Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    @Anonym: Bilder!

@thomand: Fin Cube! Men du trenger ny styretape, ev. en vask :) Styrer og hvordan de settes opp med hendler er jo svært personlig. Men det er verdt å eksperimentere med! Hva med å prøve å vippe hele styret litt nedover uten å flytte hendlene, slik at hendlene blir litt nærmere vanrett? Kanskje sette én av spacerne under fremspringer over? Tar fem minutter, og er jo bare å sette tilbake hvis det ikke faller i smak. God bedring med ribbenet for øvrig; ribbensbrudd er som regel ikke noe problem å sykle med, faktisk er vel sykling en fysisk aktivitet som er forholdsvis smertefri å bedrive med ribbensbrudd, relativt sett. Og så er det vel et spørsmål om du tåler å ha litt vondt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Er på sjøen nå så jeg får bare postet det bildet jeg fant på Picasa siden min:
    cannondale og zullo.jpg
    Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den, baktriangelet er vel smalt med tanke på moderne dekk (det er en cx og ikke landeveissykkel) og pr dags dato så har den en et Mavic bakhjul som har ny standardbredde (har originalhjulet også). Men jeg har et Colnago Sarroni objekt med Record stående så spørsmålet er om jeg skal på ebay for å finne tidsriktig setepinne, 6 delt Campagnalo bakveksler og friksjonsskifter på ebay til Zullo'en eller om jeg skal slakte Sarronien. Med mitt tempo blir det sikkert ikke gjort noe i år men det er viktig å ha noe positivt å tenke på.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kan Cuben min kle drop bar?
    Syns kanskje det er penere på sykler med rettere overrør.
    Jeg regner med at du mener klassiske styrer slik som på de to Cannondalene som akkurat ble vist.

tdf11st13-thor-chases-aubisque.jpg

Ikke mye å si egentlig. Form follows function. We are engineers...

God bedring!

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Thomand : kjipt med ribbeina. Du får ha god bedring. Får håpe det bare forslått.

Ja var smekker den siste. Hadde han bare fjernet dekalene på hjulene. Blir litt mye logoer.

Hushovd ser som vanlig bra ut. Litt lange bukser men han har på fine hjul ;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    6.230
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    379265_10151359640142719_2146422465_n.jpg

;)

Ikke helt veisykkel! Men har store planer om å få meg en Yeti SB-66 Alloy i Lime utførelse før sommeren! (vis ikke HiFi galskapen tar overhånd)
    Så oppgradere etterhvert med fullt Shimano XTR Trail utstyr! :)

All-Mountain sykkel altså! :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Merckxreglertimesverdensrekordholderens sykkel:

2009923200734865.jpg

-------

220px-ChristopherWalkenFeb08.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hjølpes! må være ganske apekatt i kroppen for å klare den posisjonen. 1 meter inseam?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 179415

;)

Ikke helt veisykkel! Men har store planer om å få meg en Yeti SB-66 Alloy i Lime utførelse før sommeren! (vis ikke HiFi galskapen tar overhånd)
    Så oppgradere etterhvert med fullt Shimano XTR Trail utstyr! :)

All-Mountain sykkel altså! :)
    Høres bra ut. Liker utseendet på Yeti, spesielt den sort og turkis miksen.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Faenmeg ikke sykkelføre i Egersund en gang.

Sosenka er mer langlemmet enn meg...

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    url.jpg

Timesrekorden har liksom falt litt av moten og det er synd! I gamle dager var den jo noe av det alle hotteste, og alle de store kjørte på for å ta den.

Noen tider på "UCI-rekorden"

Coppi 45.798
    Anquetil 46.159
    Merckx 49.431

Sykt stor forskjell fra Anquetil og opp til Merckx på veldig få år. Merckx' rekord fra '72 stod til Boardman tok den i 2000 på 49.441. Sosenka har 49.700 fra 2005. Dette er med UCI-regler, dvs at sykkelen må være essensielt lik den Merckx brukte i '72. Ingen platehjul og tempostyrer altså. Boardman har 56.375 fra 1996 med platehjul og dette "supermannstyret" han brukte.

Én ting som er interessant, er at for kvinnene er ikke forskjellen på rekorden med Merckx-sykkel og med temposykkel i nærheten av så stor som for menn. Merckxregler 46.065 (!) og temposykkel 48.159.

Leontien van Moorsel under Merckxregelrekorden sin. Pokker for en tid!

turl.jpg

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Det var jo litt av noen pipestilker han hadde. Leser at bakhjulet hans veide 3,5 kg.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Italienerne har selvsagt en årlig "Miss Ciclismo"-konkurranse. Fint at proffene har noe annet å gjøre vinterstid enn kun å trene. Legg merke til hva Nibali og Cunego er opptatt av.

bettiniphoto_0061884_1_full_600.jpg

00miss_ciclismo.jpg

Hushovd, derimot, later ikke til å ha skjønt poenget i det HELE tatt. Hushovd, you're doing it wrong.

baguetteman.fr.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Artikkel i New York Times om en kar som pendler inn til NYC på sykkel. Det som slo meg, var avsnittet mot slutten av artikkelen:

“Bicycling in from New Jersey and other suburbs took off after the city passed a law requiring landlords to accommodate bikes in buildings,” said Mr. Kotch, referring to the Bicycle Access to Office Buildings Law, which went into effect in December 2009.

Helt genialt! NY er progressiv av og til.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ladies Tour of Qatar utvides fra 3 til 4 etapper. Livesendinger på Al Jazeera. Det er håp i verden. Viftekjørende damer i ørkenen! :)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Chomp chomp chomp. Jeg hører det helt hit.

---
    little.jpg
    AG2R gjør stas på den litauiske mestertrøya synes jeg.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Litt klassisk sykkel: VM 1990. Lauritzen har allerede vært i bakken, men kjører vanvittig bra, helt til Dirk De Wolf snur seg, går på snørra og drar L med seg i bakken. Fremdeles kjipt å se på.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Jeg har en annen Castellimodell, Zoncolan, og den er helt fantastisk god. Hvis man står oppreist med den roper den "bend over!!".

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Kult, men det der klarer jeg også på en racer glatt. Det som virkelig er vanskelig på en racer, er å kjøre på bakhjulet. Jeg klarte å klemme baguetten min (en faktisk baguette altså, med ost, skinke, tomat og majones) som jeg hadde i baklommen en gang på den måten, og etter det har jeg ikke giddet forsøke mer.

Sjekk ut McEwen i starten av dette klippet, dèt er én som kan kjøre på bakhjulet med 100% kontroll altså.

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Fikk en helt fortreffelig landeveistur sammen med Fidelio idag. 40 km over Svartskog . Kunne ikke vært bedre vær :D

Fytti katta C_alshus, det der var krazy med stor K

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Det som virkelig er vanskelig på en racer, er å kjøre på bakhjulet.
    Det som gjør det ekkelt, er at man må nedi bukken mens man er på bakhjulet for å kontrollere bakbremsen skikkelig. Vanskelig å få godt nok grep\kraft ved å holde oppå, lærte det den harde måten:(.... Ingenting tar motet fra refleksjakkene bedre enn når man passerer dem opp bakkene på bakhjulet, morer meg ofte med det, eneste kjipe er at man må tråkke til blodsmaken kommer når man først er forbi, for det blir for dumt å bli innhentet igjen :rolleyes:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Ingenting tar motet fra refleksjakkene bedre enn når man passerer dem opp bakkene på bakhjulet, morer meg ofte med det, eneste kjipe er at man må tråkke til blodsmaken kommer når man først er forbi, for det blir for dumt å bli innhentet igjen :rolleyes:
    Det der hørtes så morsomt ut jeg har bestemt meg for å gjenoppta wheeliekjøring med landeveissykkelen :)

Var jammen gnistrende å få syklet i dag ja, skikkelig vårfølelse med bare veier og sol i ansiktet. For øvrig kan jeg opplyse om at det er MYE enklere å sykle på speilblank parkeringsplassis enn å gå der med Look-cleats.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Årets vakreste øyeblikk når du skled nedover bakken på look cleatsene uten mulighet for å stoppe.

Det bildet er noe av det verste jeg har sett.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Koser meg med å lage trasé til Helvete i Stange Vestbygd. Bermen skjønner ikke Strade Bianche-referansen i gylne gutuer (de vet jo ikke heller hva Strade Bianche og L'Eroica er for noe) så da får man klemme til med Roubaix-referanser mener markedsførerne. Nuvel.

bettiniphoto_0052610_1_full_600.jpg

Bananas video, Alshus. Gratis mageøvelser.

---

It’s heavy. At 1490 grams this book weighs as much as a pair of racing wheels.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn