Honkey-Chateau skrev:
Usedvanlig kvalmt innlegg, der du sauser i hop så det holder. ALLE jeg vet om ønsker at dette uvesenet skal behandles slik det bør, men det er langt fra alle jeg kjenner som mener loven skal være lik for alle. Noen mener til og med at tallmagien du her kommer opp med skal fremskaffe en kollektiv avstaffelse av flere grupper av våre medmennesker. Jeg gidder knapt nevne flere ganger at antaller anmeldte voldtekter er uhyre lite i forhold til hvor mange som begås, jeg gidder knapt nevne at de aller fleste voldtas av en de kjenner, jeg orker ikke enda en gang se at du linker til hrs for å vise meg at alle innvandrerkvinner voldtas hver dag. Det er mange årsaker til at "de" anmeldes oftere enn "oss" det er mange årsaker til at noen av "dem" bruker grov vold (uten at det kan unnskyldes, men dog), det å forstå årsaker og psykologi er starten til en løsning. Du søker å spre hat og mistro med dine konsekvente utfall mot spesifikke grupperinger, du vrenger ut de værste små delene av en virkelighet for å stigmatisere folk med feil farge og religion, og jeg er nå så ferdig med det, at jeg avslutter min debatt om svenskene med å si at i Italia er nesten alle Mafia-medlemmer. Deres meritter er groteske, og staten er maktesløs. Det vi ser her i landet er bagateller. Hvordan kan vi leve med disse katolikkene i vår egen verdensdel? Spar meg.
Moderator: Dette innlegget jeg her har laget finner jeg svært tvilsomt. Du har min velsignelse om du sletter det. Jeg skal skylde på at jeg nå er forbanna og lei meg.
Honkey
Vel, jeg finner det ganske kvalmt at man så lett godtar og aksepterer den endringen som på svært kort tid har skjedd med samfunnet vårt, og hvordan man stempler de som reagerer på dette, kvalmt er i grunn langt fra et dekkende ord..
Du kaller innlegget mitt kvalmt, hva er det som er kvalmt, kan du være litt konkret?
Er tallene feile, er det ikke betenkelig at enkelte grupper er så ekstremt overrepresentert, bør man ikke gripe fatt i dette og se hva som kan gjøres?
Hva sauser jeg i hop? Tror du at toppen av isfjellet, altså det som anmeldes, ikke har noen sammenheng med mørketallene?
Greit nok at du ønsker at dette uvesenet som du kaller det skal behandles slik det bør, men hva gjør man da, hvor begynner man? Behandler man noe som helst, øker ikke bare problemet år etter år?
Tallmagien min er svart på hvitt det som står i Aftenposten tatt ut fra politiets rapport, at tallene er som de er er selvsagt ille, men at du skal bli sur på meg for det finner jeg en smule merkverdig.
Kollektiv avstraffelse er vel det mange kvinner føler de utsettes for når de ikke kan gå trygt på gaten.
Jeg forstår at det er mange årsaker til de de bruker vold, men hva hjelper det å forstå, når man ikke gjør noe med det?
Jeg ønsker ikke å spre hat, men jeg blir rett og slett ganske oppgitt og provosert over den tilbakelente holdningen mange har til de problemene man ser stadig mer av, skjønner du ikke at dette faktisk forårsaker hat, at mange ser hva som skjer og ser hva som ikke blir gjort med problemene, og ikke minst den ettergivende holdningen til mange politikere og andre med vilje til å akseptere at sånn er det visst blitt, gitt..
Nordmenn flytter ut av deler av Oslo fordi de rett og slett ikke føler seg trygge der, jeg kan virkelig ikke se at vi er tjent med å late som om ikke dette er et problem, hvem i alle dager er det man tror man lurer, det er neppe andre enn seg selv.
På grunn av kriminaliteten er det veldig mange som ser svært negativt på innvandring. Hva kan man gjøre med dette, ting går ikke over av seg selv? Fjerner man problemene vil skepsisen også forsvinne, det er ikke fremmedhat og rasisme som er bakgrunnen, det er de negative erfaringene. Jeg har mange venner som er arbeidsinnvandrere, jeg har et positivt syn på innvandrere som oppfører seg skikkelig, det tror jeg de aller fleste i dette landet har, men noen ødelegger, og det må det bli en slutt på, det er politikerne sitt ansvar å rydde opp og sørge for at folk kan føle seg like trygg i sitt eget land som de kunne for noen få år siden.