men det er jo sikkert 15 år siden. Magnetostater er ikke spesielt vanlig å se i flerkanal, sikkert av naturlige årsaker?

    Lurer på hvorfor har du valgt dette? :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm, kjenner lysten til å teste aktiv drift på mine 3.7i blir sterkere her, artig dette :).
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hadde vært morsomt å høre 3.7 en vakker dag, lenge siden jeg hørt slike rare planker ;-)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Har stusset litt på hva du har drevet med. Har sett du har hatt 3.6 på stua med minimale akustiske tiltak, men ikke noe fra det flotte rommet. Å nå har du Magnepan i flerkanal der? Ganske stor kontrast til dette og det som var der når jeg var hos deg, men det er jo sikkert 15 år siden. Magnetostater er ikke spesielt vanlig å se i flerkanal, sikkert av naturlige årsaker?

    Lurer på hvorfor har du valgt dette? :)
    Jeg driver med mye rart... hehe.

    Seriøst - 3.6 på stua ble sånn fordi det store rommet ble rigget om til kino. Og så var det litt ålreit å sitte på stua å høre musikk i stedet for inne i batcaven. Det gjør jeg fortsatt, men på et mer moderat anlegg. Skal presentere det litt senere.

    Det er nok litt uvanlig med Magnepan i surround kanskje. Men Magnepan har da vitterlig en såkalt senterkanal, så helt obskurt kan det da ikke være.

    Et sånt oppsett tar naturlig nok en del plass hvis høyttalerne skal plasseres optimalt, dvs i god avstand fra vegger.

    Det er nok mange som tenker at surround betyr høy og bråkete filmlyd og velger høyttalere som rent hifimessig låter der etter. Men jeg mener en hifi tilnærming er mer riktig. Da blir anlegget anvendbar til både film og musikk.

    Høyttalervalget ble Magnepan, fordi de låter veldig fint, og det er mulig å kjøpe de brukt for en vettug pris.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Hmm, kjenner lysten til å teste aktiv drift på mine 3.7i blir sterkere her, artig dette :).
    Det er ganske overkommelig egentlig, men du bør ha sett en loddebolt før og være villig til å sprette opp stofftrekket for å få tilgang til det passive filteret som må kobles vekk.

    Filteret på 3.7i er noe snåle greier forresten.... vel verdt å bli kvitt etter min mening!

    Som både jeg og OMF har erfart så blir Magnepan mer presise og nøytrale med aktiv deling og DSP, samtidig som de gode egenskapene beholdes.

    En relativt rimelig løsning som låter veldig bra er plateamper fra Hypex som har nCore forsterkere. FA253 som jeg bruker på senterkanalen kan funke hvis du ikke skal spille veldig høyt. Det eneste jeg har mot Hypex er at softwaren til de er ganske elendig, men det funker forsåvidt....
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Lyden nå i forhold til det romme/anlegget du hadde med 16 stk 21" ?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Lyden nå i forhold til det romme/anlegget du hadde med 16 stk 21" ?
    Rommet er det samme som før, men jeg har snudd oppsettet så det spiller andre veien. Hvis du husker så har jeg diffusjon i den enden som nå er frontvegg og demping i den andre.

    Akustisk hukommelse er kort.... men jeg liker lyden av dette nye bedre. Mer musikk og mindre monitor, og større lydbilde. Det har egentlig mest med voicing / eq kurve å gjøre tror jeg. Har mye mer knekk nedover på target kurven nå enn før.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Annen lytteavstand? Panelhøyttalere gjør noe spesielt og ditt og OMF sitt er høyt på listen over ønsket audiens.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Apropos target EQ kurve. Jeg bruker Audyssey i Marantz receiveren. Det gode med det er at det låter bra. Ikke kunstig snålt slik som noen andre systemer til dels gjør.

    Men å bruke Audyssey.... herregud... for noe skit! Man trenger en app til Android eller IOS som koster penger. Denne fungerer stort sett ikke på moderne Android telefoner så jeg ble nødt til å låne meg en iPad. Å måle fungerer greit nok. Prosessen er lik den som på Dirac, man måler alle høyttalerne i tre til åtte posisjoner. Jeg bruker tre eller fire.

    Deretter kan man modifisere target kurven i appen. Men det eneste man kan gjøre er å dra i kurven som om det var et lakrissnøre. Ikke mulig å definere noe som ligner parametrisk EQ, så alt blir helt bingo. Dessuten vises kurven i appen med avrulling i topp og bånn samt en BBC dip.... så man ser egentlig ikke hva target blir. Skal legge ut noen screenshots senere.

    Men ... targeten har +8 dB ved 20 kontra 20kHz. Og et par dB søkk ved 300 Hz.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Annen lytteavstand? Panelhøyttalere gjør noe spesielt og ditt og OMF sitt er høyt på listen over ønsket audiens.
    Ja pga behov for kino også så er frontene klint inn til sideveggene for å ikke dekke lerretet. Og senteren er jo bak lerretet. Jeg ønsket fysisk lik avstand til de tre i front, selv om receiveren korrigerer dette med delay.

    Avstand til frontene et litt over 3m. Surround kanalene ca 2m.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som et morsomt prosjekt!
    Det har skjedd en del siden du var hos meg og hørte 3.7, for så på rappen handle inn 3.6.😊
    Den gang var det artig å besøke deg, fordi du hadde en helt annen tilnærming til Maggies iom at du lyttet i nærfelt. Enkelte ting var besnærende å høre i en slik setting.
    Nå er det altså flerkanal!
    Jeg er sikker på at du får bra lyd denne gangen også.
    Jeg håper jeg kan få komme på besøk igjen når dette er oppe og går, og pandemien har lagt seg.
    Lykke til med dette nye prosjektet! 👍
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Takk for det blues .... du er velkommen når pandemien har lagt seg. Det gjelder andre som vil høre også selvsagt.

    Nå er det ikke nærfelt lenger, men låter nok hakket hvassere pga et bedre rom.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Her er target kurven jeg bruker. Ikke lett å få noe vettugt ut av appen til Audyssey, men her er et forsøk. Det som blir den egentlige targeten er tegnet i gult oppå Audyssey sin ubrukelige graf.

    Det som også er merkelig med Audyssey er at man i menyen på receiveren velge fire settinger, hvor den som heter "Flat" faktisk er den gule grafen jeg har vist under...altså uten BBC-dip og rolloff i toppen.

    Det beste jeg har å si om Audyssey er at det er et godt argument for å velge noe annet...f.eks Dirac.... men jeg tilgir det litt da fordi det låter temmelig bra.

    FC8AF7D6-2073-422B-B1A6-A8397E2BD1B8 - Copy.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Som både jeg og OMF har erfart så blir Magnepan mer presise og nøytrale med aktiv deling og DSP, samtidig som de gode egenskapene beholdes.
    Man kan jo lure på om det er noen høyttalere som IKKE kan bli bedre med aktiv deling med DSP og separat D/A + forsterker til hvert element... nå som D/A og forsterker ikke trenger å koste en formue og i hvert fall hvis man har kun digitale kilder og hvis man vet hva man driver med vel og merke? Kombinert med Audiolense el.l.

    Tør liksom ikke å sprette opp Westminster for å forsøke noe slikt men det er jo litt fristende spesielt hvis jeg ender opp med å erstatte dCS med en multikanals Merging HAPI eller tilsvarende samt subber med AES/EBU inputs...
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg var på nippet til å kjøpe et par nye 20.7 rett før pandemien slo til, men la det på hylla ... for jeg hadde sikkert sprettet de opp og røsket ut filteret etter et kvarter ... og sendt garantien ned i avløpet. Litt dyrt hvis noe skulle ha gått gæli. Det hadde også blitt et temmelig dyrt surroundanlegg siden jeg nå har gått for det. Er egentlig svært happy med 3.6 også.

    Jeg har hatt litt utfordringer med forsterkeren til senterkanalen. Dette var en Hypex FA253, som er på 2x250W pluss en 100W diskant-forsterker. Sistnevnte har drevet og gått i protect når jeg har sett film. En kjapp sjekk med oscilloskop viste at den går i klipping. Ikke nok effekt altså.... 100W på diskanten er ikke nok! Sånn kan det gå når effektiviteten er rekordlav ... sånn ca 83 dB og 3 ohm impedans.

    Løsningen ble å kjøpe en FA502 som driver henholdvis bass og mellomtone, og FA253'en ble brokoblet og driver diskanten. Har gjort det samme på de to andre 3.6'ene (L og R) også. Og nå funker det !

    Jeg har beholdt sikringene til mellomtone og diskant i tilfelle jeg skulle fyre på for mye. Det er jo tross alt nesten 500W per element her..... For å kunne spille høyere med litt større sikkerhetsmargin har jeg også flyttet delefrekvenser litt opp til 300 og 3000 Hz. LFE tar seg av all bass under 80 Hz. Jeg la også inn en ekstra avrulling i bassen på 3.6 ved 50 Hz for å unngå at panelet evt kan "bånne" .... noe det har gjort på et par filmer med sinnssyke lydspor.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Flott anlegg. :) Center trenger en del effekt.Etter å ha sprengt coax elementet på min Tannoy Eyris for andre gang,anbefalte Stereofil mer effekt.o_O Har brukt en brokoplet Parasound A23 med 400W siden,og det har gått bra.:cool:
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Litt updates her. Jeg har holdt på med å sette opp igjen hele anlegget på nytt, og da i andre retningen av rommet - dvs hele oppsettet er snudd 180 grader.
    Grunnen til dette er at den ene enden har diffusor på hele bakveggen, og den andre har tykk demping både på fronvegg, i taket og på sideveggene et godt stykke ut i rommet. Det gir mer mening å ha demping foran og diffusjon bak synes jeg, i stedet for motsatt. Jeg har også kastet ut et par Billy hyller med filmer og SACD'er i, da disse bare var til bry akustisk, og de skramlet noe helt hinsides ved litt trykk i de dype oktavene.

    Samtidig som oppsettet ble snudd så benyttet jeg anledningen til å både flytte fronthøyttalere og lerret noe lenger ut på gulvet, samt å henge opp alle subwooferne i et slags kvasi array. Dette førte til noe jevnere respons i lytteposisjon, samt at å frikoble de helt fra gulvet ga en bedre definert og renere bassgjengivelse. Bassen er ikke helt på nivå med noen digre dipoler jeg hadde en gang, men ikke langt unna.

    Jeg har også nedskalert litt ved at det ble to i stedet for fire høyttalere i taket. Atmos er ikke veldig høyt prioritert. Da slapp jeg også unna en ekstra effektforsterker. Videre har jeg også fjernet en Behringer DCX2496 som var brukt til EQ av subwooferne. Det er smør på flesk da det jo er EQ i Marantz receiveren også.

    Ellers så har det vært tunet en god del på plassering av høyttalere og oppsett av deling og EQ på frontene, som jo er aktive med Hypex plate-amper med DSP.

    Etter en god del prøv, feil, frustrasjon, målinger og lytting så har jeg havnet på å kjøre Audyssey korreksjon i Marantz'en opp til 500 Hz, og så bare gjøre litt grovkalibret EQ i Hypex'ene over der. Audyssey synes jeg går for hardt til verks, og det fører ikke til bedre lyd nødvendigvis. House-curve nå er omtrent 10 dB hevning ved 20 Hz vs 200 Hz, og så ca 3 dB tilt ned ved 20 k. Jeg skal prøve å få lagt ut målinger etter hvert, samt noen bilder også.

    Det som er helt klart er at å leke med EQ og target-kurver kan dramatisk forandre lytteopplevelsen!
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Bilder kommer senere... men her er i alle fall en skisse over rommet og hvor ting er plassert. De grønne er høyttalere, henholdsvis Magnepan 3.6 og 1.6 og 10" subwoofere.

    I fronten er det absorbenter som er 20 cm tykke, og som man ser er hjørnene også fylt opp med absorbsjon. På bakveggen er det en "skyline" diffusor som dekker nesten hele veggen. I taket er det litt demping og diffusjon der også, men siden alle høyttalerne er linjekilder har taket svært lite å si.

    kino-2021.png
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Elementet veier 10 kg. Kassa er i 15 mm kryssfiner og veier nok ikke mer enn 10 kg... trur eg. Så 20 kg til sammen tipper jeg.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har i det siste jobbet en del med målinger og justering av EQ. Har vel - ikke overraskende - oppdaget at auto-eq slik som Audyssey i min Marantz receiver gjør, ikke nødvendigvis låter så bra. Lyden blir på en måte livløs og mangler dybdeperspektiv. Derfor har jeg gjort temmelig mye arbeid med å få frontkanalene bra i utgangspunktet, slik at Audyssey kan settes til å bare korrigere under en viss frekvens. Dette kan settes per høyttalerpar, dvs for Subwoofer, Left-Right, Center, Sourround Left-Right osv. Jeg har aktiv deling med DSP på de tre frontkanalene, så her lar jeg Audyssey jobbe bare under 150 Hz. På de andre kanalene har jeg ikke den muligheten (enda), så her jobber Audyssey mer eller mindre fullfrekvent. Surround og Surround Back er Magnepan 1.6, og de er ikke spesielt frekvenslineære... så her må jeg bruke korreksjon over nesten hele frekvensområdet, dvs opp til 6k. Jeg gjør det samme med subwooferen, som korrigeres fra 20 til 250 Hz.

    Målinger kommer!
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    En annen ting jeg oppdaget i forbindelse med målinger er at flere høyttalere i samme rom er ikke lett rent akustisk. Disse relativt brede og høye Magnepan 1.6 jeg har i surround-kanalene fungerer som digre speil rent akustisk, og skaper et sabla problem med refleksjoner. De var i utgangspunktet vinklet inn mot lytteposisjonen, og fungerte som perfekte speil for lyden fra andre høyttalere. Refleksjonsmålinger så mildt sagt grisejævlig ut. Løsningen ble å tilte de svakt bakover og vinkle de så de peker en del vekk fra lytteposisjon. Føttene til høyttalerne har skruer med noen tykke plastskiver. Ved å bruke begge skivene på en av skruene var det enkelt å få til en passende tilt. Se bilde under.

    20210519_094815.jpg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Her er et - meget dårlig sådan - bilde av bakre enden av rommet. Det ser ikke riktig så stygt som bildet indikerer, men batcave er batcave da...
    Her ser vi fire Magnepan 1.6, projektor som er bygd inn i en støydempende boks. Bak de "vakre" blå gardinene er det en skyline diffusor som dekker nesten hele bakveggen.

    20210519_094608.jpg
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg hørte litt på Surround-miksen av Pink Floyd - The Wall i dag tidlig. Den benytter surround-kanalene temmelig mye. Det er dessverre litt for tydelig at de høyttalerne jeg har i surround-kanalene ikke låter like bra eller helt likt som frontene. Dette merkes til dels på Young Lust, der hun dama vandrer rundt i rommet. Stemmen hennes forandrer karakter bittelitt når det panoreres rundt. Derfor så må jeg vel si at det hadde vært kjekt med et par Magnepan 3.6 i surround-kanalene også. Jeg får vel se om det dukker opp noe på Finn.no etter hvert.....
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn