Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Helsport Svalbard High Pro 3 Camp.

    Litt "overkill" for oss, men kjøpte det pent brukt / til en grei penge. God plass for 2, og romslig fortelt. Suverent telt som tåler juling...
    Kan kjøpes her:

    Helsport Svalbard

    - men det dukker jo opp tilbud nå og da...
    Takk for svar. Ser veldig bra ut.
    men litt stort/tungt for bæring kanskje.
    Er litt tungt i/på sekken vil jeg tro - men selvfølgelig veldig avhengig av bærerens styrke & «hva må man ha med» på tur.

    Man kan fint klare seg med et mindre telt...
    Etter å ha sjekket litt detaljer på teltet viser det seg at jeg kjøpte ekstrem versjonen av Svalbard (Svalbard High 3 Camp), noe som absolutt er "overkill" (x2) for oss. Den ble lagt ut som 'Helsport Svalbard High Pro 3 Camp' på Finn, men ser nå at det ikke stemte. Nåvel, sånn sett et "bedre" telt, men med detaljer som vi aldri kommer til å få bruk for.

    Og selvfølgelig litt tyngre å dra på enn 'PRO' versjonen. :rolleyes:Heldigvis blir det fraktet i en sykkelhenger...
     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Jeg har et Helsport Reinsfjell Superlight 2. Det er litt luksus med et tomannstelt for meg alene, men man skal kjenne hverandre ganske godt for å bo like mange i et telt som det er beregnet for. Det veier såvidt over 2 kilo, er lett å sette opp da det er et kuppeltelt, er høyt nok inni til at det ikke blir klaustrofobisk, har åpninger i begge ender slik at man enten kan bruke den som er i le for vinden eller åpne begge for gjennomlufting. Det er et tresesongstelt så bør ikke brukes på høyfjellet om vinteren. Stengene knekker ved en vindstryrke rundt 100 km/t så burde takle det meste man normalt bruker telt til. Reinsfjell Pro er firesesongsvarianten. Det veier 6-700 gram mer men er betydelig mer solid på de fleste parametere.

    For high-end telt så er det stort sett Helsport eller Hillberg som gjelder her i landet. Om noe må fikses er førstnevnte visstnok ekstremt mye enklere å ha med å gjøre, da tar det noen få dager istedenfor mange uker å få det fikset.

    De er på salg til et par tusen under veiledende innimellom så med litt tolmodighet så slipper man billigere unna.
    da ble det et Reinsfjell Superlight 2 på meg. (godt at weld77 gjør nødvendig research på ting som angår andre planeter.)

    en skal ikke se bort fra at det blir sykkeltur helt ned i det eksotiske hvalerland… det kommer i tilfelle en billedbok!
    Helsport Reinsfjell Superlight 2 må da være et suverent telt for 1 person. Jeg synes ikke at det er luksus med litt ekstra plass / rom. Jeg mener å ha lest at Helsport teltene er kjent for å være litt "minimale". Vi søkte et 3 manns telt for å ha litt ekstra space. Et tomanns hadde blitt noe klaustrofobisk (tror jeg).
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Første tur med CAAD10'n! Tok en runde jeg har tatt før. 70km, 839 høydemeter. Snittfart:
    Miyata - 23,9km/h
    CAAD10 - 27,1km/h

    Det var noe helt annet! Ikke minst var geometrien mye bedre, så jeg kunne sitte mer behagelig i drop.
    Noe jeg ikke var helt komfortabel med var dog bremsene. At de kan bevege seg (som når du skifter gir) var litt funky i høy hastighet :p

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Etter å ha sjekket litt detaljer på teltet viser det seg at jeg kjøpte ekstrem versjonen av Svalbard (Svalbard High 3 Camp), noe som absolutt er "overkill" (x2) for oss. Den ble lagt ut som 'Helsport Svalbard High Pro 3 Camp' på Finn, men ser nå at det ikke stemte. Nåvel, sånn sett et "bedre" telt, men med detaljer som vi aldri kommer til å få bruk for.
    Ekstremversjonene til Helsport er lett gjenkjennelige på de skrikende fargene (gul og rød). Det er ikke nødvendig å sjekke så mye detaljer...

    Så lenge man ikke skal bære det på ryggen så spiller jo ikke et par kilo til eller fra allverdens rolle. Du trenger neppe være redd for at teltet skal svikte deg på sykkeltur i alle fall. Da er dere uansett godt utstyrt om dere plutselig finner på at dere skal krysse Grønland eller ta en tur til Sydpolen.

    De superlight teltene er litt spinkle og må behandles med litt omhu. Jeg skulle egentlig kjøpe meg et Pro også men oppdaget at faren til samboeren har ett av sorten og han har sluttet å ligge i telt for årevis siden så da har jeg tilgang til det. Til familietur har vi et av hans Helsport-telt for fire personer, det er sikkert 30 år gammelt men funker fjell fortsatt. Man finner ikke ut om teltet egentlig funker før det monsterpissregner. Vindstyrken må man stort sett på høyfjellet i dårlig vær for å få testet og det er det jo ikke så mange som driver med. Traff en fyr på fjellet en gang som fortalte om da de måtte evakueres fra tur på Svalbard, da blåste det så kraftig at teltstengene bøyde seg ned mot ansiktene i kastene. Han var rimelig nervøs da, men teltet holdt forsåvidt.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ekstremversjonene til Helsport er lett gjenkjennelige på de skrikende fargene (gul og rød). Det er ikke nødvendig å sjekke så mye detaljer...

    Så lenge man ikke skal bære det på ryggen så spiller jo ikke et par kilo til eller fra allverdens rolle. Du trenger neppe være redd for at teltet skal svikte deg på sykkeltur i alle fall. Da er dere uansett godt utstyrt om dere plutselig finner på at dere skal krysse Grønland eller ta en tur til Sydpolen.

    De superlight teltene er litt spinkle og må behandles med litt omhu. Jeg skulle egentlig kjøpe meg et Pro også men oppdaget at faren til samboeren har ett av sorten og han har sluttet å ligge i telt for årevis siden så da har jeg tilgang til det. Til familietur har vi et av hans Helsport-telt for fire personer, det er sikkert 30 år gammelt men funker fjell fortsatt. Man finner ikke ut om teltet egentlig funker før det monsterpissregner. Vindstyrken må man stort sett på høyfjellet i dårlig vær for å få testet og det er det jo ikke så mange som driver med. Traff en fyr på fjellet en gang som fortalte om da de måtte evakueres fra tur på Svalbard, da blåste det så kraftig at teltstengene bøyde seg ned mot ansiktene i kastene. Han var rimelig nervøs da, men teltet holdt forsåvidt.
    Jepp, dagens X-Trem versjoner er i gul/rød kombinasjon. Litt usikker på når det ble "switch" fra grønn & gul/rød til bare gul/rød. X-Trem er lett gjenkjennelig på de ekstra bardunfestene (se "langsidene"). Derfor kunne jeg (etterhvert) enkelt identifisere teltet vårt. Her en test av av ekstrem teltet ' Svalbard High 3 Camp (faktisk fra 2021..) - grønt!

    Svalbard High 3 Camp

    Men nå har vel kanskje denne sykkeltråden blitt nok infisert av innlegg om telt.... :)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Karer! Googler hjulsett igjen. Ser Campag Zonda som @Valentino nevnte står høyt hos mange!
    Andre alternativer som ikke har fancy eiker på bakhjul? :D Fulcrum Racing3 er vel så og si Zonda såvidt jeg har forstått
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Må snart ha nye dekk på Cyclocrossen min, fikk tips her en gang før om Conti GP 4 season fra ZombyWolf(?). Er det fortsatt et godt valg eller har det kommet noe nytt man bare MÅ ha. Sykler nesten utelukkende på asfalt med doningen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Karer! Googler hjulsett igjen. Ser Campag Zonda som @Valentino nevnte står høyt hos mange!
    Andre alternativer som ikke har fancy eiker på bakhjul? :D Fulcrum Racing3 er vel så og si Zonda såvidt jeg har forstått
    Du har nå et bruktmarked og hjul med felgbrems er såpass ukurant i dag at brukte hjul i topp stand typisk går for 1/3 av nypris.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ja du sier noe. Ligger faktisk Zonda hjulsett på brukten. Bortsett fra de er det ikke så mye attraktivt for øyeblikket. Vil helst bruke under 5000,-, og clincher
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Jeg forsøkte å selge Ksyrium pro Exalith SL WTS som kom med sykkelen min i 2017 og fikk kun meget lave bud, tror høyeste var ca 5000 kroner mens laveste nypris var 13 000 kroner på den tiden.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.408
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ja du sier noe. Ligger faktisk Zonda hjulsett på brukten. Bortsett fra de er det ikke så mye attraktivt for øyeblikket. Vil helst bruke under 5000,-, og clincher
    Disse hade kanskje passet for deg? DT Swiss RR411 med DT 240 nav går for under ditt budsjett ubetydelig brukt.
    20210620_144219.jpg 20210620_144147.jpg
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Første tur med sykkelsko i dag! Kjøpte Shimano RC500 og blå cleats. Monterte dem sentrert, uten vinkel og så langt bakover så mulig. Slet litt med numne tær, og må tydeligvis vinkle cleatsene så tærene peker mer mot ramma. I utgangspunktet syntes jeg skoene passet bra, så stusset litt over hvorfor jeg fikk numne tær. Mulig jeg strammet de for mye. Har egentlig dårlig erfaring med BOA ved andre sko.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Var ute og syklet i helgen fra Oslo til Bergen med overnatting på Geilo. Ikke helt heldig å ligge i felt bak følgebil ned Måbødalen for jeg smeltet begge karbonhjulene men de holdt allikevel helt inn til Bergen. Det var kanonbra.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Var ute og syklet i helgen fra Oslo til Bergen med overnatting på Geilo. Ikke helt heldig å ligge i felt bak følgebil ned Måbødalen for jeg smeltet begge karbonhjulene men de holdt allikevel helt inn til Bergen. Det var kanonbra.
    Bra jobba!
    Skivebremser neste gang? 😉
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Allerede bestilt meg 4iiii wattmåler siden det er Powertap nav i bakhjulet som gikk varmt.

    Skivebremser er overlegent felgbrems på alt utenom vekt og pris, man må betale mye for en skivebremssykkel med di2 og en vekt med pedaler lavt nede på 7-tallet.

    Har noen tilnærmet nye hjul i garasjen så får det bli ny sykkel når de er utslitt.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Fikk nye hjul i dag! Noen som har tanker om Selle Italia SLR Kit Carbonio Superflow? 150g, 1499kr hos XXL

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Gjenstår bare å slakte giraffen nå så er du i mål.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    ^ Ja... Er det lov uten å kappe da? Ser litt merkelig ut visst ikke. Må ha sete med cutout for at det skal gå - noe jeg er på jakt etter for øyeblikket. Har relativt god mobilitet, men man skal jo helst ikke kompensere for ballemos ved å bøye ryggen, for å oppnå en rettere hofte
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjørte lenge med spacere over stemet før jeg mannet meg opp til å kappe. Det er jo ikke reversibelt så greit å være sikker på at man er komfortabel.

    Har du målt avstand mellom sitteknutene? Greit å vite det før man kjøper setet skal jeg tro, mange sykkelbutikker (Specialized) har sånn pute man sitter på for å få målet.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jepp! Er ca 111mm. Så legger man vel til 20mm, m.a.o skal jeg ha sete på 131mm, eller et smalt sete, i teorien.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Alle er forskjellig, så beste er å prøve og selge igjen dersom det ikke er noe suksess.
    Jeg gikk igjennom en del seter før jeg endte på pro stealth og berk lupina som mine to favoritter.
    Vanlige selle italia SLR var en skikkelig kløyver for meg, men jeg trenger brede seter.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.726
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser ut til å ha slitt ut orgnalsetet som fulgte med Bianchi'en så ser etter noe nytt og oppdager at det lages carbonseter rett borti høgget her.
    Er det noen som har erfaringer med Jaeger-Liteseat ?

    Hverken hjemmesiden eller FB er ut til å være hyppig oppdatert for å si det pent...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Trenger nytt fottøy til tur- og skogsykling.
    Etter 40 år med Sidi, vurderer jeg å prøve noe annet.
    Noen som kjenner til disse?
    Hvordan er lesten på Giro sine sko?
    1624954019571.png
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke hva Otto Jæger driver med for tiden. En telefon kan oppklare. Han har hatt gode skussmål tidligere i hvert fall.
    for nytt sete hadde jeg gått til en Specialized-sjappe. Sitteknutemåling, sjekk av hvor mue du roterer bekkenet og sånn. Lurt det. Anbefaler seter med vulvasprekk.

    Giro er (heldigvis) bredere i forfoten enn Sidi.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Første tur med Campag Zonda hjula! Merkbart stivere ved 95-100psi, som er hva jeg bruker vanligvis. Vibrerer såpass at jeg faktisk ser det i styret!
    Ellers følte jeg økt stabilitet, og ikke minst så rullet dem meget lett!

    Sikkert dumt spørsmål men... Og ikke minst dårlig måte å sjekke på. Tildels synsbedrag! Bruker jeg bremsepadden som referanse å spinner hjula, er det ikke 100% true. Bedre enn noen andre hjul jeg har hatt selvfølgelig. Nå er det vanskelig å si da jeg tror ikke maskineringen er 100% heller. Og hjul kan vel omtrent ikke bli 100% perfekt :p Det er i så fall usedvanlig tidkrevende.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.889
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    En stund siden landeveissykkelen min var nettopp det , men jeg har ikke vært komfortabel med styrestem. Styret kom for nærme og den føltes litt vinglete , og rammen litt liten. Så jeg tok steget helt ut - skal det være komfort så skal det være. Nå er den perfekt - for meg. En ekte comfort-racer / fartscruiser - neppe lik noe annet :) Testuren var en suksess .

    Giant.jpg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    En stund siden landeveissykkelen min var nettopp det , men jeg har ikke vært komfortabel med styrestem. Styret kom for nærme og den føltes litt vinglete , og rammen litt liten. Så jeg tok steget helt ut - skal det være komfort så skal det være. Nå er den perfekt - for meg. En ekte comfort-racer / fartscruiser - neppe lik noe annet :) Testuren var en suksess .

    Vis vedlegget 732116
    Og som vanlig med øye for detaljer!
    Det røde gjør seg veldig godt!
    Hvilket styre har du valgt?
    Er egentlig ute etter noe slikt som det der ...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Første tur med Campag Zonda hjula! Merkbart stivere ved 95-100psi, som er hva jeg bruker vanligvis. Vibrerer såpass at jeg faktisk ser det i styret!
    Ellers følte jeg økt stabilitet, og ikke minst så rullet dem meget lett!

    Sikkert dumt spørsmål men... Og ikke minst dårlig måte å sjekke på. Tildels synsbedrag! Bruker jeg bremsepadden som referanse å spinner hjula, er det ikke 100% true. Bedre enn noen andre hjul jeg har hatt selvfølgelig. Nå er det vanskelig å si da jeg tror ikke maskineringen er 100% heller. Og hjul kan vel omtrent ikke bli 100% perfekt :p Det er i så fall usedvanlig tidkrevende.
    Et riktig bygd hjul skal ikke ha mye kast ...

    " If your wheel is trued (lateral movement) to within 0.5mm it is considered good.
    Same 0.5mm tolerance for the roundness of the wheel "
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.889
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Og som vanlig med øye for detaljer!
    Det røde gjør seg veldig godt!
    Hvilket styre har du valgt?
    Er egentlig ute etter noe slikt som det der ...
    Styret er et Humpert Ergotec Moon Cruiser , stem er også fra Humpert . Man får oppreist sittestilling , men sykkelen har jo egenskapene til en landeveissykkel i form av smale og raske dekk, samt utveksling på gir. Veldig fornøyd med den nå. Den eneste sykkel min som ikke har sadel fra Brooks, men den funker bra den som sitter der fra Selle Italia.

    Humpert Ergotec A-Head Octopus 50 Stilk Ø31,8mm 1 1/8 " Svart | bikester.no


    Humpert Styrer | Finn gode tilbud på nett hos bikester.no



    C.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.889
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Å huffda, soundscape! :eek: ;)
    Du vet at Giant TCR er alle moderne landeveissyklers mor?
    Jeg vet jeg banner litt i kirken som de sier. En sykkelmekaniker sa til meg en gang med vantro i blikket - du setter vel ikke et cruiserstyre på en racer 😮 Hahh - det gjør jeg VEL - og jeg elsker det ! (For skams skyld så har jeg originalstyret og hendler liggende).
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Er det virkelig sånn at landeveissko går fort i stykket ved feks cafe besøk? Fikk MTB-pedaler med sykkelen, men de er fra 90-tallet å veier over 300g per stykk... Og har derfor mest lyst på landeveissko, inkl nye pedaler
    Stort sett klossene som ryker. Anbefaler typ Klemmebeskytter vist under, praktisk og god for unødvendig slitasje på cleatsene ...gjør det også mer sklisikkert på glatte overflater.
    Untitled-1.png
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri brukt slike. Både Shimano og Look sine landeveisklosser har antiskligummi, og de fleste landeveissko har gummi under hælen.
    Det kommer selvfølgelig an på hvor mye man har tenkt og hvor å gå i landeveisskoene. Kafe- og dagligvarestopp har ikke slitt ut mine klosser før jeg har byttet dem på grunn av slitasje fra syklingen.

    Kan du kjapt ta meg gjennom giroppsettet ditt, soundscape? I gamle fager funket ikke Shimanos flatstyrespaker med landeveisgirene deres.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.889
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har aldri brukt slike. Både Shimano og Look sine landeveisklosser har antiskligummi, og de fleste landeveissko har gummi under hælen.
    Det kommer selvfølgelig an på hvor mye man har tenkt og hvor å gå i landeveisskoene. Kafe- og dagligvarestopp har ikke slitt ut mine klosser før jeg har byttet dem på grunn av slitasje fra syklingen.

    Kan du kjapt ta meg gjennom giroppsettet ditt, soundscape? I gamle fager funket ikke Shimanos flatstyrespaker med landeveisgirene deres.
    Sykkelen hadde i utgangspunktet full Ultegra pakke. Felgbremser og 2x10 gir. De eneste hendlene jeg fant som funker optimalt (har sikkert ikke sjekket alt) var Shimano Tiagra 4700. Girer like presist som før egentlig. Har man 11 delt er det vel verre å finne noe som funker tror jeg.
     
    Sist redigert:

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    En stund siden landeveissykkelen min var nettopp det , men jeg har ikke vært komfortabel med styrestem. Styret kom for nærme og den føltes litt vinglete , og rammen litt liten. Så jeg tok steget helt ut - skal det være komfort så skal det være. Nå er den perfekt - for meg. En ekte comfort-racer / fartscruiser - neppe lik noe annet :) Testuren var en suksess .

    Vis vedlegget 732116
    En herlig "nedtonet" ræser m/flotte detaljer! Øyegodt...
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Må snart ha nye dekk på Cyclocrossen min, fikk tips her en gang før om Conti GP 4 season fra ZombyWolf(?). Er det fortsatt et godt valg eller har det kommet noe nytt man bare MÅ ha. Sykler nesten utelukkende på asfalt med doningen.
    Conti GP5000 i 32mm er helt kanon, og med litt ekstra volum kan det takle fint 'grus' aka markaveier. Vil du ha litt mer knaster fins det også mange fine litt grovere valg men jeg ville sett på >28mm <40mm hadde jeg vært deg. Volum er kos og behøver ikke bety mye tregere sykkel.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Folkens! Jeg har fått en mulighet til å kjøpe en 2018 Giant TCR Advanced felgbrems, Ultegra DI2, Giant SLR1 karbonhjul, Enve styre og stem. 22 000,-. Den er størrelse L, men mål er ikke så ulike iforhold CAAD10?
    Hva tenker dere?

    TCR L:
    Reach: 402
    Stack: 581
    TT lengde: 580

    CAAD10 60:
    Reach: 404
    Stack: 593
    TT lengde: 590
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hva ønsker du? Antar at du kommer til å sykle akkurat like fort på begge.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ser jo ut som en bra pris da, om den er i god stand
    Di2 ultegra, karbonhjul og enve komponenter er jo bra greier, og giant kan lage rammer.
    jeg ville ha slått til og solgt CAAD'en ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn