Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Da er jeg klar for vår og fine veier. Spent på å teste landeveispedaler og sko:)
    Ser bra ut :) Litt vanskelig å se rammestørrelse fra bildet, men mulig setet ditt bør litt bakover? Du kommer veldig langt frem over kranken med setet slik som nå.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.129
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er jeg klar for vår og fine veier. Spent på å teste landeveispedaler og sko:)
    Ser bra ut :) Litt vanskelig å se rammestørrelse fra bildet, men mulig setet ditt bør litt bakover? Du kommer veldig langt frem over kranken med setet slik som nå.
    Takker for det Fidelio! Sete er skiftet ut i vinter og såvidt testet. Må fininnstille det og et par andre småting når våren er her og jeg får følt meg litt frem.

OU812

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Og så på Campagnolo Super Record EPS da gitt! Enten har Super Mario endelig sett lyset eller så har min navnebror skrudd opp markedsføringsbudsjettet noe voldsomt.
    Campa er jo faktisk vesentlig bedre representert blandt ProTour lagene enn i fjor for øvrig :) B.la. er Astana over på Campa.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Min LBS har fått inn en Venge som demosykkel i 56 nå. Så fort forholdene tilsier det skal jeg teste den med eget hjulsett for å se hvordan tidene mine blir.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.339
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kontrapunkt:

tdu12stClassicdl-girls.jpg

Verdens vakreste podiumvertinne Lauren Tscharke, Tour Down Under, hvor støvskyen sto i dag tidlig:

stage2crash.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Gilbert har ikke hatt flaksen med seg etter han ble verdensmester. Cursed?

ØyvindH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    146
    Jeg rister rundt på grusveiene på et Full Carbon og 25mm dekk...
    Bruker man annet enn "standard"-dekk når man sykler landeveissykkel på grus og rufsete veier?

Har null greie på landevei, kjøpte meg litt tilfeldig en brukt racer her om dagen tiltenkt litt jobbsykling og cruising når jeg ikke er i skauen.
    Stilpolitiet får ta seg en espresso-pause når jeg kommer ;)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.339
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Greit å bruke dekk som tåler litt juling på grus:
    25mm i stedet for 23mm
    Schwalbe Ultremo DD i stedet for Ultremo ZX
    Vittoria Pavè CG i stedet for Corsa CX
    Continental Grand Prix 4season i stedet for Grand Prix 4000s

Naturallemente!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg rister rundt på grusveiene på et Full Carbon og 25mm dekk...
    Sadler med padding blir alltid feil for meg, og faktisk mer ukomfortabelt enn hårde seter. Puten i buksen tar seg av komforten. Det har kanskje noe gjøre med at et hardt sete (forutsatt at det passer eierens skrukk) trykker der det skal trykke, mens et mykere sete trykker overalt.
    Ser den. Nå er jeg på vei ut med 622x35 Ritchey Speedmax. Det er forskjell på grus og grus også, jeg tenker å ta GW'n til steder hvor Bianchien definitivt ikke skal. Drakon ser vel ikke ut som den kommer fra Ekornes? Litt fyldigere enn Dynamic, men ikke allverdens (ser den veier 25 gram mer).

Sist redigert av en moderator:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Kan være jeg skal kvitte meg med dynamicen min Zomby om du er i markedet. Passet ikke helt ræva mi.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Takk for tipset, Ekorre. Men jeg tror ikke det blir aktuelt med hvit sadel på 'crossen....

Har du forresten eksperimentert med vinkel på den? I og med at man blir 'låst' i posisjon er det ganske stor opplevd forskjell med endringer her. Ikke gi opp før du her testet litt forskjellig.

Skal forresten ha det i bakhodet. Jeg en kollega som har ytret ønske om å teste 'crossen. Hvis jeg har SMP, og han liker, så har du en mulig kjøper.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Har bare fått testet det på rulla så endelig avgjørelse blir ikke tatt før jeg har fått en tur eller to ute.
    Justerte sikkert 10 ganger før jeg endte opp med å låne ett Selle SLR av Fidelio . Det var mye bedre på rulla hvertfall .

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sånn er det, Ekorre. Sadel er like individuelt som sko (og styre, og så videre). Prisverdig initiativ fra Fizik, det hang en hel vegg med testsadler på Oslo Sportslager da jeg var innom etter bremsewire forige dagen. Den bør alle seriøse leverandører henge seg på.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ja det er sant det. Tror jeg beveger meg litt for mye frem og tilbake til å bli låst i en posisjon, var liksom noe som klemte uansett i en eller annen posisjon.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Noen fler som har sett syklene fra Zullo? Bygges på gamlemåten i Italia fremdeles. Zullo var vel rammene TVM brukte i gamledager. De har gammeldagse modeller:

IMG_1198.jpg

IMG_1197.jpg

IMG_1193.jpg

..og litt mer moderne stålrammer:

_DSC7711.jpg

Droooooool.......

DSC_9374.jpg

Utrolig mye lekre lakkeringer også.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Lekkert Fidelio. Stålracerpumpa banker her. Veldig fine krommede muffer.
    Sitter å vurderer -17 grader stem her forresten. Tror det hadde sett riktig så lekkert ut med det nye styret. Fader ta denne vintersesongen!

Edit : Eksempel

original.jpg

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Tror man bør få noen mil på sykkelen før man eksperimenterer med slikt. Personlig synes jeg et så negativt styrefremspring ser snålt ut. For øvrig kunne jo han som eier sykkelen på bildet ha ditchet babels tårn av en styrelagertopp og sluppet unna med et normalt fremspring :p

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Han har jo den flotte cannondale koppen som tydeligvis alle supersixer kommer med.
    Her har samme fyren kjøpt seg ny ramme(lekker ;) ) med en mellomting. -12 stem. og litt mindre tårn :p

148432574.ibH2JBWu.2012_Canno_130119.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Er det der STANDARDKOPPEN på en Supersix Evo? Var din så høy også? Merkelig ting av Cannondale å gjøre når de lager en ramme med såpass aggressiv geometri.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Tror det er den gamle standardkoppen. Den nye er høyere :p det morsomste er jo at butikken kun kan bestille komplett styrelager om du vil bytte kopp

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.339
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De fleste kjøpere av en Cannondaleramme er ikke i stand til å komme så lavt, så da er det vel like greit å levere styrelagerlokk med nakke som standard. The Slampeople vil finne en løsning, ser jeg. :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Hvis man trenger enorme spacertårn for å kunne sitte bra på sykkelen sin, burde man kanhende ha valgt en annen sykkel i utgangspunktet synes nå jeg.

Jeg så en fyr i sekstiårene i Frankrike i fjor med en Cipollini RB1000 (som har svært svært aggressiv geo og veldig kort styrerør). Han hadde en skikkelig pannekakestabel under styret. Ugh.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Christopher Walken sitter og venter og venter, og får endelig beskjed om at Slam That Stem-pakken hans har kommet i posten:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Herlig video , lenge siden jeg har sett den.

Virker som de får få klager på den høye koppen. Fikk spørsmålstegn fra betjeningen når jeg dro for å få en lavere variant .
    Ble god butikk for slam that stem da hvertfall :)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Helv......
    mulig ribbensbrudd. Krysser fingrene for at jeg bare er forslått. Var kommet så godt i gang med treningen i år.
    Alltid noe.
    Kan man sykle med brukket ribben?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ævve!! Ikke er det noen knapp å trykke på heller. Ikke kan man like det, ikke er det regelbrudd når det er ribbeinsbrudd.

Jeg får bare ønske deg god bedring og snart ut på veien igjen.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Kan Cuben min kle drop bar?
    Syns kanskje det er penere på sykler med rettere overrør.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.129
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Helv......
    mulig ribbensbrudd. Krysser fingrene for at jeg bare er forslått. Var kommet så godt i gang med treningen i år.
    Alltid noe.
    Kan man sykle med brukket ribben?
    Man kan sykle med brist i ribben, men om det er godt er en annen ting. Kjenn litt på det og ta det rolig den første tiden. God bedring!

OU812

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…