Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Prøv 25, i det minste bak, eller Attack/Force.

Bilde fra Glava Tour på lørdag. Tidlig på etappen, ca. 25 km, opp Duengerhøgda på Nes, Ringsaker. Bruddet har gått og holdes stabilt på 5 minutter. Fredelige tider:

glava.jpg

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hvilke Rapha klær er det du tester for Landevei Valentino? Noen førsteinntrykk å dele?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Blir artig å høre konklusjon på sportwool vs syntetisk.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Utklipp fra Rose Versand sykkelbutikk MTB terrengsykkel landeveisykkel trekkingsykkel triathlonsykkel postordreselskap, elsykler (hvis det var den siden du mente):

c. Levering til ikke Eu land
    (unnatt "komfortleversane" til Sveits og Liechtenstein):
    Ved leveranser til land som ikke hører til den Europeiske Union kan det kreves tollavgifter og skatter i følge respektive lands lovgivning. For mer informasjon om toll- og importregler kan du spørre ditt lokale toll og avgiftsdirektorat.

a. Levering globalt
    Vi tilbyr flere alternativ. Se leveringskostnader på vår hjemmeside rosebikes.se eller spør ved bestilling. Ved bestilling til land som ikke hører til EU trekkes MOMS:en av prisen ved fakturering. Ved leveranser til land utenfor EU er de ikke mulig med dellevering. Fraktkostnader til Sverige, Storbritannia og Frankrike er 8,95€ . (5.95€ før kjøp over 150€ )Fraktkostnader til Finland, Spania og Italia er 9,95€ (6,95 € ved kjøp over 150€ ). Kostnader ved transport av spinningsykler, transportbokser, tomme sykkelesker, terrengsykler, landeveissykler og trekkingsykler er avhengig av leveringsadresse. Når du bestiller på vår hjemmeside kommer fraktkostnader i varekurven.

b. Sykkelleveranser:
    For en sikker transport blir alle våre sykler sendt i en spesiell sykkeleske. Denne esken koster 15,95 EUR.
    Nå er det heldigvis ikke toll på sykler her i Norge så det med kjøp fra utland er veldig enkelt, kun moms.
    OK, da ble til at jeg handlet GP 4000s 25 mm, slager, sokker ++ hos tyskerne. Trengte og litt verktøy og de hadde et meget godt utvalg. Blandt annet hadde de verktøy for å åpne Shimano pedaler - det har jeg vært på jakt etter lenge. Så får vi se hvordan dette går - betaling over Paypal sef...

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da har jeg tatt mine første klønete skritt inn i Mastikens verden. Jeg har lagt første strøk på felgene, og et strøk på dekkene. Det ser ut som jeg har klart å dekke limflatene fullstendig. Kanskje det er litt å gå på med tanke på jevnhet i strøkene. Sånn jeg har forstått det anbefales et andrestrøk for tørking over natta på felgen, så et sistestrøk som får tørke 3-5 minutter får montering. Det har så langt gått i vei litt over en tube på to hjul. Passe gjerrig?

Sist redigert av en moderator:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg tatt mine første klønete skritt inn i Mastikens verden. Jeg har lagt første strøk på felgene, og et strøk på dekkene. Det ser ut som jeg har klart å dekke limflatene fullstendig. Kanskje det er litt å gå på med tanke på jevnhet i strøkene. Sånn jeg har forstått det anbefales et andrestrøk for tørking over natta på felgen, så et sistestrøk som får tørke 3-5 minutter får montering. Det har så langt gått i vei litt over en tube på to hjul. Passe gjerrig?
    Det høres ut til at du brukt godt med lim ja, noe i overkant tror jeg kanskje :). Tror du kan glemme lag to og heller legge på litt når du montere pariserne i morgen. Sett på dekket umiddelbart når du har lagt siste lag lim, slik at du får muligheter til å finjustere dekket før det biter. Noen dekk legger seg perfekt med en gang, andre må justeres en del - spinn hjulet og sikt. Du har vel strukket dekket litt og sjekket at du får lagt de på felgen....

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Dekkene har stått på felgene over helga, så de er nok fint strekt. Det ser også ut som de legger seg ganske fint, kanskje et 'rotert' et lite hår slik at mønsteret kommer litt over på den ene siden.

Mener forresten jeg så et anslag på en tube pr. hjul når man ikke har 'grunning', husker selvsagt ikke hvor.

Tror du jeg har laga trøbbel for meg selv, eller tror du det blir bra?

Sist redigert av en moderator:

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ærlig talt så husker jeg ikke hvor mye jeg bruker lenger...

Pleier å grunne nye felger to ganger, tynne lag, og det samme med dekk. Et litt tykkere lag på felgen før montering. Pleier ikke vente noe særlig før jeg legger på dekket. Pumper opp til maks tillatt trykk før jeg vurderer om det ligger som det skal. Det pleier å ligge som det skal.

Men nå må jeg montere et par Conti på nye felger før lørdag. Hater å jobbe med Conti.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hmm.. Jeg har lagt så tynt jeg klarte uten usikkerhet på fullstendig dekning. Jeg har sett gjennom youtubesnutten til Zipp igjen. Han snakker om å dekke bare flekker med neste lag, jeg hadde to stykker som jeg tok direkte etter en nøye inspeksjon. Nå kan jeg ikke se flere uansett hvordan jeg vrir og vender på dekk og hjul. Kanskje et strøk til for tørking? Kanskje ikke? Det ser forresten ikke så verst ujevnt ut etter å ha tørket et par timer.Ikke sånn jeg vil at det skal se ut når jeg maler, men heller ikke så mye verre.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hmm.. Jeg har lagt så tynt jeg klarte uten usikkerhet på fullstendig dekning. Jeg har sett gjennom youtubesnutten til Zipp igjen. Han snakker om å dekke bare flekker med neste lag, jeg hadde to stykker som jeg tok direkte etter en nøye inspeksjon. Nå kan jeg ikke se flere uansett hvordan jeg vrir og vender på dekk og hjul. Kanskje et strøk til for tørking? Kanskje ikke? Det ser forresten ikke så verst ujevnt ut etter å ha tørket et par timer.Ikke sånn jeg vil at det skal se ut når jeg maler, men heller ikke så mye verre.
    Det blir nok bra skal du se. Pleier som regel å sitte mer enn godt nok. Husk å pumpe til maks trykk og la de stå et døgn før bruk. Vær og obs på at ikke dekket sklir på felgen i staren slik at ventilen blir skjev - det har skjedd meg. Ta det pent med bremsen i starten og, det tar litt tid før limet innimellom dekk og felg blir gjennomherdet. Forøvrig har jeg vel ikke brukt pariser på 5-10 år, så jeg er vel litt ute av trening...

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pariserguruene på WW anbefaler så mye som 3 tynne lag på ny felg før monteringslaget, med 12-24 t tørketid imellom. Dette sikrer at man ikke står igjen med blanke felter uten lim på felgen når dekket en gang er slitt ut og skal av igjen.

Hadde jomfrutur med Assos Zegho Noire i går. Aldeles fabelaktige briller. Jeg skal nok bruke litt tid på å venne meg til graderingen, men du snakker om synsfelt og optikk! 27 gram på kjøkkenvekta, Ekorre! :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tok et strøk til på felgene i dag. Kanskje været, kanskje teknikken. Uansett, dette ble veldig tynt og fint, og jevner nok betraktelig ut i forhold til det foregående. Sannhetens øyeblikk er med andre ord utsatt til i morgen. Det som er igjen i tube nummer to skulle være rikelig til sistestrøket på begge hjula. Dekkene ser fine ut, svette og blanke men uten noe tykt lag.

Jeg er optimistisk. :)

De brillene, forresten. Er det lange stenger på dem? Jeg sliter litt med at nakkebåndet på Girohjelmen liger nesten nedpå ørene, og at mine gamle M-frame har brillestenger som går ganske langt bak ørene. Brillestengene legger seg ofte mellom nakkebåndet og øret så det kommer i klem. Jeg har lyst på ny hjelm med nakkestropp som legger seg lengre opp og briller med kortere stenger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Brillestengene la seg oppå på den forige hjelmen. Jaggu har jeg hatt brillene en stund, kanskje 15 år? Nå sklir de bare av på nedsiden. Kanskje det bare er 'gummien' på brillestengene som har blitt glattere med åra?

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bestilte meg sånne også, ikke "stiff nipples" men brillene, gitt det gode tilbudet hos CC.
    Blir spennende å se om de fungerer bra. Gleder meg til å teste noen rammeløse, med håp om at de er litt mindre i veien.
    Hvordan er ventilasjonen bak dem?

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig god ventilasjon uten at det er for mye. Mine tidligere Salice 006 lå inntil pannen/øyenbrynene. Det gjør ikke disse på meg. Nesestykket kan trimmes slik at glasset svever fritt, slik som på ordentlige briller. Noen har tenkt.

Du fikk ikke bestille Frk. SN du heller, nei? Forbeholdt Zomby, antakelig.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Antyder du at jeg er en vekthore Valentino ? :p Må nok testes ut der ja. Har Sørensen dem inne?

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Det er bra tilbud på cyclecomponents.se

Ellers er det nok misnøye i heimen med de bestillingene jeg foretar meg, om jeg ikke skulle få med noen erstatningsnippler også...
    Best at noen andre tar dem, men pene er de.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tror Sørensen har dem inne også ja, men jeg tror man må ha et rart ansikt om man ikke skal få dem til å passe. Selvportrett på Strava, E.

Tilbudet hos Cyclecomponents er avsluttet. Billigste Zegho der nå er Amplify til 2000,-. Au.

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.749
    Sted
    Holmestrand
    Pariserguruene på WW anbefaler så mye som 3 tynne lag på ny felg før monteringslaget, med 12-24 t tørketid imellom. Dette sikrer at man ikke står igjen med blanke felter uten lim på felgen når dekket en gang er slitt ut og skal av igjen.

Hadde jomfrutur med Assos Zegho Noire i går. Aldeles fabelaktige briller. Jeg skal nok bruke litt tid på å venne meg til graderingen, men du snakker om synsfelt og optikk! 27 gram på kjøkkenvekta, Ekorre! :cool:
    Til 3000 kr må man vel nesten forvente noe mer enn fabelaktig?
    Peisestue fore eksempel? :)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Jeg fikk dem for det halve. Noen tilbud er bedre enn andre tilbud. :)

N

nb

Gjest
    Ikke at det er årstiden for det akkurat, men hva er det som gjelder på sykkelrullefronten for tiden? Jeg er ikke veldig opptatt av hva den koster siden jeg regner med den holder noen år, men den må i alle fall ha videofunksjonalitet, greit utvalg av nedlastbare ruter og generelt ikke oppføre seg som en kuk. En på jobben har Tacx og han sier softwaren er spektakulært dårlig. Trenger neppe heller å kunne simulere loddrett klatring.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Meanwhile in Trondheim.... foregår det ytterst eksperimentelle tiltak for å få gode bremser på en cyclocross, med lavt budsjett og høy innsatsvilje...

Stilpolitiet er sikkert på vei :p

Vedlegg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Aiai . hva gjør du når du må bremse i bukken?

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Drar i håndtakene antar jeg? Det er vel de wirene som er koblet til flatstyrehåndtakene?

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Sorawirene går til hayeshendlene ja. Blir spennende å teste dette, spent på om hayeshendlene får nok kraft.

Så en på nett som hadde gjort noe lignende og mente det fungerte bra, men jeg tviler litt, moro likevel.:rolleyes:

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det var et hysterisk tilbud hos Rapha på byklær. Nikkers,

3164-46.jpg

denne trøya,

3957-02.jpg

og et par sokker

2819-26.jpg

for 425,- levert på døra. Kvalitet som fra Ferner Jacobsen. Nå har jeg klær til å ta raceren til puben ved golfbanen med.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Beklager, bare jeg som er blind som ikke så det :p

Æsjda Valentino, jeg droppet å bestille, men kjenner jeg angrer litt nå...

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Klarte også å få med meg springs essentials til 425, fine klær.
    Men, nikkersen ble feil størrelse i farta.
    Hva tror dere; ta sjans på retur med bytte i et nummer større?

Hvis ikke må jeg gi den til samboeren, som ikke på noen måte trenger jålesykkelklær.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.423
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde tatt sjansen. Lav pris for flott casual sykkelnikkers uansett.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    6.512
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    En bra träningsvecka, körde 7 mil själv i måndags, intervallträning tisdag 7 mil, torsdag långa intervaller 9 mil och en blåsig tur i lördags på 12 mil.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    70
    Det var et hysterisk tilbud hos Rapha på byklær. Nikkers,

Vis vedlegget 200961

denne trøya,

Vis vedlegget 200963

og et par sokker

Vis vedlegget 200964

for 425,- levert på døra. Kvalitet som fra Ferner Jacobsen. Nå har jeg klær til å ta raceren til puben ved golfbanen med.
    Den shortsen var så lekker at den kan brukes utenom sykling, det kom fra samboern også! Jeg passet samtidig på å sikre meg Summer skincare produkter for flere år fremover samt en Pro team base layer (som ikke var på "tilbud").

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn