Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når formen er så dårlig som den er og man er gammel nok til å kunne slappe litt av i forhold til ytelsen er det ikke lenger så viktig å sitte fast klipset i pedalene. Men dette er egentlig touring pedalene mine.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    WOW! Powergrips! :D
    Det har jeg ikke sett på... lenge!

    Kånsider mi imponert!
    Powergrips,eller barends,har jeg på E-MTB'en også.Brukes til å feste speilet på,og de inneholder også diverse verktøy som kan være kjekt å ha på tur. :cool:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Klatregrep ja. Har det på vintertraktoren, en 1994 Cannondale M900.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    It's all in the details.;)
    Ikke akkurat et vanlig produkt men finnes fortsatt å få tak i
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Takk for svar. Ser veldig bra ut.
    men litt stort/tungt for bæring kanskje.
    Jeg har et Helsport Reinsfjell Superlight 2. Det er litt luksus med et tomannstelt for meg alene, men man skal kjenne hverandre ganske godt for å bo like mange i et telt som det er beregnet for. Det veier såvidt over 2 kilo, er lett å sette opp da det er et kuppeltelt, er høyt nok inni til at det ikke blir klaustrofobisk, har åpninger i begge ender slik at man enten kan bruke den som er i le for vinden eller åpne begge for gjennomlufting. Det er et tresesongstelt så bør ikke brukes på høyfjellet om vinteren. Stengene knekker ved en vindstryrke rundt 100 km/t så burde takle det meste man normalt bruker telt til. Reinsfjell Pro er firesesongsvarianten. Det veier 6-700 gram mer men er betydelig mer solid på de fleste parametere.

    For high-end telt så er det stort sett Helsport eller Hillberg som gjelder her i landet. Om noe må fikses er førstnevnte visstnok ekstremt mye enklere å ha med å gjøre, da tar det noen få dager istedenfor mange uker å få det fikset.

    De er på salg til et par tusen under veiledende innimellom så med litt tolmodighet så slipper man billigere unna.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Klatregrep ja. Har det på vintertraktoren, en 1994 Cannondale M900.
    Åhh. Min første skikkelige sykkel var en M900 i 1995. I en flott lillafarge. Den ble stjålet to år senere og da ble det en M1000.
    Undertegnedes første reale sykkel var lavere på rangstigen enn de ovennevnte - en M700 innkjøpt 1994. Har den fortsatt, og planlegger en liten "restaurering" (stort sett en real rengjøring & bytte av stygge / slitte og mørbankede komponenter).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min skal få nytt drivverk. 1X et eller annet. Det er mange år siden de rare CODA-bremsene ble erstattet med ordentlige cantileverbremser, og den gule Rock Shok Judyen som satt på i ganske mange år er resirkulert for lengst. Hjulsettet er fjongere enn da sykkelen var ny, med skikkelige Mavic-felger bygget på Ringlé-nav foran og XTR bak. Til vinteren skal den få nye Schwalbe Ice Spiker Pro også.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Min skal få nytt drivverk. 1X et eller annet. Det er mange år siden de rare CODA-bremsene ble erstattet med ordentlige cantileverbremser, og den gule Rock Shok Judyen som satt på i ganske mange år er resirkulert for lengst. Hjulsettet er fjongere enn da sykkelen var ny, med skikkelige Mavic-felger bygget på Ringlé-nav foran og XTR bak. Til vinteren skal den få nye Schwalbe Ice Spiker Pro også.
    Oi dæven!
    Du kan ikke si sånt uten å stille med bilder!!!
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Min skal få nytt drivverk. 1X et eller annet. Det er mange år siden de rare CODA-bremsene ble erstattet med ordentlige cantileverbremser, og den gule Rock Shok Judyen som satt på i ganske mange år er resirkulert for lengst. Hjulsettet er fjongere enn da sykkelen var ny, med skikkelige Mavic-felger bygget på Ringlé-nav foran og XTR bak. Til vinteren skal den få nye Schwalbe Ice Spiker Pro også.
    Oi dæven!
    Du kan ikke si sånt uten å stille med bilder!!!
    Tiltredes!
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Min skal få nytt drivverk. 1X et eller annet. Det er mange år siden de rare CODA-bremsene ble erstattet med ordentlige cantileverbremser, og den gule Rock Shok Judyen som satt på i ganske mange år er resirkulert for lengst. Hjulsettet er fjongere enn da sykkelen var ny, med skikkelige Mavic-felger bygget på Ringlé-nav foran og XTR bak. Til vinteren skal den få nye Schwalbe Ice Spiker Pro også.
    Selv har / hadde jeg planer om å "oppgradere" med topp(?) komponenter fra den tiden sykkelen ble kjøpt. Desverre ser det ut som prisene på slike ting er ganske stive (sjekket via eBay).
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har ingen intensjon om originalitet på min som du ser. Vintertraktor dette.
    Rammesettet på min er en garantiramme. Det originale lekre blankrødlakkerte med gul tekst og bøyd gaffel (Pepperoni) sprakk i krankhuset. Erstatteren har rett gaffel (P-bone) og er sorteloksert med tekst i gullfarge. Skal legge ut bilde når den har fått drivverk og dekk. Og en vask, stakkar.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Fortsatt på jakt etter sykkel... Nok en CAAD12, str 60. 18500,- Gått rundt 650km visstnok, med litt slark mellom gaffelen og rammen. Dårlig styrelager allerede? Eller er det konisk lager, altså potensielt ikke nok preload?
    Uansett en alt for hissig pris...
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    om det er slark så er det bare for lite preload.
    18500,- var omtrent nypris (litt mer) på ultegra , så da burde det være litt prutningsmonn.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor ikke gå for en Canyon Ultimate ny for ca 20 000 kroner med levering i August?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Fortsatt på jakt etter sykkel... Nok en CAAD12, str 60. 18500,- Gått rundt 650km visstnok, med litt slark mellom gaffelen og rammen. Dårlig styrelager allerede? Eller er det konisk lager, altså potensielt ikke nok preload?
    Uansett en alt for hissig pris...
    Hvis det er slark i styrelager så trengs det muligens å strammes litt, uavhengig om det er konisk eller ei.
    Det kan slvsagt være dårlig, men normalt skyldes det dårlig justering/montasje.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Da blir det CAAD10 med 105 på meg! 6000,- var kanskje ikke beste prisen men... :p
    Tenker litt på å kjøpe nye hjul, da de som står på nok ikke er noe særlig, og siden den var langt under budsjettet jeg egentlig hadde tenkt.
    Tanker?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Da blir det CAAD10 med 105 på meg! 6000,- var kanskje ikke beste prisen men... :p
    Tenker litt på å kjøpe nye hjul, da de som står på nok ikke er noe særlig, og siden den var langt under budsjettet jeg egentlig hadde tenkt.
    Tanker?
    Hva slags hjul følger med?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Shimano RS11 om jeg ikke tar helt feil.
    Sikkert helt kurant, men hvorfor ikke påkoste seg noe litt mer snasent :p
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Synes ikke det var noen upris med 6000 kroner i dagens marked.

    Flotte hjul fortjener sykkelen, tror Campahjulene vil kle den. Men ny sykkel fortjener først et bilde.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Kan ordne bilde på fredag. Må få henta den først. Utifra dekalene er det vel en 2015 CAAD10.
    Ny sort styretape, sorte flaskeholdere og svart sete må nok også påkostes.
    Har allerede helt nye GP5000 dekk, og omtrent nye Ultegra 6800 bremser

    *Bilde fra annonsen*

     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det er nok originale dekk på den for jeg kan ikke se for meg noen gå i butikken å kjøpe Schwalbe Lugano dekk.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ingen har noensinne klart å slite ut et sett Lugano.
    Forferdelige dekk.

    Bytt også kabler og strømper i tillegg til tingene du nevner, Absolutt.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen gevinst å gå for Optislick eller Dura Ace kabler? Den har jo eksterne kabler så spørs vel om det er noe vits
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hold seg i alle fall til Shimano. Vet ikke hva man får ekstra med DA kontra standard-Shimano.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Tror det er en eller annen form for coating på wire oppover i Shimano hierarkiet.

    Sær som jeg er så kjører jeg Jagwire på min non Di2 landeveissykkel.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Polymercoatibg (teflon) på DA kablene. Bare fjas vil jeg mene. Er bedre å kjøpe standardwire og heller bytte to ganger i året. De fleste druetråkkere bytter vaier for sjelden og med DA vaier så vil tefloncoatingen løsne. Da fungerer det uansett ikke. Skal man ha litt smoothere funksjon, kan man velge SRAM vaier på 1,1mm (Shimano er 1,2mm) og Shimano strømpe.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ja den tefloncoatingen har en tendens til å flasse av på steder med litt friksjon, så er ikke verdens beste patent.

    Jeg bruker jagwire elite, siden XXL solgte ut lageret til en billig penge for en stund siden, og synes det funker bra.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Dura Ace er til racing. Da bytter man strømper og vaiere ofte og da fungerer det bra, men til mannen i gata trenger man ikke dette.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et Helsport Reinsfjell Superlight 2. Det er litt luksus med et tomannstelt for meg alene, men man skal kjenne hverandre ganske godt for å bo like mange i et telt som det er beregnet for. Det veier såvidt over 2 kilo, er lett å sette opp da det er et kuppeltelt, er høyt nok inni til at det ikke blir klaustrofobisk, har åpninger i begge ender slik at man enten kan bruke den som er i le for vinden eller åpne begge for gjennomlufting. Det er et tresesongstelt så bør ikke brukes på høyfjellet om vinteren. Stengene knekker ved en vindstryrke rundt 100 km/t så burde takle det meste man normalt bruker telt til. Reinsfjell Pro er firesesongsvarianten. Det veier 6-700 gram mer men er betydelig mer solid på de fleste parametere.

    For high-end telt så er det stort sett Helsport eller Hillberg som gjelder her i landet. Om noe må fikses er førstnevnte visstnok ekstremt mye enklere å ha med å gjøre, da tar det noen få dager istedenfor mange uker å få det fikset.

    De er på salg til et par tusen under veiledende innimellom så med litt tolmodighet så slipper man billigere unna.
    da ble det et Reinsfjell Superlight 2 på meg. (godt at weld77 gjør nødvendig research på ting som angår andre planeter.)

    en skal ikke se bort fra at det blir sykkeltur helt ned i det eksotiske hvalerland… det kommer i tilfelle en billedbok!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Teltet er så glatt at det er rett ut fascinerende. Om du ikke kan ligge perfekt i vater anbefales teppeunderlag fra IKEA eller lignede.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er det slik å forstå at den godeste doktorn i relativt moden alder seriøst vurderer overnatting i telt?
    Må si jeg er imponert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn