Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.111
    Antall liker
    5.796
    Sted
    Holmestrand
    Litt tidlig ute denne gangen.

    Sesongen 2013 innledes formelt ved at jeg legger på piggdekk mens kveldens måltid er under produksjon.

    Programerklæring for 2013 er ikke så veldig ambisiøs:
    • Det skal trenes jevnlig gjennom vinteren
    • Dersom forrige punkt går greit og kroppen føles bra når vårsol i bakkane blenkjer så blir det Vestfold Rundt
    • Det skal sykles turer i skog og mark. Da snakker vi skogsveier og sti. Kanskje en tur innover fjellet f eks fra Rjukan?
    • Prøve å sykle til jobb. Start nå.

    Da ønsker jeg alle syklister et godt nytt år, og en flott sykkelsesong 2013

    :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.609
    Antall liker
    16.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mål for 2013:
    - trene jevnt og trutt gjennom vinteren
    - delta på Enebakk rundt, Trysilrittet, Grenserittet og kanskje Den lille styrkeprøven

    Ellers å blir det ikke noe nytt utstyr i 2013. Min C'dale Flash 29 og Fuji SST får duge. Det er vel han som sitter oppå som blir det svakeste leddet er jeg redd:)

    Godt nytt år til alle syklister på sentralen!

    OU812
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Mål for 2013:
    - trene jevnt og trutt gjennom vinteren
    - delta på Enebakk rundt, Trysilrittet, Grenserittet og kanskje Den lille styrkeprøven

    Ellers å blir det ikke noe nytt utstyr i 2013. Min C'dale Flash 29 og Fuji SST får duge. Det er vel han som sitter oppå som blir det svakeste leddet er jeg redd:)

    Godt nytt år til alle syklister på sentralen!

    OU812
    Holder det med 1t på ergon daglig???
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    I dag går det fint an å sykle i Oslo faktisk, men mistenker at det ikke er så lurt. Satt ute og drakk morgenkaffe nettopp, og ble et øyeblikk overbevist om at det var bitt vår. Bu.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Er jo ypperlig vær ute nå. Hadde man ikke hatt det så altfor gøy igår skulle man tatt seg en tur ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.161
    Antall liker
    22.468
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår! Var akkurat ute med gamle Canna en times tid. Stedvis holkeføre.

    1-1-13.jpg

    Jeg var sjåfør i går. Nyttårsaften er det håpløst å få taxi fra midnatt til 0330 her på bygden, og både pappa, barn og vertskap er for trøtte til å vente.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.609
    Antall liker
    16.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mål for 2013:
    - trene jevnt og trutt gjennom vinteren
    - delta på Enebakk rundt, Trysilrittet, Grenserittet og kanskje Den lille styrkeprøven

    Ellers å blir det ikke noe nytt utstyr i 2013. Min C'dale Flash 29 og Fuji SST får duge. Det er vel han som sitter oppå som blir det svakeste leddet er jeg redd:)

    Godt nytt år til alle syklister på sentralen!

    OU812
    Holder det med 1t på ergon daglig
    Mer en det jeg har mulighet til i gjennomsnitt:) Fint å kjøre et par intervaløkter i uken gjennom vinteren!

    OU812
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.161
    Antall liker
    22.468
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De har nyttårsdagturritt i varmere deler av verden, og hva er vel da bedre for den lokale proff enn å lufte sitt splunknye tøy fra Rapha?

    sky+2.jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Mål for 2013:
    - trene jevnt og trutt gjennom vinteren
    - delta på Enebakk rundt, Trysilrittet, Grenserittet og kanskje Den lille styrkeprøven

    Ellers å blir det ikke noe nytt utstyr i 2013. Min C'dale Flash 29 og Fuji SST får duge. Det er vel han som sitter oppå som blir det svakeste leddet er jeg redd:)

    Godt nytt år til alle syklister på sentralen!

    OU812
    Holder det med 1t på ergon daglig
    Mer en det jeg har mulighet til i gjennomsnitt:) Fint å kjøre et par intervaløkter i uken gjennom vinteren!

    OU812
    Egentlig jeg også, men jeg har ergoen foran TV'n i kjellerstua, og holder en stram regel: aldri sport på TV'n uten å sykle.....
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Jeg skal prøve å bli sortere i 2013; har alltid kjørt sort med litt rødt, men med De Rosaen ble det litt mer lys og farver. Merker at det ikke passer meg helt. Satt hjemme i julen hos mor og skulle kjøpe Bora, og klarte ikke bestemme meg for farve. Min mor, som ikke har filla peiling på sykler, har dog god smak, så jeg viste henne et bilde av De Rosaen og lot henne bestemme mellom stardard og dark label Bora til den, etter et bedre måltid kalvekjøttboller i tomatsaus hun hadde tilberedt. Hun sa at det måtte bli dark label, "så ikke sykkelen blir for mye italiensk juletre liksom"!? Der og da skjønte jeg at ting måtte bli sortere. Så nå er hjelmen lakkert matt sort (pellet av Met-dekalene etter lakkering, logoene ble røde og onde), sete byttes over til sort, og styretapen blir sort. Jeg skal også fjerne et par logoer på rammen, og få bort det lille grønne som er på den.

    Noe må man da ha å gjøre om vinteren også.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.111
    Antall liker
    5.796
    Sted
    Holmestrand
    Jeg skal prøve å bli sortere i 2013; har alltid kjørt sort med litt rødt, men med De Rosaen ble det litt mer lys og farver. Merker at det ikke passer meg helt. Satt hjemme i julen hos mor og skulle kjøpe Bora, og klarte ikke bestemme meg for farve. Min mor, som ikke har filla peiling på sykler, har dog god smak, så jeg viste henne et bilde av De Rosaen og lot henne bestemme mellom stardard og dark label Bora til den, etter et bedre måltid kalvekjøttboller i tomatsaus hun hadde tilberedt. Hun sa at det måtte bli dark label, "så ikke sykkelen blir for mye italiensk juletre liksom"!? Der og da skjønte jeg at ting måtte bli sortere. Så nå er hjelmen lakkert matt sort (pellet av Met-dekalene etter lakkering, logoene ble røde og onde), sete byttes over til sort, og styretapen blir sort. Jeg skal også fjerne et par logoer på rammen, og få bort det lille grønne som er på den.

    Noe må man da ha å gjøre om vinteren også.
    Ingen tilfeldigheter skjønner jeg. :)
    Har du bilder? Har alltid vært svak for Pinarello/De Rosa/Bianchi, men liker ikke helt de nymotens designene som er litt glorete etter min smak.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.111
    Antall liker
    5.796
    Sted
    Holmestrand
    Mål for 2013:
    - trene jevnt og trutt gjennom vinteren
    - delta på Enebakk rundt, Trysilrittet, Grenserittet og kanskje Den lille styrkeprøven

    Ellers å blir det ikke noe nytt utstyr i 2013. Min C'dale Flash 29 og Fuji SST får duge. Det er vel han som sitter oppå som blir det svakeste leddet er jeg redd:)

    Godt nytt år til alle syklister på sentralen!

    OU812
    Holder det med 1t på ergon daglig
    det gjør det sikkert, men tror alle syklister med fordel kan drive annen trening ved siden av. Ski, løpe, svømme, gå... Selv ror jeg en del.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ingen tilfeldigheter skjønner jeg. :)
    Har du bilder? Har alltid vært svak for Pinarello/De Rosa/Bianchi, men liker ikke helt de nymotens designene som er litt glorete etter min smak.
    Man tåler vel et bilde til av De Rosaen. Slik står den nå (bortsett fra slammet stem og kappet styrerør), men det blir en del forandringer om ikke lenge.

    vgpxk6.jpg
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Gleder meg til å se den med de nye hjula . Hvordan har du tenkt å fjerne de grønne detaljene forresten?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Gleder meg til å se den med de nye hjula . Hvordan har du tenkt å fjerne de grønne detaljene forresten?
    Duck tape? :) Neida, jeg kjenner en som kjenner en som lakkerer biler, og han synes det er kjempegøy å lakkere sykkelrammer også for en sixpack øl. Problemet er bare å gidde å skru alt fra hverandre først.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Belgisk styre mottatt, veide inn på 262 gram, 12 mer enn Deda mener det veier. Men det merkeligste er at det er 1cm smalere enn RHM-styret. Ante ikke at Deda laget styrer i "halvstørrelser". Gjør vel ikke så mye, får se når det er monert. Fett er det i alle fall.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.161
    Antall liker
    22.468
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler deg å eksperimentere med "inserts for large hands" når du monterer bremsehendlene.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det blir jo fort litt jobb ja, er det noe mer enn bare de grønne stripene på flaggene?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Det er noen grønne blader under rosen på downtuben også, de må gå.

    @Val: nå har ikke jeg spesielt store hender, hva vil man oppnå med slike inserts?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.161
    Antall liker
    22.468
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Med/uten lar deg leke med vinkelen på håndtakene uten å endre høyde på dem.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.264
    Antall liker
    3.567
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Landeveisesongen 2013 er nok et bedre navn på tråden.:rolleyes:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Med/uten lar deg leke med vinkelen på håndtakene uten å endre høyde på dem.
    Spacere er vel for de med små hender. Ikke store? Selv har jeg noen stutte pølsefingre og liker hendlene best uten gummispacers likevel, med hvileposisjon lengst fra styret.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Godt nyttår til alle!

    Piggdekk var fint i dag.

    Litt tidlig ute denne gangen.

    Sesongen 2013 innledes formelt ved at jeg legger på piggdekk mens kveldens måltid er under produksjon.

    Programerklæring for 2013 er ikke så veldig ambisiøs:
    • Det skal trenes jevnlig gjennom vinteren
    • Dersom forrige punkt går greit og kroppen føles bra når vårsol i bakkane blenkjer så blir det Vestfold Rundt
    • Det skal sykles turer i skog og mark. Da snakker vi skogsveier og sti. Kanskje en tur innover fjellet f eks fra Rjukan?
    • Prøve å sykle til jobb. Start nå.

    Da ønsker jeg alle syklister et godt nytt år, og en flott sykkelsesong 2013

    :)

    Innover fjellet fra Rjukan, går det ikke et ritt ut fra Rjukan? Noen som vet noe om det?

    Ellers innbefatter året deltakelse i i Telemarkskanalrittet. Håper det ikke er like langt som navnet :)
    Noen som har syklet det, forresten? Det står at 35 km er på grus, betyr det at de ser for seg at en sykler offroad eller landeveissykkel?
    I utgangspungtete hadde jeg tenkt landeveis siden det går på vei.

    Mvh Knut
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.111
    Antall liker
    5.796
    Sted
    Holmestrand
    Ingen tilfeldigheter skjønner jeg. :)
    Har du bilder? Har alltid vært svak for Pinarello/De Rosa/Bianchi, men liker ikke helt de nymotens designene som er litt glorete etter min smak.
    Man tåler vel et bilde til av De Rosaen. Slik står den nå (bortsett fra slammet stem og kappet styrerør), men det blir en del forandringer om ikke lenge.

    Vis vedlegget 174386
    Fin sykkel!
    En maskin man godt kan bli sett offentlig med!
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det er noen grønne blader under rosen på downtuben også, de må gå.

    @Val: nå har ikke jeg spesielt store hender, hva vil man oppnå med slike inserts?
    Ja da skjønner jeg jo at det må lakkeres;)

    Blir nok litt "roligere" fargebilde når du får på boraene også.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.161
    Antall liker
    22.468
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Med/uten lar deg leke med vinkelen på håndtakene uten å endre høyde på dem.
    Spacere er vel for de med små hender. Ikke store? Selv har jeg noen stutte pølsefingre og liker hendlene best uten gummispacers likevel, med hvileposisjon lengst fra styret.
    Du tenker Shimano/SRAM nå vel?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hva slags bremsehendler er det der på Fujien OU812?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ok, sorry for dumt spørsmål :rolleyes: De har åpenbart forandret formen på dem de senere årene.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.609
    Antall liker
    16.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Like the eyes of a cat in the black and blue
    Something is coming for you :)
    - Dio
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Jeg har syklet med den samme jakken i fem vintre nå; fikk den gratis av søsteren min da hun jobbet i Sony (det står "HD NOW! 1080p!" på den). Egentlig er den ganske grei, helt sort og vind/vanntett, men den er bedre å løpe i enn å sykle i (den er skrekkelig å sykle i), og den ventilerer omtrent like godt som én kilometer plastfolie.

    Bet i eplet i dag og bestilte meg en ordentlig vintersykkeljakke fra Castelli, med det svært velklingende navnet Zoncolan. Bør bli bra. Selvsagt i helsort.

    Castelli_Zoncolon_Jacket_Black.jpg

    Edit: Og disse under. Går tilbake til sort. Fikk "skoskjelven" da jeg så dem, og da kan man intet gjøre. Et røverkjøp når man snakker om sko.

    1350920233-04458500.jpg
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Den Castelli jakken min kunne jeg godt tenkt meg, ser elegant ut den.

    Angående Fizik så har de også en kjempefin sadelpinne og mange flotte sadler med deres elegante clipsløsning for eventuell lykt eller gud forby sadelveske.

    Selv har jeg brukt den samme jakken til vintersykling siden 2008, en Giordana jakke med Shell logo over hele ryggen, blir ikke mer spraglete enn som så. Men den er utrolig slitesterk, den er fortsatt like fin funksjonsmessig. Rart at det merket ikke er mer utbredt her i Norge.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Noen koner får finere sykkel enn andre koner. Hun har til og med fått Lightweighthjul (men bare Chorus mens han har SR ser det ut til. Det får da være måte på! decide.jpg ). Man må nesten grine når man ser skrotumene under setet dog.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn