Sverige

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Enkelte har verdensbilde ca like endimensjonalt som et polaroidkamera, og har som agenda å spre sitt mer eller mindre utlislørte menneskesyn. Det gir meg bare triste opplevelser. Dere får holde på.

Honk

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel, vel, erfaringsmessig er det jo nettopp som Oddgeir insinuerer, kan noen forklare hvorfor?

Er det ikke ganske unødvendig å øke belastningen for den befolkningsgruppen man stammer fra når man vet at det allerede er ganske mye dårlige erfaringer, hvorfor kommer disse gjengene så ofte opp i klameri med hverandre?

Vil vel påstå at et polaroidkamera er to-dimensjonalt jeg da..

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Enkelte har verdensbilde ca like endimensjonalt som et polaroidkamera, og har som agenda å spre sitt mer eller mindre utlislørte menneskesyn. Det gir meg bare triste opplevelser. Dere får holde på.

Honk
Nei en slik mental autorektoskopi er lite vakkert. Godt tråden holdes i sort/hvitt i allefall, slik at bildene blir litt mer uvirkelige.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Nei en slik mental autorektoskopi
Flott ord, hva betyr det Deff?

Denne tråden skal påvise trender og tendenser i vårt samfunn med utgangspunktet i Sverige. Trender som ikke blir omtalt i pressen, eller blir omtalt anonymisert.
Mener du det er uheldig å uheldige tendenser påvises?
Du er da ellers den første til å heve røsten når andre skal kritiseres (les Frp), men muslimer og andre tilhengere av islamkulten har du altså tatt under dine vinger.

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Slubbert skrev:
Én av sosialdemokratiets forutsetninger for å fungere brytes, da går det som det går. Opphav er uvesentlig, det er bare en helt naturlig konsekvens av tingenes gang og ville skjedd uansett.
Enig.

En av årsakene til at innvandringseksperimentet går til helvete, er at det ikke blir stilt krav til innvandrerne. De må ikke ta ansvar for egen velferd.
Somaliere i USA har en langt høyere grad av suksess enn somaliere i Europa.
Ha ha, det forgjette land. Har du lest minoritetsstatestikk fra USA?

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Mener du det er uheldig å uheldige tendenser påvises?
Du er da ellers den første til å heve røsten når andre skal kritiseres (les Frp), men muslimer og andre tilhengere av islamkulten har du altså tatt under dine vinger.
Neida, det må du gjerne. Men det eneste du gjør er så lete opp saker i media der en eller flere muslimer har gjort noe galt, eller hvis det bare er noen som ser ut som om de kunne vært muslimer så er deg godt nok selv om sakene ikke har noen verdens ting med religion å gjøre eller der det overhodet ikke finnes noen referanser til religion annet enn at du drar slike slutninger utifra utseendet eller anntatt opprinnelse noen generasjoner tilbake i tid. Da blir det ikke lenger trender men en oppramsing av nagativitet som kun har til hensikt at vi andre skal mislike alle som ligner på arabere, afrikanere eller ser ut som muslimer. Og det er litt trist. Tråden har jo ingenting med Sverige å gjøre når det bare blir en oppsamlingstråd for linker der negativitet der man anntar at noen som er involvert sannsynligvis kan være av muslimsk tro.. eller at de har et utssende som kunne gjøre noe slikt sannsynlig. Hvis en samme tråd hadde handlet om samer ville dettte fremstått så enda mer tydelig for dem som ikke greier å se det.

Jeg misliker derfor slett ikke å sette søkelyset på saker der politikere endrer lover og regler som å tekkes religøse mennesker, det er greit å sette fingeren på. Men bildet blir at annet når neste link kanske er til en afrikansk overfallsmann eller pakistansk lommetyv, og så kaller dette for islamkultur for at vi skal lære å hate og mislike disse menneskene. Det synest jeg ikke vi skal gjøre.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Statistisk Sentralbyrå har gjort nye fremskrivninger av innvanderbefolkningen.

http://www.ssb.no/innvfram/tab-2008-05-08-01.html

Se forøvrig artikkel om fremskrivningen hos Human Rights Service

Innvandrerbefolkningen vil øke sterkt i årene framover, fra 460 000 i dag til mellom 1,1 og 2,6 millioner i 2060. Den vil da utgjøre mellom 21 og 31 prosent av den samlede folkemengden. Dette sier SSB, som i dag legger frem en ny framskriving for andelen innvandrere i Norge for perioden 2008-2060.
Legg merke til at at de 3 utfallene som SSB bruker, så er det det høyeste som best sammenfaller med utviklingen hittil. Hvorfor SSB insisterer på at innvandringen skal avta om noen år, er meg en gåte.

For egen del kan jeg føye til at med en så stor andel av totalbefolkningen, vil innvandrerbefolkningen være i flertall i alle de største byene.
Jeg vet at flere av deltagerne her på sentralen mener at dette er bare bra. Jeg er ikke så sikker.

I Sverige er økningen mye større, og vil følgelig nå samme nivå langt tidligere.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
oddgeir skrev:

Innvandrerbefolkningen vil øke sterkt i årene framover, fra 460 000 i dag til mellom 1,1 og 2,6 millioner i 2060. Den vil da utgjøre mellom 21 og 31 prosent av den samlede folkemengden. Dette sier SSB, som i dag legger frem en ny framskriving for andelen innvandrere i Norge for perioden 2008-2060.
Legg merke til at at de 3 utfallene som SSB bruker, så er det det høyeste som best sammenfaller med utviklingen hittil. Hvorfor SSB insisterer på at innvandringen skal avta om noen år, er meg en gåte.
Detv er klart at innvandringen vil avta. Når Onkel Sam har ryddet opp og lagt til rette for Shangri-La i Midt-Østen og andre uroområder så vil jo utvandringen derfra stoppe. Det kan endogtil hende at vi da får en utvandring fra Norge.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:

Se forøvrig artikkel om fremskrivningen hos Human Rights Service

For egen del kan jeg føye til at med en så stor andel av totalbefolkningen, vil innvandrerbefolkningen være i flertall i alle de største byene.
Jeg vet at flere av deltagerne her på sentralen mener at dette er bare bra. Jeg er ikke så sikker.

I Sverige er økningen mye større, og vil følgelig nå samme nivå langt tidligere.
Det er ikke "bare bra", på lik linje med at det ikke ville være "bare bra" dersom vi ikke hadde hatt innvandring i det hele tatt. Verden er i det hele tatt ikke "bare bra". Vi må rett og slett lære oss å leve med den virkeligheten vi har.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det skal bli interessant å se hvor lenge moderator lar det innlegget stå.

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Morsomt at du roper på sensur, for ikke å si ironisk.

Mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Like morsomt å se at en tekst av Woody Guthrie fra 1942 ennå skremmer. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ante Krist skrev:
oddgeir skrev:
Morsomt at du roper på sensur, for ikke å si ironisk.

Mvh
Hvem snakker om sensur, du må ikke legge mer i det enn det det er. ;)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Vi må rett og slett lære oss å leve med den virkeligheten vi har.

Honkey
Også kalt fatalisme. Da er vel dette noe man bare må venne seg til? http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/11/534972.html

Det er ikke min stil.
Strengt tatt føler jeg ikke for å gi noe svar på slike innlegg, men for unntakets skyld... I fall du antar noen mener at vi skal akseptere slik forsøpling av forholdet til andre mennesker, er svaret nei. Ei heller føler jeg for å forsøple debattnivået særlig mer. Så lenge fortsetter din åpenbare agenda, er jeg ikke interessert i debatten.
Det er ikke min stil.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ok, da kan du kanskje fortelle meg og andre som er skeptiske til innvandringseksperimentet hvordan vi best skal forholde oss?
Og hvordan møter vi den utviklingen som alle nå ser kommer?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:
Ok, da kan du kanskje fortelle meg og andre som er skeptiske til innvandringseksperimentet hvordan vi best skal forholde oss?
Og hvordan møter vi den utviklingen som alle nå ser kommer?
Dette er i utgangspunktet en noe mer interessant innfallsvinkel, selv om det vanskelig kan passes inn under et topic kalt "Sverige"
1. Jeg er litt uenig i premissene jved spørsmålsstillingen, all den tid ikke "alle ser" verden lik deg og andre som er såkalt innvadringsskeptiske. ( Inspirert av en annnen tråd føler jeg nå for å kalle dere "Innvandringshysterikere" ;) )
2. En sak vi for en hver pris må unngå er å benytte et antall enkeltsaker fra pressen i Bjørvika for å fortelle om en hel sannhet.
3. At "de" har en andel kriminelle på ca 40 promille, mens "vi" har en andel på ca 20 promille, anses av undertegnede for å ha en så mangefasettert årsakssammenheng at det ikke kan benyttes til å sette "dem" i én bås og feie hele båsen ut av landet.
4. Vi lever i en verden med meget stor skjevfordeling. For å bremse "innvandrereksperimentet" bør den nordlige halvkule søke å utjevne med den sørlige, slik at pengestrømmen ikke lengre konstant går fra "dem" til "oss".
5. Jeg også opplever at en del kulturelle forskjeller utgjør potensielle stridsområder. Kompliserte greier. Kvinneundertrykkelse / synet på kvinner i et relativt likestilt samfunn er et slikt område. Skolen bør ta disse temaene megt klart opp. I stedet for religion, kunne man undervise i humanetikk.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det snakkes hele tiden om enkeltsaker, alltid enkeltsaker, ingen sammenhenger, bare tilfeldigheter, jeg synes dette er ganske nedlatende overfor alle de som nå etter hvert er blitt ofre for alle disse enkeltsakene at man nekter å se en sammenheng.

” 72,8 prosent av de registrerte gjerningsmennene i den ferske rapporten har bakgrunn fra et annet land enn Norge. ”

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533336.html

Er dette bare enkeltsaker? Er dette tilfeldig? Er dette noe vi bare må akseptere og leve med, uten å bli spurt om vi ønsker å ha det sånn? Om dette er konsekvensene av innvandringen, er det så rart at mange steiler og blir forbannet eller bekymret? Er man en ondskapsfull, navlebeskuende rasist om man misliker dette?
Det er greit nok å kalle det for enkeltsaker så lenge det ikke rammer en selv, men hva om det var din datter som ble utsatt for for eksempel denne gjengen med gutter som antaster kvinner, hva om de bodde i ditt nabolag så din datter ikke våget seg ut av dørene fordi hun var redd for disse, hva hadde du da gjort Honkey, hadde du akseptert det?

Det er rett og slett arrogant å ikke bry seg mer om sine medmennesker og det de utsettes for ved å ikke ville se sammenhenger her, 3 av 4 registrerte gjerningsmenn har utenlandsk bakgrunn, og de er i stor grad norske borgere, det sier i alle fall meg at noe er riv ruskende galt og de som velger å overse dette har jeg ingen forståelse for.

Når alle enkeltsakene settes i system får man stygge tall, det er den triste sannheten, som alt for mange prøver å feie under teppet.

Det store spørsmålet er hvor mye høyere tall på alvorlige forbrytelser vi skal akseptere som en konsekvens av innvandring, ikke alle mener at fordelene er større enn ulempene ved den innvandringspolitikken som føres i dag.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Når alle enkeltsakene settes i system får man stygge tall, det er den triste sannheten, som alt for mange prøver å feie under teppet.
Stygge eller ikke; det er en meget tendensiøs uttalelse du her kommer med, og du bedriver bevisst eller ubevisst svindel med tall. Det er et par spesielle sakstyper der folk med ikke norsk etnisk bakgrunn utpeker seg. For øvrig utpeker også innvandrerungdom seg i en annen og nokså pussig retning, nemlig den at de oppfører seg betydelig mindre "rølpete" enn etnisk norske.
Skal du linke til statistikk bør du nok komme opp med noe mindre tabloid, alle kriminoligiske undersøkelser peker på at andelen kriminelle både blant norske og utenlandske folk er meget lav. Ca 25 promille for "oss" (jeg var bevisst litt snill mot oss selv i det forrige innlegget mitt) og ca 40 promille blant de med ikke-norsk bakgrunn. Du kan sjekke selv om du ikke tror meg.
Så kan du selv avgjøre om du synes det er helt i sin orden å henge ut store grupper basert på slike tall. Personlig har jeg sterkt på følelsen at det føre til en ting: flere troende som deg selv. Misjonering fungerer i praksis, bare se på kristendommen.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Stygge eller ikke; det er en meget tendensiøs uttalelse du her kommer med, og du bedriver bevisst eller ubevisst svindel med tall. Det er et par spesielle sakstyper der folk med ikke norsk etnisk bakgrunn utpeker seg. For øvrig utpeker også innvandrerungdom seg i en annen og nokså pussig retning, nemlig den at de oppfører seg betydelig mindre "rølpete" enn etnisk norske.
Skal du linke til statistikk bør du nok komme opp med noe mindre tabloid, alle kriminoligiske undersøkelser peker på at andelen kriminelle både blant norske og utenlandske folk er meget lav. Ca 25 promille for "oss" (jeg var bevisst litt snill mot oss selv i det forrige innlegget mitt) og ca 40 promille blant de med ikke-norsk bakgrunn. Du kan sjekke selv om du ikke tror meg.
Så kan du selv avgjøre om du synes det er helt i sin orden å henge ut store grupper basert på slike tall. Personlig har jeg sterkt på følelsen at det føre til en ting: flere troende som deg selv. Misjonering fungerer i praksis, bare se på kristendommen.

Honkey

Ca 200 voldtekter i omtalte stykke, ca 3 av 4 gjerningsmenn har utenlandsk opphav, det vil si at ca 150 av disse 200 voldtektene er begått av en med ikke-norsk bakgrunn. Jeg vil tro at alle disse jentene kunne tenkt seg å være denne opplevelsen foruten, jeg vil tro at mange av disse sliter med store problemer, noen kommer kanskje aldri over det, jeg mener at dette er STYGGE tall, og jeg mener at det er utrolig arrogant å hevde noe annet. Svindel med tall, hvor tok du det fra??

Du svarte ikke på spørsmålet mitt om hva du ville gjort, hvorfor ikke?

Her er en mor som har sin erfaring med noe lignende, det begynner å bli ganske mange av dem etterhvert:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2402387.ece

At innvandrerungdom har lavere kriminalstatistikk når man tar med alt fra fartsbøter, fyllekjøring og feilparkeringer hjelper lite når de er overrepresentert når det kommer til de alvorlige sakene. Det får da være måte på å sammenligne druer og meloner..

Det er greit nok å skjule sannheten i promille, men for de det angår er det blodig alvor, og ikke noe man kan stå å se på skje med åpne øyne, mener jeg i alle fall.
Det har så langt ikke rammet meg, det har neppe rammet deg eller noen av dine heller, da er det lett å se bort fra konsekvensene og akseptere det som skjer, men hvorfor skal vi akseptere at samfunnet vårt blir mer utrygt? Er dette noe som vil øke eller minke jo flere som kommer tror du?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Det er greit nok å kalle det for enkeltsaker så lenge det ikke rammer en selv, men hva om det var din datter som ble utsatt for for eksempel denne gjengen med gutter som antaster kvinner, hva om de bodde i ditt nabolag så din datter ikke våget seg ut av dørene fordi hun var redd for disse, hva hadde du da gjort Honkey, hadde du akseptert det?

Det er rett og slett arrogant å ikke bry seg mer om sine medmennesker og det de utsettes for ved å ikke ville se sammenhenger her, 3 av 4 registrerte gjerningsmenn har utenlandsk bakgrunn, og de er i stor grad norske borgere, det sier i alle fall meg at noe er riv ruskende galt og de som velger å overse dette har jeg ingen forståelse for.

Det store spørsmålet er hvor mye høyere tall på alvorlige forbrytelser vi skal akseptere som en konsekvens av innvandring, ikke alle mener at fordelene er større enn ulempene ved den innvandringspolitikken som føres i dag.
Ved sida av innvandringsstopp, kva andre framlegg til konkrete tiltak har du? Tvangskastrering eller internering av folk med anna hudfarge? Eller skal vi køyre religionstest på dei for å finne ut om dei er disponerte for djihad-valdtektar?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:

Honkey

Ca 200 voldtekter i omtalte stykke, ca 3 av 4 gjerningsmenn har utenlandsk opphav, det vil si at ca 150 av disse 200 voldtektene er begått av en med ikke-norsk bakgrunn. Jeg vil tro at alle disse jentene kunne tenkt seg å være denne opplevelsen foruten, jeg vil tro at mange av disse sliter med store problemer, noen kommer kanskje aldri over det, jeg mener at dette er STYGGE tall, og jeg mener at det er utrolig arrogant å hevde noe annet. Svindel med tall, hvor tok du det fra??

Du svarte ikke på spørsmålet mitt om hva du ville gjort, hvorfor ikke?

Her er en mor som har sin erfaring med noe lignende, det begynner å bli ganske mange av dem etterhvert:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2402387.ece

At innvandrerungdom har lavere kriminalstatistikk når man tar med alt fra fartsbøter, fyllekjøring og feilparkeringer hjelper lite når de er overrepresentert når det kommer til de alvorlige sakene. Det får da være måte på å sammenligne druer og meloner..

Det er greit nok å skjule sannheten i promille, men for de det angår er det blodig alvor, og ikke noe man kan stå å se på skje med åpne øyne, mener jeg i alle fall.
Det har så langt ikke rammet meg, det har neppe rammet deg eller noen av dine heller, da er det lett å se bort fra konsekvensene og akseptere det som skjer, men hvorfor skal vi akseptere at samfunnet vårt blir mer utrygt? Er dette noe som vil øke eller minke jo flere som kommer tror du?
Usedvanlig kvalmt innlegg, der du sauser i hop så det holder. ALLE jeg vet om ønsker at dette uvesenet skal behandles slik det bør, men det er langt fra alle jeg kjenner som mener loven skal være lik for alle. Noen mener til og med at tallmagien du her kommer opp med skal fremskaffe en kollektiv avstaffelse av flere grupper av våre medmennesker. Jeg gidder knapt nevne flere ganger at antaller anmeldte voldtekter er uhyre lite i forhold til hvor mange som begås, jeg gidder knapt nevne at de aller fleste voldtas av en de kjenner, jeg orker ikke enda en gang se at du linker til hrs for å vise meg at alle innvandrerkvinner voldtas hver dag. Det er mange årsaker til at "de" anmeldes oftere enn "oss" det er mange årsaker til at noen av "dem" bruker grov vold (uten at det kan unnskyldes, men dog), det å forstå årsaker og psykologi er starten til en løsning. Du søker å spre hat og mistro med dine konsekvente utfall mot spesifikke grupperinger, du vrenger ut de værste små delene av en virkelighet for å stigmatisere folk med feil farge og religion, og jeg er nå så ferdig med det, at jeg avslutter min debatt om svenskene med å si at i Italia er nesten alle Mafia-medlemmer. Deres meritter er groteske, og staten er maktesløs. Det vi ser her i landet er bagateller. Hvordan kan vi leve med disse katolikkene i vår egen verdensdel? Spar meg.
Moderator: Dette innlegget jeg her har laget finner jeg svært tvilsomt. Du har min velsignelse om du sletter det. Jeg skal skylde på at jeg nå er forbanna og lei meg.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Litt lenger oppe i tråden svinger du pisken fordi jeg tillater meg til å henvise til statistikker fra SSB.
Her svinger du pisken fordi Komponenten henviser til statistikker fra Kripos.

Det forundrer meg at du forsøker å bagatellisere disse statistikkene og stigmatisere budbringeren.

Hvilke statistikker er korrekt å bruke etter din mening? ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Usedvanlig kvalmt innlegg, der du sauser i hop så det holder. ALLE jeg vet om ønsker at dette uvesenet skal behandles slik det bør, men det er langt fra alle jeg kjenner som mener loven skal være lik for alle. Noen mener til og med at tallmagien du her kommer opp med skal fremskaffe en kollektiv avstaffelse av flere grupper av våre medmennesker. Jeg gidder knapt nevne flere ganger at antaller anmeldte voldtekter er uhyre lite i forhold til hvor mange som begås, jeg gidder knapt nevne at de aller fleste voldtas av en de kjenner, jeg orker ikke enda en gang se at du linker til hrs for å vise meg at alle innvandrerkvinner voldtas hver dag. Det er mange årsaker til at "de" anmeldes oftere enn "oss" det er mange årsaker til at noen av "dem" bruker grov vold (uten at det kan unnskyldes, men dog), det å forstå årsaker og psykologi er starten til en løsning. Du søker å spre hat og mistro med dine konsekvente utfall mot spesifikke grupperinger, du vrenger ut de værste små delene av en virkelighet for å stigmatisere folk med feil farge og religion, og jeg er nå så ferdig med det, at jeg avslutter min debatt om svenskene med å si at i Italia er nesten alle Mafia-medlemmer. Deres meritter er groteske, og staten er maktesløs. Det vi ser her i landet er bagateller. Hvordan kan vi leve med disse katolikkene i vår egen verdensdel? Spar meg.
Moderator: Dette innlegget jeg her har laget finner jeg svært tvilsomt. Du har min velsignelse om du sletter det. Jeg skal skylde på at jeg nå er forbanna og lei meg.

Honkey

Vel, jeg finner det ganske kvalmt at man så lett godtar og aksepterer den endringen som på svært kort tid har skjedd med samfunnet vårt, og hvordan man stempler de som reagerer på dette, kvalmt er i grunn langt fra et dekkende ord..

Du kaller innlegget mitt kvalmt, hva er det som er kvalmt, kan du være litt konkret?
Er tallene feile, er det ikke betenkelig at enkelte grupper er så ekstremt overrepresentert, bør man ikke gripe fatt i dette og se hva som kan gjøres?

Hva sauser jeg i hop? Tror du at toppen av isfjellet, altså det som anmeldes, ikke har noen sammenheng med mørketallene?

Greit nok at du ønsker at dette uvesenet som du kaller det skal behandles slik det bør, men hva gjør man da, hvor begynner man? Behandler man noe som helst, øker ikke bare problemet år etter år?

Tallmagien min er svart på hvitt det som står i Aftenposten tatt ut fra politiets rapport, at tallene er som de er er selvsagt ille, men at du skal bli sur på meg for det finner jeg en smule merkverdig.

Kollektiv avstraffelse er vel det mange kvinner føler de utsettes for når de ikke kan gå trygt på gaten.

Jeg forstår at det er mange årsaker til de “de” bruker vold, men hva hjelper det å forstå, når man ikke gjør noe med det?

Jeg ønsker ikke å spre hat, men jeg blir rett og slett ganske oppgitt og provosert over den tilbakelente holdningen mange har til de problemene man ser stadig mer av, skjønner du ikke at dette faktisk forårsaker hat, at mange ser hva som skjer og ser hva som ikke blir gjort med problemene, og ikke minst den ettergivende holdningen til mange politikere og andre med vilje til å akseptere at “sånn er det visst blitt, gitt..”

Nordmenn flytter ut av deler av Oslo fordi de rett og slett ikke føler seg trygge der, jeg kan virkelig ikke se at vi er tjent med å late som om ikke dette er et problem, hvem i alle dager er det man tror man lurer, det er neppe andre enn seg selv.

På grunn av kriminaliteten er det veldig mange som ser svært negativt på innvandring. Hva kan man gjøre med dette, ting går ikke over av seg selv? Fjerner man problemene vil skepsisen også forsvinne, det er ikke fremmedhat og rasisme som er bakgrunnen, det er de negative erfaringene. Jeg har mange venner som er arbeidsinnvandrere, jeg har et positivt syn på innvandrere som oppfører seg skikkelig, det tror jeg de aller fleste i dette landet har, men noen ødelegger, og det må det bli en slutt på, det er politikerne sitt ansvar å rydde opp og sørge for at folk kan føle seg like trygg i sitt eget land som de kunne for noen få år siden.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Siden man snakker om solen, så har den visst vært frempå og skint igjen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/13/535143.html

Denne type ekstremt grove forbrytelser har vært omtrent ikke-eksisterende her i landet til ganske nylig, gruppevoldtekter forekommer omtrent bare med utenlandske gjerningsmenn, men det er vel grunn til å tro at slike syke ting kan bre om seg og ha smittende effekt, som f.eks skoleskytinger har det.
Det er i alle fall tragisk.

En annen ting det kan være verdt å notere seg er at i artikkelen fra Aftenposten stod det et det store flertallet av gjerningsmenn var norske statsborgere. Det er altså ikke først og fremst de som nettopp er hentet inn fra bushen, men folk som har bodd her lenge nok til å ha fått seg norsk statsborgerskap som begår disse overgrepene, da er det ingen unnskyldning, da vet man hva man gjør.

Ellers synes jeg at det å dra inn farge her sier mer om deg enn om meg, tror du virkelig at det er noe så primitivt som ligger under? Har du ikke forstått mer enn dette så har du ikke skjønt mye. Skal man la være å peke på problemer om gjerningsmennene har annen farge, det kan du da ikke mene??

Hvem snakker om kollektiv avstraffelse? Jeg tenker på forebygging, regner du det som straff? (trodde helst at det var Slubbert sitt departement.. ;) )

Jeg mener at loven skal være lik for alle, og jeg mener at samfunnet skal være trygt for alle, men det er det jo ikke lenger, eller det er det i mindre grad enn før.

Holdningskampanjer i skolen, obligatoriske kurs i norsk kultur og likestilling for nyankomne, et klart fokus på respekten for andres rett til å bestemme over egen kropp uansett hvordan man kler seg og fremstår kan være en start. Og ikke minst må innvandrergruppene, som det finnes utallige av i følge en dokumentar på TV2, selv gå ut og rydde opp i egne rekker, det er også fra deres egne de må høre det, de har jammen et ansvar for å lede ungdommen sin inn på riktig spor.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nå blir nok enkelte her lei seg, men dette intervjuet med Somaliske "menn" bør likevel frem i lyset.
Så får vi heller regne på promiller etterpå.

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Det er 26-åringen fra Somalia som prater mest. Han tror sine egne og kameratenes synspunkter representerer holdningene til mange i det somaliske miljøet.

- Tror du ikke mange blir skremt av at dere har slike holdninger hvis P4 sender dette intervjuet på radio?

- Bare send det, for dette er sant. Dette er sånn det er - det er fakta. Jeg lyver ikke. Jeg har aldri vært sammen med en norsk dame, men jeg har vært borti mange norske jenter - de er ganske hyggelige og veldig flinke i senga, sier 26-åringen til P4.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Danmark:

Flere, både her på sentralen og politikere på venstresiden, har omtalt Danmarks innvandringspolitikk som rasistisk og facistisk. Jeg nevner her at Frp bygger mye av sin innvandringspolitikk på nettopp den danske modellen.

Desto mer hyggelig er det da å konstantere at takket være denne politikken, kan de fra Danmark melde om en gledelig utvikling blant innvandrerbefolkningen.
Når skal Norge kommer etter? Etter valget?

http://jp.dk/indland/article1340058.ece#Scene_1

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pressen melder at en ansatt ved et atomkraftverk er stoppet i porten med høyeksplosiver.
Eksplosivene er de samme som ble brukt ved attentatene på undergrunnen i London.

Man er naturligvis forsiktig med å si at dette dereier seg om en islamist, og man påstår at det ikke var annet enn spor på utsiden av en plastpose.

Likevel er atomkraftverket fortsatt stengt.

En villet utvikling, men trist likevel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2436423.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535827.html

HonestThinking kommenterer:
Det dreier seg selvsagt om en helt vanlig svenske; forklaringene på hans oppførsel er selvsagt av rent sosiøkonomisk karakter, og/eller så har han vært utsatt for en eller annen form for undertrykking eller diskriminering; og hans lojalitet til det svenske samfunnet og dets verdier er det selvsagt ingen grunn til å sette spørsmålstegn ved. Samfunnsteoretiske modeller som forklarer alt, forklarer ingen ting.

Topp Bunn