Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjenner jeg får et fnugg av dårlig samvittighet hver gang jeg ser gammel Campagnalo.
    Hvorfor det? Har du stjålet noe? :)
    Mest fordi jeg har 2 italienske damer i kjelleren som jeg har en plan om å sette i bedre stand. En Zullo CX som mangler 6 delt bakgir og skifter (satt opp som singlespeed og brukes ukentlig) og en Colnago Sarroni (Italiamodellen, ikke den vanligere og rimeligere Mexicoutgaven) med komplett Record som må få pålimt nye dekk og så må den få rettet opp eller byttet gaffel.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Holmestrand
    Jeg kjenner jeg får et fnugg av dårlig samvittighet hver gang jeg ser gammel Campagnalo.
    Hvorfor det? Har du stjålet noe? :)
    Mest fordi jeg har 2 italienske damer i kjelleren som jeg har en plan om å sette i bedre stand. En Zullo CX som mangler 6 delt bakgir og skifter (satt opp som singlespeed og brukes ukentlig) og en Colnago Sarroni (Italiamodellen, ikke den vanligere og rimeligere Mexicoutgaven) med komplett Record som må få pålimt nye dekk og så må den få rettet opp eller byttet gaffel.
    Da er det forståelig! Dette er jo også sykler som krever Campautstyr!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.424
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg unngår det selv. Enten standard gul Ottestadtrøye eller hvitest mulig Assos.

Men nå blir disse draktene med få unntak kun brukt i tog på 15-30 ryttere fra nå og frem til sankthans, og slike må man være blind for å overse.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da har man fått pakke fra Skoppum, og er i gang med å 'rette oppatt alle feila fra igår'.

DSCN7456[1].jpg

Men hva er det i esken ved siden av sykkelen, tro?

DSCN7458[1].jpg

Kan det være?

DSCN7460[1].jpg

Å joda!

DSCN7461[1].jpg

Da må man sette til strekk med en gang.

DSCN7464[1].jpg

Må ellers bare beklage klesvasken i stolen og det generelle rotet. Litt arbeidsplass må man ha innimellom.

Sårt tiltrengte Zen moments på gang. :D

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.424
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ah, du fikk hvite klistrelapper på navene også!
    Dette blir kos.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror jeg også. Hjula er rett og slett vakre! Men jeg tror det prosjektet blir utsatt til etter arbeidshelga. Må ha god tid til å tenke underveis, uthvilt hode og uanstrengt arbeidstempo.

Med det samme, et par praktiske spørsmål. Dekkene er gummiert et stykke inn på tapen, innenfor det som blir kontaktflate mot felgen, og det er noen 'løse' flekker på gummien. Bør jeg rive det av det løse for å få skikkelig liming? Og felgrens, holder det med blåsprit, eller skal jeg kjøpe aceton?

Ellers har jeg lest Park tool til øyet ble stort og vått. Tror jeg får til dette, og at det blir, nettopp, kos.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.424
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp aceton, så er du sikret at limgrunningen blir igjen på felgen når du skal skifte dekk.
    Jeg pleier å skrape bort de løse gummiklumpene. Fort gjort. Selvsagt viktig å forlime hele basetapen, også de sortgummierte par millimetrene.

Det rykker i hjulbaguetten her nå...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Måtte sende en mail, gitt. :D

Hello Ismaël.

The wheels arrived today. Goodness, they're pretty!

Tusen takk, as I would say in norwegian, Grazie mille, as my bike would say in italian, or hartelijke bedankt as (I think) you would say in dutch.

Best regards, Thomas

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Aaiaiai nå nappet det i baguetten her. Du må legge ut nytt bilde av herligheten når den er ferdig :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Will do. Synes det blir litt mer zen over wiretrekket med Deda Zero 100 også. Sånne rør som de på undersiden avPresa er strengt tatt noe tøys.

Nei. Kåle litt med nastro manubrio, nå.

Sist redigert av en moderator:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Holmestrand
    Jeg unngår det selv. Enten standard gul Ottestadtrøye eller hvitest mulig Assos.

Men nå blir disse draktene med få unntak kun brukt i tog på 15-30 ryttere fra nå og frem til sankthans, og slike må man være blind for å overse.
    Dere har jo fine drakter, selv om det er i overkant mange gule. Nevner Ottestad og Holmestrand (min klubb) som gode eksempler.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke bare subjektiv zen over nytt wiretrekk. Giringa ble faktisk dramatisk bedre også. Det kan ikke glises nok i dag...

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Nye kabler også eller? Blir herlig å komme seg ut på tur nå tenker jeg. får ordne en sentralen tur en dag ;)

Forøvrig imponerende av Cav igjen idag på en tøff og kald etappe. Blir utrolig morro når Giroen straks går inn i fjellene. Etappen med både Gavia og Stelvio kommer til å bli episk! :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jada. Men jeg tror ikke alder var noen faktor, heller noen på grensen tighte vridninger. Overrasket over hvor stor effekt det hadde. Og det blir gøy å sykle igjen. Pill råtten etter en slapp vinter og en forkjølelse som aldri slapp taket.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.424
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Synd med Sir Wiggo. Håper han er frisk nok til å fortsette Giroen i morgen.
    Fikk i dag en diger pappeske med stæsj som jeg skal skrive om for Landevei. Noen svarte engelske klær blant annen godis.
    I morgen blir det sykkelfri (hipp hipp!), på lørdag blir det Glava Tour-mysing fra sykkelen, på søndag arrangerer vi Hamarrittet, og på mandag blir det langtur. Yay!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Oksen fra Grimstad ligger godt plassert når det er drøye 14km igjen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Uoffisielt fra cyclingnews. Dette kan se ut som om mannen er tilbake og godt kjørende. Hyggelig etter en temmelig miserabel periode.

1. Jens Voigt (RadioShack-Leopard)
    2. Tyler Farrar (Garmin-Sharp)
    3. Thor Hushovd (BMC)
    4. Peter Sagan (Cannondale)
    5. Michael Matthews (Orica-GreenEdge)
    6. Jay McCarthy (Saxo-Tinkoff)

ØyvindH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    146
    Finnemarka rundt (Drammen-Sylling-Vikersund-Drammen) i går, min første ordentlige tur på racer. En fin runde med lite trafikk så lenge man holder seg på vestsida av Lierdalen og på vestsida av Drammenselva mellom Åmot og Hokksund.
    Deilig stitur idag, med puls i hundreoghælvete oppover..
    image.jpg
    image.jpg

Vedlegg

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Finnemarka rundt (Drammen-Sylling-Vikersund-Drammen) i går, min første ordentlige tur på racer. En fin runde med lite trafikk så lenge man holder seg på vestsida av Lierdalen og på vestsida av Drammenselva mellom Åmot og Hokksund.
    Hvordan er veien mellom Sylling og Vikersund om dagen. Syklet der for et par år siden og da var asfalten tidvis jæv...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Trenger ny dekk til raceren. Kjører i dag Michelin Pro 3 Race service course. Hva anbefaler folk i samme klasse ? God beskyttelse mot punktering er et must !

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.424
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den vanligste anbefalingen er Conti GP4000s, i 23 eller 25mm, eventuelt foran/bak-komboen GP Attack/Force (22/24mm). God punkteringsbeskyttelese til racingdekk å være, lav rullemotstand og gode egenskaper på vått føre.

Men jeg hadde nok gått for de nye Vittoria Corsa CX Isogrip, evt. Corsa SC fordi lyse dekksider er sjefskult.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    6.532
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ett brutalt uppvaknande igår, körde ett lopp på 110 km. Starten var brutal 40+ de första kilometrarna, kan bara konstatera att det var inget för min kropp, tog nästan 20 kilometer innan jag kom tillbaka på normalpulse igen. Körde ensam i motvind i 3-4 mil innan jag fick sällskap av ett bra gäng, men det blev en kort lycka för det stannade vid nästa vätskekontroll,. Körde vidare med en ung dame i go takt vi blev upphunna efter 3 mil så vi hade bra fart. Med 2 mil kvar försökte jag hänga på ett nyt gäng men det fanns inget kvar i benen. Loppet avslutas med en ganska brant backe de sista 3 km, så målet var bara att överleva.
    Det var de västa upplevelsen i sadeln på länge.
    Tur att det är nästan en månad kvar till VR.

ØyvindH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    146
    Hvordan er veien mellom Sylling og Vikersund om dagen. Syklet der for et par år siden og da var asfalten tidvis jæv...
    Helt fin den. Mye sprekker fra Åmot til Skotselv, men ikke noe problem hvis man ikke sykler i stor gruppe.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Trenger ny dekk til raceren. Kjører i dag Michelin Pro 3 Race service course. Hva anbefaler folk i samme klasse ? God beskyttelse mot punktering er et must !
    Mitt inntrykk er at Continental GP4000 og GP24S er langt mer punkteringssikre enn Pro 3 Race, jeg punkterte relativt hyppig den sommeren jeg kjørte Michelin og med Conti punkterer jeg aldri.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Deler inntrykket til Anonym. Ikke at jeg punga Michelin, så langt jeg kan huske. Det kan gå et par sesonger uten punktering. Men det er et eller annet med gummiblandingen som gjør at småstein lettere fester seg, og da kan løpet være kjørt. Bortsett fra det likte jeg dem godt, komfortable og med en følelse av trygt og godt veigrep. Men om jeg skal tilbake på dekk og slange (kjører Hutchinson tubeless og snart Veloflex parisere) så blir det nok Conti.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ok, trolig går jeg for GP4000S, men er litt usikker på om jeg skal gå opp til 700x25 for litt med komfort - hva tro folket ?

Eller søkte jeg og kom over en ny leverandør ROSE, med gunstige priser. Ser ut til at den er tysk men lever i Norge på vanlig vis dvs ingen fortolling og annet dill, men litt usikker - noen med erfaring ?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Ingen erfaring men jeg ser merket fikk kjempeomtale i siste utgave av bladet Landevei.

Lydfreak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Utklipp fra Rose Versand sykkelbutikk MTB terrengsykkel landeveisykkel trekkingsykkel triathlonsykkel postordreselskap, elsykler (hvis det var den siden du mente):

c. Levering til ikke Eu land
    (unnatt "komfortleversane" til Sveits og Liechtenstein):
    Ved leveranser til land som ikke hører til den Europeiske Union kan det kreves tollavgifter og skatter i følge respektive lands lovgivning. For mer informasjon om toll- og importregler kan du spørre ditt lokale toll og avgiftsdirektorat.

a. Levering globalt
    Vi tilbyr flere alternativ. Se leveringskostnader på vår hjemmeside rosebikes.se eller spør ved bestilling. Ved bestilling til land som ikke hører til EU trekkes MOMS:en av prisen ved fakturering. Ved leveranser til land utenfor EU er de ikke mulig med dellevering. Fraktkostnader til Sverige, Storbritannia og Frankrike er 8,95€ . (5.95€ før kjøp over 150€ )Fraktkostnader til Finland, Spania og Italia er 9,95€ (6,95 € ved kjøp over 150€ ). Kostnader ved transport av spinningsykler, transportbokser, tomme sykkelesker, terrengsykler, landeveissykler og trekkingsykler er avhengig av leveringsadresse. Når du bestiller på vår hjemmeside kommer fraktkostnader i varekurven.

b. Sykkelleveranser:
    For en sikker transport blir alle våre sykler sendt i en spesiell sykkeleske. Denne esken koster 15,95 EUR.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.424
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ok, trolig går jeg for GP4000S, men er litt usikker på om jeg skal gå opp til 700x25 for litt med komfort - hva tro folket ?
    Hva veier du? Jeg pleier å anbefale folk 25mm om de er over 80 kg.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Utklipp fra Rose Versand sykkelbutikk MTB terrengsykkel landeveisykkel trekkingsykkel triathlonsykkel postordreselskap, elsykler (hvis det var den siden du mente):

c. Levering til ikke Eu land
    (unnatt "komfortleversane" til Sveits og Liechtenstein):
    Ved leveranser til land som ikke hører til den Europeiske Union kan det kreves tollavgifter og skatter i følge respektive lands lovgivning. For mer informasjon om toll- og importregler kan du spørre ditt lokale toll og avgiftsdirektorat.

a. Levering globalt
    Vi tilbyr flere alternativ. Se leveringskostnader på vår hjemmeside rosebikes.se eller spør ved bestilling. Ved bestilling til land som ikke hører til EU trekkes MOMS:en av prisen ved fakturering. Ved leveranser til land utenfor EU er de ikke mulig med dellevering. Fraktkostnader til Sverige, Storbritannia og Frankrike er 8,95€ . (5.95€ før kjøp over 150€ )Fraktkostnader til Finland, Spania og Italia er 9,95€ (6,95 € ved kjøp over 150€ ). Kostnader ved transport av spinningsykler, transportbokser, tomme sykkelesker, terrengsykler, landeveissykler og trekkingsykler er avhengig av leveringsadresse. Når du bestiller på vår hjemmeside kommer fraktkostnader i varekurven.

b. Sykkelleveranser:
    For en sikker transport blir alle våre sykler sendt i en spesiell sykkeleske. Denne esken koster 15,95 EUR.
    Nå er det heldigvis ikke toll på sykler her i Norge så det med kjøp fra utland er veldig enkelt, kun moms.

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    7
    Er det på Batteriet på Solbergåsen?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…