Ønsker anbefaling Svi av 150 000,- på anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje han har flere hundre til a rainy day? Sittet og spilt mye på B&W805d3 på jobben ( har forgjengeren selv) Med Nad Master m12/22 samt Bluesound node2 som kilde synes jeg det er en potent pakke. Jeg benytter selv en liten røramp på mine og det låter deilig og det spiller også veldig bra på lavt volum! Som en tidligere inlegger skrev, Audio research kan være en knall combo

    Evt denne pakken:

    vweeb.1200.jpg


    Line-Magnetic-LM-219-IA-10-f630x378-ffffff-C-ae9ee7ba-72531459.jpg
     
    Sist redigert:

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Hehe, igjen så er den halvårlige tradisjon kommet. Den består i at et nytt medlem uten noen innlegg må ha hjelp til følgende ting:

    1. Bruke masse penger på anlegg fort. Dette nesten uten å si noe om rom, musikksmak eller hva han har hatt før.
    2. Det er viktig, i tradisjonens ånd, å fremheve den son funker hjemme hos en selv. Og gjerne skrive litt om hvor feil andre tar.
    3.Trådstarter bor ofte på steder hvor ikke engang julenissen dukker opp, så han vil sjelden få hørt noe i butikk. Og han har ofte ikke venner som hører på musikk.

    Etter 15-20 sider tar trådstarter sitt valg. Og det er, som oftest, helt på tvers av alle råd.

    Til slutt blir det stille...


    Skulle nesten vært et skjema for trådstartere som lurer på dette med anlegg, penger de skal bruke osv. Så kunne folk sett på det som hadde blitt fylt ut. Og kommet med råd etter beste evne.

    Ja, ja.. Let the show commence..
    Kanskje på tide å bringe klassikeren til live igjen for nye seere?
    https://www.youtube.com/watch?v=-UmuLxz6a90

    Jeg ser levende for meg konsulenttjenester i dette aktuelle tilfellet med minimalistisk møblert og klangmessig "hardt" rom. Hifi-Lars jobber vel nå hos Resonans. Hva med å spørre om hjelp (til å teste veggene?) ;D - 36.20 ut i videoen...

    Fra litt spøk til mer spøk: Et underlig paradoks at en monetær investering i denne hobbien synes å være så vanskelig å forsvare - nesten som om det ikke var noen sammenheng mellom penger brukt og lydkvalitet tilbake?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jada, det er mulig at han har flere hundre til en rainy day, og jeg har heller ikke noe med det. Men det skulle ikke forundre meg om pengene vi snakker om er en del av et boliglån og jeg vil ikke anbefale noen å låne penger til hi-fi, båt eller bil på tredve år. Poenget er vel også at veien blir til mens du går. Stol på egne ører og ta det lugnt.....
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Du har fått mange gode svar her, det viktigste rådet er uansett at du må høre selv. Ellers er det ikke lett å få entydige svar på spørsmålene du stiller, utvalget er stort og "smaker og preferanser" her på sentralen spriker i alle retninger.... Så entydige svar mht produktvalg kan man knappest forvente.

    Ang. høyttalere: Skulle jeg kjøpt meg "små" stativhøyttalere i dag hadde det uten tvil blitt disse:
    JBL Studio Monitor 4429 - Valnøtt - Gulvstående høyttaler - Høyttaler
    Kanskje ikke helt "HiFi-korrekte" etter noens meninger, men JBL sine horn i denne klassen må høres!

    Men det kan muligens bli vanskelig med en lytting, tror ikke disse står på noen av SG sine butikker i dag???
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hva med å bruke 50 laken istedenfor 150 ?
    Mye god lyd likevel. Og det kan være greit å ha 100 på lur, " save it for a rainy day"
    Nesten like godt som mitt forslag. :)
    I et slikt rom: Velg i alle fall høyttalere som er lette å få til. Spendor kan være et godt alternativ, fordi de er relativt rimelige, lite kravstore mht utstyr og dessuten lyder godt i nesten alle rom. Kontakt Hallvar hos Audioaktøren. Han kommer hjem til deg dersom du ikke bor alt for langt unna. Uansett har han gode råd å gi.

    PS Jeg mottar ikke provisjon fra Hallvar Rostad eller Audio Aktøren.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Noen linker til DSP-løsninger, siden de ikke ser ut til å være nevnt så langt:
    Juice HiFi
    Online Store | Dirac Research
    DEQX High Definition Audio
    Introduction | Trinnov Audio
    Var i tvil om jeg skulle dra DSP med i debatten. Jeg tenker vel fortsatt slik; at om en er kandidat til å kaste seg på DSP, så flagges det en vilje til å lære seg ny teknologi utover plugg&play. Jeg er grunnleggende enig - DSP kan gjøres såpass transparent, at fordelene og fleksibiliteten taler for seg selv. Det er desverre ikke så veldig mange produsenter av typisk hjemme-hifi som er på banen (enda?).

    Jeg, og sikkert flere med, hadde litt tro på JBLs nye monitorer M705 og M708. Brenn nye drivere og horn som lovet godt gitt moderprosjektet M2. Litt typisk at Harman har klusset det til på oppløpet -> DSP presets fåes bare i Crowns (og kanskje Lexicons) proamper med vifter og hele sulamitten, eller BSSs prosessorer. Onde tunger vil ha det til at kompressjonsdriveren med sin 24 ohm impedans (M2) ble til for å passe Crown-ampenes egenstøy. Bedre blir det ikke når BSS-løsningen som frontes bare har analog inn. BSS har selvsagt andre og mer fleksible modeller, men vi passerer fort 50K for en sak med digital inn.
    JBL LSR708i | Passiv high end studiomonitor med 8" og tweeter – LydRommet

    Ønsker man ferdighøyttalere med DSP er det vel typiske studiomonitorer som skiller seg ut. F.eks:
    8260A SAM™ Studio Monitor | Genelec.com
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    For å fortsette med Rojoh II's tankegang, så er dette hva jeg hadde valgt om jeg skulle spille musikk fra PC i en naken stue.

    image.jpg

    +
    image.jpeg

    +
    image.jpeg


    Uten å ha hørt det, så er det denne type løsninger jeg har mest tro på.

    Selv så spiller jeg vinyl i en overmøblert kjellerstue, så det blir annerledes.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Det var no fæle greier, sikkert bra altså men de JBL'ene minte meg om en brun pub nedi gata her. :)

    Edit, mente JBL M708. M2 er jo bare sjef
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det var no fæle greier, sikkert bra altså men de JBL'ene minte meg om en brun pub nedi gata her. :)

    Edit, mente JBL M708. M2 er jo bare sjef
    Forsterkerene kan gjemmes i ett skap. Og høyttalerene tror jeg kan bli kule i en moderne stue.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vel....uansett har vi glemt noe her, sitat trådstarter:

    Det som jeg ønsker da er 2 stativhøyttalere, eller noen som anbefaler gulvhøyttalere som ikke tar så mye plass.

    sitat slutt :)

    (tenker ift M2 men da har jo budsjettet blåst før forsterkerne kommer i hus)
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Ja, M2 blir nok noe utenfor budsjett totalt sett. Siden trådstarter ikke har allverdens krav til å lydtrykk (og dypbass?), kommer man kanskje i mål med et par stativhøyttalere? Skulle jeg personlig handlet meg anlegg til en moderat stor stue med nøktern møblering, hadde jeg gått for en DSP-prosessor/PC og monitorer fra Amphion med gode og synergiske sluttrinn. Jeg hadde nok lurt inn et par suber også, noe som skulle være mulig med DSP.
    ion.jpg

    Burde la seg gjøre godt innenfor budsjett.
    http://www.amphion.fi/en/enjoy/
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-Lars jobber vel nå hos Resonans. Hva med å spørre om hjelp (til å teste veggene?) ;D
    Med mindre Lars har bytta jobb den siste måneden er han trygt stasjonert på Stereofil. Fantastisk fyr med like mye faglig ekspertise som entusiasme. Og best av alt, det går faktisk an å få reelle råd av fyren, i motsetning til mange andre i bransjen. Er trådstarter i Oslo bør han definitivt ta en prat med Lars og høre hva han har å tilby.
    Hva med noe Sonus Faber fra Olympica-serien (gulvstående er ca like plasskrevende som stativmodellene) sammen med Gryphon Attila-forsterkeren de selger til svært gunstig pris. Eller noe fra Luxman? Spør Lars og du får garantert gode svar! Kan tilogmed hende han har noe MBL høyttalere å demonstrere dersom du har lyst til å høre noe litt utenom det vanlige.
    Ellers er det verdt å gå innom Klubben og høre på Dali Epicon og B&W 800D3-serien. Som med Sonus Faber tar de minste gulvstående ikke mere gulvplass enn stativmodellene. NAD Master Series er verdt å teste ut sammen med disse. Eller muligens Classé er mer hva du kan tenke deg?
    Norsk Audioteknikk har noen veldig spesielle og svært velspillene små høyttalere fra Vivid som kan være verdt en lytt dersom du synes HiFiKlubben og Stereofil ikke leverer spennende nok produkter.
    Oslo HiFiCenter har ikke de mest aktuelle stativmodellene for trådstarter vil jeg påstå, men både AudioPhysics og Martin Logan har gulvstående modeller som ruver svært lite, og som har en lei tendens til å levere svært bra lyd.

    Disse alternativene er enkelt å få demonstrert om man kan stikke innom Oslo sentrum en dag. Og de dekker etter min mening et bredt spekter spillestiler. Det bør være enkelt å finne noe man kan trives godt med blant disse alternativene vil jeg tro.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Trådstarter ønsker å "svi av" 150k på et anlegg som skal spille listepop, ingen tidligere erfaringer med utstyr nevnes og ønske er ikke engang en fullrange ht. Får en følelse av at dette bare er impuls, alle tips om utstyr er forgjeves og planen fornuftig skrinlegges. I hvert fall til det budsjettet, start mindre ambisiøst og se om du får mersmak må være et klokt råd.

    Synes HCS summerte det bra lenger opp :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Som mange andre skriver her dra og lytt på noen runder , der man har skikkelig rom er mange av di butikkene , da finner du fort ut hva du liker i lyd signaturen din , og dette med akustikk tiltak er også noe man kommer langt med.

    Dra på Oslo hi-fi Center eller der du bor og få høre rør forsterker på martin logan høyttalere , når du får høre gode elektro stater eller martin logan motion 60 tenker jeg du er allerede kjøpt når det kommer til lyden. Neste høyttaler par fra meg som garantert blir en tid framover blir enten martin logan motion 60 eller magnepan 1.7. Men nå er jeg en liten klipsch fan og da er det vanskelig og slippe seg fra di lyd messig når man får di skikkelig til.

    Lykke til.

    Imagine
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tror HCS har rett, ser at samme spørsmål er stilt på avforum også.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Kanskje han har flere hundre til a rainy day? Sittet og spilt mye på B&W805d3 på jobben ( har forgjengeren selv) Med Nad Master m12/22 samt Bluesound node2 som kilde synes jeg det er en potent pakke. Jeg benytter selv en liten røramp på mine og det låter deilig og det spiller også veldig bra på lavt volum! Som en tidligere inlegger skrev, Audio research kan være en knall combo
    Btw har du fått hørt en del på D2 vs D3, er det verdt å oppgradere? Var innom på klubben og hørte på 804 D3. I forhold til mine 805 D2 var det ikke helt den samme kvaliteten f.eks på noen av låtene fra siste albumet til Beck, men dette tror jeg egentlig viser hvor viktig elektronikk og rom er. Noen nedtoner dette fullstendig og sier at alt handler om høyttalere, men dette er fullstendig feil. Kvaliteten på elektronikken er særdeles undervurdert, noe mange dessverre ikke ser ut til å forstå. Dem om det. De får sitte der med receiverene sine og tro at de har nådd Hifi nirvana, mens de knapt nok er i limbo.

    Alternativt ville jeg kanskje vurdert Dali Epicon 8 som et alternativ til 804 D3, men frykter de blir for store for et rom rundt 20 kvadrat.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Høyttalere som bør være "enkle" å få til i et slikt rom, burde jo være Gradient Revolution....
    Kanskje supplert med en sub. Det frigjør jo relativt mye cash til elektronikk, hvis duden bruker dnm-kabler....;)

    mvh
    Proffen
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Alternativt ville jeg kanskje vurdert Dali Epicon 8 som et alternativ til 804 D3, men frykter de blir for store for et rom rundt 20 kvadrat.
    Ingenting galt med Epicon 8 på 20 kvadrat, jeg vurderer å gjøre det samme selv. Men ingen vil påstå at Epicon 8 har en fysisk fremtoning som kan minne om en stativhøyttaler.
    Heldigvis finnes Epicon 6 som vil oppfylle størrelseskravet til tross for at den er gulvstående, og den leverer svært god og behagelig lyd.
    Synes ihvertfall jeg.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Alternativt ville jeg kanskje vurdert Dali Epicon 8 som et alternativ til 804 D3, men frykter de blir for store for et rom rundt 20 kvadrat.
    Ingenting galt med Epicon 8 på 20 kvadrat, jeg vurderer å gjøre det samme selv. Men ingen vil påstå at Epicon 8 har en fysisk fremtoning som kan minne om en stativhøyttaler.
    Nei, men den kan kanskje minne om en ekte high end høyttaler i lydlig forstand. Nå som 800 serien til B&W stiger såpass mye pris fremstår etterhvert Epicon 8 som et mer fornuftig priset produkt i forhold til 803 D3 og 802 D3.
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Synes 150 000 kroner virker som et fornuftig budsjett for godlyd.
    Ville satset på Devialet 200 (eventuelt 120 som er billigere) som jeg selv eier. Så kan du koble det med en Auralic Aries (eventuelt Mini-versjonen) for god streaming, platespiller hvis du ønsker det (Devialet har RIIA innebygget). Denne forsterkeren har også SAM-teknologi som gjør at man får god bass fra små høytalere. Her ville jeg ikke gi noen råd. Men det finnes mye fett på bruktmarkedet.
    Med vanskelige dimensjoner i rommet må du ha akustikktiltak. Siden det virker som du ønsker en minimalistisk stil på stuen så bør du satse for fullt på taket. Og da tenker jeg hele taket. Med et slik budsjett kan du få produkter som ser pene ut. Ellers bør man kanskje ha en eq-løsning i datamaskinen. Men det er jo litt vanskelig å få til i begynnelsen. Husk at du må bruke litt på kabler og strøm.
    Begynn med akustikken. Det betyr 50 prosent av sluttresultatet etter min erfaring. Disse gutta her kan hjelp deg for en 1000-lapp, men jeg har ikke prøvd dem selv. Lyd & Akustikk. Monter alt av tiltak som du tillater å ha i stua før du prøver anlegg. Lykke til :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er det drømmene våre som kommer frem her?
    Trådstarter er fraværenden også ser jeg.

    Og poenget hans var:
    Har tankt å legge ut en god del penger i anlegg.
    Rommet jeg skal ha anlegget på er 25m3 (5x5m)
    Det som jeg ønsker da er 2 stativhøyttalere, eller noen som anbefaler gulvhøyttalere som ikke tar så mye plass.


    Resten blir da til forforsterker/efektforsterker/DAC/kabler/streaming


    I den prisklassen må det være en god forforsterker og efektforsterker. Hvilken passer/anbefalt best til disse?


    En nettverkspiller trenger jeg også.
    Spiller mest mulig musikk i fra PC.

    Skal ikke koples til TV.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Og trådstarter glimrer med sitt fravær...............

    Hehe, igjen så er den halvårlige tradisjon kommet. Den består i at et nytt medlem uten noen innlegg må ha hjelp til følgende ting:

    1. Bruke masse penger på anlegg fort. Dette nesten uten å si noe om rom, musikksmak eller hva han har hatt før.
    2. Det er viktig, i tradisjonens ånd, å fremheve den son funker hjemme hos en selv. Og gjerne skrive litt om hvor feil andre tar.
    3.Trådstarter bor ofte på steder hvor ikke engang julenissen dukker opp, så han vil sjelden få hørt noe i butikk. Og han har ofte ikke venner som hører på musikk.

    Etter 15-20 sider tar trådstarter sitt valg. Og det er, som oftest, helt på tvers av alle råd.

    Til slutt blir det stille...


    Skulle nesten vært et skjema for trådstartere som lurer på dette med anlegg, penger de skal bruke osv. Så kunne folk sett på det som hadde blitt fylt ut. Og kommet med råd etter beste evne.

    Ja, ja.. Let the show commence..
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, for all del, la oss bli sure på trådstarter fordi han er ny, stiller et ganske kurant spørsmål (som garantert mange andre besøkende vil kunne ha glede av å lese om) og for at han ikke er her inne like mye som oss andre. Kjempegod ide! :rolleyes:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ja, for all del, la oss bli sure på trådstarter fordi han er ny, stiller et ganske kurant spørsmål (som garantert mange andre besøkende vil kunne ha glede av å lese om) og for at han ikke er her inne like mye som oss andre. Kjempegod ide! :rolleyes:


    Hysterisk morsom video!
    Må sees - dere som ikke allerede har gjort det.


     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Kanskje de ikke liker at det skal brukes 150K på anlegg, eller at problemet ligger i at de ikke har det selv å kan bruke.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Til trådstarter bmw77:

    Det hadde vært interessant å vite mer om hvorfor du har lagt budsjettet ditt på 150 000 kr. Er det fordi du tenker at man må opp i denne prisklassen for å få ordentlig god lyd? Eller er det fordi du har erfart at anlegg som er billigere enn dette ikke låter bra nok?

    Jeg bare spør av ren nysgjerrighet, og siden jeg selv har erfart at virkelig god lyd ikke behøver å koste all verden. En kamerat av meg har brukt under 20 000 kr på sitt anlegg, og selv om jeg har lagt ut en del mer, synes jeg ikke at hans anlegg spiller noe særlig dårligere.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Sugden A21AL series 2 integrert klasse A forsterker. Spendor A6r eller Audiophysic Tempo 25+
    Og Linn Klimax DSM. Den har Spaceoptimisation :p

    Kabler: Organic Audio og muligens Linn Silver interkonnect.
    "You wont get any better sound for the monney!" :cool:
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Tror trådstarter forsto ganske tidlig at og bruke 150k til anlegg var noe de fleste her inne drømte om.
    Spør om 500k neste gang, sikkert mange som drømmer om det også:cool:

    Beste tipset fikk han i første svar.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Meh. Når man spør et fagforum om de har konkrete anbefalinger, og meldingen han får er "finn ut hva du liker" (med andre ord "finn det ut sjæl!") så er det vel ikke så mye å hente ut av sånt.
    Klart, det er vel derfor det fremdeles finnes marked for forhandlere av stæsjet vi liker, siden de faktisk klarer å komme med konkrete forslag som kan hjelpe kundene sine til å gjøre et valg, også til folk som ikke ønsker å ha oppgradering som hobby, men som rett og slett ønsker seg et kvalitetsanlegg uten å måtte drite seg ut og bytte ut masse komponenter underveis.

    Er faktisk så jeg lurer på å starte en tilsvarende tråd om meg selv for å se hvor mye bedre svar jeg vil få da.
    Det eneste jeg forventer som likhetstrekk er at en del av forslagene vil inneholde "...som jeg eier selv"
    Ellers regner jeg med at jeg ville fått relativt mye mer fornuftige og konkrete tilbakemeldinger. Og langt færre "la være!"

    Litt som dette:
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Er nok ikke noe fasit på dette, og er nok redd for at dette er en "drøm".
    Om du skal ha enda en anbefaling. Kjøp Accuphase anlegget på "Torget".
    Bruk resten på god vin.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4
    Han bør gjøre følgende:

    Knull/pul og hifitur til Oslo med fruen – det har man råd til hvis man skal kjøpe anlegg til 150K
    Fredag kveld – kos med fruen og en god middag
    Lørdag:
    Send fruen på shopping
    På forhånd avtal demo med de store hifibutikkene i Oslo
    Oslo Hificenter
    Lyric Hifi
    Stereofil
    Soundgarden
    HIfiklubben
    Etc

    Ta en prat med dem alle på forhånd, sjekk hjemmesidene deres og be dem komme med forslag. Glem kabling på dette stadiet. Bed om DEMO på gitte klokkeslett. Alle disse er i gåavstand.
    Ta med fruen på en bedre middag på kvelden igjen
    Evaluer lytteinntrykk når du kommer hjem.
    Exempel: Lyric hifi – be om Proac D48 med Bryston int/Accuphase int og Bryston dac/nettverkspiller
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn