Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Da er De Rosaen omsider helt ferdig:) Byttet setepinne og sete, og la på en styretape jeg liker i kveld, perforert Fizik Microtex uten logo. Nå vil jeg ha vår. Vår sier jeg! Skal se om jeg får lagt ut et bilde av den slik den står nå.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Famous last words. ;)

Var ute en god time med traktorCanna i dag. Sist jeg var ute var det nullføre og fuktig. Nu var kjedet rustent, gitt. Bestemmelsen. Neste vinter skal den være monstercrosser. Må få tak i en SRAM Apex-gruppe og et bukkestyre. Racertraktor!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så kort en om det utrivelige: Sa LA at han synes det er for strengt med livstids utestengelse? Var det rett gjengitt? Har ikke mannen skamvett i det hele tatt?
    Han sa vel "death penalty"?
    Min frue psykologen er litt rusten i diagnosearbeid, men sier at grensen mellom sosiopat og psykopat er noe uklar.
    "Death penalty" med referanse til livstidsutestengelsen, ikke sant? Det er vel fortsatt mye uklart etter det intervjuet. Klarer ikke å fri meg for fornemmelsen av at 'omerta' er ordet. Helt klart er det derimot at LA er sykkelsportens Bernie Madoff. Helt klart er det at han har, om ikke ødelagt sporten, så i hvert fall gjort mann arbeid i den retningen. Helt klart er det at han kan dra til helvete.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.782
    Torget vurderinger
    4
    Attention Buyer of Lance Armstrong Books:
    LanceA_books.jpg

Og det kommer selvsagt noen følgefeil:
    lanceA_tattoo.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Sete og setepinne byttet. 93g for sete og 172g for pinne. Nå er jeg fornøyd, men den protesterte vilt og høylytt over å bli dratt ut i 10 minus. Legg for øvrig merke til at salviebusken min bak forhjulet holder koken selv om vinteren. En fantastisk plante. Skal lage panerte salvieblader til middag i dag!

milanino.jpg

Ekorre var innom her om dagen for å demonstrere at han har problemer med å komme over UCI-grensen, selv med de tyngste hjulene han kunne finne OG lykt bak!

uci.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Se der ja. Ser bra ut med den nye setepinnen. Det er noe estetisk tilfredstillende når setepinnen og setet glir så sømløst over i hverandre.

Ja uff, skikkelig luksusproblem det der :p

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Til alt overmål var aludingsen som den ene setefesteskruen går inn i rød! Ekstra bonus!

Det er noe dritt med den vekta der altså, og med luksusdingsene du har fått fra 3T blir det enda vanskeligere.

legalize-my-canno.jpg

Ja for pokker. Jeg har jo kjøpt Look Blade-pedaler! Men da er det slutt altså. For reals. For reals+1.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hehe tar det noengang helt slutt? er vel ikke noe særlig å oppgradere nå vel? eller er det?:p

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Du får kjøpe deg en rulle i mellomtiden . Merker jeg trenger noe asfalt under hjula snart. Januar har vært veldig lang

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Skal si jeg er skikkelig misunnelig på Campa felgene dine Fidelio! Det spørs om ikke nye felger og nytt sete må stå på ønskelisten for 2013 sesongen.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Kan ikke utstå rulle, blir bare deprimert av det. Foretrekker å løpe (skrekk o gru!) om vinteren faktisk.

Pass deg for januaroppgraderingssyken Griff, den er skummel. Plutselig sitter du og kontemplerer anskaffelse av titanskruer til flaskeholderne... Den beste kuren for meg er å skru fra hverandre sykkelen, nivaske alt og sette sammen igjen. Helt gratis er det også. Gjenta etter behov.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Skulle jeg ha skrudd fra hverandre sykkelen min måtte jeg nok ha levert den i en bærepose til SykkelBjørn for å få han til å sette den sammen igjen ;)

Evt brukt en uke på Youtube for å lære meg det.

ps Januaroppgraderingssyken gikk til hifien gitt. Vi må nok ut i April før jeg kan bruke penger på sykkelen.

Fikk forøvrig en mail ang tilbud på Fulcrum5, med det er vel sannsynligvis ikke værdt å oppgradere fra 3 til 5.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det har du rett i. Det ville være en regelrett nedgradering. :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    product_C6A2EEDE-EB4E-8A43-BC9EDF11FAED15F9.jpeg

Denne Shamal black clincher felgen kunne selvsagt gjort jobben og er innenfor budsjettet.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Spørs om det er vel anvendte penger, de veier bare 100 gram mindre enn Fulcum 3, og forskjellene består vel kun i fin pyntekarbon på navene og alueiker istedenfor stål. Fulcrum 3 er grisebra hjul, og er nok noe mer behagelige å kjøre på enn Shamal også.

Jeg sier bytt til Nait XS og kjøp Bora Ultra Two hehe.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min tagning er om at du skal ha andre hjul bør de være annerledes enn de du har. Fulcrum Red Wind XLR er annerledes. Shamal (eller Racing Zero) er samme greia som de du har.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    À propos hjul: Deda har begynt med hjul nå, de ser absolutt interessante ut. Visstnok laget i Taiwan dog.

WD30CTUbig1.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Spørs om det er vel anvendte penger, de veier bare 100 gram mindre enn Fulcum 3, og forskjellene består vel kun i fin pyntekarbon på navene og alueiker istedenfor stål. Fulcrum 3 er grisebra hjul, og er nok noe mer behagelige å kjøre på enn Shamal også.

Jeg sier bytt til Nait XS og kjøp Bora Ultra Two hehe.
    Skulle jeg byttet til en Nait xs hadde jeg kunnet kjøpt 2 av syklene som Valentino har. Mulig det hadde vært vel anvendte penger istedenfor :)
    Bare Supercap DR som snart er på vei koster mer enn min egen sykkel. Huff, for noen prioriteringer!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Det der er jo bare et spørsmål om hva som gir en mest glede pr krone, noe som er svært subjektivt heldigvis :) Og fordelen med dyr Naim er jo at kona ikke ser forskjell fra de billigere boksene!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det har du helt rett i Fidelio. Begge deler gir mye glede og med begge 2 har jeg startet på scratch og bygget meg opp etterhvert som kunnskapen øker ( og alderen merkelig nok :rolleyes: )
    Drømmen er en matt sort sykkel * check med Grønne detaljer * not check som Naim boksene

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Lurer på å fleske til med SMP på 'crossen også. Hva tror dere om Drakon?

SMP kaller det en mellomting mellom Dynamic og Lite 209. Litt mer padding enn Dynamic, kanskje en idé hvis man skal riste rundt på grusveiene?

02.jpg

Drakon

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg rister rundt på grusveiene på et Full Carbon og 25mm dekk...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Sadler med padding blir alltid feil for meg, og faktisk mer ukomfortabelt enn hårde seter. Puten i buksen tar seg av komforten. Det har kanskje noe gjøre med at et hardt sete (forutsatt at det passer eierens skrukk) trykker der det skal trykke, mens et mykere sete trykker overalt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Bråker alle Fulcrum hjulene like mye? Sykler litt med en som har racing 7 og de har et vel høyt lydnivå (på høyde med Cosmic Carbone) som ikke passer seg for den typen hjul.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Fulcrum Racing 7 lages i Taiwan så vidt jeg vet, så mulig de ikke har samme nav som Campa/Fulcrumhjul (som er veeeeldig stille).

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bukkestyrer igjen. I Lotto-Belisol er det en trend mot Coppi-smale greier.

hansentdu.jpg

Adam Hansen (midt i bildet) bruker 38 cm (sentermål), Greg Henderson (helt til høyre) 36 cm. Ingen av de gutta er små.
    Til sammenlikning bruker Skys Bernard Eisel (helt til venstre i bildet) mer normale for en mann på landeveien 42 cm.

Det skal nok være smale styrer i år.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    En annen ting er vel at en del av disse gutta er veldig smale over skuldrene. Greg Henderson ser ikke akkurat bredskuldret ut.

For øvrig hadde jeg håpet inderlig at lagene skulle drite i slisseløse hjelmer i 2013, rett og slett fordi de er helt vederstyggelige. Blir nesten uvel av å se på dem. Greg Henderson ser ut som soppen i Super Mario Bros.

Mushroom-Wallpaper-super-mario-bros-5431067-1024-1024.jpg

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal sannsynligvis ha den nye Giro Air Attack. Jeg liker hjelmer uten digre halefinner, og har tro på at den er stille også. Men før i tiden, da:

3658926283_01ba8314e8_o.jpg

--

Stadig Belgia:

599224_10151225300262092_2011004673_n.jpg

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Han siste der var jo rett og slett dødsrå! Sjekk belgisk mestertrøye med matchende hjelm, lue under hjelm og fin hvit styretape!

Den Giro-hjelmen ser litt snål ut i mine øyne. David Millar er nesten alltid kul, men kanskje ikke her

garmin-giro-air-attack.jpg

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.123
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tenk versjonen uten visir. Sykkelhjelmer er uansett besynderlig utseende hodeplagg der den enes cool er den andres fugly.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Sykkelhjelm har jeg erfart at må prøves. Kjøpte en i fjor som ble levert tilbake etter 1ste turen. Den sendte all vind i ørene og ble ulidelig å bruke. Det eneste jeg hørte var lyden av stiv kuling.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.733
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bukkestyrer igjen. I Lotto-Belisol er det en trend mot Coppi-smale greier.

Adam Hansen (midt i bildet) bruker 38 cm (sentermål), Greg Henderson (helt til høyre) 36 cm. Ingen av de gutta er små.
    Til sammenlikning bruker Skys Bernard Eisel (helt til venstre i bildet) mer normale for en mann på landeveien 42 cm.

Det skal nok være smale styrer i år.
    ..og jeg som byttet til 42 cm i høst (føler meg mer komfortabel) :) Min unnskylding må være at jeg er vant til MTB og bruker et styre der på 66 cm. Jeg er ikke så høy, men ekstremt bredskuldret;)

OU812

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Sykkelhjelm har jeg erfart at må prøves. Kjøpte en i fjor som ble levert tilbake etter 1ste turen. Den sendte all vind i ørene og ble ulidelig å bruke. Det eneste jeg hørte var lyden av stiv kuling.
    Ingen stiv kuling her i gården

cipo 2.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.164
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Bedre med enn uten trodde jeg? hehe. Nei, det var nok kanalene som skapte turbulens som endte i ørene. Enden på visen ble retur med hjelmen til den aktuelle butikken for så å ta en tur til pusheren min å kjøpe en Giro hjelm uten den problematikken. Dessuten matchet Giro'en sykkelen min bedre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn