Sverige

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Svært stygg sak det der, merkelig at det ikke blir satt mer fokus på det i pressen kanskje…?

Eh nei, man kan jo ikke synke så lavt at man frifinner israelerne for noe, i alle fall er det ikke noe man trenger å snakke høyt om. Det er ikke lenge siden sist jeg så dette klippet brukt for å demonstrere hvor fæle israelerne er.
Det ser ut til at ikke bare er israelerne uskyldige i å ha drept ham, men at hele saken sannsynligvis er oppkonstruert, gutten ble muligens ikke skutt av noen, det er tvert imot ting som tyder på at hele saken er iscenesatt med vitende og vilje, produsert utelukkende for å stille Israel i et dårlig lys, og pressen lar seg ikke be to ganger da.

Og med dette klarte man å opprøre hele verden , ikke minst den muslimske, og en mann som David Pearl måtte dø.

Det er groteskt.

Hvor mye annet av det vi presenteres er likedan, hvorfor tror pressen aldri på israelernes versjon, selv når det er den som helt klart viker mest troverdig?

Vesten er med på å fremstille Israel som den store satan, ikke rart stemningen blir amper og hatet stort.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.041
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Pressen melder at en ansatt ved et atomkraftverk er stoppet i porten med høyeksplosiver.
Eksplosivene er de samme som ble brukt ved attentatene på undergrunnen i London.

Man er naturligvis forsiktig med å si at dette dereier seg om en islamist, og man påstår at det ikke var annet enn spor på utsiden av en plastpose.

Likevel er atomkraftverket fortsatt stengt.

En villet utvikling, men trist likevel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2436423.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535827.html

HonestThinking kommenterer:
Det dreier seg selvsagt om en helt vanlig svenske; forklaringene på hans oppførsel er selvsagt av rent sosiøkonomisk karakter, og/eller så har han vært utsatt for en eller annen form for undertrykking eller diskriminering; og hans lojalitet til det svenske samfunnet og dets verdier er det selvsagt ingen grunn til å sette spørsmålstegn ved. Samfunnsteoretiske modeller som forklarer alt, forklarer ingen ting.
Og var dette ein muslimsk terrorist?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
oddgeir skrev:
Pressen melder at en ansatt ved et atomkraftverk er stoppet i porten med høyeksplosiver.
Eksplosivene er de samme som ble brukt ved attentatene på undergrunnen i London.

Man er naturligvis forsiktig med å si at dette dereier seg om en islamist, og man påstår at det ikke var annet enn spor på utsiden av en plastpose.

Likevel er atomkraftverket fortsatt stengt.

En villet utvikling, men trist likevel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2436423.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535827.html

Uffda, det var visst falsk alarm. Mannen var hverken muslim eller terrorist. Ikke hadde han kroppen full av eksplosiver heller. Virkelig leit.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg har ikke sjekket saken i dag, men det virker som du er lei deg for det?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Stadig i Sverige.

En arbeidssøker nekter å håndhilse på sin tilkommende sjef (kvinne må vite).

Følgelig mister han trygden, siden hans manglende folkeskikk førte til at han ikke fikk jobben.
Men så lett er det ikke i det nye folkhemmet.

Fornøyelig lesning fra det snart shariastyrte Sverige.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1279931.svd

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Denn personen blir saksøkt for å være rasist.

Er han det?

http://jp.dk/indland/aar/article1355970.ece

I mandags forklarede han i JP Århus, at indvandreres store arbejdsløshed bl.a. skyldes, at dansk socialhjælp virker meget høj for en person fra et krigshærget land som f.eks. Somalia. Mange somaliere bor i ghetto og sammenligner derfor ikke deres levestandard med danskeres:

»Husk på, at de kommer fra afrikansk ørken. De har ingen føling med, hvad det vil sige at leve i et moderne samfund,« sagde han.
»Den racistiske måde at udtale sig på er meget, meget værre end den måde, som Pia Kjærsgaard og hendes folk udtaler sig på,« siger talsmand Ahmed Jibril, der også er formand for byens integrationsråd, hvor han repræsenterer Somalia.

Han mener, at Mehmet Yürsekkayas udtalelser skader integrationen, fordi de sætter negativt fokus på somaliere. Ahmed Jibril hæfter sig ved, at Yürsekkaya selv i artiklen omtalte dårligt image som en årsag til, at indvandrere har svært ved at komme ind på arbejdsmarkedet.
»Racisme ligger mig meget fjernt. Hver gang man kommer med en kritisk bemærkning, så bliver det kaldt nedsættende eller racisme. Jeg synes hellere, at de skulle forholde sig til, at 69 pct. af somalierne er uden for arbejdsmarkedet,« siger Mehmet Yürsekkaya og tilføjer, at man kun kan løse integrationsproblemerne, hvis han og andre fortæller om deres reelle årsag.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Han sangeren kan ikke å spille gitar. Hånden går som en hjulvisp. Du har dårlig smak atle.

Jeg antar du støtter saksøkeren i denne saken. Det er en menneskerett å være arbeidsledig når trygden er høy nok. ;)

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Han sangeren kan ikke å spille gitar. Hånden går som en hjulvisp. Du har dårlig smak atle.

Jeg antar du støtter saksøkeren i denne saken. Det er en menneskerett å være arbeidsledig når trygden er høy nok. ;)
Bright Eyes var søppel, Billy Bragg er søppel, - men du skriver tråder om Vassendgutane. Deg om det. Det var nå heller teksten jeg fant relevant for "tråden".

Mulig jeg har dårlig smak, fortsatt bedre enn å være usmakelig (an accident waiting to happen).

Mvh

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Her passer det vel nokså bra å lime inn teksten til Bragg.

Accident waiting to happen

I've always been impressed with a girl
Who could sing for her supper and get breakfast as well
That's the way I am, heaven help me
He said, "We don't like peace camapigners 'round here"
As he nailed another one to the wall
And that's what gets me in trouble, heaven help me

Goodbye and good luck to all the promises you've broken
Goodbye and good luck to all the rubbish that you've spoken
Your life has lost its dignity, its beauty and its passion
You're an accident waiting to happen

There you are standing in the bar
And you're giving me grief about the DDR
And that chip on your shoulder gets bigger as you
get older
One of these night you're gonna get caught,
And She'll give you a pregnant pause for thought
You're a dedicated swallower of fascism

Time up and time out
For all the liberties you've taken
Time up and time out for all the friends that
you've foresaken
And if you choose to waste away like death is back in fashion
You're an accident waiting to happen

My sins are so unoriginal
I have all the self-loathing of a wolf in sheep's clothing
In this carnival of carnivores,
Heaven help me

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ante Krist skrev:
oddgeir skrev:

Bright Eyes var søppel, Billy Bragg er søppel, - men du skriver tråder om Vassendgutane. Deg om det. Det var nå heller teksten jeg fant relevant for "tråden".

Mulig jeg har dårlig smak, fortsatt bedre enn å være usmakelig (an accident waiting to happen).

Mvh

An accident waiting to happen, yeah right.

Der er fortsatt lov å tenke selv. 70% i Norge, 0% i USA, er på trynet.

Kan det være noe med oss, det er spørsmålet. prøv å ringe Che, han er steindau. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
La meg få tilføye..

Vassendgutane er et metafor.

Jeg trodde ikke jeg skulle behøve å forklare det.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Multikulturalismen er nært beslektet med kommunismen som ideologi, og fungerer som en slags erstatningskommunisme for venstresiden etter den kalde krigen.
Dens mål er å skape et "nytt menneske" gjennom å bruke hele land og kontinenter som storstilte sosiale laboratorier, med katastrofale følger og store menneskelige lidelser som resultat. Vi aner ennå bare konturene av disse når det gjelder multikulturalismen. Det verste gjenstår.

Dersom myndighetene fjerner mer av vår tradisjonelle kultur, historie og tradisjoner fra skoleverket bør urbefolkningen organisere seg og saksøke både myndighetene og de enkelte skoler herfra til månen for brudd på urbefolkningens rett til å bevare sin egenart.

Så lenge masseinnvandringen og idealet om et flerkulturelt samfunn opprettholdes er statsmakten i beste fall irrelevant, i verste fall en fiendtlig enhet. Det er på høy tid at innfødte europeere innser dette.

Vi er veldig opptatt av å beskytte samenes egenart, men vår egen er ikke så nøye med.

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Der er fortsatt lov å tenke selv. 70% i Norge, 0% i USA, er på trynet.
Du blir bare bedre og bedre. Samfunnsanalyse på høyt nivå.

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Litt fra Sverige. Denne gang fra en artikkel i Finacial Times:

Unnoticed by the rest of the world, Sweden has changed, and Malmö has changed dramatically to become one of the most racially divided cities in Europe. Already, 37 per cent of the population were either born abroad or had both parents born abroad. Among children, that figure rises to almost half.
(...)
Even so, Malmö (population 278,000) is now one-quarter Muslim. And that proportion is rising rapidly due to continuing immigration and differential birth rates. Officials accept that most of the inhabitants will be of non-Swedish origin within a decade, and that a Muslim majority could follow soon after that. Like more obvious multi-ethnic places such as Birmingham and Rotterdam, Malmö would be a “majority minority” city. And that does not factor in the possibility of a new Middle Eastern cataclysm (war in Iran? The disintegration of Iraq?) producing a new surge of refugees.

schillinger

Fersking
Ble medlem
21.04.2008
Antall liker
0
Bodde i Stenhagen I Uppsala/sverige noen år. Det ble det sagt att det var ca 80% innvandrere. Ingen uvanlighet mange steder i sverige.

A

Atle Kristiansen

Gjest
schillinger skrev:
Bodde i Stenhagen I Uppsala/sverige noen år. Det ble det sagt att det var ca 80% innvandrere. Ingen uvanlighet mange steder i sverige.
Nå var nå du en av dem.

Mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Det som irriterer meg mest når jeg er i utlandet er alle disse utlendingene som er rundt meg til enhver tid. Jeg var i Athen for en stund siden og der var det fullt av grekere. Fryktelig var det.

K

KindOfBlue

Gjest
Norge er et fortreffelig sted å reise til utlandet fra.

G

Gjestemedlem

Gjest
KindOfBlue skrev:
Norge er et fortreffelig sted å reise til utlandet fra.
Egentlig ikke, det er langt og dyrt nesten hvor du skal. Spesielt hvis man bor på vestlandet. Bor man i Danmark eller Nederland f.eks. er det meste bare en tog- eller busstur unna. F.eks. en dagstur til Paris eller Berlin. Bor man rett ved siden av en jallaflyplass som Rygge eller Torp så er man litt bedre stilt.

Norge er begredelig tungvint å komme seg bort fra hvis man ikke planlegger dette mange dager i forveien.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
De er akkurat som unger, har du merket det Oddgeir?
Når det blir for ubehagelig, når de slipper opp for argumenter, så begynner de å snakke om noe annet.

Interessant dette med urbefolkning. Er ikke vi “nordmenn“, (som ikke engang har et eget navn, for nordmenn er jo bare et navn på en som har et norsk statsborgerskap), å regne som urbefolkning i dette landet?
Hvorfor er det ingen som bekymrer seg for at vårt levesett, vår kultur, vår egenart går under?
Hvorfor skal ikke vi vernes og sikres rettigheter?
Hvorfor skal de som kjemper for dette latterliggjøres, mens de som kjemper for andre gruppers rettigheter respekteres og får støtte og stor forståelse?
Hva er egentlig forskjellen?
Hvorfor er alle andre bedre enn oss?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.086
Komponenten skrev:
De er akkurat som unger, har du merket det Oddgeir?
Når det blir for ubehagelig, når de slipper opp for argumenter, så begynner de å snakke om noe annet.

Interessant dette med urbefolkning. Er ikke vi “nordmenn“, (som ikke engang har et eget navn, for nordmenn er jo bare et navn på en som har et norsk statsborgerskap), å regne som urbefolkning i dette landet?
Hvorfor er det ingen som bekymrer seg for at vårt levesett, vår kultur, vår egenart går under?
Hvorfor skal de som kjemper for dette latterliggjøres, mens de som kjemper for andre gruppers rettigheter respekteres og får støtte og stor forståelse?
Nordmenn kommer fra Norge og engelskmenn fra England. Amerikanere kommer fra USA.
Jeg lurer på hvem som sørger for at tradisjoner, kultur og egenart går under? Jeg har en mistanke om at unge, hvite innfødte nordmenn har en stor del av skylden, hvis man kan kalle det det. Alt som er mer enn 6 mnd. gammelt er gammelt, det våre fedre har kjempet for og våre mødre har grætt for er avlegs, hører med til en annen tid.

Men billige håndtverkere, det vil vi ha.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det som sørger for at kultur og egenart går under er forakten for alt som er “typisk norsk“. Personer her mener jo at man skal nærmest skamme seg over å være nordmann og at det er noe vi bør få slutt på fortest mulig. Der er vi jo på god vei..
Det våre forfedre har kjempet for er vel mye av det samme Oddgeir og jeg ønsker å bevare, men der er vi sørgelig alene om her inne i alle fall.

Billige håndverkere kommer fra Polen og andre østeuropeiske land, det er ikke de som har problemer med å tilpasse seg, tvert imot, har ennå til gode å se en polakk kreve noe som helst, kanskje bort sett fra en anstendig lønn og brukbare boforhold.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Ikke mye igjen av vår egenart uansett. Vår kultur er stort sett den samme som resten av den siviliserte verden har. "Vår kultur" er komersialisert og solgt for lenge siden til høystbydende. Eneste som skiller oss fra resten er at vi samlet sett er rikere og mer bortskjemte og misfornøyde.

Nasjonal tilhøringet er forøvrig helt avlegs og kun en bremsekloss for den mennskelige utvikling. Nye konstellasjoner av mennsker og nye kulturer oppstår på tvers av landegrensene som er mye mer vesentlig enn om man spiser brunost og heier på Oddvar Brå.

Gjerne det. Et 4m høyt gjerde rundt hagen din vil vel sikre deg mot omverdenen en stund i allefall... og et skilt med "Ikke mat Komponenten" i tilfelle det kommer noen forbipassernde med en kebab i vesken.

Fordi det gir litt mer respekt å kjempe for andre mennsker enn kun på tenke på seg selv og sin navle hele tiden.

Så så.. ikke tenke på slikt nå når du skal sove.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
S

Slubbert

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Nasjonal tilhøringet er forøvrig helt avlegs og kun en bremsekloss for den mennskelige utvikling.
Hvorfor er du da så opptatt av at det skal opprettes en palestinsk nasjonalstat?

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Gjestemedlem skrev:
Nasjonal tilhøringet er forøvrig helt avlegs og kun en bremsekloss for den mennskelige utvikling.
Hvorfor er du da så opptatt av at det skal opprettes en palestinsk nasjonalstat?
Jeg ser ikke det som den beste løsningen, men kun som en beskyttelse mot de overgrepene de blir utsatt for i dag. En palestinsk stat gir palestinerne litt bedre beskyttelse enn de har i dag, en ren dogmatisk tilnærmelse.

Det som ville vært en bedre løsning var at hele området ble én stat, at alle flyktningene fikk reise hjem og at apharteidregimet i Israel ble oppløst, og at ingen diskeiminering på bakgrunn av rase og religion ble tillatt.. slik som andre siviliserte land gjør det. At alle innbyggere ble like mye verdt og at man valgte sine representanter på alminnelig demokratisk vis og uten segregering av befolkningen på noen måte. At alle innbyggerene igjen ble sett på som individer og ikke særbehandlet eller undertrykt alt etter hvilken gruppe de blir puttet i.

Iddeen om en ren jødisk stat er like forkastelig som en ren arisk stat en plass i Europa.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Ikke mye igjen av vår egenart uansett. Vår kultur er stort sett den samme som resten av den siviliserte verden har. "Vår kultur" er komersialisert og solgt for lenge siden til høystbydende. Eneste som skiller oss fra resten er at vi samlet sett er rikere og mer bortskjemte og misfornøyde.

Nasjonal tilhøringet er forøvrig helt avlegs og kun en bremsekloss for den mennskelige utvikling. Nye konstellasjoner av mennsker og nye kulturer oppstår på tvers av landegrensene som er mye mer vesentlig enn om man spiser brunost og heier på Oddvar Brå.

Gjerne det. Et 4m høyt gjerde rundt hagen din vil vel sikre deg mot omverdenen en stund i allefall... og et skilt med "Ikke mat Komponenten" i tilfelle det kommer noen forbipassernde med en kebab i vesken.

Fordi det gir litt mer respekt å kjempe for andre mennsker enn kun på tenke på seg selv og sin navle hele tiden.

Så så.. ikke tenke på slikt nå når du skal sove.

Det er sånne som deg som er livsfarlige, som ikke ser hva vi har, og som derfor ikke er redd for å miste det, men jeg gidder ikke utdype det for deg, det er som å skvette vann på gåsen.
Så samer og sigøynere som er opptatt av å ta vare på sin kultur og identitet er selvopptatte og egoistiske? Var ikke det du mente her for en stund siden da det var så viktig for deg å ta vare på sigøynerkulturen.
Du er virkelig hardt bitt av kulturrelativismesykdommen.. mulig du ikke er så opptatt av din egen navle, men når man ikke ser skogen for bare trær er det lett for å gå på en smell, vil anbefale deg å bruke hjelm når du er på skogstur..

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Det er sånne som deg som er livsfarlige, som ikke ser hva vi har, og som derfor ikke er redd for å miste det, men jeg gidder ikke utdype det for deg, det er som å skvette vann på gåsen.
Mye som er viktig å ta vare på i Norge. Men "Bevar Norge norsk" er ikke en av mine visjoner.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Mye som er viktig å ta vare på i Norge. Men "Bevar Norge norsk" er ikke en av mine visjoner.
Du må gjerne strø rundt deg med dårlig skjulte anklagelser om nazisympatier. Det tjener deg ikke ære, men det er vel slik du ønsker å føre debatten.

Du finner ingenting verdt å ta vare på i norsk kultur, skriver du. Jeg vet ikke om du anser religionsfrihet, talefrihet, likestilling som noe du vil ta vare på. Tydeligvis ikke. Du er vel på linje med Solstad i disse spørsmålene da.

Hva med splittingen av samfunnet etter etniske skillelinjer som vi ser i andre deler av Europa. Hva er til hinder for at det samme vil skje her? Hva med innvandrerkvinnenes rettigheter?
Skal det ikke være lov å uttrykke bekymring om den eskalerende utviklingen vi ser i Europa? Er man nazist da?

Tydeligvis i din verden.

Topp Bunn